Skocz do zawartości

Zakup X1 F48 - konfiguracje, ceny, podpowiedzi.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Silnik jest ten sam, to motor o oznaczeniu B38.

W lipcu 2017 przeszedł on niewielką (pierwszą od debiutu) modernizację, w wyniku której delikatnie wzrosła moc 136->140KM, moment obrotowy pozostał na tym samym poziomie.

O innych zmianach niewiele wiadomo, więc raczej jest to kosmetyka. Producenci regularnie poddają silniki modernizacjom - o wprowadzeniu zmian nabywcy najczęściej nawet nie wiedzą, w tym wypadku przy okazji zmieniła się nieco moc, więc modernizacja zwraca na siebie uwagę.

 

Jeśli zastanawiasz się nad autem sprzed/po lipcu 2017 - to w przypadku sDrive18i główna różnica dotyczy skrzyni automatycznej. Przed lipcem był to 8-biegowy Aisin, po lipcu jest to 7-biegowy dwusprzęgłowy Getrag. Na pewno Getrag ma fajniejszą "cyfrową" dźwignię, natomiast w kwestii trwałości/awaryjności za wcześnie na stwierdzenie jak wypada w porównaniu z Aisinem, któremu od debiutu minęło 3 lata - więc można już powiedzieć, że jest skrzynią bezproblemową

Getrag nieco szybciej zmienia biegi, bo w końcu to dwusprzęgłówka (co nie oznacza, że Aisin jest wolny). Z kolei zaletą Aisina jest 8 biegów, co na trasie powinno przełożyć się na nieco mniejsze spalanie.

 

Drugą dużą różnicą jest wersja iDrive.

Ja, gdybym miał możliwość, chętnie wybrałbym wcześniejszą wersję iDrive, bo nowa wersja 5.0 jest tragiczna.

 

Pozostałe zmiany dla MY18, czyli po lipcu 2017, są pomijalne (ewentualnie można jeszcze zastanowić się nad bezprzewodowym ładowaniem telefonu, które pojawiło się od lipca, pod warunkiem oczywiście, że sam telefon obsługuje tą funkcję).

  • Odpowiedzi 356
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dynamic Damper Control (opcja 223) czyli zawieszenie o regulowanej charakterystyce.

 

Jeśli ktoś poszukuje głównie komfortu na nierównościach - nie warto dopłacać (w trybie Comfort z DDC odczucia w zakresie komfortu są praktycznie takie same jak na standardowym zawieszeniu).

Jeśli natomiast ktoś lubi jeździć dynamicznie - można się zastanowić. Samo zawieszenie w trybie Sport z DDC nie utwardza się znacząco, więc komfort jazdy mocno nie cierpi. Ale za to zauważalnie zmniejszają się przechyły na dynamicznie pokonywanych zakrętach i ogólnie auto jest sztywniejsze przy dynamicznych zmianach obciążenia (mniej "buja").

 

Do spokojnej jazdy Sport z DDC też może się przydać - byłem niedawno w górach i o ile w trybie Comfort dziecko na górskich zakrętach szybko łapało chorobę lokomocyjną, o tyle w trybie Sport było zdecydowanie lepiej :)

 

Ogólnie wygląda na to, że DDC w F48 to kolejna nieco "uproszczona" opcja w stosunku do większych braci :wink:

Przykładowo w F11 z DDC dodatkowo pojawia się np. tryb Comfort+, w którym auto robi się bardzo komfortowe. Na dłuższą metę w tym trybie nie da się jeździć (przynajmniej ja nie mogę), ale przy wjeżdżaniu na drogę o słabej nawierzchni, bądź z progami zwalniającymi - ten tryb jest pomocny.

W F48 najwidoczniej zastosowali amortyzatory o mniejszym zakresie regulacji (zwłaszcza w kierunku "zmiękczania" charakterystyki zawieszenia)...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam wszystkich serdecznie.

 

to moj pierwszy wpis na forum wiec z gory przepraszam za brak wiedzy i obycia.

