Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powiedzcie mi o co chodzi wymienialem swiece przed chwila u swojego autka i troche jestem zaskoczony szukajac wiadomosci na forum znalazlem ze wszyscy jezdza na brk 6 ek ja wykrecam swoje a tu bosch w dodatku te boscha ma bardzo duza odleglosc elektrod od tego dzyndzla na srodeczku(sory nie wiem jak sie to nazywa) okolo 1,5mm ....:/ a ten owy dzyndzelek na srodku jest hmmm plaski.... a w brk 6 ek jest okragly.

 

Jezdzic na tych brk 6 ek czy lepiej boscha kupic??

 

aha te brk maja mala odleglosc elektrod od srodka te boschoskie sa takie poprzepalane czy o co chodzi z ta odlegloscia??

 

http://img53.imageshack.us/my.php?image=zdjcie10wv9.jpg

 

 

swiece moga sie zapiec...?? jezdze min codziennie i sa jakby lekko przyrdzewialeelektrody i zakamienione mial tak ktos?? czego to jest wina?? jedna mi sie ulamala przy wykrecaniu jak na zdjeciu widac.:/

Opublikowano

Łomatko, z taaaaaakimi przerwami na elektrodach jak na zdjęciu, to jestem pełen podziwu, że silnik jako tako działał. :shock:

 

Ten dziwny syf "kamień" na świecach wygląda po prostu na nagar, który się nazbierał wskutek zbyt dużej przerwy i wadliwego procesu spalania.

 

Przerwa między elektrodami 0,7-0,8 mm obowiązuje też w świecach wieloelektrodowych.

 

Tyle że w nich mierzy się (i w razie potrzeby ustawia) przerwę między KAŻDĄ elektrodą boczną a jedną jedyną środkową.

 

Kup jedynie słuszne NGK i będzie OK.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
dzieki za info swiece wymienilem dzis na brk6ek ale nie mialem sie juz czasu przejechac autkiem nigdzie a odleglosci jeszcze nie sprawdzalem wiec rano to zrobie dzieki wielkie
Opublikowano

Świece już kupione i założone.

 

niksta,

jeżeli wkręcałeś świece po wyjęciu z fabrycznych pudełek, nic przy nich nie grzebałeś, żadna nie spadła, to przerwa na elektrodach powinna być OK.

 

Fabrycznie świece mają już ustawioną zwyczają przerwę, pasującą do większości aut. Ale sprawdzić odstęp elektrod warto.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Mój brat jeździ na świecach Boscha i co jakiś czas pęka w nich izolator środkowej elektrody ale on i tak mówi że bosch jest najlepszy :mad2:

Ja mam NGK już ponad 15 000 km na jednych świecach i ZERO problemów :mrgreen:

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Opublikowano

Według mnie najlepsze sa swiece NGK takie jak katalogowo ma dany model silnika (oczywiscie orginały tylko)

 

Te swiece co widze na zdjeciu mają jakies 40 tys km :) Wyjechane jak ło matko. Naprawde dziw ze ten samochód dobrze jezdził a silnik dobrze pracował.

 

jutro zobaczysz róznice przy odpalaniu i jedzie moze nie znaczną ale nie meczysz tak układu zapłonu

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Te swiece co widze na zdjeciu mają jakies 40 tys km :) Wyjechane jak ło matko.

Chyba mają ze 140 tys km... :wink:

Ja u siebie zmieniam świece mniej więcej co 30 tys km i po wyjęciu wyglądają niemal jak nowe. A na pewno daleeeeeko im do takiego wyglądu jak te na zdjęciu.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

Zgadzam się z Bastkiem, też wymieniam co ok. 25 tys i są z wyglądu jak nowe a te ze zdjęcia, żeby nie przesadzić, mają ponad 100tys.

Jako ciekawostkę podam, że silnik będzie pracował nawet bez elektrod/elektrody bocznej. Nie będzie to równa praca, ale to pokazuje jaki zapas energii ma iskra.

Opublikowano

Witam

Mam zamiar zmienić świece na NGK. Silnik M40 93r , zagazowany.

Ma ktoś może rozpiskę jakie świece NGK do jakiego silnika??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Witam

Mam zamiar zmienić świece na NGK. Silnik M40 93r , zagazowany.

Ma ktoś może rozpiskę jakie świece NGK do jakiego silnika??

Do Twojego silnika są nast. świece NGK:

 

 

 

BKR6EK 2288 20,29 zł >9

 

BKR6EQUP 3199 54,16 zł >9

 

V-LINE NR20 4388 19,80 zł >9

 

V-LINE NR30 6343 52,87 zł >9

 

Ceny w InterCars

BMW to samochody, reszta to tylko nieudane próby...
Opublikowano
...BKR6EK 2288 20,29 zł >9 ...

...V-LINE NR20 4388 19,80 zł >9...

 

Z tego co sprawdzałem to mam (kiedyś kupione) V-LINE BKR6EK Nr 20 - są dwu-elektrodowe. Czy aby do gazu nie powinno sie stosować jedno-elektrodowych ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.