Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nowak.1986 Tak, dokładnie - to jest pompa nivo :) Na razie tak leży, ale docelowo będzie tak jak tutaj:

http://kubasiak.pl/allegro/bmwe39/26.jpg

Opublikowano

@Update 05.07.2017r.

 

 

Z rzeczy które zostało zrobione, to niestety chłodnica odeszła do lepszego świata, mogłem z nią jeździć, ale jednak BMW bardoz nie lubi usterek w układzie chłodenia, więc wpadła nowa Valeo.

Stara ciekła w tym śmiesznym miejscu:

35130030085_9d79b6f199_k.jpg

Tam jest mału króciec, który podobno był dostępny w sprzedaży jako osobna częśc, ale teraz nie do dostania...

Tak wygląda:

35345062995_ce18cc2c59_k.jpg 35305036186_1e84b6761b_k.jpg

35305036466_e840a3f277_k.jpg

 

 

Wpadł oczywiście nowy płyn chłodniczy + paski bo zapomniałem o nich poprzednio:

35345063155_8a69924816_k.jpg

 

Wymieniony też czujnik położenia wałka wylotowego, ja obrobiłem śrubę... Więc mechanik przy okazji wymiany chłodnicy ogarnął ten czujnik :)

 

Wpadły nowe opony: Nexen NBLUE HD PLUS 225/55R16

 

I trzeba było ogarnąć miejsce pod butle, ponieważ auto zostało wyposażone w LPG:

Po wyjęciu kompresora z obudowy było trochę syfu:

34520778774_ca9b338f1d_k.jpg

A to 'bunkier' na kompresor, który prakycznie całkowicie wycisza jego pracę:

35506179896_85ff23df10_k.jpg

 

Po sprzątaniu:

35506180406_6484c6bcd5_k.jpg 35506180576_a1e03a103b_k.jpg

 

Od razu kupiłem nowe uszczelki pod kolektor ssący, ponieważ i tak gazownicy będą go sciągac, to czemu od razu tego nie wymienić:

35415015561_1f0b90c87a_k.jpg

 

Gaz wleciał w zestawieniu:

Zbiornik 67L w kole,

Sterownik: Stag 6 QMAX Basic

Wstryski Barracuda 115nl

Filtr: Alex ultra 360

Reduktor: AC-R01 (czerwony, 250 KM)

Wlew pod klapką

 

Przed montażem:

35406302482_58f56526e3_k.jpg

I po montażu:

34765323353_5e6a23b14b_k.jpg

 

Butla:

34765324053_2c1288ee7c_k.jpg

Kompresor będzie jeszcze przeniesiony, tak żeby nie dotykał podłogi bagażnika.

 

I reduktor ułożny przy podłużnicy, żeby nie ciągnąć przewodów chłodzenia nie wiadomo gdzie:

35565487832_3d3202f991_k.jpg

 

No i jak ma być Batmobil to i breloczek musi być:

34765321033_27d155bd3e_z.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nieźle Ci idzie :cool2:

 

Zastanawiam się tylko, czy z parownikiem to dobry pomysł. Po czasie jak będą jakieś problemy, to każde oględziny spod spodu. A filtr co 15000km trzeba wymienić, sprawdzić szczelność itp.

 

Odmę sprawdzałeś jak już kolektor był zrzucony? Wtedy najlepsze podejście do tego było. I zaślepki gumowe za kolektorem sprawdzić czy nie puszczają.

Opublikowano

madseason dzięki! :)

Z tym parownikiem mnie się pomysł podoba, bo nie trzeba ciągnąć kilometrów węży z płynem chłodzącym, a dwa tak na prawdę to moje 4 auto z LPG i do parownika raczej przez 50 tys to nie ma co zaglądać ;)

 

Odmę sprawdzałeś jak już kolektor był zrzucony? Wtedy najlepsze podejście do tego było. I zaślepki gumowe za kolektorem sprawdzić czy nie puszczają.

Nie było jak, bo ja w pracy a auto u gaziarzy ;) Szkoda, że nie wiedziałem wcześniej ale i tak trzeba będzie się za to zabrać w wolnej chwili :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Aktualizacja 17.08.2017

 

Tak jak już wcześniej widzieliście, dorwałem komplet boczki+rolety na tył, trzeba było się wreszcie tym zająć.

