Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przyszły upalne dni i po włączeniu klimy nie ma chłodzenia, nawet najmniejszego! ok miesiąc/dwa temu gdy były przebłyski wiosny włączyłem klimę i działała :/

Rozmawiałem z jednym fachowcem (przez telefon) powiedział mi, że na 100% jest jakaś nieszczelność, płyn spierdzielił i samo dobicie czynnikiem nie wystarczy.

 

Pytanie: czy mogą być inne przyczyny braku chłodzenia, nie wiem czy do końca mogę mu wierzyć. Samochód z 2013 roku, raczej bezwypadkowy (raczej bo jedynie czego można być pewnym to śmierci :P )

Opublikowano

Na początku podjedź do fachmanów od klimy i sprawdź szczelność;)

Może się okazać że masz uszkodzony przewód...

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co z tego że ktoś ci poda nawet wszystkie przyczyny które mogą mieć wpływ na niesprawną klimatyzację.Wróżenie z fusów cię satysfakcjonuje.

Nie musisz wierzyć osobie która sprawdza na słowo. Podczas pomiaru możesz stać przy nim i sprawdzić ciśnienie manometrów.

https://intercars.com.pl/pliki/PLK/wiadomosci26_dodatek.pdf

Opublikowano
Też miałem taki przypadek. Podjedź do fachmanów i niech sprawdzą instalację oraz nabiją czynnikiem z kontrastem. Po tygodniu/dwóch do nich wracasz i oglądasz pod lampą, zdaje się UV, i patrzysz czy widać kontrast. Jeżeli tak - d u p a, jest przeciek. Jeżeli nie, to jeździsz i korzystasz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też miałem taki przypadek. Podjedź do fachmanów i niech sprawdzą instalację oraz nabiją czynnikiem z kontrastem. Po tygodniu/dwóch do nich wracasz i oglądasz pod lampą, zdaje się UV, i patrzysz czy widać kontrast. Jeżeli tak - d u p a, jest przeciek. Jeżeli nie, to jeździsz i korzystasz.

Nie napisałeś najważniejszego, o co pyta autor tematu.

Co było przyczyną niesprawnej klimatyzacji w F30/31.

Opublikowano
u mnie kiedys klimatyzacja przestala dzialac w upalny dzien przy 38 stopniach w cieniu. Wystarczylo uzupelnic niedobor czynnika i problem wiecej sie nie pojawil

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Opublikowano
Też miałem taki przypadek. Podjedź do fachmanów i niech sprawdzą instalację oraz nabiją czynnikiem z kontrastem. Po tygodniu/dwóch do nich wracasz i oglądasz pod lampą, zdaje się UV, i patrzysz czy widać kontrast. Jeżeli tak - d u p a, jest przeciek. Jeżeli nie, to jeździsz i korzystasz.

Nie napisałeś najważniejszego, o co pyta autor tematu.

Co było przyczyną niesprawnej klimatyzacji w F30/31.

Bez powyższego się nie dowiesz, jeżeli nie ma widocznej dziury wielkości kamienia. Tylko test z kontrastem jest w stanie wskazać przyczynę - pokaże gdzie są ewentualne przecieki i nieszczelności.

Opublikowano

Nie rozumiem po co narażać niepotrzebnie na koszty żeby sprawdzić szczelność. Chłopaki po co wpuszczać gaz R134a za np 150zł, skoro robi się to znacznie szybciej najczystszym azotem w cenie 30zł,a następnie wszystkie węże, złącza, skraplacz polewa się albo specjalnym preparatem albo mydlinami i szuka pęcherzyków. Czasami trzeba ściągać zderzak zależnie od dostępu do chłodnicy. Ponadto azot ma właściwości osuszajace...tzn nie jest mieszanką innych gazow zawierajacych wilgoć(jak np powietrze),która jest szkodliwa dla układu klimatyzacji.

Robi się tak w przypadku gdy układ jest pusty, a zdarza się że jedynie brakuje pewnej ilości czynnika wtedy należy uzupełnić.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie też klimatyzacja zawiodła. Przestała chłodzić a sprężarka zaczęła delikatnie piszczeć. Oczywiście jetem umówiony z ASO /auto z pakietem serwisowym/. Pytanie, czy kompresor może się zatrzeć, czy powinienem nalegać na wymianę kompresora z uwagi na to, że pracował na sucho przez około 1/2 godziny /prawdopodobnie/?
Opublikowano
witam,u mnie klimatyzacja również nie działa.mam bład kod E7144F_Signal (air conditioning compressor valve status,0X2D6)INVALID,TRANSMITTER FEM .NIE WIEM CZY TO WAŻNE ALE MAM RÓWNIEŻ BŁĄD S 0398 POWER MANAGEMENT,BATTERY CONDITION:BATTERY FAULTY OR WORN OUT.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze azot powszechnie stosowany, też u wulkanizatora, nie jest "suchy" - też zawiera parę wodną.

