Skocz do zawartości

Ilość płynu hamulcowego


krumba

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak w temacie proszę o podpowiedz , ile płynu hamulcowego wchodzi do sedana bmw f10 2011 r , oraz co ile go wymienić i co najważniejsze jaki będzie najlepszy...

- do combi więcej

- jesteś wolnym człowiekiem

- kwestia kubków smakowych

Uprzedzam następny twój temat-jak ci się kończy paliwo to należy zatankować .

Skrajne nygustwo

 

- 1litr wystarczy

- co 2 lata

- każdy, spełniają nor.producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej fabrycznie zalewany jest Ate SL6, czyli taki który jest bezwzględnie wymagany przy systemie ESP. Tak w ogóle to Ate jest producentem całego układu hamulcowego.

Marka nie ma znaczenia, ale klasa DOT4 oraz oznaczenie że można zastosować w systemach ESP.

Dlaczego przy ESP należy stosować specjalny płyn, który charakteryzuje się niskowizyjnością? Otóż przy tych systemach kanaliki w pompie i agregacie ABS/ESP są sporo mniejsze (nawet mniejsze od średnicy ludzkiego włosa). Mówiąc wprost i zrozumiale, na ziarno płynu uniwersalnego DOT4 nieprzystosowanego do ESP składa się 10 ziaren płynu przystosowanego do ESP.

Tak więc w ESP liczą się często ułamki sekund przy sytuacji krytycznej, a duże ziarna ze zwykłego płynu nie przecisna się tak szybko. Szczerze to mechanicy nie wiedzą o takich ważnych rzeczach. Ponadto płyn do ESP ma wysoki punkt wrzenia suchego.

Można stosować płyn do ESP do wszystkich aut z ABS,ASR,ESP, lecz już na odwrót, czyli zwykły płyn do ESP nawet tej samej klasy DOT4 - nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie powinno to wyglądać tak jak opisałem to w tym wątku co podałeś. Jednak prawdę mówiąc można pominąć wykorzystanie komputera, który ma za zadanie otwieranie zaworów w agregacie ESP podczas wymiany płynu z wykorzystaniem urządzenia, by dokładnie przepłukać również pompę. Bez komputera po prostu sprawnie i dość prosto wymieniamy płyn, no i nie ma takiej możliwości żeby zapowietrzyć układ.

Płynu nie powinno się wymieniać w stylu znanym z fiatow 125p, 126p, polonezow itd typu pompuj-trzymaj...wiecie o co chodzi. To już nie te czasy.

PS. Mam sporo aut na poprawki po innych majstrach z powodu zapowietrzenia układu z po prostu braku wiedzy i sprzętu mechaników, nie mówiąc już o rodzaju stosowanego płynu hamulcowego nieprzystosowanego do ESP.

Istnieje też metoda podcisnieniowa wymiany płynu, ale wg mojej wiedzy nie jest to aż tak skuteczne jak nadciśnienie i ma w dodatku troszkę minusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.