Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

To pierwszy post na tym forum tak wiec prosze o wyrozumialosc.Niestey brak poskich znakow w klawiaturze.

Od tygodnia posiadam BMW E60 520D 163km 2007r.. Wczesniej posiadalem e46 320d tak wiec seria 5 to dla mnie nowosc.

Co zwrocilo na mnie uwage to to ze samochod jest mulasty i ze odcina moc na 3 biegu w gore przy ok 3000 obr.

Kabel do BMW przyjdzie mi dzisiaj. Na desce rozdzielczej nie mam zadnych bledow.Co zauwazyle to niedzialaja kreski na obrotomierzu(te od temperatury) i zawsze wskazuja 4500 obr.

 

Dzisiaj rano jadac do pracy 60km przy 7 C na zewnatrz uruchomilem ukryte menu nr 7 i odkrylem ze temeratura silnika nie przekroczyla 65C (w korku) i 55C podczas jazdy.Wiem ze na 90% jest walniety termostat. Teraz :

 

1. Który termostat jest do wymiany - glowny czy termostat EGR czy najlepiej oda?

2. Czy te wskazania kreskowe na obrotomierzu moga niedzialac dlatego ze termostat jest uszkodzony czy to calkiem inna usterka?

 

0626b7ffae34.jpg

d375a33e58c9.jpg

Dziekuje za pomoc

Opublikowano

Na początek uzyj klawiatury i solidnie przyłóż nią sobie po łapkach za zaśmiecanie forum kolejnym postem w temacie na który są juz setki odpowiedzi. Następnie użyj szukajki i korzystaj z jej wynikow - na temat termostatów jest już wszystko napisane, o kreskach na obrotomierzu w wersji pre-lci i lci rownież.

:search:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpowiedź i rozwiązanie jest proste.

Wymień termostaty, będziesz miał święty spokój, choć częściej szwankuje ten przy EGR i w sumie od niego możesz zacząć. Kosztuję około stówki.

Przez termostat silnik nie osiągał temperatury 75' potrzebnej do wypalania DPF. DPF się zapchał i ograniczył Ci moc (też tak miałem).

Jak już zmienisz termostat/y, to wsiadaj w samochód i jedź do kogoś z komputerem, niech wymusi kilka wypaleń DPF, możesz sam spróbować przejechać jakąś dłuższą trasę, dość dynamicznie, może pomoże. Podejrzewam jednak, że DPF masz już tak zawalony, że albo wymiana, albo możesz jeszcze spróbować oddać go do jakiegoś zakładu zajmującego się czyszczeniem chemicznym..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Dzieki Krzychu.

 

Tak wlasnie myslalem ze przy walnietym termostacie nie wlaczy sie procedura wypalania dpf :(.

Kabel przyjdzie mi dzisiaj i jak wymienie termostaty to w DIS uruchomie procedure wypalania DPF.

 

Przepraszam gordon ale nie znalazlem informacji odnosnie kresek na obrotomierzu.

 

w tej wersji samochodu powinny dzialac czy nie? Dodam ze jak robie test wyswietlacza to te kreski sie nie ruszaja.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Słyszałem, że te kreski się zacinają..

Półtora roku jeździłem nieświadomy, że w ogóle one są, nie zwracałem na nie uwagi, aż wpadłem na jakiś temat o nich i teraz wiem, że są i się ruszają :D

U mnie jest tak, że gdy odpalam zimny silnik, to, w zależności od temperatury zewnętrznej, kreski stoją na około 4000, w mrozy było w okolicach 3700, a jak się silnik rozgrzeje, to spadają to tego momentu, w którym Twoje stoją i dopiero wtedy wkręcam silnik powyżej 2000rpm. Zastępuje to wskaźnik temperatury, którego brakiem byłem przerażony, gdy kupiłem e60.

U Ciebie chyba coś jest nie tak, bo przy teście zegarów powinny się ruszać:

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Kurde u mnie te kreski sie nie ruszaja. Mam e61 LCI. Jak moze to naprawic?