 

chcialem wpis rozbic na dwa osobne watki bo czesc dotyczy samej x1 a czesc jest bardziej zwiazana z leasingiem, ale nie udalo mi sie znalezc odpowiedniego dzialu wiec wszystko daje tutaj. jesli to zle to prosze admina o wskazanie mi odpowiedniego dzialu lub przerzucenie/podzielenie watku.

 

mysle o wzieciu w tradycyjny leasing nowej x1 w dosyc "biednym" wyposazeniu - tak zeby bylo wszystko czego wymagam i nic ponad to. byloby to moje pierwsze auto z salonu - ogolnie nie ma u mnie "w domu" tradycji kupowania aut nowych i odkad pamietam zawsze byly tylko i wylacznie auta uzywane stad duzo moich rozterek w tym temacie jak rowniez troche jednak brak zdecydowania (nie przekonuje mnie idea zycia na kredyt i wydawania pieniedzy ktorych sie faktycznie nie posiada).

 

na obecna chwile oprocz x1 rozwazam tez nowe vw tiguan/skoda karoq/mazda cx5 jak rowniez uzywane x3/xc60 (budzet ok 65 000, zakup na FV).

 

kwestie konfiguracji w wiekszosci mam juz za soba (rowniez dzieki wielu wpisom na tym forum) ale nadal mam kilka watpliwosci - zapisuje je w punktach zeby bylo latwiej odpowiadac.

 

1. nie chce brac opcji "automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagaznika" bo nie potrzebuje otwierac go pilotem. ale zalezy mi zeby klapa po nacisnieciu reka "klamki" sama sie otwierala (silowniki) i zebym mogl ja zamknac "automatycznie" poprzez nacisniecie przycisku po wewnetrznej stronie klapy- czy to jest w standardzie czy bez ww opcji bede musial to robic recznie w gore i w dol?

 

2. klimatyzacja manualna - czy jest to bardzo "upierdliwe"? obecnie mam w samochodzie przycisk AUTO i w zasadzie tylko tego mi brakuje w tej klimatyzacji manualnej - zeby ustawic temperature i kliknac auto i zeby to sie samo regulowalo. jak rozumiem w manualnej musze ustawiac temperature kierunek i nadmuch sam i sam dostosowywac je do sytuacji czy tak? tu bym prosil o opinie i porady czy naprawde warto do tego doplacac majac ograniczony budzet.

 

3. siatka oddzielajaca bagaznik - czy majac na uwadze podroze z rodzina warto ta opcje wziac zeby moc wiecej zapakowac do bagaznika czy tez to nie wyglada tak sensownie jak na reklamie lub np stwarza duze niebezpieczenstwo? wyobrazam sobie ze wywalam polke i powiekszam bagaznik o paredziesiat litrow do upchania pod sufit ale moze sie myle i z jakiegos powodu to nie ma sensu? nie biore pod uwage powierzchni pod podloga jako ze nie chce runflatow ze wzgledu na komfort i tam bedzie lezalo kolo zapasowe :(

 

4. przygotowanie do mocowania bagaznika rowerowego - czy ma to jakis sens skoro jest mozliwosc montazu bagaznika na dachu?

 

5. czy przy moich przebiegach (ok 17 000 km rocznie) warto brac "service inclusive plus"? a moze w ogole nie warto tego brac niezaleznie od przebiegu i lepiej wynegocjowac rabat na uslugi serwisu?

 

6. naprawy na gwarancji - wiem ze jest tam mnostwo "wylaczen" ale jako uzytkownikom z doswiadczeniem czy zdarzalo sie wam kupic nowe auto i pozniej w trakcie trwania gwarancji byc zmuszeni placic gruby szmal za jakies naprawy ktorych gwarancja nie obejmowala? kalkuluje ze kupno nowego auta w przeciwienstwie do uzywanego nie bedzie sie wiazalo z duzymi kosztami napraw (oprocz zuzycia) ale moze sie grubo myle i bede niemilo zaskoczony?

