Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Długo wahałem się pomiędzy 2.0i a 2.0d, ale ponieważ to auto żony głównie na miasto - to jednak zwyciężyła benzyna.

 

Tak więc 2.0i xDrive z M-pakietem.

Jeśli chodzi o opcje... cóż, wszystko z cennika za wyjątkiem pakietu dla palących i składanych stolików z tyłu, które zabierają masakrycznie dużo miejsca :mrgreen:

No i Systemów Asystujących Plus (5AT) - miały być, ale jak okazało się że nie ma radaru, to poprzestałem na Systemach Asystujących (5AS), bo uważam, że tak działający tempomat jest bez sensu.

Więc w tym kierunku nie będę raczej bawił się kodowaniem :wink:

Co prawda 5AT oprócz tempomatu Stop&Go zawiera także asystent jazdy w korku (5AR) co uważam za super opcję na miasto (korzystam z tego w F11), ale w wersji opartej tylko na kamerze nie powierzyłbym auto samodzielnej jazdy w korku... Tu BMW ma bardzo duży minus u mnie za to, że w F48 wycięli radar... :evil:

  • Odpowiedzi 356
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

SUPER!

 

Uważam że benzynka będzie super się sprawować.

Ja byłem użytkownikiem samych deasli w swoim życiu. Ale benzyna mnie przekonuje w zimie i ciszy.

 

2.0 i z M pakietem == <3 <3 <3 <-- bardzo dobry silnik. Myślę że nie dużo się różni od 2,5i.

A M pakiet.... <3 <3. Super wybór! Pięknie wygląda!

Obniżone zawieszenie? Regulowane też?

 

Ale ten tempomat Pe.Te działać będzie znakomicie w słoneczny dzień. Więc opcja super. Natomiast faktycznie w nocy chciałbym móc to wyłączyć.

 

BMW dało plamę i jestem pewny że to naprawią w przyszłym roku. Choć ręki nie dam uciąć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Obniżone zawieszenie M-pakietowe jest za twarde. Przynajmniej jak dla mojej żony :mrgreen:

To znaczy na równych drogach ma super charakterystykę (wszak jest to zawieszenie progresywne), ale na nierównościach niestety mocno twarde.

Tak więc stanęło na regulowanym zawieszeniu DDC.

 

5AT do tego auta chciałem kupić tylko z uwagi na bezpieczeństwo - żona jeździ głownie po mieście, w trasy jeździmy moim - więc tempomatu adaptacyjnego i tak by nie wykorzystywała.

A pod względem bezpieczeństwa 5AT nie wnosi nic ponad 5AS, dlatego opcja wypadła ze specyfikacji.

 

Co do diesli - ja cały czas jestem ich zwolennikiem :) Po prostu uwielbiam ten moment obrotowy jaki oferują :mrgreen:

Ale umówmy się - do jeżdżenia stricte po mieście diesel jest niefajny. Dłuższe nagrzewanie, problemy z DPF przy użytkowaniu auta tylko na krótkich odcinkach... Dlatego stanęło na benzynie.

Osobiście uważam, że diesle nie znikną z rynku - będą cały czas obecne zwłaszcza w dużych autach. Nie wyobrażam sobie użytkowania np. X5 w benzynie...

A w małych - owszem, zostaną wyparte przez benzyny czy hybrydy. I to ma jak najbardziej sens.

Gdyby BMW w Europie sprzedawało hybrydową wersję X1 (xDrive25Le) to pewnie bym się na nią skusił... Ale niestety jest oferowana tylko w Chinach... Przynajmniej póki co.

Opublikowano

Słuszne założenia i uwagi;)

 

Ja na razie jestem nieco przerażony wyliczeniami komputera pokładowego odnośnie spalania;) Ale musze się jeszcze nauczyć;)

Dziwne jest to że na dzień dobry pokazał 12 L/100. Obecnie po długiej jeździe na Eco Pro pokazuje 10,3 ale wciąż zrobiłem nim tylko 400 km.

Zobaczymy przy następnym baku.

 

Jestem natomiast o dziwo zaskoczony jak bardzo przydaje się kompas w lusterku wersji zza wody w miastach których nie znasz;)

 

Powrócę do mojego pytania odnośnie koła dojazdowego.

Jeżeli ma się R18 to zapasdowe koło ma R19 żeby się zgadzała wysokość?

