Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Vaas

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

544 Regulator prędkości z funkcją hamowania - to nic innego jak zwykły tempomat, z systemami bezpieczeństwa ta opcja nie ma nic wspólnego.

"Funkcja hamowania" w tym wypadku dotyczy sposobu działania tempomatu BMW.

Polega na tym, że jak ustawisz np. 120 km/h i będziesz jechał z górki, to auto będzie samoczynnie przyhamowywało, aby utrzymać ustawione 120 km/h (w wielu innych markach w takim wypadku przy zjeździe z górki auto będzie nabierało prędkości powyżej ustawionej na tempomacie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 356
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem @Dzakart jak szybko cofasz :wink: ale przy standardowych "prędkościach parkingowych" szybkość reakcji czujników jest jak najbardziej wystarczająca - więc być może faktycznie coś jest nie tak z Twoim egzemplarzem.

@wojtekf - reakcję czujników w sensie odległości można zmienić kodowaniem (przynajmniej u mnie w F11, więc myślę że w F48 też) - tzn. można zmienić, żeby sygnał ciągły pojawiał się nie przy odległości 40cm, tylko przy np. 20cm do przeszkody.

 

U mnie podobnie (nie zaobserwowałem opóźnionej reakcji na zbliżanie się do przeszkód), chociaż mam wrażenie, że „odświeżanie” stanu czujników u innych producentów potrafi być znacznie szybsze, ale to jest tak subiektywne odczucie, że nie mam zamiaru wyciągać z tego jakichś daleko idących wniosków (chociaż do dzisiaj nie zapomnę tego jak mnie Chargery w USA straszyły długim ciągłym piśnięciem, które oznaczało WŁĄCZENIE czujników, nie kolizję).

 

Może wezmę za przykład moją żonę :D Dziecko w foteliku za mną, żona kończy go zapinać, zamyka drzwi i okrąża samochód od tyłu, dochodzi do przednich drzwi pasażera, a ja dopiero widzę jej echo na czujnikach. Żona wsiada, a moje X1 właśnie "odpikuje" przeszkodę na prawym krańcowym czujniku. Czyli jakieś 1-2 sek. opóźnienia, to wystarczająco by przy prędkościach parkingowych wkomponować się w słupek bądź inny samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to ewidentnie jest coś nie-halo, tak działające czujniki faktycznie są bezużyteczne.

Jak najbardziej do reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie coś nie tak z tymi czujnikami. U mnie działa od razu. No może jest delikatny lag ale na tyle mały że można powiedzieć że jest naprawdę od razu.

 

BTW. Kupiłem w końcu auto. Długo się nie odzywałem bo walczyłem z myślami i rozsądkiem i emocjami i głową i tym niżej. Jednak wygrał rozsądek ;)

Kupiłem auto używane z Kanady. Auto wysprawdzane w 8 serwisach online oraz 2 ASO. Stan niemal idealny poza kilkoma otarciami które zostały "wyprostowane".

 

Konfiguracja full praktycznie. Jedyne czego nie ma to Asystent Kierowcy PLUS (aktywny tempomat z funkcją start&stop).

 

Natomiast zastanawia mnie kilka rzeczy, gdzie albo jestem debilem albo jednak coś nie działa poprawnie.

Nie otwiera się klapa bagażnika na ruch nogą pomimo Comfort Access.

Klapa bagażnika otworzyła mi się dwa razy podczas mycia go na myjni ręcznej bezdotykowej.

Kierownica dość cięzko chodzi. W starym aucie chodziła lżej ale może BMW tak ma.

 

Ktoś coś może podpowiedzieć czy coś jest nie tak czy ja coś źle robię?

 

Auto w skrócie:

F48 xDrive 28i (odpowiednik 25i) Alpine White, Leather Dakota Black w środku,

Full wyposażenie poza Aktywnym PLUS.

 

Autko generalnie jest na uniwersalnych oponach (w przyszłym roku wymienię) gdyż je mocno słychać.

