Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam tak samo. Dopiero po 15-20 km łapie temp i trzyma. Zastanawiam się czy to nie termostat.

Jak to sprawdzić. Dzisiaj po przejechaniu jakiś 10 km otwarłem maskę i dotykałem przewody. Górny ciepły a dolny całkiem zimny. Wg ukrytego menu temp cieczy i oleju rośnie praktycznie jednakowo ...

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ja jeżdżę w trybie sport ponieważ jak dla mnie za nisko trzyma obroty skrzynia. Nie ważne czy jest zimny czy ciepły zrzuca jak tylko może nawet do 1100-1200 obr/min.

Nie dość że to mega złe dla silnika gdy jest zimny to jeszcze buczy w aucie, pomino nowych poduch, gumek mocujących osłonę silnika itd. Wtedy śmiga między 1500-2000 i jest git.

Paweł.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy w 2.0 d jest jeden czy dwa termostaty tak jak to było w 3.0 d?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko to co widzicie na zegarach to temperatura oleju która potrzebuje więcej czasu na rozgrzanie, ciecz chłodząca szybciej osiąga optymalną temperaturę.

Wskazania wartości temperatury oleju zegara znacznie różnią się od rzeczywistej temp. oleju. Rzeczywista temp. oleju nie rośnie tak szybko i nie jest tak stabilna jak pokazuje to zegar. Można sprawdzić, porównać aplikacją Btool. pawelgawel też o tym pisał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zgadza się, chodziło mi tylko o uświadomienie kolegów że to co widzą to nie jest temp. płynu chłodzącego bo dziwili się że wolno się nagrzewa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pierwsza kwestia, temperatura oleju silnikowego....

Adam Kunc robił pomiar ( jeżdżąc autami klientów ) i wyglądało to tak....

Pierwszy pomiar....

- temperatura oleju na zegara ok. 75°C , na komputerze ok. 25°C.

Drugi pomiar.....

- temperatura oleju 100°C , na kompurze ok. 45°C

Adam jeździ GT5 3.0d . W jego aucie okazuje prawidłowo. 100°C uzyskuje po przejechaniu ok. 10km.

Czyli wniosek jest taki ,że różnica pomiędzy odczytami z zegarów a z komputera to ok. 50°C.

Obiecał ,że zrobi materiał wideo na ten temat aby dojść do jakiegoś wniosku. Jakie modele , rodzaje silników czy data produkcji auta błędnie skazują temperaturę oleju silnikowego.

Edytowane przez Burza1234
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie po aktywacji temperatur z ukrytego menu wskazania oleju i wody rosną praktycznie jednakowo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do zegara temp. oleju a raczej gadżetu to pewne są dwie rzeczy. To że zgodnie z jego przeznaczeniem powinien pokazywać temp. oleju i to że absolutnie nie pokazuje rzeczywistej temp. oleju :wink:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W sumie jak miałem f10 b47 to nie narzekałem na ten wskaźnik bo pokazywał podobnie jak btool.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W moim F30 B47 zegar pokazuje że temp.oleju rośnie znacznie szybciej niż w Btool. Bardzo podobnie jak przedstawił pomiary Burza1234. Następnie wskazówka dochodzi do równych 100st.(w rzeczywistości temp. oleju jest jeszcze znacznie niższa i wymaga dłuższego nagrzanie by osiągnąć optymalną temp.ok 95st.) i zamiera jak przyklejona. Mimo że temp. oleju oczywiście znacznie zmienia się w zależności od obciążenia silnika, a zegar żyje swoim życiem i uparcie zawsze pokazuje równe 100st. Nie wiem jak w innych modelach w F30 B47, tak jak pisałem, wskazanie tego zegara jest zdecydowanie nieadekwatne do rzeczywistej temp. oleju.
Opublikowano
Zgadza się, chodziło mi tylko o uświadomienie kolegów że to co widzą to nie jest temp. płynu chłodzącego bo dziwili się że wolno się nagrzewa.

Oczywiście wiem że wskazuje to temp oleju :cool2:

Paweł.
Opublikowano

U mnie w N57 wskazanie zegara idealnie się pokrywa z temperaturą oleju w ukrytym menu, lecz nijak się ma do temperatury płynu jak i do temperatury oleju pokazanej na Btool... Także może są dwa czujniki oleju w różnych miejscach? Nie doktoryzowałem się nad tym jeszcze.

Przykładowo w V6 opla są dwa czujniki płynu, jeden na zegar a drugi na ECU, może tu jest podobnie z olejem, aż muszę to zgłębić.

