Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Vaas

Rekomendowane odpowiedzi

@Vaas

 

A jak wygląda Twój budżet? Jeśli to nie tajemnica to mogę w wolnej chwili podrzucić Ci jakiś pomysł bazując na moich doświadczeniach :)

To nie jest jakaś tajemnica.

 

Po wszystkich rabatach chciałbym się zamknąć w cenie 160 000 zł - 165 000 zł. <-- Zatem katalogowo 192 000 zł. Choć nie wierzę, że w tym budżecie mi się uda i zapewne wyjdzie więcej.

Gdybym auto brał przez Brokera to chciałbym w kwocie 145 000 - 150 000 z uwzględnieniem jego marży przy płatności za gotówkę. Tutaj nie wiem czy nie wyjdzie mimo wszystko 155 000 zł.

Moja konfiguracja katalogowa była na poziomie 204 000 czyli 173 400 po rabacie i to jest mój maks. Ale wolałbym mniej niż więcej.

Wiem, że wielu z Was może się śmiać z tych kwot ale niestety dla mnie to w tym momencie jest próg.

 

@wojtekf

Nie zaczynajmy nawet, bo jak Ci napiszę jaki olej lałem co 10 tysięcy do tej wolnossącej benzyny, to padniesz na zawał ;)

Znaczy, że drogo?:D

 

Rzuciłem okiem na konfigurator i w rozsądnym wyposażeniu wychodzi 188k bez rabatu. Robiłem konfig dla wersji 20i sDrive.

 

- 20i sDrive automat

- Model Advantage + czujniki przód tył

- Sensatec Canberrabeige

- Listwy oksyd. aluminium

- Pakiet innowacji (HUD, duże Navi, skórzana kier, rozszerzona deska rozdzielcza, systemy wpomagajace kierowce etc)

- Dostęp komfortowy

- Audio Hifi

- Adaptacyjne LEDy

- Pakiet lusterek zewnetrznych

- Autom. klapa bagażnika

 

Coś Ci tu brakuje z wyposażenia?

Vaas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 356
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

@Vaas

 

Miło, że poświęciłeś czas.

Pytanie skąd ta różnica między naszymi kalkulacjami.

Zmienny układ kierowniczy jest tylko w pakiecie M?

Nie można mieć go bez tego pakietu?

A jeśli jest pakiet M to można mieć standardowe amortyzatory?

 

W Twojej nie ma kierownicy sportowej i pytanie jakie koła.

 

Tutaj przy mojej wyszło 195 000 zł

https://drive.google.com/file/d/0ByMH1oPvvuk_QzRnSmRWZ0VkMlU/view?usp=sharing

 

Mi od razu przy niektórych opcjach wrzuca xLine.

xDrive to dodatkowe 9-10 tysięcy.

 

Czyli znów 204 000 zł.

Tym razem jednak mam większe Navi dzięki pakietom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Vaas

 

Faktycznie, nie wiem jak Ci się udało. Mi wrzuca XLine w którymś momencie.

Do dorzucenia jeszcze pzoostaje:

Kamera cofania,

Pakiet lusterek - można to wyrzucić?

 

Tylko wciąż to sDrive.

Jeżeli bezpieczniejszy jest xDrive to chyba poszedłbym w xDrive.

 

Zaczynam w ogóle rozważać nawet brak skóry ekologicznej dla oszczędności ale wnętrze traci bardzo wówczas.

 

Już zgłupiałem tak, że wychodzi na to że nie wiadomo czego chcę.

 

A co Ty Vaas myślisz o sDrive kontra xDrive?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alan,

 

Wywalone lusterka i dodana kamera:

https://drive.google.com/file/d/0B43E6mnJ0EPDZUYtRGJDenB3Vjg/view?usp=sharing

 

Ja specjalistą od 4x4 nie jestem - ale jeżeli chodzi o moje doświadczenia to uważam, że do codziennej trasy do/z pracy + trasach kilka razy w miesiącu sDrive w zupełności wystarczy. Wiadomo, jazda jest losowa - jednemu zdarzają sie uślizgi, dziury, koleiny. Nie jeżdzę "jak emeryt" i wiem jak zdradliwe są niektóre odcinki ale uważam, że wersja z napędem na przód będzie dobra! Ja ze swojego jestem zadowolony. To też nie jest tak, że auto z napędem tylko na przód jest samobójstwem :D!

