Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem w trakcie wyboru BMW - ostatnio oglądałem BMW e90 2.0 Diesel 163 KM 2006 r.

Chciałbym uzyskać informację jak wiarygodny jest przebieg odczytany ze sterownika silnika.

Byłem na stacji diagnostycznej i podczas pomiaru z systemu Delphi pojawiły się błędy z silnika:

KODY:

4242 - Świeca żarowa cylindra 4 - licznik kilometrów: 307 090

4587 - Ogrzewanie filtra paliwa - licznik kilometrów: 307 250

4610 - Monitorowanie ciśnienia szyny, odchyłka ciśnienia - licznik kilometrów: 319 320

 

Natomiast wg licznika i pomiaru z kluczyka wynika, że przebieg to 270 000. Mam również historię serwisową z ASO (ściągniętą z internetu) i wygląda raczej bez zastrzeżeń i jest prowadzona do ok 244 000. Auto w PL od 2 lat. Auto w środku jest zadbane, oprócz wytartej gałki biegów.

Dodatkowo auto od nowości było cały czas w rodzinie sprzedającego - widać te samo nazwisko na umowach. Sprzedawca jest pewny przebiegu 270 000 (potwierdzał z rodziną w DE).

 

Moje pytanie czy jest możliwe, że ten pomiar z systemu na stacji diagnostycznej jest błędny? Czy jest sens dociekać tego jeżeli auto jest w bardzo dobrym stanie?

 

Proszę o jakieś wskazówki :)

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jako opcja - być może była wymiana DDE. Ja ci mogę zobaczyć przebieg w każdym sterowniku, gdzie on jest nagrywany (ogólny przebieg sterownika i przebieg podczas ostatniego programowania) . Działa jak x - ray- od razu są widoczne wszystkie wcześniejsze kombinacje w auto :mrgreen:
Opublikowano

Co do tego testera też sprawdzam nim błędy. Przebieg u mnir zgadza się z tym co jest na blacie.

Mam nawet ten sam błąd podgrzewania filtra paliwa i przebieg taki jaki ma być.

Raz jak próbowałem zrobić inspekcje hamulców bez wymiany czujnika klocków wyskoczył mi błąd z przebiegiem500 coś tyś.

Ale to nie możliwe bo przebieg sprawdzany w 100% potem coś w necie wyczytałem że to nie pierwszy taki przypadek i większości taki błąd z takim przebiegoem wyskakiwał.

Opublikowano
Rozumiem, że raczej mało prawdopodobny błąd pomiaru przebiegu z tego sterownika ... Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenie z błędnymi pomiarami ??
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Dziś sprawdzałem u mnie tą opcje

Orginalny przebieg z licznika pod zagarami prawie 300tysi

W sterowniku silnika 370 ....... ?

Czytałem że jeśli jezdzi sie tylko po miescie po kilka KM to przez kilka lat sterowniki potrafia duzo km dodac poniewaz licza jakas srednia od uruchomienia np silnika

Opublikowano

Ogolnie patrzac w te dane to prawie kazdy element ma inny przebieg. Swieca zarowa niby tez ma 370 a wymieniałem je jakies 20tysi km temu .... Totalnie tego nie rozumie

Znowu inny program u kolegi ktory ma warsztat pokazuje przebieg przy ktorym nastąpił błąd ale z .... zegarów czyli okolice 300 tysi

Jak bede sprzedawał auto to podjedzie jakis Janusz i zacznie mi wkrecac ze mam przekrecony licznik !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ogolnie patrzac w te dane to prawie kazdy element ma inny przebieg. Swieca zarowa niby tez ma 370 a wymieniałem je jakies 20tysi km temu .... Totalnie tego nie rozumie

Znowu inny program u kolegi ktory ma warsztat pokazuje przebieg przy ktorym nastąpił błąd ale z .... zegarów czyli okolice 300 tysi

Jak bede sprzedawał auto to podjedzie jakis Janusz i zacznie mi wkrecac ze mam przekrecony licznik !

Gdzie masz auto ? Mogę sprawdzić przebieg w każdym sterowniku. Mogę dopasowac, jeśli jest różnica w przebiegu między sterownikami (może jakieś zostały zastąpione)

Opublikowano

No to chyba odpada..... Ogolnie na następny rok chce wystawic auto.

Czyli ten przebieg z czesci 370 tysi jest prawdziwy a ksiazka serwisowa podrobiona ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Jestem w trakcie wyboru BMW - ostatnio oglądałem BMW e90 2.0 Diesel 163 KM 2006 r.

