Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie i Panie,

 

Przewertowałem forum w celu wyszukania podobnych objawów co w moim aucie i nie znalazłem identycznego związku. Być może ktoś z Was po tym poście zgłosi się z identycznym bądź podobnym problemem.

 

Moje auto to BMW E87 116i z 2005 roku.

Po przejechaniu około 15 kilometrów czyli na nagrzanym silniku traci moc i słychać wydobywający się odgłos szorowania z silnika. Odgłos ten wydobywa się praktycznie na każdym biegu powyżej prędkości 60 km/m, podczas dodawania gazu. Przy wciśnięciu sprzęgła, przestaje. Zauważyłem również, że po rozgrzaniu przy dojeżdżaniu do świateł i zatrzymaniu się auto potrafi zgasnąć. Kolejną ważną kwestią jest niepokojący pobór oleju.

 

Czy ktoś z Was miał podobny przypadek?

Po przeczytaniu forum mogę podejrzewać rozrząd oraz wariator zmiennych faz rozrządu.

Auto ma 133.000 km.

 

Dzięki za każdą pomoc.

Opublikowano
Ja bym tam zaczął od wymiany napinacza rozrządu. U mnie też chodził ostatnio silnik jak traktor i dziwne metaliczne odgłosy wydobywały się z niego, po wymianie napinacza auto chodzi jak nowe. Niestety błędu na kompie nie pokazywało. Trzeba było na głupka diagnozować. Ale w tych silnikach najczęściej napinacz jest winny, a jak to nie pomoże no to wymiana kompletnego rozrządu zostaje:)
Opublikowano

Wymieniony kompletny rozrząd. Problem z grzechotaniem zniknął. Mechanik zalał również nowy olej.

Zauważyłem też że ubywa mi oleju. Po przejechaniu 200 km ubyła mi jedna kreska oleju. Podczas przejechania tych 200 km auto raz mi zgasło przy dojeżdzaniu do swiateł na sprzęgle.

 

Zastanawiam się co robić. Mechanik mówił, że te silniki źle znoszą remont silnika, więc wchodzi w grę albo sprzedaż albo wymiana całej jednostki.

 

Macie jakieś pomysły bądz własne doświadczenia z takim przypadkiem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie twoj samochod byl pierwszym w ktorym widzial taki silnik i powiedzial cos zeby powiedziec.

Nie wiem ile twoj silnik ma nalotu ale w ciemno Ci mowie ze jeszcze dlugo go nie bedzie potrzebowal remontu chyba ze ma cofniete ze 200 tys.

Wymien uszczelniacze zaworowe i problem pewnie zniknie tylko szukaj mechanika zeby Ci to zrobil bez sciagania glowicy.

Opublikowano
auto ma nieco ponad 100.000 (sprawdzone w aso) ale ktos nie dbal o wymiane oleju i mechanik stwierdzil ze byl strasznie zawalony. Wszystko zostało wyczyszczone, mimo to bierze olej.
Opublikowano
auto ma nieco ponad 100.000 (sprawdzone w aso) ale ktos nie dbal o wymiane oleju i mechanik stwierdzil ze byl strasznie zawalony. Wszystko zostało wyczyszczone, mimo to bierze olej.

 

jeżeli auto wcześniej tyle oleju nie brało tzn. przed wyminą rozrządu to ewidentnie mechanik coś źle skręcił:) zmień mechanika:)

Przy takim przebiegu auto powinno brać minimum 0,5l oleju na 40 tys kilometrów jak w ogóle:)

Opublikowano
Auto mam dwa tygodnie. Miało uszkodzony rozrząd. Zauważyłem ze olej bierze. Oddałem do naprawy. Rozrząd wymieniony. Olej bierze dalej.
Opublikowano
Auto mam dwa tygodnie. Miało uszkodzony rozrząd. Zauważyłem ze olej bierze. Oddałem do naprawy. Rozrząd wymieniony. Olej bierze dalej.

 

No to chyba tylko uszczelniacze/pierścienie zaworów do wymiany (drogi remont silnika). Wygląda na to, że auto nie było dbane tzn. ktoś go zakatował skoro tak gigantycznie siorbie olej:)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zrob olejowa prube kompresji i wszystko sie wyjasni.

