Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 356
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Amerykański Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) postanowił przetestować bezpieczeństwo czynne i bierne.

W teście udział wzięło 11 małych SUV-ów .

Prawdziwym „rodzynkiem” okazało się jednak BMW X1, które przeszło przez wszystkie testy jak „burza”.


We wszystkich próbach „Bawarczyk” był bezwzględny dla manekinów, nie miał litości dla nikogo, czy to dla dorosłych, czy to dla dzieci – ... nawet mu klocki hamulcowe nie drgnęły... ocena... to zero.


BMW X1 niepowstrzymane jak czołg.





https://m.autocentrum.pl/publikacje/naszym-zdaniem/bmw-x1-niepowstrzymane-jak-czolg/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To info sprzed paru miesięcy.

Pytałem nawet wtedy o to w polskim ASO, powiedzieli mi że te wyniki były powodem akcji serwisowej dotyczącej przeprogramowania wspomnianego układu. Ale podobno tylko na rynku amerykańskim, bo rzekomo problem nie dotyczył aut wyprodukowanych na rynki europejskie.

Opublikowano
To info sprzed paru miesięcy.

Pytałem nawet wtedy o to w polskim ASO, powiedzieli mi że te wyniki były powodem akcji serwisowej dotyczącej przeprogramowania wspomnianego układu. Ale podobno tylko na rynku amerykańskim, bo rzekomo problem nie dotyczył aut wyprodukowanych na rynki europejskie.

 

Moim celem nie było spowodowanie "fali jęku zachwytu" informacją sprzed kilku sekund. Ja posiadłem taką wiedzę i źródłem tej informacji się podzieliłem z potencjalnymi nabywcami tego modelu. Mimo, że info jak napisałeś jest "stare" to nikt o nim nie napisał.

A bagatelizowanie przez ASO "że to dotyczy rynku amerykańskiego" to tak łatwo by mnie nie uspokoiło.

Przypominam ,że "dizel gate" zwane "dizelszwinedel" też zaczęła się w USA 2015 roku i miała dotyczyć tylko tamtego rynku - a co się okazało?


Ano to, że rynek europejski był oszukiwany od 2008 roku.


To info jest po to aby przyjąć je do wiadomości i je wykorzystać lub "spuścić zasłonę milczenia".



Pozdrawiam

Opublikowano
O, X1 dorobiło się wykrywania pieszych? Wydawało mi się, że tego nawet w folderach reklamowych nie obiecywali ;)
Opublikowano
Przecież od zawsze było przez kamerę do prędkości bodajże 40 km/h.
Opublikowano
Przecież od zawsze było przez kamerę do prędkości bodajże 40 km/h.

 

Pojazdów i owszem, ale nie przypominam sobie, żeby BMW pisało o wykrywaniu pieszych... Może na tym polegał problem tego testu.

Opublikowano

OK, sięgnąłem do dokumentacji i zaiste, podobno taki system jest.

On był standardowo czy jako opcja? Prawie trzy lata jeżdżę F48 i jeszcze ani razu nie widziałem tej ikony...

Opublikowano
Jak wybierałeś pakiet innowacji to to masz :) W ustawieniach w aucie możesz sam zobaczyć że jest wykrywanie pieszych ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ta funkcjonalność nie jest w pakiecie innowacji tylko jest składnikiem opcji „Driving Assistant” (5AS) lub „Driving Assistant Plus” (5AT).

Jeśli auto posiada tą opcję, to jest ona widoczna z poziomu iDrive.


x1-driving-assistent-plus-2-en.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież od zawsze było przez kamerę do prędkości bodajże 40 km/h.

Funkcja działa w zakresie prędkości 10-60 km/h.



Poniższe rysunki pokazują zasady działania systemów wspomagających unikanie kolizji, zastosowanych w F48.


