Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam na wstępie przepraszam za możliwe powielanie tematu jednakże w żadnym z tematów nie znalazłem odpowiedzi na mój problem

 

Otóż zaczynając od początku jakiś miesiąc temu jak gdyby nigdy nic wsiadłem do auta odpaliłem wyjechałem z miejsca parkingowego (i tu kończy się pozytywna część historii....)

Wskaźnik na zegarze pokazywał niski poziom płynu chłodniczego wysiadłem z samochodu okazało się że pod autem jedna wielka kałuża wody. po podniesieniu maski potok mokry zbiorniczek korek i wszystko w koło

Następnego dnia szukając przyczyny wymieniony korek zbiorniczka uzupełniony płyn i odpowietrzony układ jednakże auto po odpaleniu na jałowym grzało się. Szybka diagnoza termostat.

Termostat został zakupiony wymieniony razem z obudową ( poprzednik odrobił śrubę mocującą termostat do obudowy i bez połamania obudowy się nie obyło).Przy okazji został wymieniony wąż wychodzący z termostatu do chłodnicy oraz sprawdzony czujnik ( wszystko w porządku) wszystko poskładane samochód odpalony odpowietrzony wszystko było ok do momentu gdy nagrzał się do ok 90 i pojawił się wyciek z okolicy zbiorniczka wyrównawczego.Bez chwili wahania zakupiłem nowy zbiorniczek i wymieniłem,Po zabiegu samochód odpowietrzony jednakże grzeje się... Temperatura na teście 7 rosła i rosła przy 110 silnik został zgaszony a mi opadły ręce.

Wentylator nie załącza się ani przy temperaturze silnika ani przy klimatyzacji

Dodam jeszcze że nie dawno był przeprowadzany kompleksowy remont silnika u sprawdzonego mechanika gdyż brał olej

Wymienione są ( pierścienie panewki uszczelniacze uszczelki miski i pokrywy ślizg rozrządu itp) po remoncie auto zrobiło ok 1200km

 

za Wszelkie sugestie i uwagi z góry dziękuję. Może któryś z forumowiczów coś mądrego wymyśli bo mi brakuje już sił do tego auta :mad2:

Opublikowano
Uzupełniam płyn ściskając przy okazji węże następnie na zapłonie włączam klimatronik ustawiam najwyższą temperaturę i najniższe obroty nawiewu czekam chwilę dolewam płynu jak ubedzie i na odkreconych odpowietrznikach odpalam czekam aż czysty płyn wyleci przez odpowietrzniki zakrecam je dodaję gazu kilka razy i gasze i tyle
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wentylator nie startuje nawet przy klimie to nie łączysz tego? Do wymiany/naprawy moduł lub wymiana całego wentylatora.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Przy uszkodzonym module termostat nie będzie się otwierał ?? Dolny wąż przy 110 stopniach był chlodny...

Wydaje mi się że nawet przy uszkodzonym module jakaś chwilę samochód powinnien się chłodzic dopóki cały płyn się nie nagrzeje no chyba że się mylę ?? Dodam jeszcze jak padał mi akumulator wentylator przez chwilę się kręcił

I pytanie jak sprawdzić taki moduł ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzi go elektromechanik, chyba, że masz pojęcie o elektronice to sam kombinuj. Spróbuj odpowietrzyć z uniesionym przodem, odpowietrzanie ma trwać do otwarcia termostatu, więc jak gasisz po kilku przegazówkach to nic dziwnego, że jest zapowietrzony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Odpowietrzanie do momentu otwarcia termostatu ? Nie bardzo rozumiem przy odkręconych odpowietrznikach przeciez większość płynu mi ucieknie. No chyba że ja coś źle interpretuje.po odpaleniu po chwili z odpowietrzników leci czysty płyn bez powietrza więc czemu ma służyć grzanie go na odkreconych odpowietrznikach ??

I pytanie odnośnie wentylatora włączając klimatyzację nie ważne przy jakiej temperaturze powinien działać ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodzi o to, że powinieneś rozgrzać silnik aż do otwarcia termostatu, przy zakręconych odpowietrznikach. Zostawiasz auto do ostygnięcia i uzupełniasz brakujący płyn. Wtedy powinno być już ok, pamiętaj o podniesionym przodzie, jest łatwiej. Sporo osób ma problem z odpowietrzeniem tego silnika. W obu moich autach uruchamia się niezależnie od temperatury silnika, po chwili po uruchomieniu klimatyzacji.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Piszesz

Dolny wąż przy 110 stopniach był chlodny...