 

Gdyż w zestawie mam R17 i wydaje mi się że mam niewłasciwe koło gdyż nie mieści się w tą wkładkę styropianową z zestawu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do koła zapasowego - ważna jest jego zewnętrzna średnica, a nie wielkość felgi.

Tzn. dla kół 18- czy 19-cali możesz mieć dojazdówkę i 16-calową, ale z odpowiednio większym profilem opony.

 

Sprawdź sobie choćby w tym kalkulatorze, podając parametry opony założonej na dojazdówkę - czy średnica koła będzie się zgadzać

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

 

P.S.

Co do lusterka wewnętrznego - zazdroszczę Ci nie tyle kompasu, ale wbudowanego w lusterko pilota HomeLink, bo w Kanadzie ta opcja jest oferowana.

Nie wiem dlaczego akurat w F48 opcja "S319 - Uniwersalny pilot do bram garażowych" nie jest dostępna w Polsce, skoro w innych modelach można kupić ją bez problemu. A to bardzo wygodna funkcjonalność, jak ma się bramę na posesję i drzwi garażowe - gdyż wszystko można sobie zakodować w lusterku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

F48 xDrive 28i (odpowiednik 25i)

A propos Twojego spalania - ten silnik nie jest stricte odpowiednikiem europejskiego 2.5i

 

Europejskie 2.0i oraz 2.5i - to silniki B48.

Natomiast amerykański 2.8i to silnik B46... Podejrzewam, że jednak może palić więcej niż europejski 2.5i - bo w North Am nie mają takiego ciśnienia na redukcję spalania...

Opublikowano

F48 xDrive 28i (odpowiednik 25i)

A propos Twojego spalania - ten silnik nie jest stricte odpowiednikiem europejskiego 2.5i

 

Europejskie 2.0i oraz 2.5i - to silniki B48.

Natomiast amerykański 2.8i to silnik B46... Podejrzewam, że jednak może palić więcej niż europejski 2.5i - bo w North Am nie mają takiego ciśnienia na redukcję spalania...

 

Tak;) A różni się niczym;) Sprawdzałem już na Bimmerze bo ktoś dokładnie to opisał.

Różnica jest taka:

28i - SULEV/Turbo-Valvetronic Direct Injection (TVDI)

25i - Turbo-Valvetronic- Direct Injection (TVDI)

 

Dzisiaj przeliczyłem spalanie ręcznie bo to średnie z komputera było widocznie zakłamane.

Wyszło średnio 8,6 L/100.

Jazda w 70% na trasie na Eco 110 km/h-150 km/h a 30% po Katowicach w korkach. Troche się bawiłem na sporcie - 180 km/h

 

Komputer zakłamywał gdyż nie zauważyłem że jego pamięć nie była wyczyszczona gdy odbierałem autko.

 

@Pe.te

 

Lusterko faktycznie ma niezłą funkcjonalność i też tego nie rozumiem dlaczego tego nie dają w EU.

 

Odnośnie koła to pojadę do Aso i zapytam wprost. Zobacze co powiedzą. Nawet jutro się wybiorę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No to faktycznie chyba ten sam silnik.

Dziwne, że nadali mu inny symbol.

 

Ja w międzyczasie poczytałem sobie trochę o control units w X1 - i faktycznie, jak podejrzewałem - system opiera się na rozwiązaniu stosowanym w F20/F30.

Trochę jest zmian (np. komputery REM i FEM połączyli w jeden control unit o nazwie BDC - Body Domain Controller), ale ogólnie kodowanie będzie bardzo podobne jak w serii 3.

 

Natomiast jeśli chodzi o tempomat adaptacyjny, który chciałbyś mieć u siebie - on wymaga dedykowanego control unit'a o nazwie SAS.

Jest to komputer, który pojawia się w aucie, gdy w wyposażeniu jest 5AS lub 5AT (czyli któryś z systemów asystujących), bo służy do ich obsługi.

Jeśli więc masz 5AS, to teoretycznie auto ma wymagany hardware do obsługi tempomatu adaptacyjnego (poza wspomnianymi przyciskami na kierownicy).

Napisałem "teoretycznie", bo to czy da się software'owo zakodować tą opcję pomimo istnienia w strukturze auta komputera SAS - to już inna kwestia.

 

P.S.

