Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Za 2 tyg planuje wymienić progi. Orientuje się ktoś ile takie wycięcie całego progu, wspawanie powinno kosztować? Bo lakierowanie liczę 800zl, progi sam materiał ok 600zl

 

Trzeba wyjmowac drzwi fotele i dywan? Robił już to ktoś?

Opublikowano
Rozmawiałem z kilkoma blacharzami i ceny są zróżnicowane / mnie również czeka wymiana progów/ . Aby to było zrobione porządnie i bezpiecznie,to należy liczyć ok 500-600 zł za stronę / bez materiału i lakierowania/. A jakie kolega kupił progi?
Opublikowano
Jeszcze nie kupiłem bo kupuje lakiernik, ale biorę napewno nowe bo widzę jak gniją u mnie. Z zewnątrz igła a od środka pruchno. Chciał bym zmieścić się w ok 2tys za dwie strony. Już z lakierowaniem i zabezpieczeniem ich od środka bo coś tam się do nich wpuszcza
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja w e39 zmieniałem z prawej strony.

Kupiłem oryginalny próg < to duży plus bo taki próg ma wewnątrz wszystkie wzmocnienia oraz otwory na podstawkę lewarka.>

 

Dałem do zrobienia i za robotę dałem 900zł.

Zrobili naprawdę tak , że nie było śladu. Byłem bardzo zadowolony.

 

Drzwi zdejmowali a ja im wcześniej wymontowałem fotel i kanapę z tyłu no i plastiki.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Zamiennik,to jest tłoczona blacha / poszycie progu/ , zazwyczaj ocynkowana i nic więcej. "Magicy" robią w ten sposób,że tną próg w połowie bo zwykle gnije od spodu na łączeniu z podłogą i dokładają nowe poszycie w połowie.Spaw,szpachel,konserwacja / rzadko/ ,lakier i do kasy......,w ten sposób można się zamknąć w kwocie 1000 złotych za dwie strony/ robocizna plus lakierowanie/.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Udało i się kupic oryginał nowy. Innego bym nie brał pod uwagę.

 

Dałem za niego koło 500zł. To świetna cena.

Popatrz na allegro bo czasem maja.

 

Te zamienniki z allegro to nawet porafią nie trzymać wymiarów. Oczywiście żadnych wzmocnień nie maja. To są same poszycia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Sprawdzę czy coś będzie. Też nie chce pakować w, same progi 4k bo w przyszłym roku lub za 2 lata chce sprzedać auto. A za 21 letnie bmw z 2l silnikiem i ponad 400tys na blacie ile wezne? 6 tys? Albo mniej.. Nie chcę pakować nie wiadomo ile. Zafundowalem teraz nowe oryginalne lampy przedlifty, troszkę blachę poprawiam bo prócz progów widzę pęcherz 3mm z tyłu i szykuje się wymiana wtryskow LPG.

 

Po taniosci nie lecę ale 4tys też nie dam w aucie wartości 6k bo to nie klasyk 540i czy inne ciekawe e39 w które warto inwestować

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja swoja w tym roku sprzedałem za 12000.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ale miałeś 528i może i po swapie ale zawsze to inaczej. Ja mam 520i może i jest części za ponad 10k ale nikt mi tego nie odda i nawet na to nie liczę. Dlatego te progi chyba oryginałów kupować nie będę by inwestować w części z 2k. Myślałem se zamienniki to normalne progi tylko nie produkowane przez fabrykę
Opublikowano
Temat jak najbardziej na czasie, bo i mnie czeka taka robótka w wakacje. I też patrzałem na te zamienniki z alledrogo, ale z tego co tu piszecie to straszna lipa :cry:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę ,że też macie problemy z korozją w e39 :?

U mnie progi jeszcze się trzymają , ale na kilku elementach pojawiają się oznaki rudej .

Mechanicznie śmiga ,aż miło tylko maglownicę mam do regeneracji bo puka na małych dołkach .

Też nie widzi mi się malowanie całych elementów tylko dla tego ,że mam "bąbla" wielkości paznokcia :evil:

Opublikowano
Ja prócz progów będę robić właśnie babla który przy kupnie miał ok 2mm teraz ma ok 1cm (w 7 lat) prawy błotnik zaraz nad zderzakiem. E39 już zaczynają gnić i nie ma w tym nic dziwnego. I tak mają rewelacyjną blachę.
  • 7 lat później...
Opublikowano

Odkopie stary temat, bo mnie to w tym roku czeka. Ile mniej więcej teraz będzie kosztowała wymiana progów w touringu? Wiadomo, że nikt mi dokładnej ceny nie poda, ale może ktoś robił niedawno i chociaż jakieś widełki cenowe mi poda. Progi zamierzam kupić sam, bo czasem pojawiają się na olx w cenie 400/500zł sztuka, czyli chyba rozsądnie. Chodzi mi o samą wymianę, bez lakierowania, samo wycięcie i wspawanie.

Opublikowano

Okazało się, że ta wymiana progów czeka mnie już a nie w tym roku, bo jest gorzej niż to wyglądało na pierwszy rzut oka. Blacharz we Wrocławiu wycenił robociznę i progi na 2900zł. Jakby ktoś był ciekaw. :-)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 14.05.2017 o 12:36, dyzio255 napisał(a):

Kupiłem oryginalny próg < to duży plus bo taki próg ma wewnątrz wszystkie wzmocnienia oraz otwory na podstawkę lewarka.>

Cześć @dyzio255 👋 Z tego co widzę na stronie z częściami do bmw, to nie ma czegoś takiego jak oryginalny próg. Jest natomiast `Słupek B z el. progu, lewy - 41008205621`, czyli słupek z progiem. Czy coś źle patrzę, czy można faktycznie kupić oryginalny próg?

