Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

Potrzebuję zrobić swap silnika M54B22 na M54B25, stary silnik niestety zatarty :(

Co jeszcze poza gołym słupkiem potrzebuję?

 

Pozdrawiam.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Podepne sie. Teoretycznie lepiej wyjdzie swap niż remont m54b22. Rozumiem ze goly słupek to korpus z cylindrami wal i tloki. Cos jeszcze? Czy głowica jest ta sama? Średnice zaworow kanaly, uszczelki itp? I co ze sprzęglem i skrzynia? Podobno DISA jest wiekszy? Slyszalem ze roznic nie ma miedzy 2,5 a 3,0 a ten nieszczesny 2,2 jest inny. W moim silniku wszystko jest w super stanie i ma maly przebieg tylko zre olej. Teoretycznie wszystko mógłbym przelozyc.

Ogólnie zastanawiam sie czy odczuje duża różnice z 2,2 na 2,5 i czy nie lepiej od razu 3.0.

Dużo pytań ale pewnie ktos przerabial :)

Opublikowano
Podepne sie. Teoretycznie lepiej wyjdzie swap niż remont m54b22. Rozumiem ze goly słupek to korpus z cylindrami wal i tloki. Cos jeszcze? Czy głowica jest ta sama? Średnice zaworow kanaly, uszczelki itp? I co ze sprzęglem i skrzynia? Podobno DISA jest wiekszy? Slyszalem ze roznic nie ma miedzy 2,5 a 3,0 a ten nieszczesny 2,2 jest inny. W moim silniku wszystko jest w super stanie i ma maly przebieg tylko zre olej. Teoretycznie wszystko mógłbym przelozyc.

Ogólnie zastanawiam sie czy odczuje duża różnice z 2,2 na 2,5 i czy nie lepiej od razu 3.0.

Dużo pytań ale pewnie ktos przerabial :)

M54B22 i M54B25 mają ten sam osprzęt, czyli kolektory, disy, przepustnice. Sprzęgła też są te same. Do swapu potrzebny jest słupek zamknięty głowicą. Po zmianie słupka odpalasz i normalnie jedziesz, a żeby mieć te 22 KM więcej, musisz wgrać do sterownika soft od B25. Trzeba tylko uważać, z jakiego modelu jest silnik, bo e39 i e60 mają inne miski olejowe niż e46. Miskę można przełożyć.

Mój B22 też wpierniczał olej, jak kupiłem auto, to brał 1/1000km, teraz bierze 0,1/1000km. Samą chemią to zlikwidowałem.

Opublikowano

Czyli lepiej nie kombinować ze zdejmowaniem i zamianą głowic przy swapie tylko od razu komplet? Różnią się, czy szkoda kasy na szpilki, planowanie, uszczelki ?

Mój B22 też wpierniczał olej, jak kupiłem auto, to brał 1/1000km, teraz bierze 0,1/1000km. Samą chemią to zlikwidowałem.

Jaką chemie użyłeś i w jaki sposób ? Płukanki, nafta? Zostawileś silnik na chodzie na dłużej niż piszą w instrukcjach?

Opublikowano

Nie kombinować z głowicą, tylko cały słupek.

Ja u siebie najpierw zalałem nowy olej Shell 5W40 (wysokie TBN), przejechałem ze 4 kkm, dolałem Archoil 2300, przejechałem 3 kkm, następnie wymianę oleju poprzedziłem 40 minutową płukanką Liqui Moly 2662. Wlałem Valvoline VR1 5W50, przejechałem 7 kkm, znów płukanka LM 2662 40 minut, później przeszedłem na Mobila 1 New Life 0W40 i trzy zmiany co 10 kkm, za każdym razem z płukanką Wynns na 30 minut. Szykuje się czwarta zmiana, bo właśnie stuknęło 10 kkm. Pomimo już przepracowanego oleju w silniku, zużycie jest bardzo małe, ostatnią dolewkę robiłem jakieś 3 kkm temu i nadal jest powyżej połowy na miarce. Teraz zmieniam olej na Petronas Syntium 7000 0W40, bo Mobil 0W40 New Life został wycofany z produkcji. Zobaczę na Petronasie, jak zużycie. Zdejmowałem pokrywę zaworów przy zmianie z Shella na Valvoline, głowica bialutka, absolutnie żadnych nagarów, czy brązowego nalotu nie było, widać, że już wtedy Archoil zrobił robotę.