Lusterko z wbudowanym pilotem do sterowania bramą garażową dają w EU, ale niestety dopiero w modelach wyższych niż "1" i "2"...

Taka polityka wyposażeniowa BMW :mrgreen:

Opublikowano

Nadali mu taki symbol dlatego że w stanach i canadzie znany jest silnik 28i. Wiec nie chcieli zapewne zmieniać przyzwyczajeń rynku.

 

Odnośnie adaptacyjnego to można zmienić kierownicę na tą z przyciskami. Wydaje mi się że to powinno dać się zakodować. Myślę że w ciągu roku będą ludziki którzy będą potrafili to ogarnąć;)

Ale zobaczymy;) Fajnie że ogarnąłeś;)

 

Podejrzewam, że będzie się dało zakodować że w momencie zamykania auta lusterka się składają itp. Co o tym myślisz?

Co można było fajnego zrobić w F20/30 ?

 

Z lusterkiem o to mi chodziło że w EU X1 tego nie ma.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sporo rzeczy można zakodować, część przydatnych (np. pamięć Auto Start-Stop, czy zmiana czułości czujnika deszczu), część zbędnych (np. wyświetlanie logo M/// na ekranie navi przy uruchamianiu).

Wygoogluj sobie "Codding Sheet" dla F30, to poczytasz jakiego rodzaju są to zmiany.

 

Co do składania lusterek - to tak jak napisałem wcześniej, można skrócić czas potrzebny do przytrzymania klamki przy zamykaniu, ale wyzerować się go nie da.

Wyzerować można tylko składanie lusterek przy korzystaniu z pilota (żeby od razu się składały).

Ale jak się ma CA, to raczej nie używa się pilota w ogóle...

 

P.S.

Jednak a'propos kodowania F48 założymy może kiedyś oddzielny wątek - bo ten w sumie dotyczy głównie wyposażenia i dylematów zakupowych.

Więc może lepiej nie piszmy o wszystkim w jednym miejscu :wink:

Opublikowano (edytowane)

Dla małego podsumowania dla pozostałych kupujących odnośnie wyposażenia:

1) SILNIK I NAPĘD

Silnik:

Uważam że od 150 km jest ok.

Jeżdziłem trzema modelami. Zarówno dieslem 150km, Benzyną 190 km Jak i Benzyną 231 km.

Uważam że wszystkie się nadają ok. Pomiędzy Benzyną 231 a 190km dużej różnicy nie ma. Przynajmniej gdy się człowiek przesiada po tygodniu.

 

Napęd:

sDrive a xDrive - Długo się wahałem i byłem skłonny brać już sDrive. Uważam że dla wielu ludzi dużej różnicy nie będzie.

Jednak w swoim xDrive zauważyłem że lepiej się klei na zakrętach niż pozostałe testowane wersje sDrive. Może to tylko złudzenie ale uważam że jest różnica na ostrzejszych zakrętach przy większych prędkościach.

Pomimo wszystko dla większości ludzi zapewne nie będzie miało to żadnego znaczenia

 

Jeżeli ktoś się boi o spalanie w Benzynach 190 czy 231 to w 231 przy oszczędnej jeździe na trasach wychodzi 8,6 L.

Zapewne jak się jeździło by "sprawniej" to wyszłoby 9,5-10 choć raczej bym nie dramatyzował aż tak;) W mieście faktycznie oczekiwałbym tych 10, ale to raczej normalne.

Diesle którymi jeżdziłem pokazywały 6-7 litrów na mieszanej trasie.

 

2) KOŁA

 

Rozmiar:

Jeździłem na 17 calowych oponach, 18 mam u siebie oraz na 19.

Polecam 17 jeżeli komuś zależy na komforcie. Maks 18. Ja w swoim nie mam runflatów więc tez jest lepiej. Ale auto faktycznie jest twarde i czuć wiele. Dla mnie to plus na zakrętach, ale nie koniecznie jest miło na prostej spapranej drodze.

 

3) WYPOSAŻENIE:

 

Wyposażenie must have:

Kamera cofania <- must have (szkoda że nie ma kamery z przodu

Czujniki parkowania przód i tył <-- fajna sprawa

Comfort Acces <- naprawdę fajny gadżet i wygodny

Automatycznie otwierana klapa bagażnika - bardzo wygodne w szczególności że dostajemy przycisk zamykania auta od strony klapy.

