Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim, mam na imię Michał :)

 

Słowem wstępu:

Pierwsze podejście do zakupy kombii mieliśmy w listopadzie, dosyć dobrze zapoznałem się kosztami W211 itd. - stwierdziłem wtedy, że budżet nie ten :)

Wtedy zainteresowanie padło na E39 w touringiu :) BMW jeszcze nie miałem, więc pomyślałem, dlaczego nie? ;)

Było kilka wymagań:

- kombii

- klima

- tempomat

- więcej niż 4 cylindry

- więcej niż 200 KM

- blacha lepsza niż w W202 :D

- napęd na tył, ewentualnie 4x4

- benzyna

- szyberdach - najmniej ważny, ale fajnie gdyby był :P

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Do sedna - BMW E39 Touring z 2000 roku, po lifcie 3.0 benzyna, 231 KM (katalogowo), przebieg 298 kkm (potwierdzony)

 

Vin i dokładne dane auta:

Art.

Wartość

Numer podwozia XXX GV40725

Kod typu DS61

Typ 530I (EUR)

Typoszereg E E39 (2)

Seria 5

Rodzaj konstrukcji TOUR

Układ kierowniczy LL

Drzwi 5

Silnik M54

Pojemność skokowa 3.00

Moc 170W

Skrzynia biegów AUT

Kolor SCHWARZ 2 (668)

Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

Data prod. 2000-11-23

 

Wyposażenie

S216A	 SERVOTRONIC	 							Wspomaganie układu kier. Servotronic
S227A	 SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG	 	Podw. sport.+ obniż. zaw.+ regul. poz.
S249A	 MULTIFUNKTION FUER LENKRAD	 				Wielofunkcyjność dla kierownicy
S261A	 SEITENAIRBAG FUER FONDPASSAGIERE			Poduszka bocz. pasaż. na tyln. siedz.
S320A	 MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL	 				Brak napisu modelu
S339A	 SHADOW LINE	 							Shadow-Line
S386A	 DACHRELING									Reling dachowy
S403A	 GLASDACH, ELEKTRISCH						Dach przesuwno-uchylny, elektryczny
S423A	 FUSSMATTEN IN VELOURS						Dywaniki podłogowe Velours
S428A	 WARNDREIECK								Trójkąt ostrzegawczy i apteczka
S430A	 INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND		Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.
S441A	 RAUCHERPAKET								Pakiet dla palących
S481A	 SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER			Fotel sportowy
S494A	 SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER			Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera
S500A	 SCHEINW.WASCHANL./INTENSIVREINIGUNG		Inst.czyszcz.refl./Czyszcz. intensywne
S508A	 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)				Park Distance Control (PDC)
S522A	 XENON-LICHT								Światło ksenonowe
S534A	 KLIMAAUTOMATIK								Klimatyzacja automatyczna
S609A	 NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL				System nawigacji Professional
S620A	 SPRACHEINGABESYSTEM						Wejście głosowe
S632A	 KOMPLETTVORB. BMW HANDY (MOTOROLA)			Instalacja tel. kom. BMW (Motorola)
S672A	 CD WECHSLER 6-FACH							Zmieniarka CD na 6 płyt CD
S677A	 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL					System HiFi Professional DSP
S710A	 M LEDERLENKRAD	 M							Kier. sport. wielofunk.
S775A	 INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT			Podsufitka antracyt
S785A	 WEISSE BLINKLEUCHTEN						Lampy kierunkowskazów białe
L801A	 DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG					Wersja krajowa Niemcy
S818A	 BATTERIEHAUPTSCHALTER						Główny wyłącznik akumulatora
S863A	 SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA				Spis dealerów, Europa
S879A	 DEUTSCH / BORDLITERATUR					Literatura pokładowa, niemiecki
S915A	 AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL					Dummy-SALAPA
S940A	 SONDERWUNSCH AUSSTATTUNG					Wyposażenie na życzenie Klienta
S970A	 BUSINESSPAKET								Pakiet Business
S202A	 STEPTRONIC									Steptronic
S266A	 LM RAEDER/RADIALSPEICHE 48					Obr. BMW, st. le. spr. rad. 48
S520A	 NEBELSCHEINWERFER							Lampa przeciwmgłowa
S548A	 KILOMETERTACHO								Licznik kilometrów
S851A	 SPRACHVERSION DEUTSCH						Wersja językowa, niemiecki
S220A	 NIVEAUREGULIERUNG							Zawieszenie samopoziomujące
S431A	 INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND		Lusterko wewn. ściemniane automatycznie
S473A	 ARMAUFLAGE VORN							Podłokietnik przedni
S555A	 BORDCOMPUTER								Komputer pokładowy V z pilotem
S602A	 BORDMONITOR MIT TV							Monitor pokładowy z TV
S694A	 CD-WECHSLER VORBEREITUNG					Instalacja zmieniarki BMW na 6 CD

