Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

Samochód: BMW E46 316ti COMPACT, 1,8, 85 kW, N46, 2004 rok

 

Inpa pokazuje:

2B5C CDKN – Crankshaft sensor

P0335 Crankshaft Position Sensor ‘A’ Circuit

 

Po kasowaniu powyższych błędów oczywiście powracają.

 

Wynika więc z tego że chodzi o czujnik położenia wału korbowego.

 

Objawy:

- mniejsza moc samochodu

- szarpanie

- w momencie jak pojawia się CE to szarpnie mocniej, pojawia się na chwilę kontrolka akumulatora (tak jakby przerywa zapłon)

- jak już świeci CE to oprócz słabszej mocy i szarpania występuje taki objaw że można kręcić max. 3000 obrotów. Powyżej się nie da.

- wolne obroty są podwyższone (tak ok. 1200)

- odpala bez problemu

- obroty stabilne, nie falują

 

Czy są to na pewno objawy uszkodzonego czujnika położenia wału lub jego okablowania? Wiem że czasami komputer lubi mylić czujnik położenia wału z czujnikiem (czujnikami) położenia wałka rozrządu. Jeżeli są to na pewno objawy wskazujące na czujnik położenia wału korbowego to proszę o następujące informacje:

 

1.W jaki najprostszy sposób dostać się do czujnika położenia wału korbowego dokładnie w powyższym silniku? Trochę czytałem na ten temat i z tego co się zorientowałem dostęp jest trudny, ale nie znalazłem nigdzie opisu do tego konkretnego silnika. Może ktoś wymieniał w tym dokładnie silniku i ma jakiś prosty sposób dojścia (z góry, z dołu, co odkręcić itp.)

 

Będę wdzięczny za wszelkie informacje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik lub wtyczka, wiązka do sprawdzenia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Czujnik wchodzi w skrzynię korbową pod kolektorem ssącym. Niestety kolektor do wymontowania. Jeżeli podejmiesz się naprawy to radzę przy okazji ściągania kolektora wyczyścić bądź wymienić odmę. Mi to zajęło calutki dzień.
Opublikowano
Nie da rady bez zdejmowania kolektora? Komuś podobno się to udało. Pytanie tylko czy go w ogóle widać przy założonym kolektorze?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na razie jeżdżę i obserwuję błędy. I pojawiły się dodatkowe okoliczności. Teraz oprócz czujnika położenia wału korbowego pokazuje też błędy obu czujników położenia wałków rozrządu.

Czy błędy czujników położenia wałków rozrządu mogą powodować błąd czujnika położenia wału? Do czujnika położenia wału nie pasują mi objawy za bardzo. Nie gaśnie, pali na dotyk. Czy ktoś się spotkał z sytuacją że błąd czujnika wału mogą powodować niesprawne czujniki położenia wałków rozrządu?

Opublikowano

Bez czujnika wału korbowego nie będzie pracował silnik, więc miałbyś problem z odpalaniem lub gaśnięciem silnika podczas pracy.

Silnik może pracować bez czujników wałka rozrządu ale nie może bez czujnika wału korbowego bo to jest podstawowy sygnał dla ECU.

  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.