Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Tak jak w temacie . Wymieniać czy nie ? już sam nie wiem co robić jedni mówią , że tak drudzy , że nie ....

Woz ma 230 tyś przebiegu . Dużo jest przypadków zerwań łańcucha ?, czy nie słychać o tym po prostu ze względu na małą liczbę tych silników u nas w kraju ? Jeśli już wymieniać to oryginał czy febi ? :P

Opublikowano
Masz zamiar jeździć tym samochodem i spać spokojnie to wymień.Sprzedajesz go jutro lub należysz do tych osób co nie będą dokładać złotówki bo szkoda to nie wymieniaj.Twój wybór i Twoje pieniądze dlatego nikt Ci nie doradzi. :wink:
Opublikowano
Przeczytać rozległy temat dwa tematy nizej
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano
Podlaczam sie do pytania. Sam posiadam 2010 330d e91 z 235000 ori przebiegu. Wymienilem ostatnio olej z filtrami I lancucha nie slychac. Ale pamietam, ze po zakupie dalo sie cos tam uslyszec ale trzeba bylo sie bardzo wsluchac, z uchem w podszybiu. Na razie temat olewam (bardzo malo jezdze) ale zastanawiam sie czy da sie wymienic lancuchy na aucie tak jak w 2.0d czy trzeba silnik wyciagac.
Opublikowano

polift= rozrzad z tylu silnika od strony grodziowej

przedlift= rozrzad z przodu silnika

 

Z tego co ja wiem, to jak auto jest sparowane z automatem, bez systemu start stop, to rozrzad w N57 powinien wystarczyc na dluzej.

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej napisał w LCI trzeba wyciągać motor. Ja tam chyba jednak zdecyduje się na wymianę . Autko zaraz będzie miało 240 tyś . Jeśli po zmianie ma wytrzymać następne 150 -200 tys to uważam , że lepiej wymienić bo w końcu co to za auto którym jedziesz w trasę i zastanawiasz się czy ci łańcuch nie pierd... :nienie:

:) a jak strzeli to dopiero są koszta ..... chociaż z drugiej strony przewertowałem fora zagraniczne i nie ma zbyt wiele przypadków strzału łańcucha w 3.0d choć zdarzyły się. :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja robiłem w swoim N57 rozrząd przy 243kkm. Ogólnie układ w dobrym stanie, delikatnie wyciągnięty górny łańcuch, nic poza tym. Wyciągaliśmy silnik ze skrzynią. Roboty dla wprawnego mechanika na pełne 2 dni od rana do wieczora. Po wymianie silnik pracuje idealnie, jak nowy, wcześniej w tle było słychać lekko rozrząd.

Oprócz rozrządu robiłem napęd pompy oleju, większość uszczelnień, czyściłem kolektor ssący, egr. Podstawa to dobry mechanik, bo to nie jest robota dla amatora.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
a skrzynia manual czy automat, rodzaj skrzyni może mieć wpływ na żywotność rozrządu? Pewnie koszty są duże ale bezpieczeństwo na kolejne 200tyś, jak wypadła mniej więcej sama robocizna?
Opublikowano
Tak jak kolega wyżej napisał w LCI trzeba wyciągać motor. Ja tam chyba jednak zdecyduje się na wymianę . Autko zaraz będzie miało 240 tyś . Jeśli po zmianie ma wytrzymać następne 150 -200 tys to uważam , że lepiej wymienić bo w końcu co to za auto którym jedziesz w trasę i zastanawiasz się czy ci łańcuch nie pierd... :nienie:

:) a jak strzeli to dopiero są koszta ..... chociaż z drugiej strony przewertowałem fora zagraniczne i nie ma zbyt wiele przypadków strzału łańcucha w 3.0d choć zdarzyły się. :cool2:

 

 

Dokładnie jak kolega piszę, jak ktoś chce jeździć autem bez strachu to lepiej wymienić ,ja jestem świeżo po wymianie , dwa dni roboty od rano do wieczora ....ale warto teraz jeżdżę spokojnie i nie myślę kiedy pie......ie

 

Mało jest opisanych takich sytuacji bo nie każdy się chwali ....ai coraz więcej jest takich wpisów na forum tym i innych ...czyli cos jest na rzeczy i sprawa się tyczy zarówno

N57 jaki i M57

 

Oczywiście rozrząd tylko ori żadne Febi czy inny zamiennik....

Opublikowano

Dokładnie jak kolega piszę, jak ktoś chce jeździć autem bez strachu to lepiej wymienić ,ja jestem świeżo po wymianie , dwa dni roboty od rano do wieczora

 

Ale zdaje sie masz M57? Jakie koszty?

