Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To fakt, statystycznie Amerykanie do szczupłych nie należą :wink:

Natomiast prawdą jest, że siedzenia w X1 (czy to zwykłe czy sportowe) są nieco węższe niż choćby w X3 i innych większych modelach.

Mnie to akurat też zupełnie nie przeszkadza, ale nawet na tym forum ktoś zwracał uwagę na fakt, że po przesiadce do F48 jest mu dosyć "ciasno".

 

Przy wyborze auta niezbędna jest po prostu jazda testowa przed zakupem (a jeszcze lepiej pożyczenie demo na 2-3 dni, wtedy można dokładnie ocenić czy auto pasuje).

 

Dla mnie wybór między sportowymi a standardowymi w BMW jest bardzo prosty – sportowe, nie ma o czym dyskutować.

Dla mnie również.

Ale może być jeszcze trudniej - od serii 5 pojawia się inny problem: fotele sportowe czy komfortowe :wink:

  • Odpowiedzi 356
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
X1 to,moim zdaniem☺, troszkę samochód dla pań.Oczywiście ja facet☺,bardzo lubię jazdę Xem żonki, no może dlatego bo nie mam gabarytów amerykańskich użytkowników. Nie mniej jednak uważam że te fotele sportowe są do niczego, są za wąskie i wysuwane podparcia pod uda są gorsze niż w E84.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,


Mały update - jeździłem ostatnio XC40 D3 (150 KM) w wersji inscription. Bardzo fajne autko, ma masywniejszą sylwetkę niż X1 (które na tym tle wypada bardziej jak autko o sportowym charakterze, podczas gdy szwed bardziej przypomina suva). Siedzi się wyżej niż w X1, miejsca w środku podobnie, chociaż tylna kanapa mniej wygodna (choć mnie to nie dotyczy, bo dzieci wożę w fotelikach...). Więc tak podsumowując oba modele:


- wygląd zewnętrzny: to kwestia gustu, jedni wolą bardziej sportowy charakter BMW, drudzy bardziej masywne Volvo. Oba auta tak samo mi się podobają, chociaz volvo ma słabo ścięty ostatni słupek przez co nieco traci na wyglądzie - rekompensuje go z kolei wyższym prześwitem


- silnik: testowałem oba auta z automatyczną skrzynią biegów i ze 150 konnym dieslem. Jak dla mnie wystarczająca moc, nie muszę szaleć - a jak podkreślałem wielokrotnie, niestety ale jestem gadżeciaż i wolę napakowane 150KM niż 190KM w biedniejszej wersji. Ale do meritum: mam wrażenie, że skrzynia w BMW reaguje szybciej i płynniej, auto jakby ciut lepiej się zbierało. Do dźwigni w volvo i bardziej spokojnego zmiany biegów trzeba się przyzwyczaić. Spalania nie testowałem. W X1 jest już ten fajniejszy joystick do sterowania, natomiast w Volvo przekładnia jest "szklana" - szkoda tylko że nie podświetlana, bo byłaby miazga...


- wnętrze/wykończenie: oba wnęrza bardzo fajne. I choć X1 jest w segmencie premium, to mam wrażenie, że jakość materiałów we wnetrzu jest ciut słabsza niż użyta np. do X5. Ale rozumiem, cena obu modeli jest też zupełnie inna. Ok, niemniej jednak płacimy jak za premium, więc mały niedosyt pozostał. Na plus wygodne siedzenia i tylna kanap oraz większy niż w Volvo bagaznik - ale to wina tego, że w volvo jest normalny zapas, a w X1 zestaw naprawczy. Jeżeli chodzi o Bmw to nie ma czego się przyczepić za bardzo - wbrew pozorom, to nie jest takie małe auto - widoczność duża, fotele ok (jechałem na sportowej skórze perforowanej, a takiej zamówiać nie będę... więc nadal nie wiem jak sensatec, ale podobno wszedł nieco ulepszony - i dealer teraz się chwali, że zamiast koloru beżowego jest ostrygowy, i że podobno jakość też poszła do góry... podobno...). Jeżeli chodzi o volvo, to przewaga zdecydowanie po stronie cyfrowych zegarów z navi pomiędzy nimi. Nowy system ciekawy, ale faktycznie trzeba by go raz ustawić, a potem nie patrzeć - pod tym kątem infotainment bmw jest czytelniejszy i bardziej intuicyjny. aha, w bmw na plus head up - czego nie ma w xc40. fotele podobnej jakości, nie zwróciłem uwagi że są mniej wygodne, a skóra gorszej jakości. jak pisałem wcześniej - tylna kanapa mniej wygodna. z drugiej strony boczki drzwi i filc wyłożony na nich pokazuje, że do premium jeszcze trochę volvo brakuje... schowki i jakieś duperlki w obu autach na podobnym poziomie funkcjonalności...