Opublikowano

39c5220f7cd1c60877911933587c0f13.jpg

U mnie w F25 N47 po wymianie termostatu,bo oryginał już nie się nie domykał,przez co nie łapał optymalnej temp.Temperatura po zrobieniu około 10-15km w różnym stylu.Temperarura zewnętrzna 12* .Sprawdzałem też szybkość nagrzewania się.To robi to o wiele szybciej na nowym termostacie.Termostat kupiłem firmy Behr,która robi na pierwszy montaż do BMW.W cale nie trzeba oryginału z ASO za 300PLN,skoro można mieć to samo za połowę ceny.Temperatura nagrzewania cieczy i oleju idzie mniej wiecej równo.Ciecz o jakieś 4-5stopni szybciej łapie.Np temp cieczy 50* to oleju 46*



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ostatnio też sprawdzałem podczas drogi do pracy różnicę temperatur oleju i płynu w g30 B47 w ukrytym menu i po 2 km płyn miał wyższą temp. o 10 stopni a po następnych 3 km różnica była już 20 stopni i tak się utrzymywała do czasu osiągnięcia przez płyn 90 stopni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jak u mnie wg. ukrytego menu temp. oleju rośnie jakieś 5 st. szybciej niż wody to mam uwalony termostat...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli jak u mnie wg. ukrytego menu temp. oleju rośnie jakieś 5 st. szybciej niż wody to mam uwalony termostat...

Możliwe, u mnie też jak wcześniej opisują, temp. cieczy szybciej rośnie niż oleju. Można sprawdzić czy termostat przepuszcza- przed temp.otwarcia termostatu nie pamiętam dokładnie ok.90 st. obydwa węże od chłodnicy jak i cała chodnica powinny być zimne. Jeżeli będzie któryś wąż chodź trochę ciepły, to termostat przepuszcza.

Opublikowano

U mnie termostat przepuszczał delikatnie.Jak zdjąłem wąż z termostatu,to z węża zleciał płyn,a termostat powinien być szczelny i nic nie przepuszczać,ale delikatnie się sączylo i auto nie łapało temperatury



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak ściągniesz wąż to płyn i tak wycieknie do tego poziomu nawet jak termostat będzie szczelny, z drugiej strony przez chłodnicę.
Opublikowano

Oczywiście,że przez wąż wycieknie i wyciekł.Ale zanim nie odkręcisz obudowy z termostatem,to jeśli termostat trzyma nie powinno nic cieknąć moim zdaniem z tego króćca z którego ściągłeś wąż.Na tym polega praca termostatu moim zdaniem.Do pewnej temperatury trzyma mały obieg,a gdy temp jest już za wysoka,dopiero wtedy puszcza na chłodnice



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się że rozwiązanie z dużym i małym obiegiem cieczy chł. były stosowane w starszych konstrukcjach z pompą mechaniczną która stale pompowała ciecz wraz z obrotami silnika.

A nie jest to tak że jest tylko jeden obieg cieczy a przepływ ten reguluje termostat i przede wszystkim elektryczna pompa cieczy chł. z zmienną cyrkulacją (obrotami) cieczy chł. ?

Opublikowano

Ale w silnikach N47 nie ma elektrycznej pompy wody,tylko mechaniczna na pasku.I właśnie tutaj duży i mały obieg reguluje termostat.Tu jest pompa z termostatem.U dołu króciec na który przychodzi wąż od chłodnicy.Jeżeli termostat jest sprawny,to do pewnej temperatury nie puszcza na chłodnicę obiegu.Tutaj temperatura otwarcia termostatu wynosi 87*Prościej się nie da



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk7ff0a7ffeb869a2c58f5c0a7153f858e.jpg

Opublikowano

ale to oznaczone jako 22 w drugim linku to jest "dodatkowa pompa wody" i mam to u siebie w N47N. Z tego co się zorientowałem to obieg nią zasilany idzie do ogrzewania kabiny.


a z poniższych nie wynika że w obu (N47 i B47) jest mechaniczna?

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=FW11-EUR-08-2011-F10-BMW-520d&diagId=11_4564

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5E51-EUR-10-2016-F10N-BMW-520d&diagId=11_5908

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Tak oczywiście w obydwóch jest mechaniczna, nawet w tym nowszym xd5 jest mechaniczna choć tam to jest już inaczej ustawione.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Macie rację.Sugerowałem się informacja z https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5E51-EUR-10-2016-F10N-BMW-520d&diagId=17_0851 pozycja nr.18-Wąż elektrycznej pompy płynu chłodzącego. No to ten wąż do jakiej elektrycznej pompy płynu chłodzącego jest podłączony, dwie pompy są ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.