 

VIN z dokumentów:

34320693332_7d6bb8fbd7_k.jpg

 

Trafiła się ciekawa sztuka, do tego w Krakowie :) Handlarze, ale bardzo uprzejmi - auto udostępnili pod dom, spokojnie mogłem sprawdzić wszystko ;)

Auto z historią w ASO do 2014 r.:

Ostatni wpis:

 

25.01.14 - 264 000 km - regulacja reflektorów, kontrola pojazdu 

 

Ostatni odczyt z kluczyka - 298 068 km - czyli przebieg z którym kupiłem :)

 

Potwierdzenie historii wykupiłem na stronie http://www.bimmer-check.com/

 

4 kluczyki, książka serwisowa, instrucje itp - oryginał BMW :)

 

Auto praktycznie tyle co przywiezione do kraju - co uważam za dużą zaletę :)

TUV ważny do czerwca 2017.

 

Lakier i nadwozie:

malowana była tylna klapa oraz błotnik. Zostało to zrobione już u nas w PL.

Wymieniona przednia szyba (nie w ASO) oraz przednia maska (w ASO 2013 r, jest wpis) - miernik lakieru pokazuje tyle co na reszcie elementów.

Poza tym, wszystkie szyby w oryginale, brak korozji na elementach - oprócz fregmentu na dachu.

 

Mechanicznie:

Wiadomo, auto już nie młode i jest parę rzeczy do ogarnięcia:

- hamulce biją

- szyba w klapie tylnej nie pozwala się uchylić, pewnie u nas przy składaniu coś pokombinowali

- poci się przy lewej półosi

- poci się wąż wspomagania

- purchel przy przedniej szybie

- brak opon letnich

- poprawić czujniki PDC

- czujnik położenia wałka (standard w tym modelu)

- czyszczenie wnętrze itd.

- sprawdzić dokładnie tylne pneumatyczne zawieszenie

- ogarnąć składanie lusterek

- servotronik - imho kierownica ciężkawo chodzi

+ pakiet starotwy - filtry olej silnikowy + skrzynia itd.

 

Zdjęcia z zakupu:

33505230503_93dea3682b_k.jpg 34184203811_a6f6d62b57_k.jpg

33505229753_632cf39eee_k.jpg 34184200841_dbdd506bbe_k.jpg

34184199631_1f74e3033c_k.jpg 33505227913_1f688d70ed_k.jpg

34184197421_f4b47bb04d_k.jpg 34184195231_3713b451b5_k.jpg

33505225393_50c5ca97ba_k.jpg

34320693022_2577244460_k.jpg

 

Rdza przy przedniej szybie i na prawym słupku:

33473546904_776176869b_k.jpg

 

Podwozie i wycieki/zapocenia (silnik i skrznia suche):

34157139972_999b15aea7_k.jpg 33505213753_81d5075aff_k.jpg

33473542814_347e7889f5_k.jpg 34157116742_a893b7bf68_k.jpg

34157141852_2b2716dfaa_k.jpg 34157143352_25f78c1971_k.jpg

33473540604_7c53584bd0_k.jpg

 

Teraz chciałbym zadać kilka pytań, jeżeli możecie pomóc laikowi w temacie BMW :) Bardzo proszę o taryfę ulgową, jeżeli pytania są ... no sami wiecie jakie :)

Na część pytań mam już odpowiedzi (forum 5er) ale zostawię listę i będę moderować post :)

 

1) Dolewanie płynu chłodzącego - wg. instrukcji mam go za mało, mogę go dolać i tyle, czy muszę odpowietrzać (nie wiem jak to w BMW, ale siedzę w mercach i tam układ sam się odpowietrza)? Polecacie jakiś płyn? Docelowo wymieniony cały będize w przyszłym miesiącu. [ZAŁATWIONE]

2) Płyn do spryskiwaczy i zbiorniki - co lejecie do tego drugiego zbiorniczka? (wg. instrukcji 'intensywnego mycia') [ZAŁATWIONE]

3) Jak dobrać się do tylnej wycieraczki? Niestety po ingerencji naszych 'fachowców' wycieraczka nie działa ;)

4) Uchylanie tylnej szyby - tutaj też jest problem, nie da sie otworzyć, od czego zacząć?