Powyższe sprowadza się do tego - że w obu przypadkach zrobiłem sobie ostateczną konfigurację, jaką mogę zamówić:


1. XC40 - Diesel - 150 KM - A8. Wersja Inscription. Opcje: felgi 18", tapicerka skórzana, nawigacja, dźwięk harman kardon, elektryczna klapa, podgrzewane siedzenia, elektryczne lusterka, czujniki parkowania + kamera, dach panorama, system bezpieczeństwa intellsafe, dodatkowe podparcie ud, koło zapasowe. lakier metalik do wyboru, w cenie. Cena wyjściowa 202 tys, z rabatem rzędu 15-19% (Tu czekam jeszcze na potwierdzenie dealera).


2. X1 - Diesel - 150 KM - A8. Sport Line: Opcje: felgi 17", kierownica M, listwy ozdobne, skóra sensatec oyster, sportowe fotele, kolor metalik, duża navi + head up, systemy wspomagające kierowce, podstawowe, dach panorama, elektryczne lusterka, czujniki parkowania + kamera, grzane fotele, czarne nerki, zwiększony bak paliwa. Cena wyjściowa 210 tys. z rabatem na poziomie 18% (pewny).


Różnica jest taka, że pierwsze auto mieści przy rabacie 17% (jaki zakładam) mieści mi się w budżecie, do drugiego (BMW) muszę z pensji dokładać miesięcznie po 200 zł. Pytanie, czy pomijając różnica w cenie i jakości pomiędzy tym autami ma odzwierciedlenie w cenie - innymi słowy, czy X1 jest warte dopłaty ?


-------------------------------------


i na koniec mały szatański plan: największy rabat miałbym na BMW3GT, które co prawda jest droższe w podstawie, ale wyższy rabat rekompensował by mi wyższą cenę wyjściową - auto w konfiguracji niemalże identycznej do X1 (różnica tylko w tym, że w 3GT byłaby mała navi i pół-skóra). Pytanie, czy warto w ogóle rozważać 3GT, skoro chciałem Suv'a... ?


aha - last but not least - a może pogodzę wszystkie te powyższe wątpliwości i uda mi się w cenie pomiędzy XC40 a X1 dostać zgodę na Volvo XC60 - tu miałbym wtedy:


XC60 - Diesel - 190 KM - M6. Wersja Momentum. Opcje: kolor metalik, koła 18", półskóra podstawowa, navi, cyfrowe zegary, elektryczna klapa, podgrzewane siedzenia, system bezpieczeństwa intellsafe, przyciemniane lusterka, dach panorama, oświetlenie ambientowe, drive mode, czujniki parkowania + kamera. I to miałbym za ok. 208 tys. I ok, też bym dopłacał 200 zł do auta co miesiąć i ok - manual (co prawda 190 KM) - ale kurcze, XC60 to na prawdę kawał fajnego auta...

....

...

..

.

Co sądzicie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem czy ktokolwiek da Ci jednoznaczną odpowiedź na pytanie co wybrać z listy :) każde z aut ma swoje plusy i minusy.

Jak jak kupowałem auto to zastanawiałem sie pomiędzy X1 a nowym XC60 - była promocja na nowe Volvo w przedsprzedaży i cena wychodziła zbliżona (XC40 wtedy jeszcze nie było).

