Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Niedawno stałem się posiadaczem e60 525d z listopada 2005 roku. Auto miało zapalone kontrolki poduszek oraz pasów i w iDrive pojawiał się wymieniony w tytule błąd. Udałem się do warsztatu, auto zostało podłączone pod komputer i zdiagnozowany został wewnętrzny błąd modułu bezpieczeństwa (jeśli dobrze pamiętam to nazywa się on SGM, ten znajdujący się pod podłokietnikiem). W warsztacie został on wyjęty w celu naprawy, dwa dni później był już na miejscu w aucie i wszystko było w porządku, kontrolki zgasły. Niestety po miesiącu spokoju wczoraj zapaliły mi się znowu z tym samym błędem. Zatem pytanie, co robić teraz? Czy pomoże już tylko wymiana, czy potrzebne jest do tego jakies kodowanie tego modułu oraz ile mniej więcej kosztuje taka operacja? Poza tym, jutro szykuje mi się trasa do Niemiec, więc dochodzą też kwestie czy mogę bezpiecznie jechać autem z takim błędem?

 

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

Opublikowano

Niestety przy tym błędzie żadne poduszki nie będą działać.

Wymień na używany z tym samym numerem.

Trzeba później to zakodować. Ok. 50 zł

Opublikowano (edytowane)

Witam w zeszłym roku podobny problem mnie dopadł .ponowne kodowanie modułu sgm nic nie dało po kupnie drugiego używanego i zakodowaniu problem rozwiązany .

Na alledrogo takie moduły z moim numerem krzyczą nawet 800zl .ale ten co ja miałem jest wymienny i na stronie bmwstore jest podane jakie numery będą pasowac , mi udało się kupić za 100zl + kodowanie drugie 100 i jest ok .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=NL71-EUR-07-2005-E61-BMW-530i&diagId=65_1338

Modul nr 1

A na stronie można podejrzeć na jaki nr wymienny

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/6975686-ster-pod-pow-z-modulem-gateway/vCL85388

Edytowane przez gamalbmw
Opublikowano
Rozumiem, dzięki wszystkim za odpowiedź. Zauważyłem jeszcze, że jednak mimo błędu, system normalnie wykrywa rozpięty pas zarówno od kierowcy jak i od pasażera, jeśli ktoś siedzi na fotelu. Podjadę więc jeszcze do kolegi podłączyć się pod komputer i zobaczę co dokładnie jest na rzeczy, zanim wezmę się za wymianę.
Opublikowano

Ja miałem ten sam błąd i winna się okazała mata pasażera.

Rok temu naprawiona i jakiś tydzień temu wyskoczyło powtórnie.

Na dniach jadę to znowu ogarnąć.

Opublikowano
Ogólnie dosyć dziwna sprawa. Byłem u kolegi żeby sprawdzić ten błąd, ale inpa po zczytaniu błędów nic nie pokazała. Po skasowaniu pamięci błędów kontrolki natomiast zgasły i wszystko wydaje się w porządku. Spodziewam się że zapalą się znowu. Czy to możliwe że po prostu coś gdzieś nie łączy czy to uszkodzony sterownik pozwala na takie cuda ? Umówiłem się już w sumie do warsztatu na następny tydzień ale w tej sytuacji nie wiem czy jest sens jeśli się nie zapali.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest rozmowa o niczym tutaj , ponieważ numerów błędów tu nie widzieli. A jeśli błąd został na liczniku , to w pamięci sterownika musi być 100%. INPA nie jest lekarstwem na wszystkie bolączki.
Opublikowano
Na początku również i u mnie dawało się wykasować błąd , później jak się okazało w module są dwa kondesatory które szczególnie zima nie trzymają napięcia i odrazu wywala bląd
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Podepnę się pod temat bo mam ten sam błąd u siebie w e90 2005r.

U mnie pojawia się on jedynie po tym, kiedy ktoś usiądzie na siedzeniu pasażera. Po kilku następnych uruchomieniach auta (kiedy to przez jakiś czas jeżdżę sam) błąd znika.

Kolega danyblack1987 wspomniał o jakiejś macie w siedzeniu. Czy jest ktoś w stanie wskazać który to numer elementu z realoem ? http://www.realoem.com/bmw/enUS/partgrp?id=VA71-EUR-03-2005-E90-BMW-320i&mg=52

Rozumiem że mata jest odpowiedzialna za wykrycie pasażera na siedzeniu tak ?

