Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Macie rację.Sugerowałem się informacja z https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5E51-EUR-10-2016-F10N-BMW-520d&diagId=17_0851 pozycja nr.18-Wąż elektrycznej pompy płynu chłodzącego. No to ten wąż do jakiej elektrycznej pompy płynu chłodzącego jest podłączony, dwie pompy są ?

Dwie są. Jedna główna mechaniczna do chłodzenia silnika. Druga mniejsza chyba do ogrzewania kabiny. Wąż 18 idzie na elektrozawory (15)

Ta tutaj to chyba ta sama pompa elektryczna (ma ten sam numer):

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=5E51-EUR-10-2016-F10N-BMW-520d&diagId=64_2057

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dwie są. Jedna główna mechaniczna do chłodzenia silnika. Druga mniejsza chyba do ogrzewania kabiny.

Z silnikiem N47 ogrzewanie kabiny chyba działa tak samo a nie ma pompy elektrycznej.

Jedynie co mi przychodzi do głowy to że pompa elektryczna uaktywnia obieg cieczy po zatrzymaniu silnika i ogrzewa kabinę do momentu gdy ciecz ostygnie. Tylko że ja w F30 B47 też mam tą pompę elektryczną tak można wnioskować z https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8C51-EUR-01-2017-F30N-BMW-320d&diagId=17_0851 pozycja nr.18-"Wąż elektr. pompy płynu chłodzącego" a nie mam tego ogrzewania postojowego :shock: :think:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8C51-EUR-01-2017-F30N-BMW-320d&diagId=17_0851


Nr.15

Zawór przełączający, niskotemperaturowa chłodnica EGR

Zawór przełączający jest zintegrowany z wężem płynu chłodzącego w kierunku niskotemperaturowej chłodnicy EGR.


Recyrkulacja spalin pod wysokim ciśnieniem jest środkiem ograniczającym tworzenie się tlenku azotu (NO x ). Tlenki azotu powstają w dużych ilościach, gdy spalanie przebiega z nadmiarem powietrza i przy bardzo wysokiej temperaturze. Tutaj tlen łączy się z azotem powietrza do spalania, tworząc tlenek azotu (NO) i dwutlenek azotu (NO 2 ). W silniku wysokoprężnym recyrkulacja spalin jest czasami wymagana na biegu jałowym i zawsze w zakresie obciążenia częściowego, ponieważ występuje tam szczególnie duży nadmiar powietrza.


Do chłodzenia spalin w wysokociśnieniowej recyrkulacji spalin zastosowano niskotemperaturową chłodnicę EGR. Chłodnica EGR jest zintegrowana po zimnej stronie za chłodnicą. W rezultacie odprowadzane z powrotem spaliny mogą być dalej schładzane.


Opis działania

Niskotemperaturowa chłodnica EGR musi być zablokowana, aby uniemożliwić przepływ. Gdy silnik jest zimny, płyn chłodzący musi rozgrzać się tak szybko, jak to możliwe, aby poziom emisji był niski. W tym celu dodatkowy obwód chłodzący jest również zamknięty.


Po odłączeniu zasilania zawór przełączający niskotemperaturowej chłodnicy EGR jest zamknięty w kierunku niskotemperaturowej chłodnicy EGR. Układ sterowania silnikiem uruchamia zawór przełączający dopiero po uruchomieniu niskociśnieniowej chłodnicy EGR. Zawór przełączający przełącza się na dodatkowy obieg płynu chłodzącego.



Nr. 22

Pompa płynu chłodzącego, niskotemperaturowa chłodnica z recyrkulacją spalin

Pompa płynu chłodzącego jest montowana tylko w pojazdach z niskotemperaturową chłodnicą EGR.


Do chłodzenia spalin w wysokociśnieniowej recyrkulacji spalin zastosowano niskotemperaturową chłodnicę EGR. Chłodnica EGR jest zintegrowana po zimnej stronie za chłodnicą. W rezultacie odprowadzane z powrotem spaliny mogą być dalej schładzane.


Opis działania

Elektryczna pompa płynu chłodzącego chłodnicy niskotemperaturowej EGR jest jednostopniową pompą promieniową.


Płyn chłodzący wpływa do pompy w płaszczyźnie osiowej, podczas gdy wypływ jest promieniowy względem osi obrotu koła jezdnego.