 

 

Swoją drogą jak włączyć aplikacje Connected Drive jeśli wprowadzam VIN samochodu do telefonu i wyskakuje iż nie można tego samochodu podpiąć? A Connected Drive w nim jest.

Coś trzeba zgłosić?

 

PS. Jakie macie koła dojazdowe w swoim autkach jak macie standardowe R18? Ja mam normalnie R18 ale koło dojazdowe jest R17 ale ona jest znacznie mniejsza. Wydaje mi się że jest złe koło dorzucone do auta. Jak z tym jest?

 

Konfiguracja mniej więcej chyba ta jest tutaj:

https://drive.google.com/file/d/0ByMH1oPvvuk_QkJVQTVJM2xMdlU/view?usp=sharing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Skontaktuj się z polską infolinią Conected Drive w sprawie "przypisania" auta do rynku polskiego.

Może jednak być tak, że auta z North Am. może nie udać się podpiąć w Polsce (np. w serii 5 nie jest to możliwe).

 

Comfort Access nie zawsze zawiera otwieranie klapy bagażnika gestem - konfiguracja zależy od rynku i wersji wyposażenia.

Sprawdź w konfiguracji, czy masz opcję S316 - Automatyczna klapa bagażnika (CA ma kod S322).

Generalnie to są dwie oddzielne opcje, które mogą występować niezależnie - jeśli masz obie, klapa powinna reagować na ruch nogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktuj się z polską infolinią Conected Drive w sprawie "przypisania" auta do rynku polskiego.

Może jednak być tak, że auta z North Am. może nie udać się podpiąć w Polsce (np. w serii 5 nie jest to możliwe).

 

Comfort Access nie zawsze zawiera otwieranie klapy bagażnika gestem - konfiguracja zależy od rynku i wersji wyposażenia.

Sprawdź w konfiguracji, czy masz opcję S316 - Automatyczna klapa bagażnika (CA ma kod S322).

Generalnie to są dwie oddzielne opcje, które mogą występować niezależnie - jeśli masz obie, klapa powinna reagować na ruch nogą.

 

Mam obie. W książce jest napisane że powinno działać. Może nie wiem jak tego użyć. Zdziwił mnie fakt otwarcia klapy podczas mycia na myjni. Nie wiem jaki mógł być powód.

Gdzie to trzeba śmignąć stopą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pod zderzakiem.

Ja z reguły robie "kick" do przodu (reaguje nie tylko na środku, ale także po bokach).

Można tez przesunąć stopą w bok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie otwiera się klapa bagażnika na ruch nogą pomimo Comfort Access.

Klapa bagażnika otworzyła mi się dwa razy podczas mycia go na myjni ręcznej bezdotykowej.

 

PS. Jakie macie koła dojazdowe w swoim autkach jak macie standardowe R18? Ja mam normalnie R18 ale koło dojazdowe jest R17 ale ona jest znacznie mniejsza. Wydaje mi się że jest złe koło dorzucone do auta. Jak z tym jest?

 

Raz na jakiś czas nie wykryje gestu nogą, zdarza się.

Na myjni bezdotykowej polecam zostawienie kluczyka w środku, bo będzie się otwierać klapa bądź zamykać/otwierać zamek, taki urok Comfort Access.

 

Koło dojazdowe? Jakie koło dojazdowe? Nie masz kompletu opon Run on Flat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jeszcze nie wykryło ani razu gestu noga. Fakt jest taki ze jak jest zamknięty to tez z kluczyka nie otworzy klapy. Może coś jest z nim nie tak.

 

Odnośnie opon - na szczęście nie mam Run on flat. Nie chciałem ich mieć. Koło dojazdowe w Kanadzie jest w standardzie. A przynajmniej było. Ale nie wiem czy ktoś nie pomylił aut. Jest mniejsze łącznie od pozostałych.

 

Działanie uchylania szyb i dachu działa. Zamykania tez. Ale otwierania klapy tylko jak jest auto otwarte. Jak jest zamknięte to już nie działa.