Tak to wygląda, nie jest idealnie, bo jeden boczek jest lekko odklejony i zrobiłem mały błąd przy montaży małej rolety, ale to poprawię kiedyś w wolnej chwili :)

Zdjęcia:

36381452441_005dc4a264_k.jpg 36350894192_d8cbb0f557_k.jpg

Tutaj jest delikatnie odklejony:

36381454321_17d49b1fe7_k.jpg

 

36381450751_312d243564_k.jpg 36381452511_fd84795c28_k.jpg

 

Dzień później wpadły nowe świece, które czekały już od prawie 1,5 miesiąca:

36472503686_33c4a9ea7a_k.jpg

Klucz w dłoń, ustawiony i wymieniamy:

36381450481_786b169e55_k.jpg

Stare świece:

36381448161_7b1e16a3ff_k.jpg 36472502346_d949355bc9_k.jpg

 

Tak to auto już 1000 km po założeniu LPG, spalanie w Krakowie 18L, w trasie potrafi poniżej 14 spokojnie zejść :)

 

Jeszcze pytanko:

1) Nie działa mi jedna tylna szyba, po naciśnięciu przycisku słychać tylko pyknięcie, próbowałem ciągnąć za linki itd. niestety nic nie ruszło.

Szukać nowego podnośnika czy jest jakiś inny patent na to? :)

2) Z tego co widzę, występowały dwa modele anteny dahchowej:

1.

http://bmwcentrum.pl/img/products/15/07/2_max.jpg

2.

bmw-5-e39-3-e46-kombi-antena-telefonu-gsm-ladna-1572584.jpg

 

Która powinna być u mnie? ;) Różnią się zastosowaniem czy tylko wizualnie?

Opublikowano

madseason ok, to będę patrzeć jeszcze w ten sposób :) Generalnie dobrze, że silniczek się odzywa;)

Jeszcze pytanko - świece nie powinny być raczej tak zaolejone?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy okazji możesz się pobawić w wymianę uszczelniaczy na Vanosie.

 

Do tego byś potrzebował kompletu uszczelniaczy, aluminiowej podkładki pod vanosa i trochę silikonu na wysokie temperatury.

Robota nie trudna, ledwo z godzina, dwie dodatkowo.

 

Z tym, że jeśli masz duży luz na łożysku vanosa może nie pomóc za dużo, ale moim zdaniem warto i tak przy okazji, bo zazwyczaj nikt tego nie rusza i te uszczelniacze już dawno poparciałe sa i ciśnienia nie trzymają.

Opublikowano

madseason dzięki za info :) Jakiej firmy polecasz te uszczelki? Podkładka pod vanosa ASO czy jest zamiennik?

 

Na razie kolejna robota to odma, ale to pod koniec września pewnie znajdę czas...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://web.facebook.com/bmwexpertmotorsport/

 

Wiem, że oni mają jakieś zajebiste ze specjalnego materiału, ale nie wiem czy sprzedają, napewno u siebie je wymieniają.

Myślę, żeby tam się wybrać, bo przy okazji planują wszystko i ustawiają zgodnie jak fabryka przykazała bez luzów.

 

Jak kiedyś na ebay kupiłem.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Twin-Double-Dual-VANOS-seals-repair-upgrade-kit-M52TU-M54-M56-Viton-PTFE/150803109377?_trkparms=aid%3D111001%26algo%3DREC.SEED%26ao%3D1%26asc%3D20160908105057%26meid%3D49b5ad15ec1e40de9b3c591a2a6c5edc%26pid%3D100675%26rk%3D2%26rkt%3D8%26mehot%3Dag%26sd%3D171714275899&_trksid=p2481888.c100675.m4236&_trkparms=pageci%253Ac55f6a5d-834b-11e7-8f52-74dbd180c2ca%257Cparentrq%253Af04616a515d0a7e10df5a5b7fff89f6e%257Ciid%253A1

 

Takie coś, z tym, że śrub nie użyłem nowych, stare zostawiłem, żeby nie przekombinować.

Opublikowano

madseason ok! Dzięki :) Będę mieć namiary i może bliżej października będę o tym myśleć :)

A miałeś może problem z szybami z tyłu? Jedna nie chce się ruszyć, słychać, że silniczek chce ruszyć, ale szyba ani drgnie ;/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak pisałem, u mnie po ogrzaniu na słońcu któregoś razu ruszyło i mogłem przesmarować.

 

Możesz próbować tak, że jedna osoba wciśnie Ci guzik opuszczający szybę, a Ty złap z obu stron i spróbuj docisnąć. Może ruszy.

Jak słychać klik to moim zdaniem silnik działa - u mnie tak właśnie było, choć mogę się mylić. :P

Opublikowano

I dotarła wczoraj antenka, klucz miałem w aucie :)

 

36266686300_d33744834b_k.jpg

36493279352_0d3f71084e_k.jpg

 

Pytanko - do czego służy dokładnie ten klucz, zwłaszcza ta część z gwintem?

 

Aktualizacja 19.08.2017r.