 

7. leasing - zakup nowych kol do leasingowanego samochodu. czy musze je kupowac w salonie/aso? jesli tak to czy lepiej kupic je od razu przy zakupie auta i negocjowac dobra cene czy dopiero pozniej? a moze moge kupowac jakie chce i gdzie chce i leasingodawca nie bedzie sie mnie czepial (gdzies na forum znalazlem informacje o homologacji ale brak szczegolow i jak tych felg i opon szukac)?

 

8. leasing - powiedzmy ze chce jechac na zagraniczne wakacje i na dach zamontowac trumne lub bagaznik rowerowy. czy musze wystepowac do leasingodawcy o jakies pozwolenia (zarowno na wyjazd zagraniczny jak i bagaznik)? ile takie pozwolenie kosztuje? czy jest to duzy problem czy nie warto sie tym przejmowac?

 

9. leasing - czy opony moge zmieniac gdziekolwiek czy musi to byc aso?

 

10. przekonajcie prosze mnie i moja zone ze warto doplacic 25% do bmw w stosunku do vw tiguan lub skoda czy mazda :)

 

11. przekonajcie prosze mnie i moja zone ze warto wziac nowe x1 zamiast kupowac 6-7 letnie x3 lub xc60 :)

 

 

z gory dziekuje za kazda odpowiedz.

 

pozdrawiam

michal

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1. nie chce brac opcji "automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagaznika"

Bez tej opcji nie będziesz miał elektrycznego otwierania i zamykania klapy...

Ale ta opcja (nr 316) jest już standardowym wyposażeniem najniższego pakietu "Advantage" - razem z klimą automatyczną i czujnikami parkowania (oraz tempomatem)...

Może warto zastanowić się nad zakupem tego pakietu? Nie jest bardzo drogi, a zawiera tak naprawdę minimum funkcjonalności...

 

2. klimatyzacja manualna

Jak wyżej - pojedyncze opcje wyposażenia są średnio opłacalne w zakupie. Ale już w postaci pakietów wyposażenia - nie wygląda to najgorzej.

 

3. siatka oddzielajaca bagaznik

Pisałem już o tym kiedyś - w mojej opinii w X1 nie opłaca się kupować siatki oddzielającej bagażnik - bo to zwykły kawałek siatki z haczykami, niewygodny w montażu/demontażu.

Ja to zamówiłem, bo byłem przekonany że jest rozwiązana tak samo jak w F11 - tzn. w obudowie rolety bagażnika jest automatycznie zwijana siatka. Niestety nie jest, a kosztuje tyle samo...

 

5. czy przy moich przebiegach (ok 17 000 km rocznie) warto brac "service inclusive plus"? a moze w ogole nie warto tego brac niezaleznie od przebiegu i lepiej wynegocjowac rabat na uslugi serwisu?

Moim zdaniem "Service Inclusive Plus" nie opłaca się w ogóle. Liczyłem to dla każdego z kupowanych przeze mnie aut i niezależnie od auta (F11, F20, F48) ten pakiet nie dopinał się ekonomicznie.

Co innego "Service Inclusive" - ten moim zdaniem opłaca się (przynajmniej dopóki jest gwarancja), ale on jest i tak w cenie auta.

 

6. naprawy na gwarancji - wiem ze jest tam mnostwo "wylaczen"

W BMW dla standardowej 2-letniej gwarancji nie ma wyłączeń - chyba, że mówimy o sytuacji kiedy ktoś wleje benzynę do diesla, itp.