Ostatecznie padło na BMW - nie jestem w stanie (a wlasciwie żona) przekonać sie do Sensus’a w Volvo i sterowania w całości dotykowego... dla mnie to jest mega nieergonomiczne, wolę tradycyjne pokrętła i przyciski do podstawowych funkcji.

Poza tym ja jestem bardzo zadowolony z serwisu BMW, ich kompetencji i podejścia (choć tu oczywiście zależy na jakiego dealera się trafi).


Dzisiaj z wymienionej przez Ciebie listy wybrałbym chyba... nowe X3 :mrgreen: choć tu trzeba byłoby znowu trochę dopłacić...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mając taki wybór XC60, a najlepiej, gdyby się udało, też nowe X3. Pomijając te samochody, to z porównania X1.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Pe.te --> tak jak sam powiedziałeś, każde z aut ma "za" i "przeciw". Więc, o ile jest to możliwe, staram się oba modele oceniać obiektywnie. I tak, o ile wygląd jest kwestią gustu (tu o "długość paznokcia" bardziej podoba mi się BMW), tak jakość wykończenia, funkcjonalność, przestronność i opcje są rzeczami bardziej mierzalnymi. I tak jak do tej pory auta szły "łeb w łeb", (czyli coś za coś: X1 ma większy bagażnik vs Volvo ma większy prześwit; XC40 daje cyfrowe zegary vs lepszy system info-rozrywki w BMW, itd.) - tak ostatni punkt może decydować w wyborze. A mianowicie, przeglądając dokładną specyfikację obu aut, rzuciło mi się w oczy, że Volvo oferuje więcej udogodnień dla kierowcy (systemów bezpieczeństwa i asystujących), niż X1. Oczywiście, ja jeżdżę autem od prawie 20 lat i miałem w swojej historii też auta bez wspomagania kierownicy (tak, tak, były kiedyś takie) - ale sami wiecie, że do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja, więc jak coś jest, to dlaczego by z tego nie korzystać ? I tak, w ramach wybranej specyfikacji:

Volvo w standardzie ma np.: autoalarm (który w BMW jest opcją dodatkowo płatną), układ wspomagania hamowania City-Safety (w X1 w ogóle tego nie ma), system utrzymania pasa ruchu (który w X1, nie dość, że trochę kosztuje, to jeszcze w podstawowej wersji powoduje jedynie drgania kierownicy, a nie ściąga jej na własny pas jak w przypadku Volvo), elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego (opcja w X1). I tak wiecie, trochę mi się nie podoba, że BMW, nie dość, że jest droższe, to jeszcze opcje, które w XC40 są wrzucone w ramach wersji Inscription, to w X1 Sport/X-Line i tak są za dodatkową opłatą lub jako część większego pakietu... Nie podoba mi się to podejście, gdzie BMW liczy sobie ekstra za każdą drobnostkę, a w teoretycznie słabszej marce mamy to w standardzie (dam inny przykład: wywołane przez was nowe X3, w wersji 18d w standardzie ma 1-strefową manualną klimę, podczas gdy w Volvo od razu masz automatyczną, 2-strefową. Drobnostka powiecie, ale dopłata w X3 do automatycznej 2-strefowej klimy kosztuje 3800 zł)...

...

Pe.te --> powiem Ci, że jeśli dostanę zgodę na XC60, to obojętnie czy to będzie 150- czy 190-konny diesel (oba w manualu), to biorę bez zastanowienia. Wielkość auta będzie tu decydująca i kładzie na łopatki zarówno XC40, jak i X1. I wtedy przełknę nawet ten ekran dotykowy.

...

...

...

bart 328 --> z X3 jest mały problem (pomijając kwestię np. klimy i w ogóle opcji, o których pisałem powyżej), to z racji, że jest to nowy model, do 11% rabatu to jest max. A to oznacza auto w totalnej biedzie i ponad budżet. Sam zobacz:

..

* XC60 (wersja 150 koni, manualn): kolor metalik, koła 18", skórzana tapicerka, navi, cyfrowe zegary, adaptacyjne LED'y, Elektryczna Klapa, Grzane fotele, systemy bezpieczeństwa, dach panorama, asystent parkowania + kamera,

regulacja odcinka lędźwiowego, podparcie ud.

