Skocz do zawartości

Dobór do e46 - felgi, opony, dystanse, odsadzenie ET


kuker84k

Rekomendowane odpowiedzi

im szersza opona tym większe opory tarcia: większe spalanie, słabsze osiągi a poza tym większa waga samej felgi. do felg 8J zalecana szerokość opony to 225. dla ciebie starczyłoby 205. i tak się zastanawiam właśnie, jak wyglądałaby sprawa z naciągnięciem opon 205/50R17 na felgę 8J?

 

 

ehh... znajdz mi prosze jakas felge taka zeby byla dobra do mojego na allegro i daj ze 2-3 linki , byle nie styling 73 , moge cie o to prosić ? ostatni raz.. dajesz 3 linki , i jedne z nich kupuje i temat closed i nie truje pupy , plz 3 w miare fajne felgi wedlug ciebie o dobrych wymiarach , badz kto kolwiek zapodaj jakimis linkami ALLEGRO bym mogł odrazu zamowic ewentualnie dzwonić i sie dowiadywać...

 

 

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 523
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Takie coś napisałem w innym temacie i zdanie podtrzymuje:

"Ja mam kombika na 225 R17 (dopuszczone fabrycznie - co mam na tabliczce przy drzwiach do pompowania) - i są strony pozytywne i negatywne ;)

- pozytywne: wygląda fajnie (zobacz na fotkach w galerii e46 - temat: 318d)

- minus 1: źle się prowadzi w koleinach

- minus 2: jest niewielki nacisk jednostkowy (kg/cm2) skutkiem czego zbyt łatwo zerwać przyczepność - na mokrym, na ostrym zakręcie, kiedy droga jest brudna, itp., np na zimówkach (ultragrip - 195) kiedy jest mokro, to każdy ostry zakręt w okolicy przejadę szybciej pomimo że wyższy profil - bo tyłek nie ucieka gdyż jest większy nacisk jednostkowy na asfalt. Dodam jeszcze, że przy 225 to wiele zależy od jakości opony - musi dobrze odprowadzać wodę - np. teraz mam z przodu RainSport i jest o niebo lepiej od poprzednich, które po prostu pływały (pewnie dlatego też, że były zużyte - ale jeszcze miały prawie 2mm nad bezpiecznik jednak przy tej szerokości to było już za mało)."

Czyli dosłowniej odpowiadając na Twoje pytanie, tak, będzie to miało znaczenie: lepiej się będzie prowadził w koleinach na węższych i trudniej będzie Ci zerwać przyczepność bo będziesz miał większy nacisk jednostkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

Ja u siebie mam r17 225/45 i musze powiedzieć, że faktycznie jedyny plus to taki, że dobrze to wygląda. Minusów znacznie wiecęj.

-cena opon, troche szerokie na nasze koleiny- mojej dziewczynie ciężko utrzymać kierownice- jak woda w koleinach to już całkiem ;)

Na pewno z czasem bedziesz miał 'do roboty' zawieszenie- ja już mam

 

Twoja decyzja - pozdro:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko dalej nie wiem czy mozna na alusa zalozyc 225 gdyz aktualnie na nim siedzi 245 i pytanie dotyczy tylko czy mozna podmienic szerokosc na tego samego alusa czy nie? a co do szerokosci i tak jezdze glownie po autostradach wiec nie ma dla mnie znaczenia 225 jest wezsza wiec mysle ze nie bedzie takiego tarcia i zuzycie paliwa sobie zmniejsze:D gdyz 245 fajnie wygladaja ale jednak spalanie jest kiepke wieksze.pozdro :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko dalej nie wiem czy mozna na alusa zalozyc 225 gdyz aktualnie na nim siedzi 245 i pytanie dotyczy tylko czy mozna podmienic szerokosc na tego samego alusa czy nie? a co do szerokosci i tak jezdze glownie po autostradach wiec nie ma dla mnie znaczenia 225 jest wezsza wiec mysle ze nie bedzie takiego tarcia i zuzycie paliwa sobie zmniejsze:D gdyz 245 fajnie wygladaja ale jednak spalanie jest kiepke wieksze.pozdro :D

 

można na pewno. nawet jeśli masz z tyłu najszerszą możliwą felgę 8,5 cala to wejdą bez trudu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec dziekuje bardzo za odpowiedz:D a co do szerokosci jeszcze nie wiem co prawda na koleinach bylby problem ale akurat tym sie zbytnio nie przejmuje fakt faktem "im bardziej szeroko tym bardziej cieszy oko" :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czyli dosłowniej odpowiadając na Twoje pytanie, tak, będzie to miało znaczenie: lepiej się będzie prowadził w koleinach na węższych i trudniej będzie Ci zerwać przyczepność bo będziesz miał większy nacisk jednostkowy.

 

Nie wiem zy dobrze Cie zrozumiałem ale myslisz im węższa opona tym trudniej zerwać przyczepność ?

Jesli tak to musze sie z Tobą nie zgodzić

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że możesz się nie zgodzić. Tylko chciałbym żebyś udowodnił iż nacisk jednostkowy np. w kg/cm2 nie przekłada się na wielkość siły tarcia na naszych drogach.