Pomocnicza pompa płynu chłodzącego jest napędzana bezszczotkowym silnikiem elektrycznym. Sterowanie silnikiem (DDE) aktywuje pompę płynu chłodzącego

Opublikowano

Doszedł ktoś do tego skąd może pochodzić to wskazanie temperatury oleju?

Tak sobie dziś z ciekawości obserwowałem i u mnie temperatura wody w menu idealnie się pokrywa z temperaturą w btool, widać że idzie z tego samego czujnika bo cyferki wskakują równo, ale temperatura oleju jest tak różna że niema bata, musi iść z różnego źródła. Niema czasem gdzieś drugiego czujnika w układzie? Wg menu ten olej jest szybciej ciepły niż woda, więc jest to fizycznie wątpliwe... Chyba że miejsce pomiaru jest gdzieś przed wymiennikiem ciepła gdzie olej jest mocno obciążony termicznie.

Jeśli nie to producent może sobie zrobił tak, że sterownik sobie emuluje jakąś sztuczna temperature fizycznie nigdzie nie mierzoną tylko po to by kierowca szybciej był zadowolony ze ma ciepły silnik i szybciej może wykorzystać pełne osiągi...

Jeśli tak jest faktycznie to jest to kolejna zagrywka typu postarzanie produktu...

Próbuje wykopać źródło tego wskazania, ale narazie nic nowego nie znalazłem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zacytuję pinię autora BTool która pokrywa się z moimi spostrzeżeniami :

"Wskaźnik temperatury oleju w serii F kłamie. Podczas jazdy np. po autostradzie można osiągnąć sto kilkanaście stopni a wskazówka i tak stoi pionowo."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To u mnie tak nie było w F10, jak temperatura oleju w ukrytym menu miała 105 stopni to wskazówka delikatnie odchodziła w prawo od pionu.
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam....

Mam do was prośbę , czy moglibyście poobserwować w ukrytym menu temperaturę płynu chłodzącego w czasie jazdy????


U mnie wygląda to tak.... temperatura na zewnątrz 10°C....


- 86°C - 88°C - autostrada , ekspresówka , drogi krajowe


- 86°C - 98°C - miasto


W czym rzecz...... Chodzi mi o spadek temperatury w czasie zjazdu w dół bez używania pedału przyspieszenia. Temperatura płynu chłodzącego , np. z 86°C potrafi spaść do 80°C.....


Termostat wymieniałem dwa lata temu na OE ( przejechał zaledwie 25kkm )


W czasie jazdy na południe Europy gdzie temperatura zewnętrzna wynosiła 35°C , płyn chłodniczy miał temp. przeważnie 90°C - 98°C. Oczywiście w czasie podjazdów na niestrome lecz długie wzniesienie temp. wzrastała do 103°C. Była też taka sytuacja ,że w czasie podjazdu pod podobne wzniesienie temp. spadła do 75°C ( podejrzewam ,że włączył się wentylator na Max + otwarta żaluzja chłodnicy ).


Teraz się zastanawiam, czy te wahania temperatury są czymś normalnym w silnikach N47????? Czy termostat zaczyna niedomagać?????

Tempo nagrzewania się płynu chłodzącego jest normalne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

w moim n47 jak już się rozgrzeje to trzyma 93-96.

Miałem problem z temp. oleju, który potrafił skoczyć ponad 115 ale po wyczyszczeniu chłodnic jest dużo lepiej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam....

Mam do was prośbę , czy moglibyście poobserwować w ukrytym menu temperaturę płynu chłodzącego w czasie jazdy????


U mnie wygląda to tak.... temperatura na zewnątrz 10°C....


- 86°C - 88°C - autostrada , ekspresówka , drogi krajowe


- 86°C - 98°C - miasto


W czym rzecz...... Chodzi mi o spadek temperatury w czasie zjazdu w dół bez używania pedału przyspieszenia. Temperatura płynu chłodzącego , np. z 86°C potrafi spaść do 80°C.....

 

Miałem podobne spostrzeżenia w N47 ale o tym jak co później.

Temp. otwarcia termostatu w N47 to 87st. Te silniki pracują na niższych temperaturach niż B47 bo (wyższa temp. pracy silnika = wyższa sprawność = mniejsze spalanie).

Sprawdziłeś czy obudowa termostatu, krawędź która styka się z tłoczkiem termostatu jest szczelna na całym obwodzie ?