..

* XC60 (wersja 190 koni, manual): generalnie jak wyżej, ale z racji droższej ceny (mocniejszy silnik), nie ma adaptacyjnych ledów tylko podstawowe i zamiast skóry jest podstawowa pół-skóra.

..

* X3 (150 koni, musi być automat, bo manual nie spełnia mojego limitu CO2): i tu niestety biorę wszystko co jest w podstawie (tapicerka, felgi, lakier nie-metalik), dodaję wersję advantage i małą navi. I na nic więcej mi nie starcza, a i tak 11% rabatu to mało.

...

I nadal byś brał X3 ? :)

...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W X1 jest jak najbardziej dostępny układ, który automatycznie hamuje aby uniknąć kolizji. Najpierw ostrzega wizualnie i dźwiękowo, potem dodatkowo samodzielnie hamuje. Oprócz tego jest też układ rozpoznawania pieszych z funkcją automatycznego hamowania.

Natomiast o ile układ ostrzegający o opuszczenia pasa ruchu faktycznie tylko ostrzega wibracjami (ale taka jest w założeniu jego rola), o tyle możesz dodatkowo wyposażyć X1 w asystenta jazdy w korku, który samodzielnie koryguje tor jazdy. Ale fakt, jest to opcja płatna extra :wink:


Nie zmienia to jednak faktu, ze systemów dostępnych w XC40 jest nieco więcej (ale jest to też młodsze o 3 lata auto, poza tym BMW celowo nie wyposaża serii 1 w niektóre rozwiązania dostępne w wyższych modelach - to akurat zawsze mnie w BMW drażniło).

Pytanie czy faktycznie potrzebujesz tych systemów i czy będziesz z nich korzystał?

Ja w swoim F11 mam wszystkie wspomniane systemy. Z asystenta jazdy, który utrzymuje samodzielnie auto na pasie ruchu nie korzystam w ogóle. Układ ostrzegający o opuszczeniu pasa ruchu mam włączony, ale szczerze mówiąc, gdyby mi sam kręcił kierownica to chyba bym go wyłączył - dla mnie właśnie idealne jest to, że mnie tylko ostrzega wibracjami.

Ale oczywiście każdy ma inne podejście i potrzeby.

Natomiast uważam, że z układów wspomagających jedną z najbardziej pożytecznych na co dzień funkcji jest właśnie układ zapobiegający kolizjom - kilka razy pomógł mi już w krytycznej sytuacji (auta pewnie bym nie rozwalił, ale stres na pewno byłby większy).


Zegary elektroniczne są fajne, to fakt. Szkoda, że w X1 BMW ich nie oferuje, ale cóż takie założenie marketingowe. Aktualnie dostępne są od X3 wzwyż.

Choć z drugiej strony, jeśli chodzi o navi - to i tak w praktyce wygodniejsze jest korzystanie z HeadUp niż z informacji wyświetlanych na elektronicznych zegarach.


Co do pakietów - pisałem już kiedyś o tym - taka specyfika premium, ze wszystkie opcje są dostępne oddzielnie. W założeniu chodzi o to, żeby nabywca mógł spersonalizować sobie auto według własnych upodobań, bez „narzucania” opcji przez pakiety... A ze wychodzi drogo... cóż, w końcu to "premium" :wink:


P.S.

Auta z manualem chyba nie kupię już nigdy :mrgreen: Na pewno nie zdecydowałbym się na XC60 z manualem.

Swoją drogą aktualne X1 jest jednym z ostatnich modeli BMW, w których można jeszcze wybrać manual, niebawem wszystkie modele tej firmy będą dostępne tylko jako automaty.