I co ważniejsze - w przeciwieństwie do wielu innych marek - praktycznie nie ma wyłączeń także w czasie trwania gwarancji rozszerzonej. Właściwie jedyne wyłączenia dla gwarancji rozszerzonej dotyczą:

- zużycia akumulatora (w praktyce do wymiany jest i tak nie wcześniej niż po 5 latach)

- awarii typu "piski" i "skrzypienia" jak również "wytarcia/zużycie tapicerki" (choć w praktyce niekoniecznie - u mnie w F11 mam fotel kierowcy, który co jakiś czas lubi poskrzypieć; ASO bezproblemowo za każdym razem usuwa mi tą usterkę w ramach gwarancji rozszerzonej)

- korozji powierzchniowej takich elementów jak układ wydechowy, elementy zawieszenia, układu hamulcowego itp. - ale dla mnie to akurat jest naturalne, że te elementy po kilku latach pokrywają się rdzawym nalotem, co nie wpływa na ich działanie (oczywiście mówimy o korozji powierzchniowej - bo jeśli np. układ wydechowy przerdzewieje i będzie nieszczelny - to naturalnie podlega bezpłatnej naprawie gwarancyjnej, także w czasie gwarancji rozszerzonej)

Cała reszta jest normalnie, bez wyłączeń, objęta gwarancją do 200.000 km.

 

W ogóle ja na podstawie moich doświadczeń bardzo pozytywnie oceniam gwarancję BMW - nigdy nie miałem najmniejszych problemów, nigdy nie kwestionowano naprawy, prawie za każdym razem ASO załatwiało auto zastępcze... Choć wiem, że dużo zależy od serwisu.

Kolega ma Mazdę. Po roku padło mu sprzęgło (a konkretnie jakaś pompa). Tydzień czasu (!) musiał czekać na zgodę Mazdy na naprawę, zanim serwis mógł się za to zabrać - mimo, że mówimy o standardowej fabrycznej gwarancji (nie rozszerzonej)...

 

7. leasing - zakup nowych kol do leasingowanego samochodu

Możesz kupić później, gdzie chcesz, niekoniecznie w ASO. Ważne żeby zgadzał się rozmiar felg i opon (info znajdziesz choćby w katalogu akcesoriów lub na tym forum).

Czasem jednak opłaca się kupić od razu - BMW ma często promocje na kompletne koła (nawet do 50% taniej), można też wynegocjować wyposażenie dodatkowe (w tym opony) w cenie zakupu auta. W przypadku leasingu kupno od razu razem z autem ma też tą zaletę, że koszt rozkładasz na raty leasingowe.

 

8. leasing - powiedzmy ze chce jechac na zagraniczne wakacje i na dach zamontowac trumne lub bagaznik rowerowy

To zależy od umowy leasingowej. W większości przypadków poruszanie się po terenie UE nie wymaga żadnej zgody od leasingodawcy.

Poza tym nie musisz korzystać z leasingu BMW, możesz kupić nowe BMW w salonie za pośrednictwem praktycznie każdej firmy leasingowej... (choć ostatnio oferta własna BMW jest nawet w miarę atrakcyjna)

 

9. leasing - czy opony moge zmieniac gdziekolwiek czy musi to byc aso?

Opony możesz wyważać i przechowywać gdziekolwiek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie musisz mieć zgody na montaż bagażnika, trumny, itp. Ja nigdy nie występuje o zgodę na wyjazd zagraniczny.
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Jeżeli bierzesz leasing z zamiarem wykupienia samochodu, to w praktyce możesz sobie z nim robić co chcesz - tak jakbyś był właścicielem. Problem pojawia się kiedy samochód ma wrócić do leasingodawcy (np. windykacja) i są w nim porobione przeróbki, albo nie usunięte usterki lub niefachowo naprawione - wtedy finansowo odpowiada leasingobiorca.

 

Jeśli chodzi o wyjazdy zagraniczne, to zależy od firmy leasingowej. Niektóre mają bardzo liberalne podejście, niektóre wydają od razu przy odbiorze auta pisemne upoważnienie na cały okres leasingu, a niektóre zastrzegają sobie kary finansowe za niepowiadomienie o wyjeździe za granicę. Oczywiście jest to nieweryfikowalne, pod warunkiem, że nie wydarzy się coś złego, co będzie wymagało powiadomienia leasingodawcy - np.: kradzież, wypadek itd.