Niestety to moje pierwsze bmw wiec w sumie nie wiem czy jestem debilem czy to nie działa.

 

Z drugiej strony jeżeli na myjni zadziała klapa sama z siebie to chyba coś tam działa tylko celowo nie umiem jej włączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
otwierać klapa bądź zamykać/otwierać zamek

...składać i rozkładać lusterka :wink:

Ja też zawsze zostawiam kluczyk w środku. Nigdy mi auto psikusa nie zrobiło i się nie zamknęło, ale w razie co - zawsze można otworzyć smartfonem przez Remote Services...

 

Ale otwierania klapy tylko jak jest auto otwarte. Jak jest zamknięte to już nie działa.

Niestety to moje pierwsze bmw wiec w sumie nie wiem czy jestem debilem czy to nie działa.

Klapa w samochodzie z CA powinna otwierać się przy zamkniętym aucie, jak tylko kluczyk masz przy sobie.

W tym jest cały jej sens - podchodzisz do zamkniętego auta z dwoma zgrzewakami wody (*) w rękach, machasz nogą i wygodnie wkładasz zgrzewki wody do bagażnika...

Jak auto nie ma opcji "machania nogą", ale ma CA - to chwycenie za uchwyt klapy w zamkniętym aucie powinno ją otworzyć (tylko ją, przy zamkniętych drzwiach) z jednoczesnym rozbrojeniem alarmu. Po zamknięciu klapy powinna się ona sama zablokować (bez użycia pilota) i ponownie, samoczynnie powinien uzbroić się alarm.

 

(*) alternatywnie: piwa, pustaków, etc. :wink:

 

Co do RunFlat - ja zawsze byłem i nadal jestem ich zwolennikiem.

Ale BMW odchodzi od ROF :!: a przynajmniej w mniejszych modelach, gdzie standardem są zwykłe opony + zestaw naprawczy.

Aktualnie w PL wszystkie F48 wyjeżdżają na zwykłych oponach, RunFlat można zamówić jako opcję, za coś ok. 1100 zł extra... (wtedy nie ma w komplecie zestawu naprawczego)

Wyjątkiem są specyficzne konfiguracje, np. koła 19-cali w M-pakiecie, które standardowo są obute w opony ROF (ale już np. podstawowe koła 18-cali dla M-pakietu są na zwykłych oponach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro popróbuje. Poczytałem na necie żeby nie machać noga tylko zrobić ruch kopniaka. Ja noga machalem w ta i z powrotem. Spróbuje z niby kopniakiem.

 

A wiecie gdzie ustawić żeby auto po zamknięciu chowało lusterka automatycznie? Pakiet ma, tylko ich automatycznie nie chowa. W iDrive jest gdzieś taka opcja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dlatego ja ten gest nogą nazwałem "kick'iem" :)

 

Nie da się zrobić, żeby od razu złożyło lusterka.

Musisz chwilę przytrzymać palec na czujniku CA w klamce (lub przytrzymać wciśnięty przycisk zamykania w pilocie) - wtedy złoży lusterka, domknie szyby i szyberdach. W BMW nazywa się to "komfortowym zamykaniem".

Analogicznie przytrzymanie przycisku otwierania na pilocie - wraz z rozbrojeniem auta otworzy wszystkie szyby (wygodne, gdy jest gorąco i z daleka można sobie przewietrzyć auto).

 

Czas przytrzymania czujnika CA/przycisku pilota można skrócić kodowaniem - ale niestety nie da się go całkowicie zlikwidować...

 

P.S.

Jak to Twoje pierwsze BMW - polecam jednak kupić/ściągnąć sobie instrukcję. BMW ma dużo specyficznych kruczków (zresztą jak większość marek).

Wszystko jest ładnie opisane w instrukcji, warto przeczytać.