Jesli nikt nigdy nie zagotowal porzadnie silnika to nie mysl o pierscieniach ( one przezyja auto)

To ze bierze olej to wcale nie oznacza ze poprzedni wlasciciel nie dbal...

Opublikowano

Panowie wyczytałem też na forach, że za spalanie oleju może być też odpowiedzialna odma.

Czy w tych modelach (e87 116i n45 z 2005 r) odma jest zintegrowana czy też występuje bez integracji. Pytam ponieważ nigdzie nie moge znaleść odmy do tego modelu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pewnie jest w pokrywie zaworow.

Jak nie byla wymieniana tofaktycznie zacznij od jej wymiany

Opublikowano

Auto odebrane od mechanika. Tak jak pisalem wczesniej grzechotanie ustało. Wymieniony został kompletny rozrząd, olej, filtr oleju i filtr powietrza. Za około 40.000 km będą do wymiany wariatory ponieważ luźny łańcuch rozrządu je naruszył.

 

Silnik był w kiepskim stanie pomimo niskiego przebiegu (130.000). Niemiec nie dbał i nie wymieniał oleju. Nagar na wariatorach był centymetrowy. Przypuszczam że ten syf jeszcze tam gdzieś pewnie jest.

 

Wg zaleceń mechanika mam zrobic 2000 km na tym oleju i przyjechać na wymiane, tak zeby ten syf sie zebral z silnika. Dziś już wiem, że silnik bierze olej. Dwie kreski na 800 km. Prawdopodobnie zapiekł sie któryś z pierscieni i silnik będzie potrzebował płukanki.

 

Co jeszcze zauważyłem to,

 

- auto ma lepsza moc na zimnym silniku niż na cieplym. Tych 115 koni wogole nie czuje, rozpedza sie dopiero po 3k. Domyslam sie ze u was czuc te konie pod maska przy rozpedzaniu.

- cykanie na zimnym silniku, przestaje po nagrzaniu

- 3 razy podczas 800 km zgasl przy dojezdzaniu na swiatlach na sprzegle.

 

Przypuszczam ze sporo podzespolow jest zasyfiałych i dlatego takie skutki uboczne. Mam nadzieje ze po tych 2 tysiacach auto wejdzie na wlasciwe tory.

 

Moje pytanie do Was czy są jakieś środki które moge do tego auta zastosować żeby naprzykład wyczyścić wtrysk i układ paliwowy z syfu?

 

Jesli chodzi o plukanke to zostawie to mechanikowi. Mysle tutaj bardziej o czyms co moge do tego czasu zrobic sam.

 

Z gory dzieki za pomoc.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedz. Dzis wpuszcze ten preparat, zobaczymy czy coś pomoże - to musze zrobić w pierwszej kolejności.

 

Wyczytałem na forum że jeśli:

- auto gorzej odpala na rozgrzanym silniku

- ciężej wkreca na obroty

- widoczne wyższe spalanie

- slychac cykanie

 

To jest to objaw uszkodzonego czujnika położenia wałka rozrządu.

Moje pytanie brzmi:

1. Jaki czujnik powinienem kupić? (e87 n45 116i 2005r.) - czytałem że najlepiej oryginał - macie jakiś namiar na takie części?

2. Czy jestem w stanie sam wymienić taki czujnik?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego ile zaplaciles za to auto?

Jak sprawdzales przebieg w ASO to te 130 tys to w ktorym roku auto mialo najechane?

Opublikowano
Cos mi tu nie gra...

Ile zaplaciles za to auto?

 

20k

 

po wymianie rozrządu podłączyłeś go pod komputer żeby z czytać błędy? Na chłopski rozum czujnik położenia walka rozrządu raczej nie ma nic wspólnego ze spalaniem oleju:) Jak bierze olej to raczej tylko przez pierścienie /uszczelniacze.

 

Tak. Nic nie pokazał.

Czujnik wałka dopasowałem do innej przypadłości mianowicie:

1. Na zimnym odpala normalnie i jedzie z wieksza moca,

2. na cieplym gorzej pali (trzesie nim) i traci jakby moc. Licznik wkreca na 3 tysiace obrotow a auto jakby zamulone.

 

Tego nie skojarzylem z paleniem oleju.

 

W zasadzie chyba nie ma sesu bić piany. Za dwa tygodnie podjade do mechanika. Podepne go pod komputer i bede wiedzial coś wiecej. Napewno czeka go płukanka lub wymiana uszczelniaczy.