Opublikowano
Chcę do X1 wziąć dodatkowy komplet kół zimowych ale dealerzy oferują tylko RUN FLAT - czy do tych opon są przeznaczone specjalne felgi? Może lepiej dogadać się na zakup samych felg i opony kupić na własną rękę?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pe.te --> tak jak sam powiedziałeś, każde z aut ma "za" i "przeciw". Więc, o ile jest to możliwe, staram się oba modele oceniać obiektywnie. I tak, o ile wygląd jest kwestią gustu (tu o "długość paznokcia" bardziej podoba mi się BMW), tak jakość wykończenia, funkcjonalność, przestronność i opcje są rzeczami bardziej mierzalnymi. I tak jak do tej pory auta szły "łeb w łeb", (czyli coś za coś: X1 ma większy bagażnik vs Volvo ma większy prześwit; XC40 daje cyfrowe zegary vs lepszy system info-rozrywki w BMW, itd.) - tak ostatni punkt może decydować w wyborze. A mianowicie, przeglądając dokładną specyfikację obu aut, rzuciło mi się w oczy, że Volvo oferuje więcej udogodnień dla kierowcy (systemów bezpieczeństwa i asystujących), niż X1. Oczywiście, ja jeżdżę autem od prawie 20 lat i miałem w swojej historii też auta bez wspomagania kierownicy (tak, tak, były kiedyś takie) - ale sami wiecie, że do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja, więc jak coś jest, to dlaczego by z tego nie korzystać ? I tak, w ramach wybranej specyfikacji:

Volvo w standardzie ma np.: autoalarm (który w BMW jest opcją dodatkowo płatną), układ wspomagania hamowania City-Safety (w X1 w ogóle tego nie ma), system utrzymania pasa ruchu (który w X1, nie dość, że trochę kosztuje, to jeszcze w podstawowej wersji powoduje jedynie drgania kierownicy, a nie ściąga jej na własny pas jak w przypadku Volvo), elektryczna regulacja odcinka lędźwiowego (opcja w X1). I tak wiecie, trochę mi się nie podoba, że BMW, nie dość, że jest droższe, to jeszcze opcje, które w XC40 są wrzucone w ramach wersji Inscription, to w X1 Sport/X-Line i tak są za dodatkową opłatą lub jako część większego pakietu... Nie podoba mi się to podejście, gdzie BMW liczy sobie ekstra za każdą drobnostkę, a w teoretycznie słabszej marce mamy to w standardzie (dam inny przykład: wywołane przez was nowe X3, w wersji 18d w standardzie ma 1-strefową manualną klimę, podczas gdy w Volvo od razu masz automatyczną, 2-strefową. Drobnostka powiecie, ale dopłata w X3 do automatycznej 2-strefowej klimy kosztuje 3800 zł)...

...

Pe.te --> powiem Ci, że jeśli dostanę zgodę na XC60, to obojętnie czy to będzie 150- czy 190-konny diesel (oba w manualu), to biorę bez zastanowienia. Wielkość auta będzie tu decydująca i kładzie na łopatki zarówno XC40, jak i X1. I wtedy przełknę nawet ten ekran dotykowy.

...

...

...

bart 328 --> z X3 jest mały problem (pomijając kwestię np. klimy i w ogóle opcji, o których pisałem powyżej), to z racji, że jest to nowy model, do 11% rabatu to jest max. A to oznacza auto w totalnej biedzie i ponad budżet. Sam zobacz:

..

* XC60 (wersja 150 koni, manualn): kolor metalik, koła 18", skórzana tapicerka, navi, cyfrowe zegary, adaptacyjne LED'y, Elektryczna Klapa, Grzane fotele, systemy bezpieczeństwa, dach panorama, asystent parkowania + kamera,

regulacja odcinka lędźwiowego, podparcie ud.

..

* XC60 (wersja 190 koni, manual): generalnie jak wyżej, ale z racji droższej ceny (mocniejszy silnik), nie ma adaptacyjnych ledów tylko podstawowe i zamiast skóry jest podstawowa pół-skóra.

..

* X3 (150 koni, musi być automat, bo manual nie spełnia mojego limitu CO2): i tu niestety biorę wszystko co jest w podstawie (tapicerka, felgi, lakier nie-metalik), dodaję wersję advantage i małą navi. I na nic więcej mi nie starcza, a i tak 11% rabatu to mało.

...

I nadal byś brał X3 ? :)

...