Asystenci drogowi w wersji zwykłej nie tej PLUS <-- pisał tez o tym Pe.te

Światła adaptacyjne LEDowe <-- naprawdę warto

Powiększony bak - wiadomo.

System alarmowy - nie z BMW to inny ale myślę, że wyjaśniać nie trzeba

Przyciemniane szyby - jak nie z BMW to kombinowane. Kombinowane wyjdą taniej. Ale według mnie spisują się super. Wnętrze naprawdę się nie przegrzewa. I pasują jeśli chcemy wziąć dach który z automatu jest przyciemniany.

Dodatkowe schowki - nie ma tego w konfiguratorze ale w salonie jest. Warto to wziąc, gdyż auto schowków ma naprawdę mało.

 

Wyposażenie opcjonalne dla fanów:

Harman Kardon - głośniki mega! Natomiast dla rozsądnych może być tez Hi-fi. Jeżeli ktoś lubi dobry dźwięk powinien ktoś rozważyć HK, lub Hi-Fi. Stockowe ssą. Dla zwykłego kowalskiego do radia stockowe ujdą.

Sportowe fotele - jedni je kochają a innym sa obojętne. Niby lepiej trzymają ale nie jestem ich zagorzałym zwolennikiem. Dla fanów ok. Natomiast jeżeli zastanawiasz się nad fotelami kosztem którejś z opcji must have lub wersji silnikowej. Olej fotele sportowe.

Kierownica M - bardzo fajnie wygląda, trzyma się rewelacyjnie i jest niedroga. Polecam choć jej akurat nie mam.

Pakiet dodatkowe oświetlenia - fajnie wygląda <-- bajerek. Nie potrzebny ale daje to coś.

Skóra czy ekologiczna czy materiał - W skórze auto wygląda naprawdę fajnie. Polecam osobiście brązową gdyż według mnie wygląda najbardziej spójnie z czarną deską i wykończeniem czarnym dołem. Jak i plastikiem z tyłu za siedzeniami. Ekologiczna też podobno daje radę. Co do materiału nie jestem przekonany, wiem że są fani kupowania "golasów" ale chyba lepiej dołożyć i czuć że kupiliśmy auto premium niż wydać jak na auto premium a tego w środku nie czuć.

Koło dojazdowe jeśli nie runflaty - to zostawiam do indywidualnej oceny.

Dynamic Damper Control - nie jest to mus ale jak mamy portfel to warto. Nie jeździłem, nie miałem styczności ale słyszałem że fajny bajer. Natomiast czy must have? Raczej nie;)

Head up display - Gdyby był osobno w zestawieniu to dałbym go do must have gdyż naprawdę przydaje się bardzo i wiele ułatwia podczas jazdy. Natomiast z racji że występuje z nawigacją i większym panelem... Daje go tutaj.

Większy panel wyświetlacza - ogromny plus do wyglądu i do niczego więcej. Nie zgodzę się że więcej można na nim zobaczyć. Spokojnie sobie poradzicie na zwykłym. iDrive jest na tyle dobrze skrojony że dobrze wygląda to też na małym. Fakt, może nie wygląda tak dobrze i bogato jak duży brat ale kosztem kwoty warto rozważyć mniejszy.

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie - niby fajne niby nie drogie ale cena idzie do góry. Odpowiecie sobie sami.

Pakiet do lusterek zewnętrznych - byłem na nie dopóki nie zacząłem tego używać. Zostałem nimi nieco zmuszony gdyż moje auto już je posiadało. Doceniam je przy każdym parkowaniu. Fajny bajer ale zdaje sobie sprawę że niektórych może nadal wkurzać. Warto przetestować.

Dach panoramiczny - dla kierowcy nieco zbędny bajer ale dla dzieciaków z tyłu żeby poczytać fajnie książkę wypas. Kierowca nawet go nie widzi podczas jazdy. Daje nieco światła z przodu ale głównie to przednia szyba nam oświetla przednie fotele. Także dla osób które jeżdzą samotnie bądź z partnerką - nie widzę sensu ale dla Dzieciaków to spory fun i udogodnienie ;) Na pewno fajnie się odwozi dzieci do szkoły gdy dostają więcej słońca na swe Pysie :)

Lusterka składane elektrycznie, przyciemniane od strony kierowcy - nie miałem okazji testować i nie posiadam.