 

W dniu 18.06.2024 o 16:23, Radek528 napisał(a):

Okazało się, że ta wymiana progów czeka mnie już a nie w tym roku, bo jest gorzej niż to wyglądało na pierwszy rzut oka. Blacharz we Wrocławiu wycenił robociznę i progi na 2900zł. Jakby ktoś był ciekaw. :-)

@Radek528 u mnie tak samo blacharz wycenił na 3k, ale nie wiem jakie progi zamówi. Mówi, że ma dostęp do oryginalnych za 240zł sztuka, ale ja nie mogę nigdzie takiego oryginału znaleźć. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapewne blacharz mówiąc oryginał miał na myśli Klokkerholm, ale to i tak są tylko progi zewnętrzne. Jeśli zapadły się miejsca na lewarek; a zwykle tak bywa, to trzeba robić progi wewnętrzne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to był oryginał z kawałkami słupków i wszystkimi wzmocnieniami wewnątrz.

Nie samo poszycie progu jak to się kupuje zamienniki.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Nawet klokkerholm nie jest idealnie spasowany. Najlepszy byłby oryginalny ale uważam że to strata czasu szukać. Wszystkie co oglądałem były "bez rdzy". Ważne żeby blacharz był umiejętny to poradzi sobie z dopasowaniem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Blacharz, który robił mojego bolida, wykorzystał z reperaturek tylko te kawałki, które były zgniłe. Wewnątrz dorabiał z grubej blachy, szczególnie mocowanie podnośników. Nie ma sensu pruć wszystkiego tylko po to, żeby wstawić cały element.

Ważne, żeby potem zalać wszystko wewnątrz fluidolem, a klocki podnośników osadzić na sznur butylowy, bo podczas jazdy tamtędy nagania wody. Kolejna bardzo ważna rzecz to wywalić popękane osłony górne progów. Tam jest cała masa otworów montażowych przez które leci woda do progu gdy się rozszczelni wygłuszka w drzwiach. 

image.thumb.jpeg.e0a6d7900e01f85bb9f8039803bc453c.jpeg

Może to jest wieśniackie rozwiązanie, ale skuteczne. Po ulewie następnego dnia jak otworzyłem drzwi to wyleciała przynajmniej szklanka wody właśnie przez rozklejoną wygłuszkę. Woda trzymała się między uszczelkami drzwi i kabiny, ale nie poleciała w próg.

IMG_20240427_174428.thumb.jpg.029a04ecba2da0214f1fc0deded36bf3.jpg

Opublikowano

Daj więcej szczegółów

Sznur butylowy gdzie przy klocki? Mi się zawsze wydawało że woda powinna mieć ujście z progu

 

Gdzie kupiłeś te nakładki progu? Szukam czegoś bo mam dwie dobre, jedna znośna i jedna do kosza

Opublikowano
19 minut temu, fold napisał(a):

Daj więcej szczegółów

Sznur butylowy gdzie przy klocki? Mi się zawsze wydawało że woda powinna mieć ujście z progu

Te plastikowe klocki gdzie wkładasz lewarek trzeba "posadzić" na klej butylowy i tak masz racje z tym odpływem wody z progów ale na pewno woda nie wydostanie się przez otwory na te "klocki" a będzie tam zawsze wilgoć i z tego powodu to miejsce szybciej skoroduje. Nie wiem jak wygląda odpływ wody w BMW bo nawet nie przyszło mi do głowy patrzeć na to ale kiedyś na dolnym rancie tam gdzie jest prog zgrzewany z podlogą były specjalne pretłoczenia żeby woda swobodnie wypływała z progów. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
51 minut temu, fold napisał(a):

Sznur butylowy gdzie przy klocki?

Jak wyjmiesz klocek i się przyjrzysz to przynajmniej w oryginalnych jest po obwodzie uszczelka, a raczej jej resztki. Nakładasz w to miejsce cienko wałek z butylu, montujesz, potem lewarek i podnosisz auto, żeby klej wyszedł bokami. Zanim to zrobiłem to jeszcze profilaktycznie przez te otwory po puszce Boll'a na stronę. 

Godzinę temu, fold napisał(a):

Mi się zawsze wydawało że woda powinna mieć ujście z progu

Nie wiem, być może tak było, ale blacharz specjalnie wszystko mi zaspawał więc teraz nie ma prawa tam wlecieć woda. 

Godzinę temu, fold napisał(a):

Gdzie kupiłeś te nakładki progu?

Nakładki na Aliexpress, około 20 zł komplet. Otwory w progach przed przyklejeniem trzeba zakleić folią alu, jakąś grubszą, albo 2-3 warstwy, bo naklejka się zapadnie jak przydusisz palcem w tym miejscu. One nie są takie długie jak ori i w końcowy otwór dałem zaślepkę. Mogę zrobić dokładniejsze zdjęcia jak potrzebujesz.

Opublikowano

Zrobię z tymi klockami tak samo u mnie.

Poszukam tych nakładek i jeszcze się rozejrze może da się z czegoś innego dopasowac. Najlepsze byłby aluminiowe

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.