Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam czy ktoś by mi mógł pomóc jak zrobić adaptacje akumulatora za pomocą isty. Jak grzebalem to udało mi się znaleźć ta opcje tylko jak w nią wchodzę to mam do wyboru 3 kratki i nie ma przy nich napisów ;-( chyba mam jakąś wybrakowana iste. Byłbym wdzięczny jak by ktoś mi wyjaśnił gdzie co i jak i które kratki wybrać żeby zarejestrować nowy aku
Opublikowano
Wielkie dzięki a mógłbyś jeszcze napisać jak wejdę w inną pojemność co tam oznaczają poszczególne kratki bo też nie pisze. :cry:
Opublikowano
Mam ista d i zmiana języka pomogła ale nie można wpisać aku obwiekszej pojemności czy przypadkiem nie potrzebny jest do tego ista p
Opublikowano

rejestracja inpą w kilka chwil

e60

nadwozie/body

zasilanie/power modul i tam szukaj battery register

 

jesli nie tam to w dde

- status

- ibs-powermanagement

- battery reg

 

zmiana pojemnosci ncs expertem,w cas szukaj wpisu klasse_batterie

sprzedam iCom Next Ori
Opublikowano
Ncs mam ale nigdy nie grzebalem w nim żeby nie namieszać za bardzo :roll: będę chyba musiał podjechać do kogoś kto mi to ogarnie. Dzięki za pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
rejestracja inpą w kilka chwil

e60

nadwozie/body

zasilanie/power modul i tam szukaj battery register

 

jesli nie tam to w dde

- status

- ibs-powermanagement

- battery reg

 

zmiana pojemnosci ncs expertem,w cas szukaj wpisu klasse_batterie

Tak się nie koduje nowego akumulatora przy zmianie na inną wartość NCS,

1 zmiana FA na odpowienią wartość

2 kodowanie modułów do serii CAS, ZGM/KGM, silnik w nowszych modelach , moduł zasilania , można wszystkie moduły ale te najwazniejsze

reset histogramu i rejestracja nowej baterii (ISTA D , INPA)

najprościej jest ISTA P wszystko sama odznacza tylko odznaczamy odpowiednią wartość .

Opublikowano

Moja instrukcja dotyczyla wyłacznie rejestarcji nowego aku o którą autor pytal w pierwszym poscie..

Kodowanie krok po kroku:

 

1 expertmode

2. F1

3. F3

3. Wybieramy model samochodu

4. Wybieramy CAS

5. F2 (Enter FA)

6. Znowu wybieramy swój model samochodu

7. Wpisujemy VIN

8. zmiana wpisu w Fa (wisujemy nową wartosc dla nowego aku)

9. F6 (BACK)

10. F4(Process ECU)

11. CAS

12. F2 (Change job)

13. Wybieramy FA_WRITE

14. F3 ( Execute job)

15. Następnie to samo dla FRM lub LMA czyli F1 (Change ECU)

16. Wybieramy FRM lub LMA

17. Mamy już wybraną opcję FA_WRITE więc klikamy F3 (Execute Job)

18. Teraz kodowanie zmian w całym aucie wybieramy: PROCESS CAR a następnie CODE CAR

 

Teraz rejestrujemy w inpie tak jak napisalem wyzej.

sprzedam iCom Next Ori
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Też tak jakos można, ale jak ktoś później koduje i przywróci CAS do serii, a ma całkiem inny akumulator , zniszczy nie świadomie nowy akumulator,

a tu po kodowaniu można wszystko przywrócić do poprzedniego stanu z nowymi wartościami w FA i zapisami w sterownikach,

i pytanie skąd wiesz że w nowszych modelach oprogramowania sa tylko te skromne wpisy ??? a tak to nie ma problemu ,

w nowszych modelach, w sterowniku silnika też jest wielkość akumulatora zapisana .

Opublikowano

Din76, nie obraź się ale tu akurat piszemy o e61 z 2006 r.

Dzięki za info odnośnie nowszych aut, bo z ręką na sercu przyznam się, że o tym nie wiedziałam :cool2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Pozwole sobie zadać pytanie w tym poście. A mianowicie jak zakodować akumulator 110 ah do e93. Obecnie mam jeszcze oryginalny agm 90ah. Wiem, że trzeba zmienić klasse baterie w cas na 110ah a pozniej zrobić adaptacje aku. Tylko mam problem ze zmianą FA (VO), gdyż nie mogę dopisać wartości -B110 do wyposażenia pojazdu, największa opcja to -B090. Co zrobić w takim przypadku? Czy dodać tylko -B090 a w cas zaznaczyć 110ah i adaptacja? na co ma wpływ w tym przypadku dodanie prawidłowego akumulatora do FA? Czy może lepiej nie zakładać akumulatora 110ah gdyż nie ma możliwości prawidłowego go zakodowania i będzie ciągle niedoładowywany?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niestety nie ma takiego akumulatora dla seri E9X i E8x dla grupy e89

wartości akceptowalne to tylko

E B046 BATT_46AH //46 Ah-Batterie

E B055 BATT_55AH //55 Ah-Batterie

E B070 BATT_70AH //70 Ah-Batterie

E B080 BATT_80AH //80 Ah-Batterie

E B090 BATT_90AH //90 Ah-Batterie

E A070 BATT_AGM_70AH //70 Ah-AGM Batterie

E A080 BATT_AGM_80AH //80 Ah-AGM Batterie

E A090 BATT_AGM_90AH //90 Ah-AGM Batterie

 