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 2 lata później...
Opublikowano

Chciałbym się doradzić odnośnie rozrządu w moim N57 330D.

Wydaje mi się, że jak zwiększę obroty do 2000rpm to słychać jakby metaliczne szuranie.


Starałem się pokazać to na filmiku:



Silnik ma 248 tys km i rozrząd chyba jeszcze nigdy nie był zmieniany.

Jak myślicie, rozrząd do wymiany czy ten silnik tak pracuje po prostu ?

Opublikowano
Z tego co sie orientuje to jak jest rozrząd z tyłu silnika to nie trzeba go wcale wyciągać. Po ściągnięciu skrzyni i sprzęgła wystarczy opuścić silnik i jest dostęp. Na wymiane rozrządu polecam Pana Fąfare z Dolnego Śląska w tym się wyspecjalizowali, w 12 godz autko gotowe, robota na 3 osoby.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu nie ma co sluchac, n57 to to samo co n47, ten sam lancuch. Wymieniasz i nie nagrywasz filmikow, spisz spokojnie. Koszty rozwalenia n57 i jego naprawy powalaja na kolana.
Opublikowano

Sprawdź sobie dotychczasowe interwały wymiany oleju jeśli masz możliwość, jeśli trzymano się 10-15 tyś. km, nic nie brzęczy, nie masz start-stop a fura w automacie, to teoretycznie masz większe szanse, że nie padnie. Ale to tylko rachunek prawdopodobieństwa.


Ja mam M57N w manualu, bez start-stop, dwa razy poprzedni właściciel przeciągnął do 22000 km, ale jeździł po autostradach (wiem, gdzie mieszkał) i choć wiem, że rozrząd w N nie jest już taki jak wcześniej, to olewam temat, bo nie mam podstaw do wymiany. Ale kolega ci wcześniej napisał konkretnie co robić.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano
Ponawiam prośbę:


Czy ktoś może posłuchać pracy silnika na filmiku i ocenić czy rozrząd do wymiany ?

 

Jak Cię to martwi i masz wątpliwości to wymień. Spokój tez ma swoją cenę, a może zyskasz coś więcej.

Ja przy 300 tyś wymieniłem, łańcuchy i inne elementy wymienione nie miały większych objawów zużycia.


Zmieścisz się w 3500 zł z robotą i z oryginalnymi częściami.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Ponawiam prośbę:


Czy ktoś może posłuchać pracy silnika na filmiku i ocenić czy rozrząd do wymiany ?

 

Moim zdaniem silnik pracuje normalnie, bynajmniej podobnie do mojego F31 z przebiegiem 177 tys. Z drugiej strony nagranie na yt napewno nie oddaje w pelni rzeczywistych odglosow. Jezeli Ty slyszysz roznice w pracy silnika to pewnie jest cos na rzeczy.

Sprawdź wartość katalizatora w swoim BMW.


https://www.autokat-katalizatory.pl/cennik-skupu

Opublikowano

Wczoraj odebrałem samochód po wymianie rozrządu.


Zmienione zostały:

- 2 napinacze

- 4 ślizgi

- 3 łańcuchy (w tym też ten od pompy)

- wszystkie zębatki, śruby itd

- natrysk oleju na łańcuch


Dodatkowo zrobione/wymienione zostało:

- płukanka silnika Liqui Moly Flush

- nowy uszczelniacz wału

- nowa uszczelka miski olejowej

- nowe uszczelki pokrywy zaworów

- nowy olej i filtr oleju

- czyszczenie chemiczne i wypalanie DPF-a

- sprawdzanie, czyszczenie i regulacja wtryskiwaczy (dostałem też nowe IMA kody, muszę pojechać, żeby ktoś mi je wpisał w INPA)

- nowe uszczelki i podkładki do wtryskiwaczy


Okazało się, że stary rozrząd nie był jeszcze tragiczny, jedynie ślizgi były już trochę podjechane.


Po wymianie rozrządu też trochę słychać łańcuch, ale jest to dużo cichszy i przyjemniejszy dźwięk :D.

Być może uda mi się nagrać filmik, na prawdę słychać różnicę.

Te wszystkie 3 łańcuchy są na prawdę cienkie, filigranowe, niewiele grubsze od tych w rowerze.

Dziwię się jak to ma wytrzymywać setki tysięcy km.


Sama wymiana rozrządu + uszczelki (bez DPF-a i wtryskiwaczy) wyniosła coś ok 4 tys, 2 pełne dni robocze dla 1 mechanika.

Rozrząd był wymieniany od dołu, ściągana została skrzynia.


Jestem teraz bardziej pewny tego silnika, nie modlę się już przed ostrym dodaniem gazu, żeby tylko łańcuch nie strzelił :).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.