Np. leasing fabryczny dla grupy Volkswagena jest taki pomysłowy, że zastrzega sobie możliwość nałożenia kary finansowej w wysokości 2000 zł netto za każdorazowy wyjazd za granicę bez pisemnego upoważnienia.

Opublikowano

bardzo dziekuje za wszystkie odpowiedzi - duzo mi wyjasnily.

 

3. siatka oddzielajaca bagaznik

rozumiem ze "wykonanie" moze nie byc zadowalajace ale pomijajac ten fakt, czy takie rozwiazanie sprawdza sie w przypadku problemow z niewystarczajaca pojemnoscia bagaznika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak naprawdę siatki są dwie: mała i duża - dla konfiguracji z oparciem tylnej kanapy w normalnym położeniu (siatka mała) oraz dla konfiguracji z oparciem złożonym (siatka duża).

Przy zamówieniu tej opcji otrzymuje się dodatkowe zaczepy w bagażniku oraz uchwyty w podsufitce (które znajdują się nad bocznymi oknami) - służące do montażu siatek.

Te zaczepy są w dwóch miejscach: zaraz za oparciem tylnej kanapy oraz za oparciami przednich siedzeń.

Czyli siatkę mocuje się albo tak, że znajduje się zaraz za tylnym oparciem i sięga od szczytu oparcia tylnej kanapy do sufitu (siatka mała), albo w wariancie przy złożonym oparciu tak, że znajduje się za oparciami przednich foteli i sięga od dolnej powierzchni bagażnika aż do sufitu (siatka duża).

 

Same siatki są solidne i po założeniu raczej nie ma szans, aby bagaż przedostał się przez przegrodę.

Uchwyty w podsufitce są estetyczne i zamykane zaślepkami (zresztą takie same uchwyty są w modelach ze zwijaną siatką) - to jest OK.

Chodzi o sposób mocowania siatek, który jest mało wygodny oraz nieco toporne (choć solidne) wykonanie tych siatek (haki do zaczepiania za uchwyty "jak w Polonezie")... :wink:

Może bym się nie czepiał, ale wiem że BMW po prostu potrafi zrobić to lepiej.

Opublikowano

Panowie,

 

Przymierzam się do nowego X1 i z różnych powodów będzie to auto służbowe. Firma daje mi budżet (ok. 195.000 zł max.) ale i ograniczenia (silnik benzynowy, CO2: max 130 g/km). Po testach różnych marek i modeli (spośród których mogę wybrać), zdecydowałem się na X1 18i. Dlaczego akurat taka konfiguracja ? Mocy nie potrzebuję, a że jestem gadżeciarzem, to wybrałem wariant: podstawowy silnik + dużo dodatków (zamiast: mocny silnik, ale auto "golas"). Poniżej w dużym skrócie moja konfiguracja razem z krótkim komentarzem:

- X1 18i automat (auto będzie służbowe, trochę km nim zrobię - więc automat jak najbardziej jest logiczny);

- Sport Line (tu akurat kwestia gustu - mojej żonie nie podobają się srebrne wstawki na karoserii, jakie występują w x - line);

- Kolor: metalik (opcjonalnie: czarny, granatowy, któryś z szarych; aha - kolor metalik muszę mieć: taka polityka flotowa);

- Koła: 17" 385 (mniejszy rozmiar z uwagi na komfort jazdy, wzór felg to kwestia gustu);

- Tapicerka: Dakota Ostrygowa (jak wyżej: kwestia gustu);

- Listwy: Fineline Drewniane (j.w.);

- Pakiet innowacji (duża navi, head up, systemy asystujące --> polityka firmy: muszę mieć navi i systemy bezpieczeństwa, a ten pakiet powoduje, że oszczędzam na systemie asystującym kierowce, który wychodzi prawie za darmo);

- OPCJE:

- szklany dach (dla dzieci, żona też chce);