Składana tylna kanapa elektrycznie i przesuwanie - mam go osobiście. Uważam to za fajny gadżet ale nie must have. Dla osób które jak ja mają dużo długich rzeczy to napewno opcja warta rozważenia. Ale bez niej też można żyć. Z drugiej strony jeśli jesteśmy w miarę wysocy to składanie elektryczne nie będzie działać najlepiej gdyż zapewne przednie fotele będą wyciągnięte do tyłu a wtedy zagłówki tylnej kanapy zawadzają o przednie fotele i tyle z elektrycznego rozkładania.

 

 

Niepotrzebne:

Manetki skrzyni automatycznej <-- nie moje zdanie ale większości tutaj. Ja nie testowałem ale nawet w salonie mówili że nikt potem tego nie używa. Zbędny bajer.

Sportowe zawieszenie - to auto jest i tak sztywne i twarde. Odradzam.

Nawigacja - niby fajna niby super ale do Google Maps nie ma szans co wiedziałem od początku. W Polsce Traffic też nie ma zbytniego sensu gdyż nie jeździ nas aż tak dużo jak w Niemczech. Natomiast jeżeli ktoś podróżuje dużo po innych krajach to na pewno doceni nawigację.

Ogrzewanie kierownicy - uważam za fanaberię choć ją mam. Może w zimie docenię, na razie uważam za fanaberię

Ogrzewanie foteli przednich - jak wyżej

Elektryczna regulacja foteli - jeżeli mamy dwóch stale jeźdzących kierowców to może i to ma sens, jeżeli często się wymieniają. Np. auto w firmie dla dwóch pracowników. Ale jeżeli to auto prywatne uważam to za fanaberię.

Zestaw głośnomówiący Bluetooth z Office - niepotrzebne w moim odczuciu. Pomimo, że dużo mailuje. Uważam że za kierownicą skupiam się na rozmowie i jeździe. Maila mogę odczytać na parkingu. Osobiście też używam słuchawki a nie zestawu głośnomówiącego gdyż jest "intymniej" i lepszy dźwięk dla rozmówcy a dla mnie to ważne.

Antracytowa podsufitka - mam ją, ale uważam że można lepiej zainwestować kwotę PLN.

Odtwarzacz CD - dajmy sobie spokój jeżeli mamy USB i możemy słuchać muzyki z iPhone'a czy telefonu z Andkiem.

System asystujące kierowcę PLUS - z nimi mam dylemat wewnętrzny. Są tutaj z dwóch powodów a z jednego chciałem je dać wyżej. Pierwszy powód to cena gdyż po pierwsze są droższe a po drugie wymagają większej "nawigacji" wiec faktyczny ich koszt jest znacznie większy. Po drugie polegają na kamerze a nie na radarze o czym pisał ładnie już Pe.te. Co oznacza że w złych warunkach oświetleniowych jak i pogodowych mogą nie zadziałać. A to jest nic innego jak tempomat aktywny z funkcją jazdy w korku. Więc w momencie złych warunków ufając systemowi któregoś dnia możemy zadupić komuś w auto. Coś co mnie jednak zastanawia to fakt, że przecież można ich używac np tylko podczas dnia i łądnej pogody (lato) zawsze to wygodniej na dłuższych trasach. Wtedy będą działać poprawnie. Ale końcem końców wylądowały tutaj ze względu na cenę i swoje minusy bezpieczeństwa.

 

Tyle z mojej strony. Możecie się z tym nie zgadzać, to jest moja prywatna opinia. Podszedłem do tematu mocno skupiony na obniżeniu ceny auta dlatego tak mało rzeczy jest w must have. Jeżeli coś poknociłem to dajcie znać.

Rzeczy których tu nie ma uważam za sprawę indywidualną i pozostawiam waszej ocenie, gdyż to wasze autko. Pojeździjcie testowymi ile możecie po różnych trasach. Poproście o test xDrive gdzieś na bezdrożach. Pojeździjscie różnymi silnikami jeden po drugim a nie z odstępem czasowym, żebyście mieli faktyczne porównanie. Dealerzy niechętnie do tego podchodzą ale chcąc Wam sprzedać pójdą na "ugodę". Niby głupio, ale to Wy jesteście klientem.