8c94989243ecaa40gen.png


462fb952b8532d5cgen.png

Opublikowano

Dziękuję za sprostowanie i przepraszam za delikatne wprowadzenie w błąd. Faktycznie chodziło mi o Asystentow.


A tak btw. Skąd można do rwać takie świetne informacje jak te zrzuty Pe.te?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To jest dokumentacja techniczna do F48, ktoś kiedyś wrzucił ją na bimmerfest...

Może jeszcze tam jest, musisz poszukać :)

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witajcie,


od około 2 miesięcy rozważam zakup BMW X1 w opcji leasingu.


Przejrzałem już wiele ofert i ciągle mam mętlik w głowie.

Zaczynałem od brania pod uwagę BMW PS, później zauważyłem, że nowe auto jest jedynie 30% droższe od 3-letniego oferowanego w formule PS.

Teraz dostałem ofertę na posalonowy X1 (2018 rok, 18d, m-pakiet) za około 150k, wartość z konfiguratora około 216k.

Teraz mam pytania:

1. Czy jest to dobry upust? pytam bo widziałem np na otomoto poliftowe BMW z 2019 roku z m-pakiet (cena katalogowa około 220k) za 170k.

2. Jaka oferta leasingowa będzie atrakcyjna? Interesuje mnie 0% wpłaty, oraz maksymalna wartość wykupu (48 rat), to co dostałem to daje jakieś 122% (wg mnie to nie jest najkorzystniejsza oferta, wydaje mi się, że 115% spokojnie można uzyskać).

3. Jak to jest z ubezpieczeniem auta? Czy jak biorę leasing operacyjny lub najem długoterminowy to składka jest ryczałtowa i nie ma znaczenie czy i jakie mam zniżki? Pytam, bo już różne wersje słyszałem. W tym przypadku mam za około 3.5%

4. Jako alternatywę biorę auto nowe, którego cena po rabacie wyjdzie około 160-170k (pytanie, czy da rade uzyskać rabat 22-24%)? Rozumiem, ze plusem będzie to, ze gwarancja będzie obowiązywała rok dłużej, czy jest jeszcze coś o czym nie pomyślałem? Wiadomo, ze później przy sprzedaży, to rocznik i kwestia przed/po lift ma znaczenie.

5. Z rzeczy, których mi brakuje w tym modelu to jest brak dużego ekranu, czy to na prawdę jest różnica na codzień?

Opublikowano

Witam,


Przymierzam się do BMW X1 18i do produkcji (X-line, Pakiety Business Class + First Class).

Samochód głownie do jazdy po mieście, niestety często w korkach (~10000KM rocznie).

Jako drugi samochód w domu obok Mazda CX5


Mam pytania odnośnie do kilku opcji:


1) Układ Kierowniczy M (1119PLN)

Czy ktoś ma doświadczanie z takim układem kierowniczym? Warto wziąć?


2) System nawigacyjny Plus z HeadUp (~5KPLN w pakiecie Connected Driver Plus)

Standardowa nawigacja w LCI to 8.8”, Plus to 10.25"

8.8" jest już wystarczająco duża, ale zastanawiam się nad HeadUp.

Jak sprawdza się w X1?

Czy poza HeadUp nawigacja Plus ma jakieś istotne zalety?


3) Systemy asystujące kierowcy Plus (5461PLN)

Tu interesuje mnie głównie asystent jazdy w korku.

Czy ktoś ma doświadczanie z tym systemem? Czy faktycznie sprawdza się w jeździe w korkach?

Czy samochód jest w stanie jechać autonomicznie w korku - z utrzymaniem pasa, ruszaniem, hamowaniem?


4) Silnik: 18i czy jednak 20i

Jeździłem na testach 18i automat (7-biegowy Getrag) - wydaje się wystarczający do miasta. Zdecydowanie lepsze wrażenie się niż Mazda CX-5 2.0 Aut czy VW TRoc 1.5 DSG.

Jak jest z trwałością tego silnika? Czy jednak polecacie 20i?