 

Do tego czasu dobije do 2000 km - silnik sie troche przepali na nowym oleju może się przepłucze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ok.Juz wszystko mi gra.

W zyciu jest tak kolego ze jesli dwie osoby robia interes to jedna musi byc stratna wiec jesli w twoim przypadku samochod za ktory zaplaciles ok polowe mniej niz kosztuje w kraju z ktorego zostal sciagniety to mysle ze tu nie trzeba juz nic komentowac...

Napisalem Ci jakie badanie trzeba wykonac w pierwszej kolejnosci...

Czujnik troszke kosztuje a objawy do niego nie pasuja ale oczywiscie mozesz go wymienic bo to twoja decyzja.

Jak mechanik cie przygotowuje na wymiane vanosow bo lancuch styral kola zebate to pogratulowac...- przygotoj sobie duzo kasy .

Gdybys kupil auto o ktore niemiec nie dbal to by Ci jeszcze dlugo sluzylo bez drogich napraw-gwarantuje Ci to...

Edytowane przez kotin44
Opublikowano
Ok.Juz wszystko mi gra.

W zyciu jest tak kolego ze jesli dwie osoby robia interes to jedna musi byc stratna wiec jesli w twoim przypadku samochod za ktory zaplaciles ok polowe mniej niz kosztuje w kraju z ktorego zostal sciagniety to mysle ze tu nie trzeba juz nic komentowac...

Napisalem Ci jakie badanie trzeba wykonac w pierwszej kolejnosci...

Czujnik troszke kosztuje a objawy do niego nie pasuja ale oczywiscie mozesz go wymienic bo to twoja decyzja.

Jak mechanik cie przygotowuje na wymiane vanosow bo lancuch styral kola zebate to pogratulowac...- przygotoj sobie duzo kasy .

Gdybys kupil auto o ktore niemiec nie dbal to by Ci jeszcze dlugo sluzylo bez drogich napraw-gwarantuje Ci to...

 

Musze CI pogratulować poczucia humoru, jeśli uważasz ze e87 z 2005 roku w Niemczech kosztuje 40 tysięcy zloty :)

Opublikowano
ja swoja jedynkę 116i z końca 2007 kupiłem za 5500€ 1,5 roku temu w zachodnich Niemczech gdzie mieszkam na stale. Miała wtedy 170 tys przebiegu. Wiec nie słuchaj kolegi wyżej odnośnie cen samochodów. Ciężko powiedzieć co może być nie tak z twoim autem skoro żadnych błędów nie wyrzuca a olej pali i jechać nie chce. Może rzeczywiście pojeździj trochę na nowym oleju zrób płukankę i zalej silnik nowym olejem po płukance i zobaczymy, może pomoże.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musze CI pogratulować poczucia humoru, jeśli uważasz ze e87 z 2005 roku w Niemczech kosztuje 40 tysięcy zloty

Ja nic nie pisalem ile takie auto kosztuje w niemczech ale sam mozesz sobie sprawdzic jakie sa ceny tylko otworz stronke Mobile de i omin pierwsze piec pozycji bo to beda auta takie jak twoje...

Tak na marginesie zobaczymy ile wlozysz w to auto zeby nie sprawialo problemow i ile bedzie odbiegalo wtedy cenowo od tych porzadnych egzemplarzy za ktore trzeba zaplacic godziwa cene-jesli nie wyjdzie to oczywiscie drozej...

ja swoja jedynkę 116i z końca 2007 kupiłem za 5500€ 1,5 roku temu w zachodnich Niemczech gdzie mieszkam na stale. Miała wtedy 170 tys przebiegu. Wiec nie słuchaj kolegi wyżej odnośnie cen samochodów

Ja tez.

Wiec powiedz jakie sa ceny takich pojazdow ktore sa do jazdy ( tylko nie od araba czy turka bo takie auto to ma kolega...)

Ciężko powiedzieć co może być nie tak z twoim autem skoro żadnych błędów nie wyrzuca a olej pali i jechać nie chce. Może rzeczywiście pojeździj trochę na nowym oleju zrób płukankę i zalej silnik nowym olejem po płukance i zobaczymy, może pomoże.

To mu na pewno nie pomoze ale co mogles to doradziles...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.