Spróbuj się przejechać w salonie wersjami xDrive i sDrive. Porównasz prowadzenie i będzie Ci łatwiej wybrać, czy rzeczywiście warto dorzucać te 10k na xDrive.

 

Vaas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tylko, jeżeli biorąc DDC pozostaje standardowe zawieszenie i tylko regulowana jest jego trwardość to czy ona ma sens biorąc pod uwage wasze wcześniejsze słowa że to auto jest twarde?

Poszukam jakiś video testów, bo chyba tego nie rozumiem.

Za twardość auta odpowiada nie tylko charakterystyka pracy sprężyny, ale też charakterystyka amortyzatora.

W zawieszeniu DDC amortyzatory mają regulację charakterystyki (wykorzystuje się tu właściwości płynu magnetycznego). W efekcie DDC nie tylko usztywnia auto w trybie Sport (w stosunku do standardowego zawieszenia, bez regulacji), ale też powoduje bardziej komfortowe wybieranie nierówności w trybie Comfort (w stosunku do standardowego zawieszenia, bez regulacji).

 

To też nie jest tak, że auto z napędem tylko na przód jest samobójstwem :D!

To już raczej auto z napędem na tył może być samobójstwem :wink:

FWD dla przeciętnego kierowcy jest bezpieczniejsze (nie mam na myśli kierowcę, który jest w stanie wykorzystać zalety charakterystyki napędu RWD, lecz statystycznego Kowalskiego).

X-drive w przypadku F48 to po prostu dodatkowe bezpieczeństwo w złych warunkach.

 

P.S.

Porównawcze jeżdżenie x-Drive i s-Drive autami demo z salonu na zwykłej, suchej drodze nie ma większego sensu - bo oba będą napędzać się FWD.

Porównać można na mokrym, albo na jakimś żwirze. Z reguły dla "dociekliwych" klientów salony mają upatrzone takie miejsce :wink:

Edytowane przez Pe.te
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównawcze jeżdżenie x-Drive i s-Drive autami demo z salonu na zwykłej, suchej drodze nie ma większego sensu - bo oba będą napędzać się FWD.

Porównać można na mokrym, albo na jakimś żwirze. Z reguły dla "dociekliwych" klientów salony mają upatrzone takie miejsce :wink:

 

Ja nawet nie wiem, czy mi się kiedykolwiek x-Drive załączył przez to pół roku ;)

Podejrzewam, że kiedyś na błocie ze śniegiem przy gwałtownym wyjeździe ze stacji benzynowej (bo oczekiwałem nieco bardziej nerwowej reakcji pojazdu), ale jakoś niespecjalnie miałem okazję testować.

 

Z innej beczki – Pe.te, ostatnio wspominałeś o braku radaru i zastąpieniu go całkowicie kamerą. Czy ten system nadal wyhamowuje w sytuacji podbramkowej? Nie mam w pakiecie aktywnego tempomatu, ale HUD wyświetla ostrzeżenia o kolizji (plus brzęczyk). Czy nadal mogę liczyć na awaryjne hamowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli auto nie ma 5AS ani 5AT - to nie zahamuje.

Będzie tylko ostrzegało dwustopniowo.

Dopiero z opcją 5AS/5AT ma funkcjonalność hamowania autonomicznego, ale niestety aktywną tylko przy prędkościach miejskich (dla prędkości autostradowych wymagany jest radar).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wojtekf

 

Ja nawet nie wiem, czy mi się kiedykolwiek x-Drive załączył przez to pół roku ;)

Gdyby pokazywało na wyświetlaczu kiedy się włącza a kiedy nie. Wówczas byśmy wiedzieli co i jak. A tak to nikt nie wie.

