Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam wyżej wspomniane bmw, 204KM

Po chipie (nie wiem dokładnie jakim, zostałem w pewnym sensie oszukany, ale nie to jest teraz ważne)

Przy normalnej jeździe temperatura w normie, wystarczy przeciągnąć auto trochę na biegu i momentalnie rośnie temperatura powyżej normy, na chwilę wystarczy odpuścić i zaraz spada na środek.

Wymieniłem pompę wody, termostat, wszystkie przewody. Po tych wymianach dalej ta sama sytuacja. Nie mam już pojęcia co o tym myśleć, mechanik mówi o zbyt mocnym chipie, ewentualnie coś jeszcze z chlodnicą.

Spotkał się już ktoś z taką sytuacją, jakie mogą być inne przyczyny takiego zachowania samochodu?

Opublikowano

Do jakiej temperatury dochodzi?

Wentylator się załącza?

Przy butowaniu każdy silnik się bardziej grzeje, a dodatkowo u ciebie jest podniesiona moc.

Opublikowano
Przy uważnym obserwowaniu temperatury przy każdym odchyleniu temperatury w prawo, ściągam nogę z gazu - normalne obroty i temperatura wraca na środek, początkowo gdy nie byłem świadomy tego problemu rozerwalo zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego, po wymianie kilka dni później wywalilo korek do odpowietrzania. Po tym dałem już auto w ręce gościa który zajmuje się tylko i wyłącznie bmw, zrobił to co opisałem w poście i dalej ta sama sytuacja. Wentylatory chodzą cały czas. Trochę mnie to już przerasta. Ile może kosztować nowy program? Jest wgl możliwość powrotu do oryginału? Jak to wygląda cenowo? Czy może przyczyną nie jest program?
Opublikowano

Jeśli nie zależy ci na chipie do oryginalnego programu wrócisz bez problemu poprzez aktualizacje DME.

Ty robiłeś chip czy poprzednik? Kopci jak butujesz?

Opublikowano

Poprzednik, ja jechałem po seryjne auto, chipa zawsze mogę zrobić sobie sam. Po już podpisaniu umowy zaplaceniu gościu mówi że mnie to auto zaskoczony pozytywnie. No i tym zaskoczeniem był właśnie nowy program. Trochę byłem w szoku nie wiedziałem co robić. No teraz bawię się w naprawę ale kontakt z poprzednikiem utrzymuje. Mam te auto od tygodnia i zamierzam trochę groźbą go podejść. Nie zależy mi na oddaniu auta tylko żeby pokrył chociaż połowę kosztów.

Kopci na czarno przy mocnym dodaniu gazu. Ale to chyba po chipie nie jest coś złego? A koszt tego powrotu do oryginału?

Opublikowano
Kolego na początek zdemontuj główną chłodnicę i do mycia :P żeberka + przestrzeń za chłodnicą AC oraz IC.
Opublikowano
Tak zamierzam zrobić. A co dalej? Jestem raczej zielony z motoryzacji. Nie ma jakiś czujników temperatury czy czegoś w tym stylu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nic nie piszesz o płynie, jest nowy oczywiście po tych wymianach? Tak jak kolega wyżej napisał, zajmij się chłodnicą, będzie na niej wiadro liści. Masz wisko?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Termostat działa poprawnie? Układ oczywiście szczelny jest? Jak jeździsz nim cały czas to odpalaj zawsze temperaturę na zegarach, test 7.0, bo pion wskazówki ma bardzo duży zakres.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wszystko szczelne. Termostat nowy, wąż który do niego dochodzi również nowy. Problem pojawia się gdy przeciągnie się auto na jakimś biegu do dużych obrotów. Wystarczy wyższy bieg spokojne obroty i temperatura spada do normy. Nie wiem co o tym myśleć, ale nie kupiłem 3.0 diesla żeby jeździć spokojnie i do 100 na godzinę :/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Włącz test 7.0 podczas jazdy, bo pion nie oznacza, że temperatura jest w normie tylko w przedziale 70-115 stopni. Może nowy termostat jest skopany, ale to sprawdzisz widząc temperaturę na bieżąco.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

pojezdzij albo z komputerem albo z temperatura włączoną na zegarach. Znajdziesz jak to włączyć i powiedz nam jaką temp. utrzymuje podczas spokojnej jazdy i jak rośnie.

 

Rośnie od razu przy pogonieniu ? dziwne że tak szybko reaguje.

 

Również mam 330d po chipie i problemów brak, nie zdarzyło mi się żeby się temp. ruszyła poza pion.