Sprawdzałeś czy radiatory chłodnicy są drożne, nie są zawalone ?

Czy po ponownym dodaniu gazu, obciążeniem silnika temp. szybko wróciła do min.86 st. ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam....

Mam do was prośbę , czy moglibyście poobserwować w ukrytym menu temperaturę płynu chłodzącego w czasie jazdy????


U mnie wygląda to tak.... temperatura na zewnątrz 10°C....


- 86°C - 88°C - autostrada , ekspresówka , drogi krajowe


- 86°C - 98°C - miasto


W czym rzecz...... Chodzi mi o spadek temperatury w czasie zjazdu w dół bez używania pedału przyspieszenia. Temperatura płynu chłodzącego , np. z 86°C potrafi spaść do 80°C.....

 

Miałem podobne spostrzeżenia w N47 ale o tym jak co później.

Temp. otwarcia termostatu w N47 to 87st. Te silniki pracują na niższych temperaturach niż B47 bo (wyższa temp. pracy silnika = wyższa sprawność = mniejsze spalanie).

Sprawdziłeś czy obudowa termostatu, krawędź która styka się z tłoczkiem termostatu jest szczelna na całym obwodzie ?

Sprawdzałeś czy radiatory chłodnicy są drożne, nie są zawalone ?

Czy po ponownym dodaniu gazu, obciążeniem silnika temp. szybko wróciła do min.86 st. ?

 


1. Termostat i krawędź.....chodzi ci o plastikową obudowę termostatu ??? Bo ona też była wymieniana dwa lata temu z termostatem.


2. Radiator , na logikę - jeśli jest zabity brudem to silnik powinien się przegrzewać???


3. Jak temperatura spadła mi do 80°C to po przejechaniu 200m temperatura wróciła do 86°C

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego samego powodu też wymieniłem termostat. Wymiana termostatu nic nie zmieniła. Ja doszedłem do wniosku że takie zachowanie nie jest wadą.
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Panowie lekko odświeżę bo temat interesujący i mnie dotyczy. Mianowicie jestem po wymianie termostatu (jeden wąż lodówa) i chłodnicy spalin w której jest klapa zamykająca przepływ spalin czyli moją drogą dedukcji Ala termostat chłodniczki EGR. Problem polega na tym, że po wymianie tych rzeczy przy temperaturze -3 na zewnątrz bmka f11 2.0d n47 za cholerę nie chce się nagrzać powyżej 70 stopni przy nawiewie na połowę 24 stopnie. Staram się coś wyczytać lecz nikt jednoznacznie nie napisał co jest 5. Czytając ten post wyczytałem tutaj o niskotemperaturowej chłodniczce czyli jak dobrze rozumiem jest to chłodnica spalin która musi być zamknięta na czas nagrzania się płyty do odpowiedniej temperatury. I było napisane o zaworze przełączającym, który uniemożliwia przepływ płynu przez chłodniczke. Czy to oznacza, że jak silnik się nie dogrzewa to uszkodzony jest ten zawór, który znajduje się przy podstawie filtra oleju i on stale puszcza płyn na obieg chłodnicy spalin i przez to się nie grzeje dobrze silnik?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawór w chłodniczce spalin to klapa obejsciowa , która kieruje do kanału ciepłego bądź zimnego spaliny......

Gdy płyn chłodniczy uzyska temperę 50°C klapa zmienia bieg spalin , które kieruje typowo do chłodniczki EGR - kanał zimny.

Jak wpiszesz sobie w wyszukiwarkę EGR BMW F11 to na zdjęciach zauważysz ,że pod chłodniczką EGR jest metalowa rurka , to jest kanał ciepły.


Odnośnie twojej temperatury płynu chłodzącego...

Napisz jaka jest temperatura na zewnątrz , jaki odcinek drogi przejeżdżasz , ukształtowanie terenu , prędkość jazdy , auto garażowane czy nie.