Wallace, nie kupiłbym Volvo w manualu. Przyzwyczaiłem się do automatu i łopatek. Poza tym do suva pasuje automat. Mój sąsiad ma najnowsze XC60, pojeździłem nim, a na podjeździe u mnie miałem wtedy demo X3 i miałem bezpośrednie porównanie prowadzenia. Na plus X3. Tyle, że X3 jak to demo, było na bogato wyposażone. Oba auta nowe modele, jak zależy ci na wyposażeniu, bierz 150 konne Volvo, tylko ja bym nie przełknął manualnej skrzyni i biorąc pod uwagę aspekt prowadzenia, wybrałbym X3. ( trochę mój wybór też determinuje fakt, że kilkanaście lat już użytkuję modele BMW, miałem też X3 E83, teraz X3 F25 LCI i pewnie kolejne będzie X3 G01 lub X4). Generalnie, dużo osób chciałoby mieć taki dylemat :mrgreen: Daj znać, co wybrałeś :D

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chcę do X1 wziąć dodatkowy komplet kół zimowych ale dealerzy oferują tylko RUN FLAT - czy do tych opon są przeznaczone specjalne felgi? Może lepiej dogadać się na zakup samych felg i opony kupić na własną rękę?

Felgi są takie same.

Swoją drogą nie musisz kupować felg/opon u dealera, nawet jeśli masz gwarancję - chyba że trafisz na promocję na kompletne koła (a BMW potrafi mieć dobre promocje na koła).

W kontekście gwarancji istotne jest to, aby rozmiar kół był właściwy, zwłaszcza jeśli to auto z xDrive - najlepiej zgodny z oferowanym przez producenta. Unikamy wtedy ewentualnych spornych dyskusji z serwisem (przerabiałem to kiedyś w Mitsubishi, serwis chciał wywinąć się od naprawy gwarancyjnej, mimo że rozmiar kół różnił się jedynie o 0.7% - czyli był grubo poniżej dopuszczalnej tolerancji 2%).


P.S.

Gdybyś zdecydował się na zakup kół na własną rękę - to w sąsiednich wątkach znajdziesz info o pasujących rozmiarach felg/opon do X1.

Opublikowano
I tak zupełnie na marginesie całej dyskusji BMW kontra Volvo. Porównywanie systemów bezpieczeństwa od jakiegokolwiek innego producenta z Volvo jest kompletnie bezcelowe. Volvo ma zajoba na punkcie bezpieczeństwa i zrobiło z tego najważniejszy element swojej strategii – co oznacza, że wszyscy inni producenci są z definicji na straconej pozycji. Wiele z tych „nowoczesnych” systemów Volvo już kilkanaście lat temu miało świetnie przetestowanych i wprowadzało jako seryjne wyposażenie na przykład w ciężarówkach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oprócz tego jest też układ rozpoznawania pieszych z funkcją automatycznego hamowania.

 

O, w którym pakiecie?

To jest część Intelligent Safety, na które w X1 składają się:

- Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania z funkcją wyhamowywania City

- System rozpoznawania osób z funkcją wyhamowywania City

- Ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu


Drugi i trzeci system są składnikami pakietów 5AS/5AT.

Natomiast pierwszy z systemów (Ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem najechania z funkcją wyhamowywania City) jest od 2017 roku w standardzie w każdym X1 .


Wspomniany system rozpoznawania osób działa w zakresie prędkości "miejskich", a konkretnie w zakresie 10-60 km/h i po wykryciu pieszego jest w stanie samodzielnie zainicjować hamowanie.

Hamowanie jest inicjowane tylko jeśli pieszy znajduje się w tzw. strefie centralnej przed pojazdem (tzn. na pasie ruchu auta), natomiast jeśli pieszy znajduje się w strefie bocznej i przemieszcza się w kierunku strefy centralnej - wtedy auto tylko ostrzega graficznym symbolem pieszego i dźwiękiem (chyba, że pieszy w końcu wejdzie w strefę centralną - wtedy dodatkowo zacznie hamować).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dużo osób twierdzi, że te wszystkie systemy bezpieczeństwa odbierają przyjemność prowadzenia. Ale akurat ten system, jak i parę innych rzeczy dobrze, że producenci montują do swoich samochodów, bo nigdy nie wiadomo, kiedy będziemy mieć gorszy dzień i nas lub kogoś uratują. Volvo pod względem bezpieczeństwa wiadomo, klasa sama w sobie, choćby dawno pierwsze pasy bezpieczeństwa, jak ktoś sobie zażyczył .
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano
Panowie a wytłumaczcie mi na czym polega różnica pomiędzy standardowymi światłami a tymi adaptacyjnymi? zarówno w funkcjonowaniu jak i wyglądzie samych świateł. warto dopłacać te 5k?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adaptacyjność świateł w X1 polega na zmiennym, dynamicznym rozkładzie strumienia świetlnego w zależności od prędkości i warunków.

