Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

 

Niestety autko (e46 M47 99') odmówiło dalszej współpracy.

Wymieniłem olej i filtr i wybrałem się w trasę. Po około 70 km auto zaczęło delikatnie hałasować ("jakby metalowy wiatrak szorował o maskownice"; nie wiem jak lepiej określić ten dźwięk), wskaźnik temperatury wskoczył na czerwone pole i autko zgasło. Płyn w chłodnicy zagotował się. Próbowałem jeszcze odpalić i udało się po 10 sekundowym piłowaniu rozrusznika. Autko zaczęło mocno się telepać, zatrzymało się na 1000 rpm i po kilku sekundach zgasło. Brak reakcji na pedał gazu. Wcześniej kilkakrotnie mignęła mi kontrolka ładowania w trakcie jazdy, ale nie wiem czy to ma jakiś związek.

 

Komputer wykazał błędy podgrzewacza elektrycznego oraz wtrysku sterującego. Ten pierwszy jest od dawna odłączony, natomiast wtrysk był wymieniany jakieś 10 tysięcy km wcześniej.

 

Pompka paliwa w baku działa, pompuje, jest wyczyszczona. Filtr paliwa jest w porządku. Odnoszę wrażenie, że po próbie rozruchu paliwo cofa się - nie wiem czy to jest normalne.

 

Na plaku załapał, ale auto zamieniło się w generator czarnej chmury i padło.

 

Auto stoi na zadupiu (Lubiechowo k. Karlina w zachodniopomorskim), brak dobrego mechanika w pobliżu i próbujemy wstępnie zdiagnozować co padło.

 

Czy ktoś spotkał się z podobnymi symptomami?

 

Ewentualnie jakie sugestie odnośnie co należy sprawdzić. Wtryski, vp44 czy może coś innego? Proszę o pomoc. Szkoda mi autka rozbierać na organy, bo szykowałem je pod siebie i sporo rzeczy nowych włożyłem itd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik kręci normalnie? Czy lżej/ciężej? Nie było problemu ze smarowaniem? Może to być pęknięty wał, sprawdzałbym pod tym kątem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Silnik kręci normalnie? Czy lżej/ciężej? Nie było problemu ze smarowaniem? Może to być pęknięty wał, sprawdzałbym pod tym kątem.

 

Nie było problemu.

 

Dodam, że pompa podaje paliwo na wtryski. Odłączałem metalowe przewody doprowadzające paliwo. Przy czym na 2 wtryski daje zauważalnie więcej. Silnik wczoraj raz odpalił na plaku po dłuższym kręceniu. Wszedł nawet na 2000 rpm i zaraz zgasł.

 

Czy ewentualnie mógłbym prosić o podpowiedź jak sprawdzić ten wał?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kręci tak jak zawsze? Czy jest większy opór? Twoje próby z paliwem wskazują na vp44, nie daje odpowiedniego ciśnienia, tylko co było przyczyną przegrzania. Chyba, że to zbieg okoliczności.

 

Sprawdź pompę wody, może ona jest przyczyną przegrzania i tego dźwięku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Zatarty silnik ? oby nie .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dokończ ten wątek i powiedz co się stało

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Dokończ ten wątek i powiedz co się stało

 

Zamierzałem opisać szerzej, jak już uporam się z problemem.

Sprawa jest jeszcze rozwojowa. Wał sprawdzony i jest w porządku.

 

Sprawdzone zostały wtryski. Okazało się, że 3 wymagają wymiany końcówek i zostało to zrobione. Ten czwarty w porządku, ale był wymieniany jakieś pół roku temu - oczywiście sterujący :)

 

W kompie brak istotnych błędów - jedynie błąd elektrycznego przepływowego podgrzewacza cieczy oraz dodatkowej pompy w module klimatyzacji.

 

Ogólnie bardzo ciężko pali a jeśli już załapie to na kilkanaście sekund. Autem telepie i gaśnie. Nie reaguje w ogóle na pedał gazu. Auto się dławi - wygląda jakby wtrysk następował nie w tym momencie co trzeba. Czy w przypadku wymiany wtrysków wymagana jest jakaś adaptacja komputerowa?

Opublikowano

Aktualizacja:

 

Po odpięciu przepływki auto odpala, ale chodzi nierówno i dymi na czarno.

Kąt wtrysku zadany nie pokrywa się z aktualnym. Wartości aktualnego kąta to 2-5 stopni z znakiem ujemnym.

Dawka paliwa to 15, więc bardzo duża.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.