Opublikowano
Koledzy podawajcie nr błędów. Bo sam komunikat i kontrolki mówią tylko o tym , że jest problem. Należy wtedy odczytać nr błędu! Błąd wewnętrzny sterownika SGM nr 93F9 to bolączka tego modułu i raczej wada fabryczna i pojawia sie prędzej czy póżniej w każdej E60. Wg mnie wymiana na inny używany nie ma sensu bo masz 50% szans że kupisz też padnięty. Jeśli chcecie to naprawić znam serwis gdzie skutecznie naprawiają te moduły , które przychodzą do nich z całych Niemiec, cena 200 zł z gwarancją. Wg. mnie wymieniają 2 duże kondensatory ale mogę sie mylić , bo robią prawie wszystko jeśli chodzi o te moduły. Ale pamiętajcie o zczytaniu błędu najpierw bo może być to mata, albo jeszcze co innego. Jeśli ktoś ma taki problem z okolicy Konina pomogę zdiagnozować, posiadam INPA, ISTA itp.
Opublikowano

Hej.

Mam E60 LCI 2008r. Podobny problem wywaliło mi poduszki pomiędzy zegarami i błąd 93F9 - aktywny zagłówek kierowcy. Posprawdzałem wtyczki i popsikałem kontaktem , chciałem usunąć kompem, ale dalej wywala błąd. Już mnie denerwuje, bo świeci po oczach :)

Opublikowano
Ja również miałem taki sam problem kupiłem używkę modul sgm sim zakodowałem i pół roku był spokój. Później znowu wywaliło błąd. Kupiłem nowe kondesatory i wymieniłem , stare poprostu nie trzymają napięcia ,jak narazie jeżdżę rok i jest spokój
Opublikowano

Ktoś się spotkał z takim błędem?

93B2 ZK10/safety battery terminal

 

Zaczęło mi się to po tym jak podczas gwałtownego hamowania butelka wódki z tylnego siedzenia wpadła pod fotel pasażera. :shock: Przypadek?

Dwa razy był kasowany i na jakieś 100km wystarczało. Patrząc po ang. foram można niby to obejść małym opornikiem.

 

Liczę na odzew bo nieźle walą po oczach kontrolki od poduch.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypnij wtyczkę pod fotelem i potraktuj ją kontaktem w sprayu, wepnij i wtedy skasuj błąd.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Potem przez takich jak ty , bmw za "dziękuję" naprawiają. Myśl co piszesz. Jakie 50 zl? Masakra.

 

:cool2: właśnie ten post stał się jednym z moich ulubionych na forum

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, od dłuższego czasu mam problem z wymienionym błędem. Kiedyś go skasowałem i miałem jakiś czas spokój, ale od ok 3 miesięcy pojawia się przy każdym uruchomieniu auta. Błędy jakie mi wyskakują to: 93f4, 9aff i 98e0. Próbowałem odpiąć kleme minusową ale niestety nic to nie daje (przy odpiętej klemie nie mogę usunąć błędów). Zauważyłem kiedyś że problem pojawiał się kiedy żona ustawiała fotel. Okazało się, że poprzedni właściciel zamontował emulatory, które nie wyglądają rewelacyjnie. Gdzie jeszcze mogę szukać problemu? Znajdzie się ktoś z Warszawy kto mógłby mi wyłączyć mate systemowo?/
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Już nie pamiętam bo to dawno było a ja nie stałem mehcanikowi nad głową tylko gdzieś z boku.. wiedział który dokładnie bezpiecznik wyjąć i problem rozwiązany

Ale wcześniej miałem naprawianą wiązkę maty i jakiś czas było ok..

Opublikowano
Hmm bo męczy mnie właśnie to samo, ale zastanawia mnie to, ze gdyby byla uszkodzona mata zajętości to nie wykrywalo by że ktoś siedzi na fotelu i nie wolalby o zapięcie pasów bezpieczeństwa, a u mnie wykrywa kierowce i pasazera oraz widzi brak zapietych pasów
Opublikowano
Witam.Mam taki problem a mianowicie wczoraj po włożeniu kluczyka w slot i wciśnięciu przycisku start/stop i po napompowaniu fotela (fotele comforty z pamięcią) wyskoczył napis na monitorze Restraint system Function of airbags,belt tensioners and belt force limiters faulty.Ensure your seats belt is fastend despite the fault i do tego między zegarami kontrolka airbagu.Po podpięciu do istyD jest błąd 93F9 ACSM/MRS aktywny zagłówek po stronie kierowcy.Skasowałem błąd i po około 10 minutach byłem się przejechać i było wszystko ok ale po zgaszeniu auta i ponownej próbie odpalenia znowu to samo czyli kluczyk w slot guzik start stop pompowanie foteli i znow ten sam błąd.Dodam że akumulator wymieniałem jakieś 3 tygodnie temu na taki jaki był wcześniej czyli AGM jedynie w inpie zrobiłem reset i wymiane aku.Odnoszę również wrażenie że dzieje się to po napompowaniu fotela a gdy błąd już jest zapisany to wystarczy włożyć kluczyk w slot i pojawia się komunikat.Pomoże ktoś? Miał ktoś może taki problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.