 

@Pe.te

 

Porównawcze jeżdżenie x-Drive i s-Drive autami demo z salonu na zwykłej, suchej drodze nie ma większego sensu - bo oba będą napędzać się FWD.

Porównać można na mokrym, albo na jakimś żwirze. Z reguły dla "dociekliwych" klientów salony mają upatrzone takie miejsce :wink:

Zatem muszę zapytać w moim salonie czy mają takie miejsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co myślicie o autach z USA? BMW honoruje gwarancje? Albo czy chociaż obsługuje je serwisowo czy przeglądowo?

Chodzi mi o takie już zarejestrowane w PL.

Jest jedno BMW X1 w dobrej cenie ale z USA (domniemuje po kompasie w lusterku).

 

Co myślicie?

 

Edit:

Poprawka - auto jest z Kanady zarejestrowane już w Polsce do sprzedaży.

 

Edit2:

Czy wiecie czym się różni:

6 = SULEV/Turbo-Valvetronic Direct Injection (TVDI) engine

8 = Turbo-Valvetronic Direct Injection (TVDI)

 

Bo w Canadzie i USA jest wersja Sulev (6) a w EU Turbo (8).

Silnik u nas znany jako xdrive 25i tam jest znany jako xdrive 28i.

Różnica jak poczytałem na zagranicznych forach polega na wyżej wymienionej "części".

Tutaj jest link do "instrukcji" silnika.

http://www.bimmerpost.com/goodiesforyou/B46-Engine.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć!

 

Od 2 miesięcy używam X1, mogę podzielić się swymi spostrzeżeniami:

 

- zestaw audio HK - działa bardzo przyjemnie i jest wyczuwalna poprawa jakości co do HiFi - polecam

 

- skóra Dakota - przeciętna, plastikowa w dotyku, bardzo łatwo się niszczy. Przy przebiegu 3500 są widoczne przetarcia - nie polecam

 

- podgrzewane fotele - bardzo lubię - polecam

 

- duży ekran nawigacji - szkoda pieniędzy, nie widzę sytuacji gdzie mógłbym go zastosować, jego funkcja jest identyczna jak mniejszego - nie polecam

 

- wyświetlacz Head Up - sympatyczna sprawa, pomocny - polecam

 

- czujniki cofania - tragiczne, mogę wjechać w ścianę i dopiero zareagują, są absolutnie bezużyteczne. Odświeżanie jest tak wolne, ze by spełniały swoją role trzeba chyba pchać samochód - nie polecam, kamera cofania mocno wskazana

 

- podsufitka antracytowa - podoba mi się, nie czuje przytłumienia wnętrza, może dlatego, ze mam jasna skórę - polecam

 

- xDrive - brałem auto już skonfigurowane w salonie wiec nie miałem wyboru ale czuje, ze jest to zbędny wydatek jeśli nie pokonujesz trudnych terenów. Na asfalcie przedni napęd wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto nie ma 5AS ani 5AT - to nie zahamuje.

Będzie tylko ostrzegało dwustopniowo.

Dopiero z opcją 5AS/5AT ma funkcjonalność hamowania autonomicznego, ale niestety aktywną tylko przy prędkościach miejskich (dla prędkości autostradowych wymagany jest radar).

 

Zauważyłem, ze prócz ostrzeżenia jest jeszcze odcięcie gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czujniki cofania - tragiczne, mogę wjechać w ścianę i dopiero zareagują, są absolutnie bezużyteczne. Odświeżanie jest tak wolne, ze by spełniały swoją role trzeba chyba pchać samochód - nie polecam, kamera cofania mocno wskazana

 

O, to mnie zaskoczyłeś, bo moim zdaniem są przeczulone i sygnał ciągły (który by sugerował, że jesteśmy krytycznie blisko przeszkody) pojawia się bardzo wcześnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zauważyłem, ze prócz ostrzeżenia jest jeszcze odcięcie gazu.

Możliwe...

 

Ale w sumie można tą funkcjonalność łatwo sprawdzić poprzez iDrive.