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
W wersji LCI naprawia się dopiero jak zaczną się ruszać. :)
Opublikowano
Witam ,mam auto 2005 grudzień i te kreski też sie nie ruszją u mnie,ani na tescie zegarów ani jaksie nagrzewa,wkońcu jak to ma być bo już zgłupiałem,czytałem temat o termostatach i tych kreskach każdy pisze co innego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W mojej, z listopada 2006, wszystko chodzi, więc u Ciebie tez powinno:

https://www.youtube.com/watch?v=4VDYySumZ98

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano

Witam ponownie :)

 

Zrobie mały update:

 

1. Wymieniłem 2 termostaty i temperatura silnika oscyluje w granicach 85-86 ( dzieki Krzychu :cool2: ) 3,5 godziny pracy + wyczyszczeniem EGR ;)

2. Proba wypalenia DPF to juz inna bajka.... Ustawilem wypalanie ISTĄ przejechalem 100 km i nic ... Dopiero kasowanie bledy DPF jazda na temopomacie pomogla.

 

c6ba70fb8aab.jpg

Cisnienie pw wydechu wróciło do normy.

3. Niestety po wypalyniu DPF pojawił się błąd 447B Oxygen Sensor co wyczytałem że to sonda Lambda

7b6910c9872b.jpg

Silnik odzyskał cześć mocy ale wolno reaguje i szarpie przy 1800-2000 rpm.

Wiem że są jeszcze błedy świec ale to nie powinno miec wpływu.

4. Niestety kreski na liczniku dalej nie naprawione i nie wiem jak się za nie zabrać:(

 

Teraz moje pytania:

1.Czy to możliwe że przy wypalaniu mogła siąść sonda? (Znalazlem orginalną sondę Lambda za ok 600 zl)

2. Czy przez sondę mogą być takie objawy silnika?

3. Czy w tej seri BMW jest tylko jedna sonda?

4. Jeżeli 4 świece pokazują bład czy to może być uszkodzony także sterownik świec ?

 

Z góry dziekuję za pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przeczytałem kilka tematów o tym błędzie i wszędzie po wymianie sondy na nową problemy ustawały, a objawy były podobne jak u Ciebie, czyli mniejsza moc, szarpanie itp. Chyba więc czeka Cię wydatek. W jednym z tematów chłopak pisał, że stało się to po wymuszonym wypalaniu DPF, po tym właśnie jak wymienił termostaty. Można się do niej dostać od góry, zdejmując filtry kabinowe i osłony.

Błąd wszystkich świec, to zazwyczaj sterownik. Można go samemu naprawić, zajrzyj na galerię kolegi Apacer.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, posiadam bmw 520d z automatem oraz silnikiem m47n2. Moc jest po redukcji na 150km. Ostatnio bylem aby podniesc moc, Pan ktory sprawdzal auto na hamowni stwierdzil, ze jest cos nie tak. Okolo 3,4k-3,7k obrotow moc chwillwo spada, po czym znow rosla w okolice 150km. Przed proba sprawdzil na komputerze i byl zapisany w historii tymczasowy blad dpf. Normalnie jezdzac, nie czuc spadku mocy, czy innych problemow. Na desce rozdzielczej nigdy nie pojawil sie zaden blad z silnikiem czy dpf. Bo przejechaniu okolo 100km sprawdzalem komputerem z programem diagnostycznym i nie bylo bledow. Czy ktos mial podobny przypadek lub moglby podpowiedziec na co zwrocic uwage?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przyczyn spadku mocy na wykresie może być dużo, do analizy potrzebne jest live data z inpa, oczywiście trzeba wyłapać moment, w którym jest ten spadek mocy. Poza tym jeżeli był błąd dpf to warto sprawdzić jakie jest ciśnienie, kiedy ostatnio był wypalany i ewentualnie wymusić wypalanie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Cisnienie dpf w normie, wypalanie bylo 120 km wstecz przed hamownia. To informacje z komputera diagnostycznego przed hamownia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.