Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jest to mój pierwszy post - new user, także proszę o zrozumienie za powtarzający się już zapewne post. Mój problem:

 

Moja BMW po postoju nocą zaświeciła kontrolkę od wody, zgasiłem silnik i odpaliłem ponownie. Kontrolka zgasła - zbagatelizowałem to i przejechałem 30km. Po dotarciu na miejsce podniosłem maskę, zacząłem odkręcać korek od zbiorniczka wyrównawczego, a tam wrzący płyn zaczął się wylewać z niego. Także zakręciłem korek i poczekałem chwilę żeby mi nie uciekł z układy płyn chłodzący. Odkręciłem go ponownie a tam susza - NIC. Podczas jazdy na zegarach temp. idealna. po dotarciu na miejsce - idealna.

 

Skąd ten brak płynu??

 

Zaznaczam, że 1300 km wcześniej byłem u mechanika i wydałem na robotę uszczelki, głowicy, czyszczenia gniazd zaworów, total full remont ponad 4 000 PLN. Do tego robiłem rozrząd, wymiana płynu chłodzącego, hamulcowego, wymiana GT1 itp. Podkreślam, że jest to fachowiec najlepszy w Polsce. Nawet przewód od ukł. chłodzenia wymienił co wydawał sie już stary na nowy - takie miałem życzenie by wszystko było zrobione profesjonalne. Remont robiłem, bo był wyciek spod uszczelki i nie trzymał ciśnienia na garach. Przy okazji prosiłem by zrobił test olejowy - ten wyszedł ok, pierścienie OK.

 

Pytanie brzmi skąd nagle ubytek płynu chłodzącego? Po remoncie 700 km skontrolowałem poziom płynu i było wszystko ok.

Czy to objaw zapowietrzenia się? Jeśli tak, to jak nagle mógł się zapowietrzyć, skoro wszystko było ok?

Czy to może termostat staną?

Uszczelka odpada, bo dopiero co robiona

Fachowiec u którego robiłem, to człowiek, który najlepiej zna się na BMW (chyba w całej Polsce) i jest popularny ze względu na poziom usług jaki oferuje - szukałem profesjonalisty, także wiem, że jego robota została wykonana bardzo fachowo i rzetelnie.

 

Z góry dzięki, za odpowiedzi.

Opublikowano

Może masz jakiś wyciek na łączeniach, przy króćcu itd. A może czujnik coś za szwankował. W BMW masz układ chłodzenia pod ciśnieniem więc jak odkręcasz korek to płyn zawsze wypłynie więc jak Ci zwiało trochę to i poziom masz niższy uzupełnij jeźdź i obserwuj czy nie ubywa a jak tak to gdzie leci.

Swoją drogą zaciekawiłeś mnie tym najlepszym mechanikiem od BMW w Polsce, może podzielisz się tą informacją ?

Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi, zaraz się tym zajmę - dolewka + odpowietrzanie + obserwacja. A co do mechanika, zapewne kojarzycie Pana Adama z Raszyna. Jak BMW to tylko do Niego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może dlatego, że z tego co kojarzę to przy aucie robisz sam :wink:

Wracając do tematu to tak jak koledzy napisali, uzupełnij płyn i obserwuj, temperaturę podglądaj w teście 7.0, bo pion nie zawsze oznacza, że jest odpowiednia, jest duży zakres, bo 70-115.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano (edytowane)
Robię sam ale po prostu informacja o Panie Adamie jakoś do mnie nie dotarła nawet na forum. W mojej okolicy też był może jest nadal magik od BMW do którego zjeżdżali się ludzie z bliższych i dalszych okolic. Chodzi za mną kolejna naprawa elektroniczna zdaje się "regeneracji" przekaźników modułu komfortu bo mi się drzwi nie chcą z pilota zamykać to znaczy wybiórczo załapią, jak załapią to jakoś czas podziała a później znów lipa i zamykam z klucza i z tego co czytam to głównie w ów module problem. Ale z tego co czytam to raczej wymienię przekaźnik zamiast się z nim bawić w rozcinanie czyszczenie i klejenie z powrotem. Edytowane przez zbyszek80
Opublikowano

Pan Adam - polecam. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę ACS Raszyn i pojawia się jego strona. Zajmuje się głównie klasykami, ale nowe modele jak najbardziej do Niego przyjeżdżają. Zawsze fachowo powie co jest do wymiany - mimo, że benzyniaki mają to do siebie, że powodów usterek może być kilka.

 

Co do mojej BMW, to dolałem 0,7L, żadnych wycieków nie zauważyłem, teraz faza testów i obserwacji :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.