5) Elektrycznie składane lusterka - widzę, ze guzik jest, ale lusterka nie reagują - jakieś sugestie od czego zacząć? ;)

6) Zawieszenie tylne - czy kompresor schowany w obudowie powinien być słyszalny w kabinie?

7) Przeniesienie kompresora NIVO - jakieś sprawdzone rady?

8) Odpięcie aku - czego się spodziewać po ponownym podłączeniu? (kodowanie szyb? jakiś kod potrzebny do navi?) [ZAŁATWIONE]

9) Mam w schowku na rękawiczki coś jakby latarka - do czego jest to potrzebne? (wpinane w specjalne gniazdo) [ZAŁATWIONE]

10) Czy da się wykorzystać instalacje do telefonu (Motorola) do współczesnych tel.? Komunikacja bluetooth?

11) Odtwarzanie MP3 - ciężko to ogarnąć? :)

12) Zmiana języka i aktualizacja map - jakiś sprawdzony sposób? :)

 

Mam nadzieję,że nie zamęczyłem na początek!

Edytowane przez avalar
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fure w spoko wyposażeniu, ale ja bym się tą rdzą martwił. Dobrze na zdjęciach widać. że tam kawał podłogi już zardzawiony?

Dodać do tego dach, słupek, + podejrzanie wyglądające progi - sprawdź czujnikiem jak wyglądaja - trochę na walkę wydasz.

 

Tak z ciekawości, dużo masz wpisów w ASO? Czy kilka lat + później pusto i kolejny na regulację?

 

Można wiedzieć ile dałeś za tą furę? Cena chyba mocno promocyjna musiała być patrząc po zakresie prac jaki masz do wykonania.

 

Co do reszty:

 

3) Jak dobrać się do tylnej wycieraczki? Niestety po ingerencji naszych 'fachowców' wycieraczka nie działa ;)

4) Uchylanie tylnej szyby - tutaj też jest problem, nie da sie otworzyć, od czego zacząć?

 

Między dachem a klapą masz wiązkę - tam jest newralgiczny punkt dla instalacji. Prawdopodobnie izolacja się skruszyła i przebicia masz. Dotyczyć to może zarówno wycieraczki jak i szyby w klapie.

 

5) Elektrycznie składane lusterka - widzę, ze guzik jest, ale lusterka nie reagują - jakieś sugestie od czego zacząć? ;)

 

Zardzewiały pewnie na zawiasach. Spróbuj ręcznie czy coś się rusza. Jest jakikolwiek dźwięk jak wciśniesz? Tam są plastikowe zębatki, mogły się wytrzeć i już nie łapią.

 

6) Zawieszenie tylne - czy kompresor schowany w obudowie powinien być słyszalny w kabinie?

 

Tak, ale delikatnie, nie pamiętam czy po stacyjce czy po odpaleniu. Nie powinien za długo chodzić - najwyżej jeśli to kilka sekund.

 

7) Przeniesienie kompresora NIVO - jakieś sprawdzone rady?

 

LPG ładujesz? U mnie było na butli umiejscowione - butla 42L chyba się mieściła

 

9) Mam w schowku na rękawiczki coś jakby latarka - do czego jest to potrzebne? (wpinane w specjalne gniazdo) [ZAŁATWIONE]

 

Do świecenia :D Ja tam wrzuciłem wyjście na 3 zapalniczki (kamera, ładowarki)

 

10) Czy da się wykorzystać instalacje do telefonu (Motorola) do współczesnych tel.? Komunikacja bluetooth?

11) Odtwarzanie MP3 - ciężko to ogarnąć? :)

 

Możesz kupić wirtualną zmieniarkę yatour naprzykład

Opublikowano

Witamy w dziale e39 :)

 

Trochę roboty masz. Niestety blachy w e39 nie są zbyt dobre, więc sporo pracy przed Tobą. Dobrze wyposażone i sprawne e39 daje sporo radości z jazdy, więc jak uporasz się z usterkami to banan z twarzy nie będzie schodził.