Czy jeśli 20i to sDrive ma sens? Czy raczej xDrive żeby ujarzmić te dodatkowe 52KM?

20i xDrive to już +26KPLN, a to już robi się nieciekawie z budżetem, nawet po rabatowaniu.


Z góry dziękuję za pomoc i wszelkie sugestie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1) Układ Kierowniczy M (1119PLN)

Czy ktoś ma doświadczanie z takim układem kierowniczym? Warto wziąć?

Warto, opcja nie jest droga, a auto prowadzi się "zwinniej"... choć nie jest to poziom wrażeń towarzyszący opcji 2VL (zmienny sportowy układ kierowniczy) dostępnej w większych modelach.

Ale moim zdaniem i tak warto.

 

2) System nawigacyjny Plus z HeadUp (~5KPLN w pakiecie Connected Driver Plus)

Standardowa nawigacja w LCI to 8.8”, Plus to 10.25"

8.8" jest już wystarczająco duża, ale zastanawiam się nad HeadUp.

Jak sprawdza się w X1?

Czy poza HeadUp nawigacja Plus ma jakieś istotne zalety?

HUD w X1 sprawdza się dokładnie tak samo jak w każdym innym BMW (w obecnych modelach projekcja jest kolorowa, dawniej HUD był monochromatyczny).

Natomiast w praktyce nie każdy lubi korzystać z wyświetlacza przeziernego, więc warto wcześniej pojeździć testowo.


Nawigacja Plus m.in. ma dodatkowo rozpoznawanie znaków odręcznych w pokrętle iDrive (touchpad).

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

4) Silnik: 18i czy jednak 20i

Jeździłem na testach 18i automat (7-biegowy Getrag) - wydaje się wystarczający do miasta. Zdecydowanie lepsze wrażenie się niż Mazda CX-5 2.0 Aut czy VW TRoc 1.5 DSG.

Jak jest z trwałością tego silnika? Czy jednak polecacie 20i?

Czy jeśli 20i to sDrive ma sens? Czy raczej xDrive żeby ujarzmić te dodatkowe 52KM?

20i xDrive to już +26KPLN, a to już robi się nieciekawie z budżetem, nawet po rabatowaniu.

Nie myślałeś and hybrydą plug-in 25e, która ma być w 2020 r.? Do miasta idealna. Ciekawe jak będzie wyceniona.

Żona jeżdzi 18i, ale już wiem, że następne auto to będzie hybryda albo elektryk.

Opublikowano
Trzeba sobie to policzyć! Ja kalkulowałem X32.0i do hybrydy X3 i przy przebiegu ok 30tkm rocznie powinienem wyrównać koszt zakupu droższej hybrydy po min 7 latach ! sic!!! Się opłaci? Jak komu?? :duh:
Opublikowano
Pewnie, że trzeba liczyć! Dlatego napisałem, że ciekawie jak będzie wyceniona. Ja też przed zakupem X1 liczyłem (w porównaniu do innych małych SUV'ów) i to auto wyszło mi... kapkę drożej niż marki 'nie-premium' - w rozrachunku 3-letnim.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Przymierzam się do zakupu F48 z salonu. Doradzcta powiedział mi, że moja grupa zawodowa ma rabat 18% i tu pojawia się moje pytanie czy jest sens negocjować większy rabat np 25% czy w przypadku grup zawodowych z odgórnym rabatem jest on sztywny i nie podlega negocjacji ? Może ktoś był w podobnej sytuacji ? :mad2:
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Przymierzam się do zakupu F48 z salonu. Doradzcta powiedział mi, że moja grupa zawodowa ma rabat 18% i tu pojawia się moje pytanie czy jest sens negocjować większy rabat np 25% czy w przypadku grup zawodowych z odgórnym rabatem jest on sztywny i nie podlega negocjacji ? Może ktoś był w podobnej sytuacji ? :mad2:

 

Kupilem nowe X1 2 tyg temu i wiem ze jesli chodzi o cene to najwiecej zbic mozna pzy zakupie auta ostepnego od reki.