 

Ja bym również sprawdził pompę wody, może tam coś nie halo i nie tłoczy płynu tyle ile trzeba. Wisko sprawne czyli jak masz gorący silnik to jest spięte sztywno czy tylko się kreci ? bo to różnica jak się kreci wisko, kreci sie zawsze nawet jak jest zepsute, nawet kreci sie szybko zepsute.

 

ewentualnie coś z programem nie tak, nie wiem tak skopany że podaje tyle paliwa i tak nagle rosnie temperatura. Ale to byś miał też spalanie stukowe taki dzwiek jakby dzwoneczków przy pewnych obrotach. Podobny do dzwieku zaworów stukajacych.

 

To że troche dymi to normalne, nawet diesle z DPF dymią czesto. Jeśli zostawiasz zasłonę dymną to już coś nie tak.

 

Nie wiem co tu jeszcze, może się zepsuł podgrzewacz wody i grzeje cały czas ?

szukam
Opublikowano
Oprócz tego co Ci już napisano to jeszcze sprawdź czy masz przelew w zbiorniczku wyrównawczym : na biegu jałowym i przy 3 tys obrotów.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Po wymianie praktycznie całego układu chłodzenia wciąż jest możliwe przegrzanie auta, jest to już trudniejsze, ale cały czas możliwe. Boję się że kiedyś się zapomnę i znów się zagotuje. Dlatego nie zamierzam kończyć poszukiwań przyczyny, ponieważ pomimo że jeździć można normalnie, dalej uważam to auto za niesprawne. Macie może jakieś pomysły za co się teraz "brać"?
Opublikowano

pytałem czy wisko jest na pewno sprawne, czy pompa wody działa. Sprawdziłeś to ?

 

miałeś sprawdzić do ilu rośnie temp. i jaka utrzymuje się podczas normalnej jazdy. Czytasz co piszemy ?

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile razy można pisać żebyś obserwował temperaturę w teście 7.0 i opisał jak to wygląda? Zaglądałeś do chłodnicy? Na jakim doładowaniu jeździsz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Wisko jest sprawne. Chlodnica również bez zastrzeżeń. W 7.0 temperatura przy normalnej jeździe 105-110 i bardzo szybko te wartości ulegają zmianie. Nie było jeszcze okazji żeby trochę bardziej auto przepalic po tym remoncie bo non stop pada. Opinia mechanika który to robił to "przesadzone" z tą całą mapą. Jak pisałem nie wiem sam jaką mocą auto aktualnie się prezentuje. Jest wgl możliwe że winny jest chip?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chłodnica była czyszczona? Płyn przy zlewaniu był czysty? Mógł poprzednik wlać coś do uszczelniania układu i jest zatkana. Pytałem dlatego jakie masz doładowanie, trzeba sprawdzić podczas jazdy jakie jest, zrobić live data, żeby wykluczyć program.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Przy prawidłowym obiegu płynu w układzie chłodzenia oraz prawidłowej pracy wentylatora chłodnicy silnik ci się nie przegrzeje pomimo że była podnoszona moc i tego się trzymaj.

Pytałem Cię o

sprawdź czy masz przelew w zbiorniczku wyrównawczym : na biegu jałowym i przy 3 tys obrotów.

Jak masz skoki temperatury ( zakładając że dobry termostat) to by wyglądało że masz słabo odpowietrzone i pompa ma problemy zaciągnąć płyn i tłoczy skokowo albo ona sama ledwo dycha , inna możliwość to obstrukcje w przepływie płynu.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
O co dokładnie chodzi z tym przelewem? Odkręcić korek i wtedy? Wybacz za głupie pytania ale jestem zielony w tym temacie.
Opublikowano

no pod korkiem masz przelew, powinien się płyn chłodniczy przelewać, wskazuje to że pompa jest sprawna i pcha płyn.

 

według mnie albo masz coś przytkane albo chłodnica zabita. Nie ma innej możliwości jesli pompa tłoczy.

szukam
Opublikowano

Przelew w zbiorniczku

To jest z małego obiegu czyli na zimnym powinno być widać.

Dodam że na gorącym ostrożnie z odkręcaniem korka

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Przelew jest. Zawioze do kogoś głównie od chłodnic i napisze co z tego wyszło. Bo wcześniejszy mechanik tylko powierzchownie stwierdził że chlodnica jest ok. Troszkę mnie uspokoiles. Chwilowo dzięki na bezinteresowna pomoc :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.