 

Na koniec dodam że rabaty można mieć około 15% na to autko bez floty itp. Da się takie rabaty wyczochrać bez problemu.

 

Nie chcę zamykać wątku, możemy dalej rozmawiać jeśli będą obiekcje co do wyposażenia, chciałem tylko podsumować moją opinię.

Pozdrawiam!

Edytowane przez alan66
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo fajne podsumowanie.

 

Ja do opcji must have dodałbym jeszcze "Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika", zwłaszcza jak bierzemy Comfort Access.

Pomijam funkcjonalność "machania nogą" :wink: ale możliwość zamknięcia i uzbrojenia alarmu auta przyciskiem na klapie bagażnika po wyjęciu zakupów jest mega wygodne.

 

Dla mnie do must have trafiają jeszcze fotele sportowe - w przypadku X1 są one o tyle istotne, że mają regulację wzdłużną podparcia ud, a standardowe fotele w tym akurat modelu są dosyć krótkie.

Ale to jest indywidualna sprawa, bo jeśli ktoś nie jest bardzo wysoki, to może długość standardowych foteli będzie wystarczająca.

W każdym razie przed zakupem koniecznie trzeba się przymierzyć, bo potem nie da się już tego "naprawić" :wink:

 

Generalnie jeśli ktoś kupuje nowe auto to gorąco polecam skorzystanie z pakietów wyposażenia.

One na pierwszy rzut oka nie są tanie, ale akurat dla X1 na polski rynek są naprawdę skonfigurowane z głową - i przy nieco bogatszym wyposażeniu wychodzą dużo korzystniej niż pojedyncze opcje.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Panowie pozwoliłem sobie zmienić nazwę wątku, bardzo ładnie się rozwinął i może być pomocny innym ludziom planującym zakup :wink:
Opublikowano

@Pe.te

 

Myślałem że klapa bagażnika jest w standardzie comfort Access. Wyedytuje post bo o nią też mi chodziło.

 

Z tymi fotelami i podparciem lędźwiomym to mam 193 cm wzrostu i nie umiem z tego skorzystać. To chyba jest ok dla osoby około 180 cm. Sam nie wiem.

 

Podpinam się pod pakiety - słuszna uwaga.

 

@Randall

Jasne;) Na początku tylko niestety jest trochę wątków czasem o pierdołach ale jeśli komuś pomoże super.)

 

Dopisać do pierwszego postu to podsumowanie albo dodać adnotacje do pierwszego postu że podsumowanie jest na tej i stronie?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Pewnie, możesz dodać :cool2: im więcej osób skorzysta tym lepiej :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzę kartony na horyzoncie ;)

@wojtekf,

sprawdzałeś może tą funkcję hamowania? Jak coś to mogę podrzucić Ci trochę kartonów do testów :wink:

 

W USA ta funkcja jest w standardzie w każdym aucie (działa dla zakresu prędkości 5-85km/h), w EU - według dokumentacji - nie należy do standardu.

Poza tym dokumentacja twierdzi, że to autonomiczne hamowanie jest ograniczone czasowo tylko do... 1.5 sek.

Czyli w krytycznej sytuacji auto i tak nie nie wyhamuje do zera, a jedynie będzie hamować przez półtorej sekundy z maksymalnym opóźnieniem 4 m/s2.

 

W autach wyposażonych w radar hamowanie w krytycznej sytuacji jest bez ograniczeń, nawet aż do zatrzymania - coś mi się wydaje, że BMW samo nie do końca ufa temu systemowi opartemu tylko na kamerze.

Na bimmerfest w dziale F48 czytałem jakoby zdarzało się sporadycznie, że ludziom bez powodu auta nagle hamowały na pustej drodze... :roll: ktoś nawet napisał, że z tego powodu zdeaktywował tą funkcję kodowaniem.

Podejrzewam, że stąd ta akcja serwisowa BMW dotycząca przeprogramowania systemów zapobiegających kolizjom, o której mowa w innym wątku...

Opublikowano
Widzę kartony na horyzoncie ;)

@wojtekf,

sprawdzałeś może tą funkcję hamowania? Jak coś to mogę podrzucić Ci trochę kartonów do testów :wink: [/qute]

 

Jeszcze nie, praca, praca, praca...

 

Jakoś sobie nie wyobrażam, żeby pisali, że hamuje i nie hamowało. Prawny shitstorm wokół takiej sytuacji w UE może nawet BMW zaboleć.