Choć w X1 nie ma :( charakterystycznego dla BMW czerwono-niebieskiego kółka koło kratek nawiewów, którego funkcji bez przeczytania instrukcji nie da się chyba domyśleć :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki!

Tak zrobię z ta instrukcja.

 

Dzięki za odpowiedz z lusterkami.

 

Mam pytanie na które nigdzie nie moge znaleść odpowiedzi. Widziałem to w autach z dieslem i nie wiem czy to tylko tam występuje ale w moim tego nie widzę. Mianowicie chodzi o osłonę chłodnicy. W salonie widziałem ze niektóre x1 maja zasłonięty dostęp do chłodnicy przez grill. Mój ma odsłonięta chłodnice i zastanawiam się jak to ugryźć.

Wie ktoś może dlaczego jedne auta maja zasłonięta chłodnice a inne nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz na myśli aktywne żaluzje chłodnicy? Z tyłu za grillem?

To składnik tzw. Efficient Dynamics, czyli jeden z elementów wpływających na poprawę "sprawności" auta - w wypadku żaluzji oprócz regulacji temperatury silnika jest to też m.in. poprawa współczynnika Cx (przy zamkniętych żaluzjach), w efekcie chodzi o uzyskanie jak najniższego spalania...

W dieslach z reguły są, bo dzięki nim silnik jest w stanie szybciej osiągnąć temperaturę roboczą. W benzynach występują rzadziej. Ale to zależy od silnika/wersji, nie ma chyba prostego "klucza" (czasem stosowanie żaluzji wyklucza wyposażenie - np. w F10/F11 system Night Vision, który kamerę noktowizyjną ma ukrytą pomiędzy szczebelkami grilla)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony jeżeli na myjni zadziała klapa sama z siebie to chyba coś tam działa tylko celowo nie umiem jej włączyć.

 

Wydaje mi się, że klapa na myjni otwiera się w wyniku nadpobudliwego czujnika w przycisku otwierania klapy, nie czujnika gestu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do RunFlat - ja zawsze byłem i nadal jestem ich zwolennikiem.

Ale BMW odchodzi od ROF :!: a przynajmniej w mniejszych modelach, gdzie standardem są zwykłe opony + zestaw naprawczy.

Aktualnie w PL wszystkie F48 wyjeżdżają na zwykłych oponach, RunFlat można zamówić jako opcję, za coś ok. 1100 zł extra... (wtedy nie ma w komplecie zestawu naprawczego)

Wyjątkiem są specyficzne konfiguracje, np. koła 19-cali w M-pakiecie, które standardowo są obute w opony ROF (ale już np. podstawowe koła 18-cali dla M-pakietu są na zwykłych oponach).

 

:duh: Niech żyje spójność wizji marki...

 

Czekaj czekaj, nie dość, że F48 podrożało, to jeszcze RunFlat ze standardu stał się dodatkowo płatną opcją?

W sumie zaczynam się cieszyć, że od razu dorzuciłem zestaw kół zimowych z RunFlatami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To nie jest zmiana od ostatniej podwyżki, bo już w cenniku z marca 2017 - nieaktualnym, ale wciąż dostępnym na stronie BMW - opony RunFlat są opcją...

Więc musiało się to zmienić jakoś wcześniej...

 

W każdym razie zwolennicy ROF w X1 muszą zaprzyjaźnić się :| z opcją "S258 - Opony z funkcją jazdy awaryjnej Runflat" w cenie 1164 zł extra.

Chyba, że kupują koła 19-cali, bo dla nich ROF pozostały standardem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie działa ta klapa bagażnika na kopniaka, jednak to musi być taki dziwny nienaturalny ruch nogą. Na taki ukryty nie obcesyjny nie reaguje. Trzeba wszystkim pokazać że kopie się prawie auto. Ale fakt działa;) Podejrzewam, że kwestia wprawy.

 

Żaluzji na chłodnicę nie mam. Ciekawe czym się kierują projektujący.

 

Pytanie z innej beczki.

