Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, fold napisał(a):

Najlepsze byłby aluminiowe

Tak. I dobrze, że zakleiłem najpierw otwory folią, bo te naklejki maja w sobie mikrogąbkę czy coś podobnego i po tym zalaniu nasiąkło wodą. Długo schło, ale wyschło, a bez tej folii to by poszło część do środka.

Niestety nic lepszego nie znalazłem. Te były największe z możliwych, a i tak za małe. Przód 60x7, tył 40x7. Tylko jeden sprzedawca, inne to już w ogóle popierdółki.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi 💪

 

W kontekście naklejek zakrywających dziury, co myślicie o konserwacji omówionej w 26:00 na poniższym filmiku?

 

Edytowane przez xyz_nitro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiście, że możesz od góry podać konserwację. Ja wtedy nie wiedziałem, że tam są takie otwory więc zrobiłem przez miejsca na podnośnik, tyle ile się dało. Od góry potem już nie dawałem, bo uznałem, że było wystarczająco dużo tego wosku. Tylko jak zdejmiesz od góry te ozdobne nakładki to już możesz ich potem nie założyć więc jak ktoś chce wykorzystać te otwory do okresowej konserwacji to się może tak nie udać. Nie widziałem też takich filmów, a jak nie wiesz jak to jest zbudowane wewnątrz to konserwujesz na ślepo. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spoko opcja, kamerką inspekcyjną można łatwo wjechać i sprawdzić stan progów przed zakupem albo samą konserwacją. Też nie byłem tego świadom tyle lat 😄

 

Opublikowano

Która konserwację polecacie? Myślałem o novolu dla "klasycznych aut" ok 45 puszka. Jest coś lepszego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu chyba nie ma złotego środka. Może blacharz z wieloletnim doświadczeniem jest w stanie coś porównać jak preparat się sprawuje jeśli kolejny raz trafi tę samą robotę. Teraz większość z tych preparatów bazuje na wosku, ale w latach '90 taką konserwację robili na tłusto coś jak olejem 2T. Ten co u mnie robił progi używał Fluidolu, potem ja poprawiłem bursztynowym Boll'em i nim też pryskałem od wewnątrz drzwi przy okazji podklejania boczków. Zmieniłem tylko dyszę na zwykły spray, żeby nie rzygało we wszystkich kierunkach. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.09.2024 o 08:03, Fuser napisał(a):

Tylko jak zdejmiesz od góry te ozdobne nakładki to już możesz ich potem nie założyć

te nakładki trzeba wysuwać do tyłu. jeśli zostaną podważone nieumiejętnie - pękają szyny montażowe klipsów które wchodzą w otwory w progach....

Trzeba delikatnie podważyć sobie gumę tej nakładki (ta nakładka jest zbudowana bez sensu - ta guma po latach odchodzi od plastiku i wygląda toto jak w przeciętnym złomie...Za to te nakładki kosztują tyle ile ......) i zobaczyć w którym miejscu jest klips wchodzący w tą szynę i podważyć sam klips....

Klipsy, proponuję zakupić od razu nowe, bo stare to jednorazówki.....Klipsy można kupić na "wiodącym chińskim portalu aukcyjnym....

Edytowane przez 520i
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jak po wymianie progów montuje się dolne plastiki? Można blachowkrety, można powiercic otwory i na oryginalnych klipsach. Mam to do zrobienia. Po wierceniu pomalować każdy otwór?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zabezpieczalem u siebie progi i ściągałem te plastiki od spodu. Gdyby nie te otwory, to pewnie nie zakładał bym ich z powrotem. Tam zalega ziemia i bród które ciągle trzyma wilgoć. Przemyśl sprawę za nim powiercisz otwory.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie zrobił to na blachowkręty co nie bardzo mi się podoba. Najlepiej byłoby nawiercić nowe otwory pod plastikowe klipsy, ale wiadomo, komu by się chciało. Hartowane wkręty to chwila moment i blacharz jest po robocie. Z drugiej strony blachowkręt jest mniejszej średnicy więc teoretycznie mniejsze ryzyko wnikania wody, jednak jak odpadnie to można złapać kapcia.

1 godzinę temu, fold napisał(a):

Po wierceniu pomalować każdy otwór?

Urekor pewnie nie zaszkodzi, zależy jak często będziesz ściągać osłony.

Opublikowano
33 minuty temu, piotr520 napisał(a):

Zabezpieczalem u siebie progi i ściągałem te plastiki od spodu. Gdyby nie te otwory, to pewnie nie zakładał bym ich z powrotem. Tam zalega ziemia i bród które ciągle trzyma wilgoć. Przemyśl sprawę za nim powiercisz otwory.

Ciężko z nich zrezygnować chyba że mówisz tylko o tych podłużnych u mnie pod nimi było ok, najgorzej przy podnośniku. Jedna z tych osłon jest też od filtra paliwa. Z tyłu progu jest takie "skrzydełko" chlapacz też lepiej byłoby to zamontować

Myślę żeby je kształtować opalarka żeby nigdzie nie odstawały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, mam na myśli te podłużne, u siebie nałożyłem na nie grubo smaru i zamontowałem. To samo klocki pod lewarek, gruba warstwą smaru żeby bokami wyszło. Próg od środka zabezpieczyłem preparatem ze zdjęcia, tylko musiałem dokupić dyszę rozpylajacą bo nie było w zestawie. Wstrzykiwałem przez otwory po demontażu tych dolnych plastikowych listew. Dodatkowo ściągnąłem listwy wewnątrz, te które trzymają uszczelkę drzwi i podawałem przez otwory mocujące listwy. W tylnym nadkolu, po demontażu plastikowego nadkola masz otwór z zaślepką, żeby dodatkowo wstrzyknąć na tylne mocowanie lewarka. Ogólnie kupa roboty. Przednie plastikowe nadkola też ściągałem żeby dostać się z tyłu progu. Wyszło mi puszka na jedną stronę, myślę że będzie ok.

IMG_20240929_122335.jpg

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Zrobię podobnie

Poratuje mnie ktoś zdjęciem tyłu jak klocek podnośnika ma się do osłony plastikowej i jak było zamontowany te mini chlapacz

Coś mi się to nie schodzi a nie mam zdjęcia 😞

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co ci tam nie pasuje? Klocka jakby nie wsadzić to będzie dobrze, a te plastiki raczej intuicyjnie.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

On inaczej nie wejdzie, jest symetryczny.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano (edytowane)

Cześć 👋 Czy montować dolną podłużną plastikową listwę co idzie przez pół progu od tyłu do mniej więcej połowy auta? Blacharz zadał mi takie pytanie, mówił, że jak robił poprzednie BMW to właściciel nie chciał tego zakładać i tego nie założył, ale nie wiem jak to się skończyło 😅 Co myślicie?

Edytowane przez xyz_nitro
Zmiana opisu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.