Opublikowano
Na zewnątrz mam -3 stopnie pokonałem spokojny odcinek 8-10km i temperatura cieczy wynosiła 78 stopni....wjechałem na autostradę i nią pokonałem kolejne 20km prędkość 130-140 ale po wjeździe na nią i przyspieszeniu temperatura powoli wędrowała do góry aż osiągnęła temperaturę roboczą i się wąchała pomiędzy 89-92 to puszczał już główny termostat. Po pokonaniu autostrady i zjeździe z niej bez nogi na gazie temperatura zaczęła spadać do 86 stopni. Spokojny przejazd 2-3 km....temperatura wróciła do roboczej po czym wjazd na miasto i temperatura momentalnie zaczęła schodzić do 85sropni. Zatrzymałem się na odpalonym aucie....zajrzałem chwilę pod maskę jakieś 5 minut a temperatura spadła do 78 stopni i podczas jazdy po mieście wstała do 80.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zewnątrz mam -3 stopnie pokonałem spokojny odcinek 8-10km i temperatura cieczy wynosiła 78 stopni....wjechałem na autostradę i nią pokonałem kolejne 20km prędkość 130-140 ale po wjeździe na nią i przyspieszeniu temperatura powoli wędrowała do góry aż osiągnęła temperaturę roboczą i się wąchała pomiędzy 89-92 to puszczał już główny termostat. Po pokonaniu autostrady i zjeździe z niej bez nogi na gazie temperatura zaczęła spadać do 86 stopni. Spokojny przejazd 2-3 km....temperatura wróciła do roboczej po czym wjazd na miasto i temperatura momentalnie zaczęła schodzić do 85sropni.

Jak dotąd , ten opis jest jak najbardziej OK.

Końcówka , czyli jazda po mieście ....???

Poobserwuje u siebie i dam ci znać za jakiś czas.

Opisz tą jazdę po mieście , jak masz nastawiony nawiew ???? ,temp. , siła nadmuchu.......

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na zewnątrz mam -3 stopnie pokonałem spokojny odcinek 8-10km i temperatura cieczy wynosiła 78 stopni....wjechałem na autostradę i nią pokonałem kolejne 20km prędkość 130-140 ale po wjeździe na nią i przyspieszeniu temperatura powoli wędrowała do góry aż osiągnęła temperaturę roboczą i się wąchała pomiędzy 89-92 to puszczał już główny termostat. Po pokonaniu autostrady i zjeździe z niej bez nogi na gazie temperatura zaczęła spadać do 86 stopni. Spokojny przejazd 2-3 km....temperatura wróciła do roboczej po czym wjazd na miasto i temperatura momentalnie zaczęła schodzić do 85sropni. Zatrzymałem się na odpalonym aucie....zajrzałem chwilę pod maskę jakieś 5 minut a temperatura spadła do 78 stopni i podczas jazdy po mieście wstała do 80.

Mając N47 zauważyłem takie samo zachowanie układu chł.i też nie byłem z tego zadowolony. Sprawdziłeś czy obudowa termostatu, krawędź która styka się z tłoczkiem termostatu jest szczelna na całym obwodzie.Jeżeli będzie szczelna prawdopodobnie będzie to:

Poświeciłem trochę czasu wymieniłem termostat (jak się okazało niepotrzebnie) sprawdziłem wnikliwie działanie układu chłodzenia i okazało się że wszystko jest sprawne. N47 tak ma. Na forum nie tylko my zwróciliśmy uwagę na takie zachowanie N47 w zimne dni. Te silniki pracują na niższych temperaturach niż B47.

Opublikowano
Jazda po mieście mieszana....dynamiczna i spokojna :) nawiew połowa prędkości i na 23 stopnie. Kurde, nie chce mi się wierzyć, że jednym się grzeje i trzyma a innym niedogrzewa i Wacha. Myślę, że to bardziej podział na sprawny i niesprawny. Ścisnąłem ściskiem wąż doprowadzający płyn do chłodnicy spalin i poszła temperatura książkowa. Stąd dedukcja, że gdzieś jest coś uszkodzone. Nową chłodnice mam więc ją wykluczam bo nic nie dała. I za chłodnicą jest właśnie ten elektrozawór łączący wąż z chłodnicy spalin, wąż chłodnicy oleju i 3ci kruciec to powrót do chłodnicy. Jest elektroniczny i podejrzewam, że powinien zamknąć kruciec od chłodnicy i np oleju i otworzyć ten obieg jak silnik osiągnie daną temperaturę. To było by logiczne ale czy nikomu nie wyskakuje np błąd, że nie działa? Nie przyjmę do wiadomości, że ten typ tak ma :) mojego ziomka typ szybko i twardo trzyma 89-92 czy to miasto czy postój na parkingu :) więc i u mnie tak musi być :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Chłodnica spalin nie gra aż taniej roli jeśli chodzi o szybkość nagrzewania płynu chłodzącego , to nie jest już to samo co w silnikach .......... M ...........