Jeśli auto ma funkcję autonomicznego hamowania, to w menu Intelligent Safety powinien być dostępny taki ekran, z wyraźną informacją o możliwości interwencji hamulców:

cq5dam.resized.img.585.low.time1448016686015.jpg

 

Jeśli zaś ma tylko funkcję ostrzegania przed kolizją - to będzie można ustawić czułość, ale nie będzie informacji o funkcjonalności hamowania (jak na ekranie powyżej):

cq5dam.resized.img.585.low.time1448016701806.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

- duży ekran nawigacji - szkoda pieniędzy, nie widzę sytuacji gdzie mógłbym go zastosować, jego funkcja jest identyczna jak mniejszego - nie polecam

- wyświetlacz Head Up - sympatyczna sprawa, pomocny - polecam

To podobny wybór jak pomiędzy telewizorem 32- i 50-calowym... Wyświetlają to samo :wink:

 

Problem w tym, że Head-Up (610) jest dostępny tylko w komplecie z "dużą" nawigacją (6UP), nie do kupienia solo.

Tak samo jak "rozszerzona deska rozdzielcza" (6WA), której w X1 nie da się kupić oddzielnie i występuje tylko w komplecie z 6UP...

Moim zdaniem brak 6WA jako oddzielnej opcji jest porażką, zwłaszcza że to tania opcja (np. w F20 ok. 700 zł), a znacząco zmienia komfort korzystania z zegarów, nie wspominając już o ich wyglądzie...

Nawet kupując np. sam 5AS (czyli system asystujący kierowcy) m.in. z rozpoznawaniem znaków nie otrzymamy rozszerzonej deski rozdzielczej - znaki będą "wciśnięte" na tym malutkim wyświetlaczu :wink:

 

Choć raz widziałem F48 demo u jednego z dealerów, który miał rozszerzoną deskę rozdzielczą w komplecie z "małą" nawigacją - ale to był egzemplarz z początku produkcji, może wtedy istniały jakieś takie stock'owe konfiguracje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- czujniki cofania - tragiczne, mogę wjechać w ścianę i dopiero zareagują, są absolutnie bezużyteczne. Odświeżanie jest tak wolne, ze by spełniały swoją role trzeba chyba pchać samochód - nie polecam, kamera cofania mocno wskazana

 

O, to mnie zaskoczyłeś, bo moim zdaniem są przeczulone i sygnał ciągły (który by sugerował, że jesteśmy krytycznie blisko przeszkody) pojawia się bardzo wcześnie.

 

Będę za miesiąc na pierwszym przeglądzie, zamierzam reklamować ich działanie. Może rzeczywiście to problem mojego egzemplarza.

 

- duży ekran nawigacji - szkoda pieniędzy, nie widzę sytuacji gdzie mógłbym go zastosować, jego funkcja jest identyczna jak mniejszego - nie polecam

- wyświetlacz Head Up - sympatyczna sprawa, pomocny - polecam

To podobny wybór jak pomiędzy telewizorem 32- i 50-calowym... Wyświetlają to samo

 

Coś w tym jest :) Tyle, ze na telewizor patrzymy zdecydowanie częściej niz na ekran, na którym wyświetlana jest w zasadzie tylko nawigacja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Dzakart, @wojtekf

 

a'propos czujników cofania - chyba piszecie o trochę różnych rzeczach.

Jeśli dobrze zrozumiałem @Dzakart narzeka na opóźnienie w działaniu czujników - czyli że przy szybkim cofaniu można wcześniej wjechać w ścianę nim pojawi się sygnał.

A @wojtekf z kolei pisze o czułości - w sensie że "czerwony sygnał" pojawia się w momencie, gdy do przeszkody zostanie jeszcze spora odległość (ale nie w sensie szybkości reagowania czujników, tylko w sensie zbyt wczesnego reagowania ciągłym sygnałem w stosunku do faktycznej odległości).