Opublikowano

Jak znajdę to wkleję, ale znalazłem gdzieś info jak czytałem że to ma wyhamować do zera a nie tylko 1,5 sek.

Poszukam na weekendzie, może uda mi się gdzieś w historii znaleźć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do zera wyhamowuje tempomat adaptacyjny Stop&Go oraz asystent jazdy w korku.

Inaczej z ww. opcji nie dałoby się skorzystać - na tym polega funkcjonaność tych systemów, że jak w korku auto z przodu się zatrzyma, to asystent jazdy w korku/tempomat również zatrzyma nasz samochód.

Wznowienie jazdy następuje automatycznie - w przypadku asystenta jazdy w korku po maks. 30 sekundach postoju, w przypadku tempomatu aktywnego po maks. 3 sekundach postoju. Jeśli ten czas zostanie przekroczony to trzeba skorzystać z przycisku RES albo trzeba nacisnąć pedał przyśpieszenia.

Zresztą dokładnie tak samo działa to w F11 (z radarem).

 

Ale zebezpieczenie przed najechaniem w F48 nie wyhamowuje do zera, hamuje tylko przez 1.5 sek z maksymalnym opóźnieniem 4m/s2 (no chyba, ze mówimy o bardzo niewielkiej prędkości - wtedy przez półtorej sekundy pewnie zdąży całkiem zahamować).

To jest informacja z dokumentacji technicznej BMW.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To co jest pokazane na filmiku to BMW Selective Beam - genialne rozwiązanie, pozwala jeździć cały czas na światłach drogowych.

Niestety w X1 niedostępne :(

I bynajmniej nie jest to kwestia techniki, tylko stricte marketingowe pozycjonowanie modelu w ofercie...

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opcja 413 - siatka oddzielająca bagażnik.

 

Odradzam, albo przynajmniej polecam oglądnąć przed zamówieniem.

Ja niestety tego nie zrobiłem i zamówiłem, sugerując się że będzie rozwiązana tak samo jak w większych modelach.

Niestety zamiast siatki rozwijanej/zwijanej "sprężynowo" do belki za oparciami tylnych siedzeń - w F48 otrzymujemy po prostu siatkę złożoną w kostkę i schowaną do zwykłego pokrowca w bagażniku... Aby ja zamocować trzeba zapiąć ją za zaczepy w podsufitce i za kolucha w bagażniku...

Słabe rozwiązanie, 850 zł można wydać lepiej :wink:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Niepotrzebne:

Manetki skrzyni automatycznej <-- nie moje zdanie ale większości tutaj. Ja nie testowałem ale nawet w salonie mówili że nikt potem tego nie używa. Zbędny bajer.

 

Opinia po 10000 - manetki są niezbędne :))) W zasadzie jedna - redukujaca. Podczas jazdy codziennej hamuje silnikem, lekko tylko dociskając hamulec, zrzucam płynie biegi raz po raz w dół, pozwalając skrzyni wykonać cała robote z wytracaniem prędkości np. przed światłami.

 

Podczas holowania przyczepy - nie wyobrażam sobie jazdy bez nich. To naprawdę opcja obowiązkowa jeśli ktoś jeździ z ogonkiem.

 

W moim odczuciu nawyk hamowania silnikiem jaki mam po skrzyni manualnej, tutaj przez wygodę jego stosowania jeszcze się spotęgował. Myśle, ze zużycie hamulców przy właściwym hamowaniem zespołem napewodym możemy bez trudności ograniczyć o 50%.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam wszystkich forumowiczów. jestem tu nowy i pierwszy raz na tym forum. nie posiadam jeszcze samochodu marki BMW, lecz jeszcze w tym roku zamierzam zakupic samochód BMW X1 . i mam pytanko do Was jako znawców tego modelu. co do silnika to jestem zdecydowany na sdrive 18 i . w benzynce i w automacie. Natomiaast mam dobra propozycje z salonu zakupu auta demo z bogatym wyposazeniem i w automacie, lecz auto to ma 136 KM czyli sprzed lipca. obecnie maja 140 KM. i chcialbym sie dowiedziec od Was jaka jest róznica w zmianach w aucie sprzed i po lipcu 2017. pozdrawiam i z góry dzziekuje za jakakolwiek odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.