Mi udalo sie zrobic 30% a auto ma wyposazenie dokladnie takie jakie chcialem.

Jesli "skladasz auto" to rabat raczej bedzie sztywny +-1%

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam szanowne grono...

Jestem na ostatniej prostej zakupu salonowej x1. Celuje w motor X1 xDrive25d, jednak zastanawiam sie też nad jednostką X1 xDrive25i. Nie chodzi mi o kwestie związane który lepszy miasto trasa lecz wydajność, kultura pracy, czy problemy motoru.

Drugie pytanie czy zawieszenie adaptacyjne (EDC), które w tej chwili jest bardzo tanie może być problematyczne.

Kolejne pytanie nagrzewania wnętrza i samego motoru, w obecnym samochodzie z motorem wysokoprężnym mam webasto mokre, bez którego w zimowe poranki w samochodzie ciepłe powietrze ogrzewało kabinę dopiero po ok 6-8km. Jak sytuacja wygląda w x1

Biorę Pakiet Business Class, Pakiet Innowacji czy o czymś jeszcze powinienem pomyśleć ?

A zapomniałem jeszcze o "skórze" ekologicznej, czy warto dopłacać prawie 6klocków do naturalnej ? Przyznam że budżet już troszkę nadwyrężony


Z góry dziękuje za spostrzeżenia

Opublikowano

W moim F48 2.0d B47 silnik nagrzewa się momentalnie.

Po wyjeździe z nieogrzewanego garażu ciepłe powietrze zaczyna lecieć po minucie/dwóch.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej,


1. Sztuczna skóra - wydaje się być jeszcze bardziej nieprzyjemna od naturalnej przy pierwszym kontakcie w upalne i bardzo zimne dni - lepiej tę kwotę przeznacz na coś fajniejszego - lepsze audio lub wyciszenie auta we własnym zakresie :)


2. Adaptacyjne zawieszenie - zawieszenie MSport jest sztywne, szczególnie w połączeniu z oponami o niskim profilu (18 lub 19") - nie mam doświadczenie jak działa adaptacyjne zawieszenie w BMW, ale może Koleżanki i Koledzy z forum podzielą się doświadczeniami


3. 25i ma z pewnością o wiele większe możliwości modyfikacji (wzrost mocy i momentu obrotowego), które jednak skutecznie będą ograniczane przez możliwości skrzyni biegów Asain :). Benzyna z pewnością pracuje lepiej, jednak 20d, który używam (po wyciszeniu pojazdu) jest w ogóle niesłyszalny, nagrzewa się bardzo szybka i pracuje kulturalnie jak na diesla. Weź ponadto proszę pod uwagę, że ludzie kierują się ilością KM podczas zakupu auta, zaś w życiu codziennym korzystają z momentu obrotowego (w wersji 20d i 25d szczególnie jest znacznie wyższy niż benzyna).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak żeby być precyzyjnym - w X1 jest to zawieszenie o regulowanym tłumieniu, a nie zawieszenie adaptacyjne.

Ja to wybrałem, gdyż liczyłem że w trybie komfort auto będzie mniej twarde niż przy standardowym zawieszeniu. A mam wrażenie, że w pozycji komfortowej jest podobnie jak w aucie ze standardowym zawieszeniem, zaś w trybie sportowym auto jest jeszcze twardsze.

Generalnie różnica pomiędzy tymi trybami jest nieduża, choć w trybie Sport faktycznie bardziej „zwarto” się prowadzi... ale musi być naprawdę dobrej jakości nawierzchnia, żeby dawało to przyjemność z jazdy, zwłaszcza jak auto ma koła 19”


Prawdziwe adaptacyjne zawieszenie jest w X5/X6. No, ale tam nie kosztuje 2kPLN, tylko 20kPLN :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.