Opublikowano
Fure w spoko wyposażeniu, ale ja bym się tą rdzą martwił. Dobrze na zdjęciach widać. że tam kawał podłogi już zardzawiony?

Dodać do tego dach, słupek, + podejrzanie wyglądające progi - sprawdź czujnikiem jak wyglądaja - trochę na walkę wydasz.

 

Tak z ciekawości, dużo masz wpisów w ASO? Czy kilka lat + później pusto i kolejny na regulację?

 

Można wiedzieć ile dałeś za tą furę? Cena chyba mocno promocyjna musiała być patrząc po zakresie prac jaki masz do wykonania.

 

Co do reszty:

 

3) Jak dobrać się do tylnej wycieraczki? Niestety po ingerencji naszych 'fachowców' wycieraczka nie działa ;)

4) Uchylanie tylnej szyby - tutaj też jest problem, nie da sie otworzyć, od czego zacząć?

 

Między dachem a klapą masz wiązkę - tam jest newralgiczny punkt dla instalacji. Prawdopodobnie izolacja się skruszyła i przebicia masz. Dotyczyć to może zarówno wycieraczki jak i szyby w klapie.

 

5) Elektrycznie składane lusterka - widzę, ze guzik jest, ale lusterka nie reagują - jakieś sugestie od czego zacząć? ;)

 

Zardzewiały pewnie na zawiasach. Spróbuj ręcznie czy coś się rusza. Jest jakikolwiek dźwięk jak wciśniesz? Tam są plastikowe zębatki, mogły się wytrzeć i już nie łapią.

 

6) Zawieszenie tylne - czy kompresor schowany w obudowie powinien być słyszalny w kabinie?

 

Tak, ale delikatnie, nie pamiętam czy po stacyjce czy po odpaleniu. Nie powinien za długo chodzić - najwyżej jeśli to kilka sekund.

 

7) Przeniesienie kompresora NIVO - jakieś sprawdzone rady?

 

LPG ładujesz? U mnie było na butli umiejscowione - butla 42L chyba się mieściła

 

9) Mam w schowku na rękawiczki coś jakby latarka - do czego jest to potrzebne? (wpinane w specjalne gniazdo) [ZAŁATWIONE]

 

Do świecenia :D Ja tam wrzuciłem wyjście na 3 zapalniczki (kamera, ładowarki)

 

10) Czy da się wykorzystać instalacje do telefonu (Motorola) do współczesnych tel.? Komunikacja bluetooth?

11) Odtwarzanie MP3 - ciężko to ogarnąć? :)

 

Możesz kupić wirtualną zmieniarkę yatour naprzykład

 

madseason będę pisać odpowiedzi po kolei :)

 

Rdza - powiem tak, przerobiłem już merca z '96 i mazdę z '94, oba auta wciąż z nami i jak dla mnie nie ma tu w ogóle tragedii. Na podwoziu dla mnie to jest bardziej nalot na tych łączeniach niż rdza, aparat tak wyostrzył. Wiadomo, przy czyszczeniu może wyjść więcej, ale przy oględzinach bez dramatu :)

Co masz na myśli mówiąc o progach? :)

 

Wpisów mam ok. 20 :) Przerwa jest od 2005 do 2011 (jakieś 100kkm).

 

Cena - PW.

 

Dzięki za odpowiedzi do pytań!

 

3, 4) Patrz niżej :)

 

5) Nie ma dźwięku przy wciskaniu niestety, zostało jeszcze upewnić się, ze bezpieczniki są ok :)

 

6) Ok, będe sprawdzać :)

 

7) Tak, dokładnie z powodu montażu LPG pytam :)

 

9) Ok, dobry pomysł :D

10, 11) Ok, sprawdzę yatour :)

 

koribiker22

 

Również witam :)

 

Trochę roboty masz. Niestety blachy w e39 nie są zbyt dobre, więc sporo pracy przed Tobą. Dobrze wyposażone i sprawne e39 daje sporo radości z jazdy, więc jak uporasz się z usterkami to banan z twarzy nie będzie schodził.

 

Dokładnie na to liczę!

 

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dzisiaj mając chwilę zabrałem się za próbę demontażu wycieraczki i dobrania się do przełącznika tylnej szyby...