Po drugie przy odciąganiu czynnika chłodzącego sprawdzana jest próżnia - ten test wystarczy w większości.

Po trzecie można dodać kontrastu dobijając klimę - płaci się za dobicie.

Przy testowaniu azotem trzeba wszystko wypompować a na końcu nabić na nowo klimę, co zazwyczaj kosztuje dużo więcej. No chyba że klima jest rozszczelniona, to wtedy i tak trzeba to zrobić.

 

Sent with handy...

Opublikowano

Tu się nie zgodzę. Są różne klasy czystości azotu. U mojego dostawcy zawsze biorę tą najwyższą. Wg wielu szkoleń specjalistów od klimy w tym guru ukł. klimatyzacji z firmy Hella pana Z. Rudaka zgodnie z moją wiedzą azotu używa się również m.in. do osuszania przewodów klimy w przypadku zatarcia sprężarki i płukaniu każdego z nich specjalnym płynem. W układzie klimatyzacji jest przecież osuszacz, którego zadaniem jest pochłaniać wilgoć i te największe mogą max 10 kropli wody wchłonąć, co zostało obliczone że dokona się to w ciągu 3 lat; zatem osuszacze niezintegrowane z chłodnicami powinny być wymieniane max co 3 lata-kto to robi? Jest pełno np audi a3, golfów 4 co osuszacze mają blisko 20 lat :twisted:

W klimatyzacji siedzę 10 lat i ten test kilkuminutowy, który maszyna wykonuje po zrobieniu próżni w układzie to pic na wodę. Przez ten czas co ciekawe w dosłownie 2 autach w których klimatyzacja była całkowicie sprawna i szczelna (zwykły serwis układu) test podciśnienia nie przeszedł i wywalało błąd że nieszczelność. Obecnie gdy jest sezon na klimę, to 90% aut co przyjeżdża na klimę do mnie ma ją niesprawną. Główną przyczyną są uszkodzenia skraplacza, potem węży i często dziurki są tak minimalne, że są mniejsze od igiełki, a ten test co wykonuje kombajn w życiu tego nie wykryje. Po prostu za długo w tym siedzę, żeby w to uwierzyć, a codziennie robię 2-5 aut. Kontrast to akurat mam już zmieszany z olejkiem do klimatyzacji firmy Behr o nr 8FX 351 214-211

http://i.ebayimg.com/images/g/tq8AAOSwcL5XNZs7/s-l300.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, masz rację - są różne klasy czystości azotu. Co więcej im wyższa czystość tym wyższa cena. Jaki bierzesz azot 4, 5 a może więcej dziewiątek?

Osuszacz jest przygotowany do pracy tylko w zamkniętym układzie, jak się rozszczelni to wymiana.

Test próżniowy, jak wiesz, ma sens o tyle o ile, jest robiony przy okazji pomiaru ubytku w układzie. Ale w wielu przypadkach wystarcza do wstępnej diagnozy.

 

 

Sent with handy...

  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

Witam, doszło w moim f31 318d do takiego uszkodzenia przewodu klimatyzacji przez pasek wieloklinowy. Instalator zauważył podczas montażu ogrzewania postojowego. Próbowałem sprawdzić czy chłodzi, ale było poniżej 10°C i nie wiem mozna to sprawdzić przy takiej temperaturze.

Tak czy inaczej chciałbym wymieniać ten przewód, ale nie bardzo wiem , który kupić, a chciałbym podjechać do mechanika już z częścią, żeby było szybciej.


IMG-20191010-WA0001.jpg


IMG-20191010-WA0003.jpg


IMG-20191010-WA0002.jpg

Edytowane przez mimoon
Opublikowano

Ok, to było dosyć trudne pytanie i chyba będę musiał najpierw wyjąć uszkodzony element , ale wydaję mi się, że to przewód nr 2.


Ale pomijając poprzednie pytanie, to czy w takim przypadku muszę czy może powinienem wymienić także osuszacz ?

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.