Piszesz o elekyrozaworze za chłodniczką spalin...???

Chodzi ci o elektrozawór , który jest przyczepiony od góry do chłodniczki spalin????


Czy chodzi ci o pompę płynu chłodzącego - niskotemperaturowa chłodnica recyrkulacji spalin.....????


Powiem ci jeszcze tak...

W lato częściej widziałem spadki temperatur płynu chłodzącego niż zimą.

Tak więc można się domyślić ,że jakiś element silnika przegrzewał się i jakiś obwód układu chłodzenia uaktywniał się ...

Te dodatkowe układy chłodzenia , moim zdaniem to ...????

- wymiennik ciepła płynu chłodzącego oleju przekładniowego

- wymiennik ciepła oleju silnikowego z płynem chłodzącym

- pompa płynu chłodzącego - chłodniczka spalin.


W starszych modelach był promem z czasem nagrzewania się płynu chłodzącego po mimo sprawnego głównego termostatu i termostatu EGR . Problem leżał w termostacie wymiennika ciepła ASB. Lekarstwem na to był montaż dodatkowego termostatu w odpowiednim miejscu układu chłodzenia.

Temat podobno bardzo znany w grupie VW.

Edytowane przez Burza1234
Opublikowano
Nie potrafię wrzucić tutaj zdjęcia które ukazuje ten elektrozawór....ale do niego przychodzi wąż układu chłodzenia EGR i wąż układu chłodzenia chłodniczki oleju i wyjście na chłodnice. Z moim mechanikiem zaczynamy coś się dowiadywać i grzebać więc mam zamiar rozgryźć ten temat i tutaj zostawię rozwiązanie :)
Opublikowano
Moim zdaniem zawór nr2 zamyka obieg chłodzenia EGR i obieg chłodzenia oleju na czas nagrzania się silnika do wskazanej temperatury a następnie uruchamia obieg. I to może być winowajcą niedogrzanych jednostek bo zepsuty cały czas puszcza taki średni obieg :) ale czemu nie ma jakiegoś błędu?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odnośnie części nr. 2....


Zawór przełączający, chłodnica EGR niskotemperaturowa

Zawór przełączający jest zintegrowany z wężem płynu chłodzącego w kierunku niskotemperaturowej chłodnicy EGR.


Wysokociśnieniowy recyrkulacji spalin jest środkiem ograniczenia powstawania tlenku azotu (NO x ). Tlenki azotu powstają w dużych ilościach, gdy spalanie przebiega z nadmiarem powietrza iw bardzo wysokiej temperaturze. Tutaj tlen łączy się z azotem powietrza do spalania, tworząc tlenek azotu (NO) i dwutlenek azotu (NO 2 ). W silniku wysokoprężnym recyrkulacja spalin jest czasami wymagana na biegu jałowym i zawsze w zakresie obciążenia częściowego, ponieważ stosuje się tam szczególnie wysoki nadmiar powietrza.


Do chłodzenia spalin do wysokociśnieniowej recyrkulacji spalin stosuje się niskotemperaturową chłodnicę EGR. Chłodnica EGR jest zintegrowana po zimnej stronie za chłodnicą. Dzięki temu kierowane z powrotem spaliny mogą być dalej schładzane.


Opis działania

Chłodnica niskotemperaturowa EGR musi być zablokowana przed przepływem. Gdy silnik jest zimny, płyn chłodzący musi się rozgrzać tak szybko, jak to możliwe, aby utrzymać niski poziom emisji. W tym celu dodatkowy obwód chłodzący jest również zamknięty.


Gdy nie jest zasilany, zawór przełączający niskotemperaturowej chłodnicy EGR jest zamknięty w kierunku niskotemperaturowej chłodnicy EGR. Sterowanie silnikiem aktywuje zawór przełączający dopiero po aktywacji niskociśnieniowej chłodnicy EGR. Zawór przełączający przełącza się na dodatkowy obieg chłodziwa.


Awaria komponentu

W przypadku awarii zaworu przełączającego chłodnicy EGR w niskiej temperaturze należy spodziewać się następującej reakcji:


Wpis usterki w sterowniku silnika

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.