Czyli nie masz obiegu.

Przyczyny braku obiegu;

1. Źle odpowietrzone

2. Nie otwiera termostat

3. Nie tłoczy pompa

4. Zatkany układ

W twoim przypadku to tak jak pisali przedmówcy kładł bym nacisk na prawidłowe odpowietrzenie.

najczęściej jest gdzieś uwięzione powietrze i pompa nie może zaciągnąć aby dać obieg.

Czy masz przelew w zbiorniczku wyrównawczym ?

Czy Ci działa dobrze ogrzewanie ?

Nie zapomnieć że podczas całego procesu odpowietrzania ogrzewanie na max i nawiew na 50%

Na koniec procesu odpowietrzania to dobrze jest przegazować na 3 tys obrotów przez 30 sekund .

Nie lać do zbiorniczka ponad max bo może zbiorniczek rozwalić .Po prostu pod korkiem jest potrzebna poduszka powietrzna co trochę amortyzuje ciśnienie w układzie.

Dolewaj w miarę potrzeb i jak Ci ciągle będzie ubywać to dobrze sprawdź gdzie Ci cieknie.

Daj znać co dalej bo inni mogą mieć podobne problemy

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Generalnie to źle się wyraziłem (pisanie na kolanie)Przy odpowietrzaniu po zakreceniu korków dodaje kilka razy gazu a potem auto chodzi na wolnych (ostatnim razem zgaszony przy 110 stopniach ) Nawiew również chodzi cały czas i dmucha ciepłem po rogrzaniu. Zatkanie układu raczej mogę wykluczyć ponieważ przy remoncie zrobiona była plukanka silnika i nalany Nowy plyn. W wolnej chwili spróbuję podnieść przód i jeszcze raz odpowietrzyc. Przelew w zbiorniczku jest po dodaniu gazu

Co do wentylatora mam rozumieć ze moduł poszedł sie...?

Opublikowano

Odnośnie wentylatora chłodnicy: Generalnie to jest jak maniek Ci napisał ale nic nie wiadomo co kto zmieniał . Innym testem modułu wentylatora i zarazem samego wentylatora jest odpięcie wtyczki od czujnika temperatury tego co jest na dolnym wężu wychodzącym z chłodnicy .

Jak jest odpięta wtyczka od czujnika temperatury to ECU nie wiedząc jaka jest temperatura to aby nie przegrzać silnika daje sygnał na moduł wentylatora aby załączyć wentylator.

W warunkach amatorskich nie jesteś wstanie sam zmierzyć sygnał z ECU bo on jest modulowany.

Dodam że moduły wentylatora przeważnie są zintegrowane z silnikiem wentylatora a w starszych modelach była puszeczka przyczepiona do obudowy wentylatora.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Jutro będę miał chwilę to spróbuję odpowietrzyć i wymusić działanie tego wiatraka

co do modułu wiem że jest zespolony ale to nie problem w razie wu wlutuje nowy (używany)

jak na razie sprawdziłem napięcie na kostce wiatraka i napięcie książkowe 12.6V

Opublikowano

Witam po dłuższej nieobecności

metodą prób i błędów wydaje mi się że udało mi się odpowietrzyć układ chociaż mogę się mylić

Odpowietrzyłem go na zgaszonym silniku dmuchając w korek a pomocnik odkręcał w tym czasie odpowietrzniki

o dziwo wyszła ogromna ilość powietrza

po odpaleniu samochód grzał się dość długo jednak przy 95 stopniach wąż od termostatu zaczął się robić letni.Zgaszony przy 103

na tym dzisiaj skończyłem gdyż nie działa wentylator :(

Jutro spróbuje zrobić coś w wentylatorem

jaką stałą temperaturę powinien trzymać silnik po uruchomieniu wentylatora ?

Opublikowano

Piszesz

przy 95 stopniach wąż od termostatu zaczął się robić letni.Zgaszony przy 103

Jak już się silnik rozgrzał do 103C to czy dolny wąż od chłodnicy był gorący ? bo powinien być bardzo gorący tak jak i chłodnica na dole.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

A co się dziwić że było dużo powietrza jak sam go wcześniej zapowietrzałeś?