- kierownica M (wygląda o wiele lepiej niż seryjna);

- pakiet zewnętrzny lusterek (kwestia bezpieczeństwa - kradzieży, ale i parkowania w wąskich miejscach, jak garaże i parkingi podziemne);

- przyciemnianie szyb (dla dzieci, ale i kwestia wyglądu zewnętrznego auta);

- czujniki parkowania P + T, Kamera cofania (tu raczej komentarz zbędny :D);

- sportowe fotele + ogrzewanie (sporo jeżdżę, więc szczególnie grzanie się przyda, natomiast co do sportów - to fajnie boczki trzymają);

- rezygnacja z pakietu serwisowego (firma mi opłaca serwisy, więc ten jest mi zbędny);

 

I teraz tak - przy takim aucie, z katalogu wyszło mi 197.220. A do tego chcę jeszcze doliczyć powiększony bak i czarne nerki, czyli razem ok. 800 zł. A zatem dla uproszczenia przyjmijmy 198.000. To jest cena, która przekracza mój budżet - i generalnie gdybym się uparł, to będę mógł takie auto zamówić, ale wtedy co miesiąc z pensji będą mi coś tam obcinać (tak ok. 200-250 zł). Aby tego uniknąć, musiałbym zejść z autem do tak 190-193 tys. Możliwości jest trochę:

- wariant 1: zostawiam wszystko, usuwam tylko automat (genralnie mam auto jakie chciałem, tyle że nadal wachluję biegami - z jednej strony chciałem mieć automat, ale z drugiej - teraz mam manuala i też żyję); wyjęcie automatu spowoduje też, że jeszcze będę mógł coś do auta dołożyć, jakąś 1-2 niedrogie opcje;

- druga opcja: wyrzucam przyciemnianie szyb (mogę przecież zrobić to za jakiś czas - folią) oraz listwy drewniane zamieniam na czarne (też są ładne, może nie tak jak atrapa drewna, ale to "tylko" listwy) - wtedy cena spada do 194.300, więc nadal by mi z pensji coś tam ściągali, ale to już bliżej 100 zł byłoby, a miałbym automat i całe wyposażenie, jakie sobie wybrałem;

- wersja nr 3: całkowita zmiana: żona w sumie przełknie te aluminium, więc możemy zmienić wersję na x-line. Większość wyposażenia pozostaje bez zmian. Różnica jest tylko jedna - zamiast sportowych siedzeń i skóry dakota, mam zwykłe siedzenia i ekoskórę beżową (do czego też się człowiek przyzwyczai, bo aktualnie mam auto ze zwykłymi siedzeniami i w welurze, więc przejście na skórę i tak będzie sporą zmianą, nawet jeśli to eko-skóra). W tej wersji starcza mi i na listwę drewnianą, i na przyciemniane fabrycznie szyby. I w tej wersji, to nie dość że jestem poniżej maxa, to jeszcze starczy mi na dołożenie jakiejś jednej niedrogiej opcji (np: zestaw HiFi, albo regulowana tylna kanapa). Tylko jak mówię - kosztem sportowych foteli i lepszej skóry (dakota --> sensatec).

 

Co o tym myślicie ? Ja skłaniam się ku opcji 2 (ale nie chcę też sugerować odpowiedzi). Będę wdzięczny za porady :P

Opublikowano
Ja też wybrałbym opcję 2.
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No jasne, że opcja nr 4 :)

Jak trafisz na rozsądnego sprzedawcę to nie tylko zmieścisz się w założonym budżecie, ale jeszcze pewnie uda się coś dołożyć nie przekraczając go - np. zamiast Sport Line upgrade do M-pakiet (w którym m.in. sportowe siedzenia i kierownica M są w standardzie).

 

A co do ceny wyjściowej - warto pobawić się konfiguratorem.