 

Nie wiem @Dzakart jak szybko cofasz :wink: ale przy standardowych "prędkościach parkingowych" szybkość reakcji czujników jest jak najbardziej wystarczająca - więc być może faktycznie coś jest nie tak z Twoim egzemplarzem.

@wojtekf - reakcję czujników w sensie odległości można zmienić kodowaniem (przynajmniej u mnie w F11, więc myślę że w F48 też) - tzn. można zmienić, żeby sygnał ciągły pojawiał się nie przy odległości 40cm, tylko przy np. 20cm do przeszkody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w sumie można tą funkcjonalność łatwo sprawdzić poprzez iDrive.

 

I tu będzie wesoło, bo dzisiaj w drodze do „fabryki azbestu” wyświetliłem ustawienia i moim oczom ukazała się informacja po polsku o wyświetleniu ostrzeżenia ORAZ interwencji układu hamulcowego... W drodze powrotnej zrobię fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem @Dzakart jak szybko cofasz :wink: ale przy standardowych "prędkościach parkingowych" szybkość reakcji czujników jest jak najbardziej wystarczająca - więc być może faktycznie coś jest nie tak z Twoim egzemplarzem.

@wojtekf - reakcję czujników w sensie odległości można zmienić kodowaniem (przynajmniej u mnie w F11, więc myślę że w F48 też) - tzn. można zmienić, żeby sygnał ciągły pojawiał się nie przy odległości 40cm, tylko przy np. 20cm do przeszkody.

 

U mnie podobnie (nie zaobserwowałem opóźnionej reakcji na zbliżanie się do przeszkód), chociaż mam wrażenie, że „odświeżanie” stanu czujników u innych producentów potrafi być znacznie szybsze, ale to jest tak subiektywne odczucie, że nie mam zamiaru wyciągać z tego jakichś daleko idących wniosków (chociaż do dzisiaj nie zapomnę tego jak mnie Chargery w USA straszyły długim ciągłym piśnięciem, które oznaczało WŁĄCZENIE czujników, nie kolizję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale w sumie można tą funkcjonalność łatwo sprawdzić poprzez iDrive.

 

I tu będzie wesoło, bo dzisiaj w drodze do „fabryki azbestu” wyświetliłem ustawienia i moim oczom ukazała się informacja po polsku o wyświetleniu ostrzeżenia ORAZ interwencji układu hamulcowego... W drodze powrotnej zrobię fotkę.

To faktycznie ciekawe, bo zgodnie z dokumentacją techniczną BMW opcja hamowania autonomicznego powinna być dopiero w systemach 5AS/5AT.

Bez ww. powinno być jedynie dwustopniowe ostrzeganie (+ w sytuacji krytycznej zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym celem jego przygotowania do hamowania, ale bez samodzielnej inicjacji hamowania).

Pozostaje Ci sprawdzić w praktyce :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w sumie można tą funkcjonalność łatwo sprawdzić poprzez iDrive.

 

I tu będzie wesoło, bo dzisiaj w drodze do „fabryki azbestu” wyświetliłem ustawienia i moim oczom ukazała się informacja po polsku o wyświetleniu ostrzeżenia ORAZ interwencji układu hamulcowego... W drodze powrotnej zrobię fotkę.

To faktycznie ciekawe, bo zgodnie z dokumentacją techniczną BMW opcja hamowania autonomicznego powinna być dopiero w systemach 5AS/5AT.

Bez ww. powinno być jedynie dwustopniowe ostrzeganie (+ w sytuacji krytycznej zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym celem jego przygotowania do hamowania, ale bez samodzielnej inicjacji hamowania).

Pozostaje Ci sprawdzić w praktyce :mrgreen:

 

Polski komunikat

Ostrzeżenie przed kolizją: WŁ.

Ostrzeżenie i interwencja hamulca przed kolizją.

 

Nawet się przełączyłem na angielski, żeby wykluczyć jakieś nieporozumienie językowe.

Front-end collision warning: ON

Warning and brake intervention prior to front-end collision.

 

Normalnie jakichś kartonów poszukam i zrobię test...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.