Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zanim będziesz płacił tz specjalistom to sam porządnie odpowietrz bo to niby proste ale już nie jednemu napsuło krwi.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam, chciałbym odświeżyć temat.

Auto wciąż przy mocniejszym dodaniu gazu i potrzymaniu na obrotach 3500-4000 natychmiast łapie temperaturę. Przy mniejszych obrotach temperatura spada natychmiast do normy.

Test 7.0 przy normalnej jeździe 105 -110 stopni. Mocniej gaz i jest 118 dalej się boję.

Wymieniłem termostat i przewody, pompę wody, wisko, chłodnice płyn na nowy i nic nie pomaga, wgrałem oryginalny program 204 KM i wciąż to samo, już nie wiem co robić.

Mowa wciąż o e46 330d 204KM 2003 rok. Spotkał się już ktoś z czymś takim? Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co robić :(

Opublikowano
Zrobiłem również test spalin chwilę po lekkim podniesieniu temperatury który nie wykazał spalin w płynie chłodniczym. Nowy również zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego. Ratunku.
Opublikowano

wyjmij termostat jeśli możesz, wyjmij w ogóle, ale on chyba na stałe zatopiony w obudowie z tego co kojarze, wyjmij obudowe i do garnka z wodą i sprawdź czy się otwiera.

 

Odepnij też kable od podgrzewacza, przy lewym kielichu troche na spodzie masz podgrzewacz, masz tam do niego grube kable prądowe, weź go odepnij albo sprawdź czy jak silnik gorący czy on też jest gorący.=

 

jakie temp. mają węze chłodnicy jak auto zagrzane ? oba są tak samo gorące ?

 

odrzucam sytuacje że kanały wodne w bloku silnika są zapchane bo mówisz ze temp. szybko wraca do normy czyli chłodzenie jest ale niewystarczające, przy braku chłodzenia miałbyś nawet na luzie zagotowany.

 

nie jest to wina podniesionej mocy na pewno bo jezdzą tysiące m57n po wirusie czy e46 czy e60 czy e90 i normalnie działają.

 

ja obstawiam że albo nadał układ jest zapowietrzony, albo że pompa nie ciągnie płynu mimo że wymieniona.

 

przy normalnej jeździe masz już za duzą temperaturę tylko tego nie widzisz bo wskaźnik pokazuje pion od chyba 75 do 105 stopni.

 

przy wiekszej temp. powinien ci ruszać też wiatrak od klimatyzacji, dzieje się tak ?

szukam
Opublikowano
Wiatrak od klimy chodzi prawie cały czas. Bo temperatura pomimo że przy normalnej jeździe jest na wprost 90 stopni to przy teście 7.0 jest za wysoka, minimum 105 stopni, a to już coś nie tak.
Opublikowano
Coś mi się wydaje że nie przeprowadzasz rygorystycznych testów i obserwacji tylko wymieniasz wszystko po kolei .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
No też tak to widzę ale ja nie jestem mechaniki. Dałem je już do 4 różnych. Nikt nie daje rady. W piątek jadę do kolejnego 100 km od domu, który tych poprzednich nazwał "wymieniaczami" i po weekendzie może powiem coś więcej. Ale chciałbym poznać chociaż wasze pomysły i dowiedzieć się jakie koszta mnie będą czekać.
Opublikowano

duże jak bedziesz jeździł na zagotowanym silniku :D a jeździsz prawie cały czas :P

 

wszystko zależy od tego co się zepsuło, wtedy jak powiesz co się zepsuło to Ci powiemy koszty.

szukam
Opublikowano
Kupiłem te auto dwa tygodnie temu i od tego czasu jeździ tylko od mechanika do mechanika na placu może było dwa dni. Może znasz kogoś godnego polecenia ze śląska co by mógł ustalić co z tym jest?
Opublikowano

to nie wina auta tylko kupiłeś uszkodzone :D nie jeździłeś nim podczas kupna ?

 

może do chłodnicy był wlany jakiś uszczelniacz i pokleiło kanały wodne w silniku, nie wiem kurde, przez internet ciężko jest diagnozować jak tutaj może być conajmniej 5 elementów uszkodzonych, pamietaj że nie zawsze nowy element = sprawny.

 

Znam wiele przypadków gdzie nowy np. termostat nie działa, sam miałem nowe wisko które nie działało, nie spinało się w ogóle mimo że nowe i BEHR.

szukam
Opublikowano
Jeździłem po mieście gdzie nie szło ale zbytnio rozpędzić żeby dźwignąć temperaturę. Bo przy normalnej jeździe jest wszystko ok. No i wtedy temperatura nie poszła ponad 90 stopni. Silnik też pracuje bardzo dobrze tylko te jebane grzanie. Powiedz mi co byś zrobił na moim miejscu bo ja się już poddaje i szukam słupka m57n, bo nie jestem takim chujem żeby odsprzedać to dalej z taką wadą.
Opublikowano
trzeba znaleźć przyczynę i już, jak nie musisz to nie jeździj tym autem bo nie jest zdrowe utrzymywanie za wysokiej temperatury przez dłuższy czas.
szukam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Problem rozwiązany, winne było wszystko po trochu z układu chłodzenia. Trochę pompa trochę wisko i chlodnica, po ostatniej interwencji czyli wyczyszczeniu obu chłodnic wszystko wróciło do normy CHYBA. Temperatura według testu 7.0 t trzyma się na 89 stopni, przy mocnym dodaniu gazu pod górkę skacze do 93-95 ale od razu spada na 88-89 czy to normalne? Wskazówka w normie. Wąż od chlodnicy po zestawieniu na noc auta, rano jest wyraźnie zassany, czy tak ma być?
Opublikowano
Wąż od chlodnicy po zestawieniu na noc auta, rano jest wyraźnie zassany, czy tak ma być?

Tak nie powinno być.

Zmień korek na korek z ASO, widocznie w nim nie działa zaworek podciśnieniowy.

Płynu nie lej ponad max bo ta mała poduszka powietrzna pod korkiem pomaga amortyzować ciśnienie w układzie

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano (edytowane)

Z tego co wiemy to tylko korki z ASO żadne zamienniki .

Sprawdzać korek na sucho ? hmm... można zaimprowizować system do sprawdzania mająć pompę vakium oraz kompresor oraz odpowiednie manometry ale to chyba dla hobby , bo się przy tym trzeba nakombinować.

Zaworek podciśnieniowy powinien otwierać przy (- 0,5) bara , a nadciśnieniowy tak jak na korku pisze np 2 bary.

Ps poprawiłem posta bo zapomniałem zaznaczyć (-) przy podciśnieniu.

Edytowane przez Faliszewice

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dokręcać "normalnie" nie pozostawiać niedokręcony, szczególnie w tych jednostkach gdzie termostaty otwierają przy 105C i płyn jak jest słabej Jakości i jak niema ciśnienia to się szybciej zagotuje,

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.