Skocz do zawartości

uboga mieszanka na benzynie m54 b25


Sterol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam przejrzalem juz caly net i konkretnej odp nie znalazlem na moj problem. Otoz wyskakuje mi uboga mieszanka obu sond a na jalowym biegu gdy silnik jest zimny rzuca buda. Ponadto obroty spadaja po wysprzegleniu do 500 i czasem faluja albo sie odrazu ustatkuja

Czy mial ktos podobny problem i czy moze to byc przeplywomierz pomimo braku bledu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Najlepiej jakbyś zrobił zrzuty błędów z inpa, bo opisy wiele mogą powiedzieć, rozumiem, że błąd 227 i 228?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Łatwo sprawdzić przepływomierz w inpa, na wolnych obrotach po rozgrzaniu ma być 11-12 jednostek a przy maksymalnym bucie na 3 lub 4 biegu ponad 400. Tak to możesz w ciemno szukać nieszczelności w dolocie (czasem trudno wychwycić) albo wymieniać np przepływomierz lub pompę paliwa, też często to przyczyny błędów 227 i 228. Żeby nie tracić kasy na marne najpierw potrzebujesz dobrej diagnostyki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Od jakiegoś czasu borykam się z problemem ubogiej mieszanki w moim E39 M54B25 2000r. (błędy P0171 i P0174).

Auto kupiłem z przebiegiem 298.000km i przy 318.000km założona została instalacja LPG.

Przy 327.000km padła uszczelka po głowicą. Temat ubogiej mieszanki pojawił się po wymianie uszczelki.


CHECK z błędami wyskakuje TYLKO w trasie po przejechaniu 150-200km (130-140km/h). Jazda w mieście nie generuje błędów.

Korekty długoterminowe mają wartości +11.718%. Krótkoterminowe oscylują w granicach +-8%


Pierwsza diagnoza mechanika to nieszczelność w układzie dolotowym ale po sprawdzeniu wszystkiego i wymianie kilku uszkodzonych elementów, korekty (po skasowaniu adaptacji) nadal wskakują na dokładnie tą samą wartość +11.718%.

Sondy ponoć pracują prawidłowo. DISA OK. Przepływka OK. Odma OK.


Przy remoncie głowicy wymienione zostały również:

- chłodnica

- pompa wody

- termostat

- świece

- wisko


Po remoncie spalanie Pb znaczne zmalało i auto jest dynamiczniejsze. Od czasu naprawy nie jeździłem na LPG.


Gdzie jeszcze szukać przyczyny?

Edytowane przez czajko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby mieć pewność czy dolot jest szczelny trzeba zrobić próbę dymową, często są nieszczelności na przewodach odmy. Sprawdź masę powietrza na wolnych obrotach po rozgrzaniu oraz z gazem w podłodze na trzecim biegu do ponad 6000 rpm, najlepiej nagraj to.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczelność dolotu była sprawdzana wcześniej dymem i wykryte wycieki zlikwidowano.


Dzisiaj odebrałem auto po kolejnych "zabiegach":

- zdjęty kolektor i uszczelniony

- wymiana wszystkich o-ringów wtrysków

- wymiana uszkodzonego elementu servo (jakiś króciec/wężyk)

- wymiana zaworu EGR


Po tym korekty długoterminowe niestety tylko nieznacznie zmalały (około 10.1% i 9.3%).

Podjechałem jednak mimo wszystko do gazownika na regulację instalacji.

Korekty długoterminowe po przejechaniu około 20km na LPG w cyklu miejskim zeszły do poziomu około 5.4%.


Muszę się chyba zaopatrzyć w kabelek i program do kompa, bo na razie pożyczyłem bardzo prosty skaner ODBII z apką w telefonie.


Czy to może świadczyć o tym, że problem tkwi jednak w dawkowaniu Pb, a nie w nieszczelności układu dolotowego?

Edytowane przez czajko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po dłuższej trasie i sytuacja za bardzo się nie zmieniła ...

Po przejechaniu 2000km wyrzuciło błąd P0171 i następnie P0174.

Korekty długoterminowe podczas jazdy w trasie wchodzą na 11.718% (na LPG spadają do około 8%). W mieście te wartości są mniejsze.


Przepływomierz wskazuje 4 g/s (wolne obroty) i 117 g/s (ponad 6000rpm na 3 biegu) czyli po przeliczeniu 14.4 kg/h i 421.2 kg/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ZA dużo na wolnych obrotach i za mało przy "bucie". Jakiej firmy jest przepływomierz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chyba miałeś klimę włączoną skoro taka różnica, ale tak czy siak podczas jazdy za mało.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj rano kontrolka CHECK ENGINE zniknęła sama (błędy oczywiście są zapisane w pamięci).

Jest jakiś 100% sposób na sprawdzenie przepływki? Czy tylko podmiana na nową lub sprawną?


Dodam jeszcze, że mimo wielokrotnych regulacji instalacji LPG, spalanie gazu względem Pb jest o 35-40% wyższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz nowej lub używki pewniaka działającego, to nie pozostało Ci nic innego jak odpiąć zasilanie od swojej przepływki i sprawdzić jak wtedy auto Się zbiera i porównać z tym jak jeździ na podpiętej.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojeździłem trochę z odpiętym przepływomierzem.

Auto jedzie bardzo dobrze. Silnik pracuje równo, nie szarpie i nie gaśnie na wolnych obrotach.

Czy działa lepiej/gorzej trudno powiedzieć, bo z podpiętym przepływomierzem było OK.


Korekty długoterminowe stoją sztywno na 0% (ale pewnie inaczej być nie może skoro przepływka odłączona), a krótkoterminowe podczas jazdy wahają się od około -6% do 0%. Na wolnych obrotach są w okolicy -15%.


Czy taka informacja potwierdza przypuszczenia o uszkodzonej przepływce?


UPDATE:

Trop z przepływką okazał się dobry. Miałem już zamawiać nową ale postanowiłem przemyć obecną środkiem do czyszczenia hamulców w spray'u.

Po tym zabiegu korekty długoterminowe zaczęły spadać i po adaptacji stanęły w okolicy 0% :)

Wartości przepływomierza przy mocnym przyspieszeniu (ponad 6000rpm na 3 biegu) wzrosły z 420 kg/h do 570 kg/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.