Reflektory posiadają automatyczne tryby świateł miejskich i autostradowych (przy jeździe miejskiej bardziej i szerzej doświetlane jest pobocze, przy autostradowej - wydłuża się zasięg wiązki. Ponadto podczas przyspieszania i hamowania zasięg świateł jest automatycznie kompensowany, aby nie oślepiać pojazdów jadących z naprzeciwka i jednocześnie zapewnić optymalne oświetlenie jezdni.

Dodatkowo światła te zawierają układ doświetlania zakrętów (posiadają oddzielne światła boczne zintegrowane w reflektorze, które doświetlają zakręty podczas skręcania, jak również doświetlają łuki na krętych drogach i serpentynach) oraz asystenta świateł drogowych (automatycznie przełączającego światła mijania/drogowe).


Niestety BMW w X1 "przyoszczędziło" i nie oferuje funkcji "Selective Beam", czyli inteligentnego maskowania innych uczestników ruchu, co w praktyce umożliwia jeżdżenie cały czas na światłach "długich". Dostępny jest tylko wspomniany asystent świateł drogowych, który na podstawie analizy obrazu z kamery automatycznie przełącza światła mijania/drogowe.


Zaś co do samego wyglądu...

Cóż, nie ma co ukrywać że reflektory adaptacyjne wykonane w całości w technologii LED wyglądają dużo lepiej od podstawowych reflektorów zbudowanych na tradycyjnych żarówkach halogenowych. Oprócz białej barwy światła mają też inne, nowocześniej wyglądające "środki". Lepiej też świecą, bo oprócz mocniejszego światła (dodatkowo ze zmieniającą się wiązką) sama barwa światła jest zbliżona do światła dziennego (choć w amerykańskim teście IIHS reflektory LED w X1 nie wypadły aż tak dużo lepiej).

Jednak jeśli ktoś jeździ głównie po mieście lub po oświetlonych drogach - raczej nie doceni technicznych zalet i większej wydajności tych reflektorów. W tym wypadku pozostaje kwestia wyglądu. No, ale jak wspomniałeś, nie jest to tania opcja... :wink:


Pierwsze zdjęcie - standardowy reflektor halogenowy, drugie - reflektor LED.


http://i.imgur.com/9OrGsMI.jpg


2016-BMW-X1-LED-headlights.jpg

Opublikowano

Jednak jeśli ktoś jeździ głównie po mieście lub po oświetlonych drogach - raczej nie doceni technicznych zalet i większej wydajności tych reflektorów. W tym wypadku pozostaje kwestia wyglądu. No, ale jak wspomniałeś, nie jest to tania opcja... :wink:

 

Warta każdej złotówki. Pasjami uwielbiam LEDy w moim X1.

Opublikowano

co do wygladu swiatel - zgadam sie w pelni. sprzedawca wprowadzil mnie w blad twierdzac ze obie wersje wygladaja tak samo.


to jeszcze jedno pytanie - streaming audio przez bluetooth: czy w standardzie da sie odtwarzac muzyke z telefonu przez bluetooth? czy do tego potrzebny jest zakup dodatkowych opcji? czy te dodatkowe opcje to tylko sluza do umozliwienia sterowania odtwarzaniem z konsoli (kierownicy).


i jeszcze jedno - czy faktycznie kierownica M jest warta dolozenia tych paru pln?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Streaming - tak, tzn. da się (w standardzie).