Przy bogatszym wyposażeniu dodawanie opcji solo jest nieopłacalne, a X1 ma całkiem fajnie skonfigurowane pakiety i suma summarum korzystając z pakietów wychodzi z reguły sporo taniej (lub podobnie, ale auto zyskuje więcej opcji "gratis").

 

Patrząc na Twoje pozostałe wyposażenie warto zastanowić sie np. nad ZPP (pakiet Advanced Parking). Jest w nim kamera cofania, czujniki przód/tył, pakiet dodatkowych funkcji lusterek + wewnętrzne przyciemniane automatycznie - cena pakietu wynosi ok. 4000 zł (to taniej niż wymienione opcje kupowane solo).

Dodatkowo w pakiecie jest też asystent parkowania... ale czy jest przydatny - nie wypowiem się, bo mimo iż posiadam, nigdy nie korzystałem :mrgreen:

Opublikowano

Panowie, bardzo wam dziękuję za szybką odpowiedź.

 

Opcja nr 2 wydaje się najrozsądniejsza - faktycznie przy moich kilometrach zarówno automat, jak i sportowe fotele na pewno się przydadzą. Co do negocjacji z dealerem, to i tak mam zadeklarowany rabat na poziomie 45 tys. zł, więc raczej dodatkowego rabatu nie będzie i dlatego muszę pokombinować z opcjami.

 

Pe.te --> mam świadomość tego, że pakietowo jest taniej ale niestety nie mam za bardzo większego pola manewru. Np. w konfiguratorze nie znalazłem pakietu ZPP (?). Jest pakiet First Class, który w cenie ma te rzeczy, o których piszesz. Ale - przy jego wyborze z automatu system dokłada mi pakiet business. Ale po dodaniu alarmu (must have) i zmiany navi na dużą, spokojnie przekraczam 200 tys. Co do linii, to sport-line ma siedzenia sportowe w pakiecie, natomiast dopłata do kierownicy M jest symboliczna (500 zł).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pakietu ZPP (Advanced Parking) w konfiguratorze nie ma, ale jest w aktualnym cenniku (z listopada 2017 - do ściągnięcia ze strony BMW).

W X1 ten pakiet był od samego początku, chyba że coś z nowym rokiem zmienili...

 

Swoją drogą bardzo ładny rabat wynegocjowałeś :)

Opublikowano

W moim przypadku ZPP średnio mi się opłaca, bo potrzebuję z tego tylko kamerę i PDF. Pakiet dodatkowych lusterek jest mi zbędny, a zatem w moim wypadku opcje pojedyncze są tańsze niż pakiet.

Ale dzięki za podpowiedzi. Powoli też skłaniam się ku temu, że jeżeli jeszcze będę musiał redukować cenę, to automat sobie zostawię, ale zamienię tapicerkę z Dakoty na Sensatec.

Co do rabatu - to pamiętaj, że mówimy o aucie flotowym, z ulicy to pewnie może dostałbym połowę z tego...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja też negocjowałem z rabatu flotowego, ale mimo wszystko utargowałem troszke mniej :wink:

Choć z drugiej strony - wiadomo, że z kazdym rokiem obecności modelu łatwiej sie negocjuje... za dwa lata tyle pewnie bedzie można wynegocjować „z ulicy” (przy zamawianiu lepszej wersji).

Opublikowano

Rabat nie negocjuję ja, ale moja firma. Może ma(my) mocną kartę przetargową, nie wiem...

Tak sobię myślę, czy nie przeczekać jeszce 3-4 miesiące do oficjalnej premiery XC40, które ma być bezpośrednią konkurencją na X1. Czy może to spowodować lekki spadek cen u BMW albo jeszce lepsze rabaty (z uwagi na faktyczne pojawienie się konkurencji) ?

EDIT: wiem, XC40 realnie można już zamawiać w 2 wersjach silnikowych. Chodziło mi o to, że de facto tego auta jeszce do testów nie ma, a 23/04 do sprzedaży wrzucą pozostałe silniki tego modelu...

...