Opublikowano

czy za cenę olejów które kupiłeś do płukanki nie kupiłbym już słupka do 2.5 i pierścieni ? :D Nie wiem czy chcę aż tyle kasy władować w ratowanie 2.2. Jeszcze myślę, czy nie od razu 3.0, ale tam może być więcej różnic w silnikach.

Ripostujac samego siebie: kupujac słupek m54b25 i tak z automatu muszę go rozebrać żeby wymienić pierścienie, czyli uszczelki, śruby itp i tak do wymiany. Czy tam wchodzą pierścienie olejowe z m52b25 (523 525) ?

Pytanie 2: Mój silnik ma 140tys kkm. czy mając kupiony słupek warto podmienić łańcuch rozrządu, ślizgi, napinacze itp ? To co kupie będzie miało na pewno powyżej 200.

Opublikowano
W przypadku zapieczonych pierścieni to możemy się pokusić o robienie płukanek itd , ale mogą być zużyte uszczelniacze albo przegrzany silnik. Większość użytkowników chce natychmiastowego rozwiązania sprawy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
czy za cenę olejów które kupiłeś do płukanki nie kupiłbym już słupka do 2.5 i pierścieni ? :D Nie wiem czy chcę aż tyle kasy władować w ratowanie 2.2. Jeszcze myślę, czy nie od razu 3.0, ale tam może być więcej różnic w silnikach.

Ripostujac samego siebie: kupujac słupek m54b25 i tak z automatu muszę go rozebrać żeby wymienić pierścienie, czyli uszczelki, śruby itp i tak do wymiany. Czy tam wchodzą pierścienie olejowe z m52b25 (523 525) ?

Pytanie 2: Mój silnik ma 140tys kkm. czy mając kupiony słupek warto podmienić łańcuch rozrządu, ślizgi, napinacze itp ? To co kupie będzie miało na pewno powyżej 200.

Archoil 2300 85zł, płukanka LM 2x 35zł, płukanka Wynns 2x 16zł. Szybko licząc wydałem 187zł na chemię do płukania, oleje i tak zmieniam co 10 kkm, a dwa razy zmieniłem po 7 kkm. Cały ten wydatek rozłożył się na ponad 40 kkm i dzisiaj praktycznie nie zwracam uwagi na spalanie oleju. Przypomnę, że palił 1 litr/1000km.

Takie zabiegi pomogą, jeśli pierścienie są zapieczone. W moim spodziewałem się tego, bo przede mną był tylko jeden właściciel, który zmieniał olej regularnie co 24-25 kkm.

Opublikowano

nawiązując do tematu, dowiedziałem sie, że na swap pasuje też słupek od m52b28TU. Czy 2,8L nie wymaga już przypadkiem innej skrzyni i dyfra? Nie miałem styczności z tym silnikiem.

 

Inna sprawa, czy po złożeniu na osprzęcie z 2.2L nie okaże się, że silnik ma jakiegoś muła i dodatkowo będzie żarł paliwo przy próbie przyciśnięcia go ? Na jaki soft należąłoby zmienić oprogramowanie z M54b22 ?

Opublikowano

Nikt nic ? :D

Z moich poszukiwań widzę, że Moc ta sama, moment większy.

blok 2,8L dawał w silniku m52 193KM i 280Nm.

blok 2,5L dawał w silniku M54 192KM i 245Nm.

Ale czy moja skrzynia z b22, która jest stosowana również w b25 wytrzyma moment większy o dodatkowe 35Nm? Mam lekką nogę, jeżdze spokojnie i jak już depczę to płynnie i krótko.Nie upalam laczków, nie ścigam się. Zakładam, że inżyniery w BMW nie zrobili skrzyni na styk tylko jest jakiś współczynnik bezpieczeństwa, chociaż 1.2 :D ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.