Wziąłem się wreszcie za umieszczenie kompresora, niestety tam gdzie chciałem go umieścić (zamiast plastiku nad tym, gdzie jest klucz do kół) okazło się,że siedzi moduł, chyba od radia :) Tak jak na zdjęciu:

36287284610_9447f111e3_k.jpg

35873537003_bf226a5ee6_k.jpg

Więc porozbierałem troszkę więcej bagażnika i udało się go wpasować za kanapę z tyłu, przenosząc jeden mniejszy moduł koło wcześniej wspomnianego modułu :)

 

Kompresor usiadł mniej więcej tak:

36287284960_011657f286_k.jpg\

Ta częśc podłogi nie podniosła się, pasuje idealnie :) Troszkę jego praca w kabinie została stłumiona (ale nie to co w oryginalnym schronie :D)

 

Teraz muszę się zająć nawiewami/klimą, bo niestety tak jak pisałem tutaj: http://bmw5er.pl/viewtopic.php?f=3&t=73310&p=951232#p951232

nagle umarło :(

Opublikowano
Aktualizacja 23.08.2017 winowajcą okazał się panel climatronic, jedzie już do mnie używka o tych samych numerach.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Aktualizacja 20.10.2017

Od ostatniej aktualizacji nic dużo się nie działo :) BMW dzielnie trzaska kolejne km, przybyło ich ok. 3 tys :)

- panel klimy wymieniony - wszystko wróciło do normy :)

- wymieniłem dwie pompki spryskiwaczy (szyba przód i tył), od reflektorów i intensywne działa wiec nie ruszałem :) Kupiłem nowe Febi, 20 zł sztuka :) Od razu zamówiłem też sitka, bo okazało się, że na jednej się rozpadło a na drugiej w ogóle nie było...

37777393942_d4f620783c_b.jpg 37138800063_5a5b47160c_b.jpg

- dorwałem podłokietnik w skórze :) Na zdjęciu wyszło że jest odciśnięty ale to dlatego że coś na nim wcześniej położyłem :P

 

37760834086_7e6f749164_b.jpg 37550871670_e8e3920ae0_b.jpg

37138799063_95650039a9_b.jpg 37760829796_442ec2ec77_b.jpg

 

Rozumiem, że potrzebuję do niego jeszcze schowek pod spód, tak? :)

 

No i wpadł mechanizm tylnej wycieraczki, bo niestety nie działa ;)

37550869360_35cdeebedb_b.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Aktualizacja 9.11.2017

Zdjęcia z przygotowania do konserwacji:

38232331466_dd3b4c3ffa_h.jpg 37576476594_9d69899198_h.jpg

37576473944_b9022bda7a_h.jpg 24416386678_8df0793fbf_h.jpg

24416385438_914e60cf56_h.jpg 24416383768_b2b1cb9186_h.jpg

24416381618_c18bd2b78d_h.jpg 38255305932_bd2a1a274f_h.jpg

Tutaj jedynie troszkę rdzy na dole:

24416376998_7c8151d489_h.jpg

Wlew gazu:

38255295512_dab2b53d03_h.jpg 24416362628_e3857efef7_h.jpg

24416355958_2a8081cd85_h.jpg 24416352398_28e161c47b_h.jpg

 

A tak wygląda po konserwacji:

38333111301_ca6e89f93d_b.jpg 38277869816_c5908dbd6f_b.jpg

26558665379_15b16ac40a_b.jpg 38333098611_a4e117f00d_b.jpg

38301722872_2e3777126e_b.jpg 26558651539_b13aed3e24_b.jpg

24462768488_ce71401a87_b.jpg

Tutaj niedociągnięcie, które jadę poprawić:

26558657109_81e12e5a47_b.jpg

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Aktualizacja 19.08.2018

Dawno w sumie nic nie wrzucałem. BMW śmiga aż miło, coś tam udało się dołożyć do wyposażenia, ale to drobiazgi takie jak podłokietnik w skórze np.

Za nami wymiana m.in. odmy, ponownie tarcz hamulcowych, piast oraz końcówek drążków i gum na stabilizatorze, oleju w dyfrze

39290533270_bb147a8a92_h.jpg 27226554618_13bda39485_h.jpg

40533076164_29d37e7baa_h.jpg

41490254661_171cbb908e_h.jpg 41490254661_171cbb908e_h.jpg


Założyłem wreszcie osłony na silnik:

41490254591_603437dc00_h.jpg


Zbieżność:

41498673121_8e0ff358d5_h.jpg

27627148908_aa81d255a5_h.jpg



BMW po myciu i woskowaniu prezentuje się tak:

29192721307_08016293eb_h.jpg

44081859752_9cd1187d23_h.jpg

42321421450_6eeffb2772_h.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.