 

Sprawdziłem wiązkę idącą przy zawiasie, jak dla mnie wygląda bardzo zdrowo:

34555498666_4ca4136a27_k.jpg

 

Niestety, wiedziałem że nie będzie łatwo i jak na razie bez postępu. Jak widać, wygląda to już tak, że ktoś próbował, ale bez skutku:

34466492421_a9b17e8fd3_k.jpg

 

Mnie udało się troszkę ją wykręcić, ale nie wyszła do końca:

34434970012_a53c5f826c_k.jpg

 

Plastik/cały przełącznik wiedziałem, że będzie trzeba kupić nowy, więc licze się że mogę go rozwalić.

 

1) Pytanie, jak to zrobić, żeby nie uszkodzić niczego więcej?

2) Jestem w stanie zdjąć tą osłonę, jeżeli nie mogę uchylic szyby?

33787019033_7a4605ce14_k.jpg

3) jak ma być założona ta gumowa harmonijka na kable:

33753794554_d78a550746_k.jpg

Opublikowano
U mnie w 528iA kompresor nivo przenieśli mi "gazownicy" w prawy boczek (nad akumulator) bo tak ustaliliśmy. Sam go później wsadziłem w oryginalną obudowę i dodatkowo wygłuszyłem, nie ma tragedii. Butla u mnie weszła 80,5L, a dookoła niej jest jeszcze miejsce by pochować jakieś graty :)
Opublikowano

Mniszek - raczej tak jak hawraneek pisze, tam nie ma opcji zmieścić takiej butli :) Jeżeli możesz pokaż zdjęcia i podeślij model butli :)

 

Panowie i Panie - jeszcze pytanko - wymiana oleju w skrzyni, statyczna czy dynamiczna? Prawdopodobnie olej nie był zmieniany do tej pory :P

Opublikowano
Są różne wersje. Pytanie czy wypłukiwanie szlamu z zakamarków jest dobre. Ale jak skrzynia jest zdrowa, to czy stateczna czy dynamiczna przedłuży jej życie. Ja się zdecydowałem na statyczną, poprawa była spora, jak dobije 50-60tyś od wymiany to pewnie dynamiczną zrobię.
Opublikowano
koribiker22 ja po rozmowie ze znajomym i z gościem, który został mi polecony w Krk zdecydowałem się na statyczną. Jutro rano wymiana ;)
Opublikowano
Pewnie. W niektórych układach smarowania turbin gazowych w elektrowniach olej jest lifetime, po prostu jest dodatkowy układ oczyszczania i filtracji oleju. Idąc tym tokiem rozumowania, odświeżenie oleju w skrzyni może jej pomóc, na pewno nie zaszkodzi. Z dynamiczną wymianą przy takim przebiegu może być niestety różnie.
Opublikowano

I na INPIE pojawiły się błędy:

34774321345_efd7946507_b.jpg

33932800364_2897becdc4_b.jpg

 

Wiem, że ten 18 to czujnik wałka - a czy ten 104 może być z tym połączony czy to coś z uszczelnieniem vanosa?

Czy może po wymianie wałka, sprawdzić czy 104 się powtórzy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypnij najpierw i potraktuj preparatem do styków wtyczkę oraz gniazdo czujnika wałka rozrządu wylotowego, sprawdź jeszcze czy nie jest uszkodzona izolacja przewodów, jak nie pomoże to wymień czujnik, błąd 104 to raczej skutek.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Kolejna porcja części:

34831143311_361b1ac40e_b.jpg

1) Olej silnikowy 5W40 - Neste city pro 5w40

2) Filtr oleju Knecht

3) Tarcze przód ATE

4) Klocki przód ATE

5) Klocki tył ATE

6) Tarcze tył ATE

7) Komplet przewodów elastycznych Textar

8) Płyn hamulcowy ATE SL6

9) Płyn do wspomagania - ATF Millers

10) Opaska na węże

11) Opaska na węże

12) O-Ring

13) filtr paliwa - Knecht

14) czujniki zużycia klocków Ate

15) Płukanka - archoil

16) Przewód ssący wspomaganie

17) Przewód powrotny chłodnicy wspomaganie

18) Świece Beru

19) Filtr powietrza

20) Odma + przewody odmy

21) Czujnik wałka wydechowy

22) Pierścień uszczelniający do zbiorniczka wspomagania

23) Archoil 9100

Opublikowano

Update 31.05.2017

Auto odebrane, co zostało zrobione:

1) Olej silnikowy 5W40 - Neste city pro 5w40

2) Filtr oleju Knecht

3) Tarcze przód ATE

4) Klocki przód ATE

5) Klocki tył ATE

6) Tarcze tył ATE

7) Komplet przewodów elastycznych Textar

8) Płyn hamulcowy ATE SL6

9) Płyn do wspomagania - ATF Millers

10) filtr paliwa z regulatorem ciśnienia- Knecht

11) czujniki zużycia klocków Ate

12) Płukanka - archoil

13) Przewód ssący wspomaganie

14) Przewód powrotny chłodnicy wspomaganie

15) Pierścień uszczelniający do zbiorniczka wspomagania

 

W kolejce już do samodzielnej zabawy czekają:

16) Świece Beru

17) Filtr powietrza

18) Odma + przewody odmy

19) Czujnik wałka wydechowy

20) Dodatek do oleju Archoil 9100

 

Update 06.06.2017

Przygód z BMW ciąg dalszy :) Chłodnica zaczęła popuszczać w tym miejscu, po przeczytaniu klilku wątków rozumiem, że jest to raczej standard i nie wymienialne kolanko?

 

35130030085_9d79b6f199_k.jpg

 

Nie udało się odkręcić śrubki od czujnika wałka wylotowego... Trzeba będzie kombinować, bo dostęp tam mega dupiany :)

Zamówione nowe opony letnie: Nexen NBLUE HD PLUS 225/55R16 99 H

 

Możecie podpowiedzieć jak wymienić ten element trzymający pokrywę silnika:

34285461964_00422ae8be_k.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam kolego widzę, że masz bliźniaczy egzemplarz.

Jeśli chodzi o gaz i kompresor. U mnie też jest butla 54l i to kosztem tej dolnej podłogi i wydaję mi się, że nie ma szans wpakować tam coś większego.

U mnie kompresor został przeniesiony w ten przedział w stronę tylnej kanapy. Niestety buczy przy pompowaniu więc muszę sprawdzić i go jakoś wygłuszyć.

Co do lusterek to częsty problem zwłaszcza gdy ludzie nie używają ich wtedy zacierają sie silniczki. Ja u siebie zrobiłem to w ten sposób: pod spodem jest taka mała klapka na jedną śrubkę, otworzyłem to i lałem tam do bólu WD-40. W międzyczasie naciskałem przycisk składania i ręką z wyczuciem "pomagałem" się złożyć i rozłożyć. Robiłem tak kilka razy i pomogło połowicznie bo składało się z wielkim trudem tylko do połowy. Ku mojemu zdziwieniu po paru dniach nagle zaczęło działać i już chodziło cały czas.

 

Obserwowałeś już zużycie oleju w silniku?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cewki masz przykręcane? U mnie w 2003 już są na wtyk tylko, sam się zdziwiłem, dużo czasu to oszczędza przy wymianie świec. :lol:

 

Co do odmy - wymieniałem u siebie w poprzedniej - 3.0 - masakra, żeby zapiąć ten wąż co leci z pokrywy zaworów. Mogę Ci poradzić, żeby zamontować go do odmy, i próbować przepchnąć spod kolektora. Pałowanie straszne, ale sam nie byłem w stanie zapiąć go pod kolektorem wkładając od góry.

Opublikowano

Nowak.1986 u mnie będzie 67L, wymierzone - dzisiaj właśnie zostawiłem na montaż instalacji :) Kompresor mam plan przenieść na lewą stronę, nad butle tam gdzie jest ten plastik przy lewarku :) To że buczy - cóż :) Byłem zaskoczony, że jest tak bardzo wyciszony w fabrycznej puszce :) Za lusterka będę się brać, ale nie mam ciśnienia :) Bardziej wycieraczka mnie denerwuje z tyłu :P Najgorszy jest brak czasu na grzebanie....

Zużycia oleju po przejechaniu 1k km nie zauważyłem - będę obserwować dalej :) Sam jestem ciekaw ile wypije :)

 

madseason wygląda, że przykręcane :D Podejrzewam, że oszczędza się troszkę czasu :)

Za tą wymianę odmy nie mogę się jakoś wziąć, ale widzę że łatwo nie będzie :) Będę działać i dam znać :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.