Chciałbym uzyskać informację jak wiarygodny jest przebieg odczytany ze sterownika silnika.

Byłem na stacji diagnostycznej i podczas pomiaru z systemu Delphi pojawiły się błędy z silnika:

KODY:

4242 - Świeca żarowa cylindra 4 - licznik kilometrów: 307 090

4587 - Ogrzewanie filtra paliwa - licznik kilometrów: 307 250

4610 - Monitorowanie ciśnienia szyny, odchyłka ciśnienia - licznik kilometrów: 319 320

 

Natomiast wg licznika i pomiaru z kluczyka wynika, że przebieg to 270 000. Mam również historię serwisową z ASO (ściągniętą z internetu) i wygląda raczej bez zastrzeżeń i jest prowadzona do ok 244 000. Auto w PL od 2 lat. Auto w środku jest zadbane, oprócz wytartej gałki biegów.

Dodatkowo auto od nowości było cały czas w rodzinie sprzedającego - widać te samo nazwisko na umowach. Sprzedawca jest pewny przebiegu 270 000 (potwierdzał z rodziną w DE).

 

Moje pytanie czy jest możliwe, że ten pomiar z systemu na stacji diagnostycznej jest błędny? Czy jest sens dociekać tego jeżeli auto jest w bardzo dobrym stanie?

 

Proszę o jakieś wskazówki :)

 

Pozdrawiam

Sprawdz przebieg z CAS.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Jestem w trakcie wyboru BMW - ostatnio oglądałem BMW e90 2.0 Diesel 163 KM 2006 r.

Chciałbym uzyskać informację jak wiarygodny jest przebieg odczytany ze sterownika silnika.

Byłem na stacji diagnostycznej i podczas pomiaru z systemu Delphi pojawiły się błędy z silnika:

KODY:

4242 - Świeca żarowa cylindra 4 - licznik kilometrów: 307 090

4587 - Ogrzewanie filtra paliwa - licznik kilometrów: 307 250

4610 - Monitorowanie ciśnienia szyny, odchyłka ciśnienia - licznik kilometrów: 319 320

 

Natomiast wg licznika i pomiaru z kluczyka wynika, że przebieg to 270 000. Mam również historię serwisową z ASO (ściągniętą z internetu) i wygląda raczej bez zastrzeżeń i jest prowadzona do ok 244 000. Auto w PL od 2 lat. Auto w środku jest zadbane, oprócz wytartej gałki biegów.

Dodatkowo auto od nowości było cały czas w rodzinie sprzedającego - widać te samo nazwisko na umowach. Sprzedawca jest pewny przebiegu 270 000 (potwierdzał z rodziną w DE).

 

Moje pytanie czy jest możliwe, że ten pomiar z systemu na stacji diagnostycznej jest błędny? Czy jest sens dociekać tego jeżeli auto jest w bardzo dobrym stanie?

 

Proszę o jakieś wskazówki :)

 

Pozdrawiam

Sprawdz przebieg z CAS.

A tu CAS ? Nikt nigdy nie robi przebieg w DSC, VTG, DDE\DME

Opublikowano
Dziś zrobiłem testa. Spisałem przebieg z tego programu 370200 i z zegatrow. ODpalilem silink i zrobiłem 3KM. Odpalam znou interfejsem a tam ............ 50 KM więcej. Czyli wychodzi na to ze to nie czyta przebiegu tylko liczy srednia z uruchomień silnika. Ja i poprzedni wlasciciel robilismy male odcinki po mieście wiec teraz juz wszustko wiadome
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na dzień dzisiejszy jest tylko jeden skaner, który może sprawdzić przebieg we wszystkich sterownikach. Cena skanera - 10 tysięcy euro ze wszystkimi licencjami.

Sprzęt dla profesjonalistów kto dziala z bmw. Reszta - to sprzęt dla amatorów.

 

http://i.piccy.info/i9/c7fbfbca1c61031389e720d1fd9a5b5a/1508853099/51043/1189728/22690481_534045316945243_999813475_o_800.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-10-24-13-51/i9-11704735/800x450-r/i.gif

 

http://i.piccy.info/i9/0b548ff2e9297aa9370fb61f58a20163/1508688090/62355/1189728/IMG_20170103_192612.jpghttp://i.piccy.info/a3/2017-10-24-13-51/i9-11697513/495x640-r/i.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.