Tymczasem łapcie konfigurację. Może coś wam się rzuci w oczy: https://www.bmw.pl/pl/ssl/configurator.html#/myconfig/h9e3y3f2

...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawdę powiedziawszy to przestałem rozumieć.

Utargowałeś 45.000 zł - jak na BMW, model któremu jeszcze daleko do zamiany kolejną generacją, kupiony w salonie a nie u brokera - to BARDZO dobry rabat.

Skoro musisz zmieścić się w budżecie to chyba pozostaje zrezygnować z jakiejś opcji, ewentualnie rozglądnąć się u konkurencji... Nie odbieraj tego personalnie, ale czekanie 3-4 miesiące na to, że a nuż uda się dodatkowo wytargować "przykładowe przyciemniane szyby" do auta za 200.000 zł jest trochę... hmm... słabe (przynajmniej dla mnie).

 

Ja gdybym koniecznie chciał kupić X1 i jednocześnie nie mógłbym pogodzić się z brakiem jakiejś opcji, a jej dodanie przekraczałoby założony przez pracodawcę budżet - chyba po prostu odżałowałbym te 100 czy 200 zł potrącane z tego tytułu z pensji (w końcu to opcja dodana dla mojej wygody). Albo po prostu wybrałbym inne auto mieszczące się w budżecie.

Opublikowano
Kupiłem X1 f48 w sierpniu 2016. Dostałem rabat flotowy wtedy 16%. Konfiguracje zrobiłem sobie na: 216 271 zł. Cena po rabacie 181 667,64 zł brutto. W tej cenie mam dwulitrowego diesla 150 koni czyli 1.8d xd w mpakiet kolor błękit estorii, elektryka foteli, automat i wiele wiele gadżetów, które uwielbiam ;) wolałem Gadżety niż dać więcej kilkanaście tysiaków za silnik z podwójną turbinką... także najpierw zapytaj ile % masz rabatu i działaj. Nie wiem ile teraz dają rabaty na X1 ale sądzę, że 18-20% jest do wyrwania spokojnie ;)
Opublikowano

Wyrzuć szklany dach, przyciemniane szyby, czarne nerki i zobacz, czy to coś zmieni. Bez tych rzeczy naprawdę da się żyć.

Z foteli sportowych na pewno nie warto rezygnować, bo standardowe w X1 są naprawdę kiepskie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ze zwykłymi fotelami w F48 problem polega na krótkim siedzisku, które nie podpiera ud (zwłaszcza jak ktoś jest wyższy).

W fotelach sportowych ten problem eliminuje regulacja podparcia udowego, natomiast niektórzy narzekają z kolei na to, że są dość wąskie. Same w sobie są moim zdaniem wygodne.

 

Fotele sportowe jak najbardziej mogą też być sterowane elektrycznie.

Choć jest też mała niedoróbka - przyciski pamięci fotela nie są podświetlane i jak jest ciemno trzeba otworzyć drzwi, bądź poświecić sobie np. telefonem, aby znaleźć właściwy przycisk do wywołania ustawień z pamięci...

Opublikowano
przyciemnianie szyb u dobrego fachowca i porządnej foli z gwarancją foli 10 lat to koszt ok 450-600zł brutto także jak uznasz, że Ci potrzebne to sobie zrób wtedy a te ok 2 tyś przeznacz na coś czego nie zrobisz potem ot tak sobie...
Opublikowano
Ze zwykłymi fotelami w F48 problem polega na krótkim siedzisku, które nie podpiera ud (zwłaszcza jak ktoś jest wyższy).

W fotelach sportowych ten problem eliminuje regulacja podparcia udowego, natomiast niektórzy narzekają z kolei na to, że są dość wąskie. Same w sobie są moim zdaniem wygodne.

 

Narzekają chyba głównie Amerykanie... Nie jestem mikrej postury i zupełnie nie rozumiem w czym problem. Dla mnie wybór między sportowymi a standardowymi w BMW jest bardzo prosty – sportowe, nie ma o czym dyskutować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.