Kierownica M - po trzykroć tak, zdecydowanie warto :)

Opublikowano
to jeszcze jedno pytanie - streaming audio przez bluetooth: czy w standardzie da sie odtwarzac muzyke z telefonu przez bluetooth? czy do tego potrzebny jest zakup dodatkowych opcji? czy te dodatkowe opcje to tylko sluza do umozliwienia sterowania odtwarzaniem z konsoli (kierownicy).

 

Sterowanie BT z konsoli/kierownicy w praktyce sprowadza się do przerzucania następny/poprzedni i zmiany głośności. Większa integracja (na przykład ze Spotify) jest możliwa tylko z iPhonem, ale nie jestem w 100% przekonany, czy po BT działa...


Szkoda, bo inni producenci jakoś to ogarnęli, a BMW zmusiło mnie do zakupu osobnego iPoda na muzykę do samochodu...

Opublikowano
Ale po co używać streamowania piosenek poprzez BT z telefonu albo iPoda :mad2: ? Nie rozumiem. Przecież wystarczy nagrać w domu na Pendriva wszystkie (mp3), jakie się chce i po temacie. Więcej.. z telefonu po BT nie będzie widać TAG'ów ( dla tych, którzy nie wiedzą: wyświetlanie nazwy wykonawcy utworu oraz tytułów utworu ), natomiast z Pendriva te informacje będą wyświetlane na ekranie samochodu. Więcej... bardzo komfortowo będzie można ( z kierownicy lub poprzez Idrive ) wybrać kolejny, poprzedni utwór ( nie wiem ile utworów mieści się do wyboru na ekranie ). I jak to się ma do obsługi muzy poprzez telefon :duh: PS. Polecam kupić mini Pendrive .
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Opublikowano

Zrozumiesz jak zaczniesz korzystać ze Spotify/Deezera albo innej usługi tego typu. Nie pamiętam, kiedy ostatno odtwarzałem MP3 ;)

I zdziwisz się, bo dane o utworze i wykonawcy są przesyłane (ale już na przykład okładki płyt niekoniecznie, chociaż inni producenci samochodów potrafią i takie rzeczy po BT).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@wojtekf - w F48 wszystko działa po BT, jest pełna bezprzewodowa obsługa Spotify (przynajmniej przez iPhone, z Android'em faktycznie bywają problemy).

Nie trzeba podłączać kabelka, wszystko działa tak jak w starszych modelach (np. w u mnie w F11) dopiero z kabelkiem.

Doprecyzowując - na pewno działa jeśli auto ma opcję 6NW (telefonia komfortowa z ładowaniem bezprzewodowym) i iDrive5, ze standardowym BT niestety nie wiem.


@Ernet - również nie używam MP3, podobnie jak @wojtekf nie pamiętam kiedy ostatnio miałem z nimi do czynienia.

Świat idzie do przodu :) teraz nawet w domowym sprzęcie high end audio korzysta się z FLAC oraz ze streamingu w jakości FLAC, nie z CD-DA, nie mówiąc już o MP3...


A akurat w BMW idealnie korzysta się ze Spotify, spójrz poniżej.

Żaden odtwarzacz MP3 nie da Ci takiej funkcjonalności, nie mówiąc już o zasobach muzyki do której masz dostęp.


http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/11/Spotify_ThumbsUp.png


http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/11/Spotify_Browse-1050x393.png


http://s3.bimmerfile.com.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2014/11/Spotify_Your_Music.png


http://www.userlib.com/wp-content/uploads/2015/07/DSCF3706_1.jpg

Opublikowano
@wojtekf - w F48 wszystko działa po BT, jest pełna bezprzewodowa obsługa Spotify (przynajmniej przez iPhone, z Android'em faktycznie bywają problemy).

 

No i to (problemy z Androidem) całkowicie mnie wyklucza, bo bez dual SIMa nie ujadę, a prędzej piekło zamarznie niż Apple wypuści telefon dual SIM ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe z tym Androidem...

W firmie mamy aktualnie flotę Peugeot'ów i Citroen'ów - i o ile Apple CarPlay działa na nich bezproblemowo, to z AndroidAuto są problemy...

Tak więc chyba nie tylko BMW miewa problemy z tym systemem :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.