Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Dwa serwisy twierdzą, że to niemożliwe żeby tak było ale ...

 

Na wstępie dodam, że nie zaliczyłem jakiejś mega dziury, krawężnika itp a problem pojawił się nagle.

 

Wracając z pracy zauważyłem, że kierownica względem toru jazdy jest krzywa + ewidentnie ściąga mi auto - wcześniej było idealnie. Zatrzymałem się i faktycznie kierownica ustawiona na wprost a koła są pod około 30 stopniowym przechyłem względem osi środka kierownicy. Jechałem z tą kierownicą ładnych 20km wiec nie było to przywidzenie, starałem się ustawić prosto i leciał na lewo samochód ewidentnie :(

 

Wracam do domu i aby zaparkować tyłem muszę trochę się nakręcić do oporu prawo lewo, wysiadam z samochodu i ... koła względem kierownicy są idealnie.

 

1. Jak to możliwe - rocznika auta to 2004 - jedyne co było robione 2 dni wcześniej to poprawa kabla do akumulatora + sprawdzenie turbo bo mi niestety chyba przecieka - nic więcej, koła nie ruszane nic....

2. Czytając forum pisali coś o maglownicy ? możliwe ? proszę doradźcie bo ostatnio od problemu do problemu .....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Narazie się tym nie przejmuj , jak parkowałeś - tym kręceniem w lewo i prawo do oporu skalibrowałeś czujnik skrętu (tak się to robi najprościej bez komputera) .

A dlaczego się rozkalibrował ? tego się chyba nie dowiesz bez diagnostyki , nieraz się tak samo stanie .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

malysz1976 - dziękuję za odpowiedź.

 

dzień wcześniej byłem umówiony na sprawdzenie alternatora by miałem niski prąd ale winny był kabel - być może zabawa przy akumulatorze to zrobiła?

Opublikowano
autor tematu pisze o krzywo ustawionym kole kierownicy podczas jazdy na wprost,kalibracja czujnika kąta skrętu nie ma z tym nic wspólnego (chociaż rzeczywiście w można go w ten sposób kalibrować),czujnik kąta skrętu nie jest w stanie przestawić koła kierownicy,ani kolumny kierownicy,to o czym pisze autor to jakaś typowo mechaniczna usterka układu kierowniczego,zawieszenia (przód lub tył) lub kół,jeżeli auto nagle samo zaczyna skręcać a po jakimś czasie przestaje to proponuje oddać auto do mechanika w celu sprawdzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.