jak chcesz lepszy akumulator o zwykłego 90Ah (B090)

to kup sobie AGM i zmień w NCS na A090 zakoduj moduły do serii CAS/JBE/DDE/DME

możesz sobie załozyć 110Ah ale pozostaw wpis B090 będzie troche za małym prądem ładowany dlatego lepszą opcją jest ok 100Ah

różnica niewielka zwłaszcza zę ori BMW aku ma lepsze parametry więc 100Ah wyrówna straty

jak byś miał e6x lub e7x to wtedy 110 ok najlepsza opcja

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

odgrzeję temat trochę ;-)

w e63 650i 2006 - wymieniłem aku na nowy 110Ah 900A ale zwykły, był wcześniej 90Ah AGM, przy rejestracji ISDA D mimo wyboru zmiany pojemności, nie mam takiego wyboru - pokazuje info, że poprawnie zaadoptowano nowy aku, ale dalej "wisi" 90Ah AGM

czy ISTA D jestem w stanie to zmienić?

Opublikowano

Nie, istą tylko zaadoptujsz nowy akumulator ale bez zmiany pojemności, pojemność zmieniasz NCSem.

 

Wysłane z mojego HM NOTE 1S przy użyciu Tapatalka

Moduł do własnej konfiguracji świateł E39 sprzedam!



icon3.png BMW E36 316i M43

icon1.pngBMW E61 530D M57N

Opublikowano

dzięki za info :-)

grozi czymś teraz jeżdżenie z nowym aku zwykłym 110Ah, a ładowanym jak AGM 90Ah?

a w ogóle wyjąłem stary aku i jest z 08.2014, a ISTA w historii wymian ma tylko fabryczny aku, adoptowany z przebiegiem 0km, więc wymienił ktoś w tym 2014r aku na nowy i go nie zakodował, może i dlatego wytrzymał tylko 3lata...

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Wymieniłem kwasowy 90Ah na AGM 80Ah. Za pomocą NCS zakodowałem FA (usunąłem -B090, dodałem -A080) w CAS i LMA za pomocą NCS, przekodowałem CAS, LMA i MPM pustym MAN, aby auto widziało zmianę pojemności i typu baterii, oraz zarejestrowałem wymianę baterii za pomocą ISTA D. W CAS mam zakodowane: Klasse Bateriie 80ah_agm. Próbowałem również rejestracji, oraz resetowanie histogramu za pomocą INPA jednak nic to nie dało.

 

Mimo powyższych działań ISTA D wyrzuca mi "stary" komunikat o zainstalowanym akumulatorze kwasowym 90Ah. Ktoś coś podpowie jak można wywołać prawidłową informację o nowym akumulatorze AGM 80Ah?? W aucie brak błędów. Klema IBS sprawna. Proszę o pomoc, pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Być może twój model jest za stary dla akumulatora AGM,

w CAS da się zapisać a w MPM_60 nie da rady ponieważ nie ma takiej opcji

jak masz w CAS AGM 80Ah i czyta stary model to pewnie z MPM (moduł zasilania )

Był na zagranicznym forum taki przypadek (nawet pisałem w nim)

wymienił ktoś w e90 akumulator z AGM 90AH na AGM 110AH zmienił w CAS na A105AH i nie działal system start /stop ,

jak zmienił na AGM 90AH to wszystko wróciło do normy , system start stop powiązany z systemem BSD i ze sterownikiem silnika ,

być może zapisana opcja jest nie obsługiwana

przypomian że dla modeli e89 nie jest taki akumulator przewidziany

tu masz opcje A080 Ah i nawet były takie akumulatory montowane w e60 ale w wersjach po 2007 roku napewno micro modułu zasilania już nie było

jest pozostałościa po e65

podeślij TRC z MPM

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, zmienilem ostatnio swoją bmke z 2005 r. na e90 z 2008 z odzyskiwaniem energii,silniczek n47. Pierwsze dni rozladowywalo akumulator przeważnie na włączonym zapłonie, gdy podpinałem kompa. Wywalało błąd Klemy ibs, naprawiłem to, była wyrwana jedna z wtyczek tych niebieskich co wychodzi z Klemy ibs na wiązkę. Teraz już akumulatora nie rozładowywuje ale raz na dwa dni pojawia się pomarańczowa kontrolka, że słaby aku. Poza tym ani razu nie uruchomił mi się jeszcze start stop, nie zależy mi na nim ale chce żeby wszystko działało, potem go sobie przekoduje żeby był domyślnie wyłączony. Światła powitalne raz się włączają raz nie, często resetuje się godzina ale nie zawsze, podejrzewam że komp nie uruchamia powitalnych ze względu na słaby aku. Moje pytanie jest następujące, aku jest 84 ah agm natomiast z modułu jbbf odczytałem, że jest zakodowane 90 ah agm. Tak ma być czy przekodowac na 80 ah? Poza tym po sprawdzeniu w inpie aku na włączonym zapłonie ma niecałe 12 v i jest wykrzyknik. Kombinować coś z kodowaniem innego ładowania czy jednak aku do wymiany.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz do ilu spada podczas rozruchu, pewnie sporo poniżej 10, więc do wymiany. Różnice do 10% jeżeli chodzi o zapis w sterowniku są dopuszczalne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Spoko, sprawdzę jutro. A jakiś sposób na podratowanie agma? Kręci fajnie, tylko napięcie małe ma..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.