Edit:

W zasadzie to przypuszczam co mi chcesz napisać, że teoretycznie nie ma to znaczenia. Jednak w praktyce kiedy drogi nie są idealnie równe mam wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Oczywiście, że możesz się nie zgodzić. Tylko chciałbym żebyś udowodnił iż nacisk jednostkowy np. w kg/cm2 nie przekłada się na wielkość siły tarcia na naszych drogach.

Edit:

W zasadzie to przypuszczam co mi chcesz napisać, że teoretycznie nie ma to znaczenia. Jednak w praktyce kiedy drogi nie są idealnie równe mam wątpliwości.

 

No tego Cie nie udowodnie bo wiadomo ze im mniejsza powierzchnia tym większy nacisk. To co piszesz sprawdziło by sie tylko na koleinach nawet gdyby połowa opony przylegała do drogi , siła nacisku rozkłada sie wtedy na połowe opony ale i tak zerwiesz trakcje. Za to na równych drogach masz opone węższą czyli 225 a nie 245 i też trakcje łatwiej zerwać a do tego na suchej nawierzchni droga hamownia robi sie dłuższa bo sa mniejsze opory hamowania

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, teoria dotycząca masy na powierzchnię i siły tarcia, to jedno. Ale teoria dotyczy warunków idealnych. W warunkach nieidealnych czyli warunkach drogowych teoretyczny ideał niekoniecznie musiałby się sprawdzić - dlatego należy znaleźć kompromis pomiędzy szerokością opony a masą samochodu - i dla mnie na podstawie doświadczeń 225 jest dla e46 wartością maksymalną (tak, wiem są różne wersje silnikowe i masa ciut inna), optymalną byłaby troszkę węższa niż 225 - ale wtedy już nie wygląda "rasowo" :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sadzilem ze wyniknie z tego tematu az taka dyskusja ale dobrze posluchac wymiany doswiadczen zeby samemu dojsc do jakiegos kompromisu pozniej i teraz mam dylemat czy 225 czy jednak 245 sa i za i przeciw:D

 

do twojego auta tylko 225, jakbys mial jakis mocniejszy silnik 3.0i albo 3.0d to wtedy moze bylby sens zakladac szersze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie mogę dodać jeszcze tylko "opis doświadczenia na drodze testowej".

Opony letnie tył: Syron N3000; 225 R17

Opony zimowe tył: Goodyear UltraGrip 7+; 195 R15

 

Jadę kołem po linii na tzw lewoskręt na skrzyżowaniu - lekka mżawka całodniowa, wyjazd na dwupasmówkę, światła, asfalt wyjeżdżony, koleiny minimalne (ruch zerowy na ulicy żeby była jasność). Zaliczam kilka takich samych przejazdów, czyli taka sama prędkość potem gaz w podłogę w tym samym miejscu łuku, zakładam że nie kontruję kierownicą tylko trzymam ją "na ścieżce".

Efekty.

225 - DSC wyłączone: zawsze bączek.

195 - DSC wyłączone: przejeżdżam zakręt z minimalnym uślizgiem i wychodzę z niego z niezłą prędkością.

 

DSC włączone: zawsze prędkość na wyjściu wyższa na 195 - bo na 225 się uślizgiwało i system troszkę "przytrzymywał".

 

Co prawda mam tylko 116 koni i 280Nm - ale może w takim teście to zaleta, bo gdyby było dwa razy więcej to pewnie byłby wynik: zawsze uślizg :lol:

Interpretację wyników mini eksperymentu pozostawiam znawcom. Jeśli są jakieś uwagi to proszę bardzo - niebawem zmiana kół na zimę, będzie okazja aby poprawić metodologię "testu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam porównanie tylko między oponami 205/50/R17 i 225/45/R17 (bo tylko takie podchodzą). na deszczu ruszanie ze świateł na 205 to porażka... często stałem w miejscu, a mruganie ASC było na porządku dziennym (to jeszcze w starym 330d w którym miałem tylko ASC)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Witam. Zaoszczędziłem trochę grosza i poszukuję felg do e46 interesują mnie 17 ostatecznie 16 ale nie wiem jakiego ET szukać. Jedynie wiem że jest 47 w moich ale z tego co szukałem to są fajne felgi np z et 44 itd czy to nie będzie przeszkadzało? Co należy zrobić aby włożyć felgi np z et 44? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgę z ET 44 założysz bez problemu, nie jest to aż tak znacząca różnica tu masz calc http://www.felgi.pl/narzedzia-do-felg/kalkulator-et-felgi

Postaraj się dobrać felgę tak jak w oryginale czyli z ET 47 jest tyle ładnych wzorów w tym ET http://felgenkatalog.auto-treff.com/

 

1. http://moto.allegro.pl/felgi-aluminiowe-17-wz-142-bmw-1-e87-e82-e81-e88-i2483788089.html

2. http://moto.allegro.pl/oryginalne-felgi-bmw-serii-3-17-5x120-i2475236741.html

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu możesz przebierać do woli:

http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.