 

Faliszewice- ten silnik nie ma wyższej temp otwarcia termostatu? Jeśli tak to za kilka min by mu się powinien dopiero otwierać

Opublikowano
Danielxc masz rację bo w tej jednostce standardowo to powinien być termostat na 105C ale się zasugerowałem tym że Matek wyłączył silnik przy 103C bo się nie doczekał otwarcia termostatu bo do tych jednostek można też włożyć termostat na 95C. ( jest tańszy).

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

nikt nie jest mi w stanie odpowiedzieć w jakie ewentualne skoki temperatury mogą być ?

na innym forum pisali że w korku nawet do 110 stopni w korku jednak nie wiem czy to jest prawda

Niestety pogoda nie dopisuje i nie mam jak sprawdzić czy aby na pewno się chłodzi

Zastanawiam się co w przypadku gdy dalej będzie się grzał przy letnim wężu i włączonym wentylatorze

próbować jeszcze razu odpowietrzać go dmuchając w zbiornik i odkręcając korki czy odpalić i czekać aż płyn sam wyleci ?

Opublikowano

Skoki temperatury dużo zależą od termostatu oraz od wydajności pompy , nie koniecznie w każdym silniku będą takie same ale na pierwszy rzut oka to takie same bo wskaźnik temperatury na wskutek dużej bezwładności stoi w pionie.

Narysuj sobie schemat obiegu płynu to zrozumiesz co i jak .

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Wiem jak działa układ chłodzenia i wiem że przepływ płynu czyli w sumie i jego temperatura zależą od stanu pompy i tak dalej jednak nie chciałbym przegrzać silnika i ukisić nowej uszczelki pod głowicą... :/
Opublikowano

Sprawdź kiedy się otworzy termostat. Od pionu ucieka przy 115st. Nie uszkodzić uszczelki nawet jak by lekko uciekł od pionu. Gorzej jak sie katuje na czerwone pole.

 

Zobacz czy Przy 107 st wąż zrobi sie gorący. Na postoju mniej więcej taka temp powinien utrzymać.

 

Jak chcesz by się włączył wentylator jeśli chłodnica jest zimna. I co miał by on chodzic? Zimną chłodnice bez obiegu?

Opublikowano

z tego co mi mówiono to wentylator powinien załączyć się przy włączeniu klimatyzacji u mnie po włączeniu klimy nic się nie dzieje więc uważam że moduł wentylatora poszedł się...

Dzisiaj odbieram używany wentylator i spróbuje podziałać

 

Edit: po włączeniu wentylatora na stałe ( wypięciu kostki z czujnika ) auto nadal się grzeje :/

Zastanawiam się nad wyjęciem termostatu i pompy wody... jeżeli nic nie znajdę to się poddaje...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Aktualizując temat

 

Po namysłach w wolnej chwili została wyjęta pompa wody. Okazało się że luz na wirniku jest ogromny pomimo tego był przelew w zbiorniczku

po złożeniu wszystkiego i odpaleniu i próbie odpowietrzania z odpowietrznika przy chłodniczce oleju nie leci płyn :/

Odpowietrznik przy zbiorniczku jak najbardziej działa wypluwając najpierw powietrze później płyn jednak ten drugi popluje trochę i na tym się kończy

ktoś ma jakiś pomysł ?

Opublikowano

post pod postem jednak nikt nie potrafił mi pomóc

Rozwiązanie znalazłem sam

czytanie wszelkiej maści poradników i słuchania na temat trudności odpowietrzania tego silnika to burda wyssana z palca

Odpowietrzyłem tak

zapłon i klimatronic przez 1-2 min

odpalamy i czekamy aż osiągnie temp ok 100 stopni

następnie powoli luzujemy odpowietrzniki (zaczynamy od tego przy zbiorniczku) i czekamy aż zacznie tryskać czysty płyn

procedurę odkręcania powtórzyłem 3 krotnie

Po chwili węże zrobiły się ciut miększe i termostat otworzył się wentylator załączył się

o to cała filozofia odpowietrzania tego silnika

Pozostawiam dla potomnych a temat uważam za zamknięty bo auto po 100km śmiga jak należy i cały czas trzyma odpowiednią temperaturę

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.