Aktywny tempomat jest tylko przy Asystentach Plus tak?

Inaczej jest zwykły?

Na kierownicy nie mam przycisków zwiększ dystans i zmniejsz ale na wyświetlaczu pod słońcem widzę że mogą się wyświetlać. Czy orientuje się czy można tą funkcję aktywować np wymieniając kierownicę na tę z przyciskami? W BMW zazwyczaj funkcję są włożone ale nie aktywowane niejednokrotnie jak niektórzy mi mówili. Czy orientuje się ktoś?

Nie ukrywam że aktywny tempomat byłby dla mnie opcją mega:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dramatyzujesz z tym ruchem nogą :wink: kwestia wprawy, za jakiś czas będziesz to robił całkowicie naturalnie.

 

Tempomat adaptacyjny jest niby oddzielną opcją (5DF), ale akurat w F48 nie da się go zamówić bez Systemów Asystujących Plus (5AT).

To, że "pod słońce" widzisz nieaktywne opcje na desce rozdzielczej o niczym jeszcze nie świadczy - symbol tempomatu na desce jest nawet w autach stock'owych, całkowicie ogołoconych z wyposażenia. Nie jest też tak, że BMW ma "powkładane" opcje i tylko nie aktywowane. Częściowo owszem, ale tylko pod warunkiem że jest to opcja czysto software'owa i nie wymaga dedykowanej instalacji hardware. Wtedy czasem (choć nie zawsze) jest szansa odblokować taką opcję programowo.

 

Czy do F48 można dokodować opcję tempomatu Stop&Go...?

Trudno powiedzieć, bo w X1 ten tempomat jest specyficzny - oparty tylko na kamerze, nie na radarze mikrofalowym. W "normalnych" :wink: BMW nie da się go dokodować, gdyż trzeba dołożyć sporo hardware (obsługującego radar). Tutaj niby jest już kamera KAFAS, ale czy to tylko kwestia programowa, czy jednak korzysta z jakiegoś dodatkowego hardware - trudno jednoznacznie powiedzieć, bo to młode auto, większość na gwarancji stąd i przeprowadzanych "doświadczeń" mało :wink: Może na bimmers ktoś to z czasem rozpracuje (póki co nie widziałem takich prób a'propos tempomatu aktywnego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytam z tym tempomatem z ciekawości. Właśnie poruszyłem temat odnośnie tego w myśl, że tutaj jest kamera a nie radar wiec niby to software'owo powinna być możliwość doprogramowania, ale czy istnieje faktycznie taka opcja... Popytam na forach i w warsztatach specjalizujących się w typowo przeróbkach. Jak coś się dowiem w tym temacie to dam znać w wolnym czasie.

 

A tam że dramatyzuje od razu Pe.te ;D Po prostu myślałem że można to zrobić mniej inwazyjnie;D Ale spoko;D Faktycznie, może być to kwestia wprawy :)

Dobra! Dramatyzowałem;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moja żona na początku też dramatyzowała, wychodziła jej jedna na pięć prób.

Teraz fika nogą jakby w "Mazowszu" tańczyła :wink:

 

Ja dzisiaj w końcu zamówiłem F48, według nowego cennika :)

Powinno być na przełomie lipca/sierpnia - więc jak już będzie to na dzień dobry podłączę się kompem i zobaczymy jak wygląda struktura komputerów w tym aucie.

Spodziewam się podobnej do F20/F30 (które pod tym względem są niemal identycznymi autami - w odróżnieniu od F10, gdzie jest 3 razy tyle komputerów co w 1er i 3er).

W każdym razie sam jestem ciekaw co będzie można przekodować w F48, bo trochę to BMW inne niż reszta :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRATULUJĘ PE.TE!!!!!!

 

Pochwal się specyfikacją!:)

 

Jak będziesz sprawdzał to wszystko to daj znać bo może szybciej odpowiesz na moje pytanie odnośnie aktywnego tempomatu;)

 

Ile udało się wytargować zniżki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.