Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam taki problem z M43B18 że jakiś czas temu kiedy jechałem pęk mi króciec wody i wywaliło cały płyn i auto się zagotowało i od tamtej pory kiedy stoję lub powoli jadę auto łapie wysoką temperaturę aż do czerwonego pola a jak przyspieszę jakoś do 120km/h to temperatura spada do 90 stopni. Od tamtej pory górny wąż wraz z górną częścią chłodnicy są gorące a dolna część chłodnicy i dolny wąż są zimne to postanowiłem wywalić termostat i dolny wąż zaczął się robić taki chłodny ale chłodnica na dole dalej zimna to kolejna poleciała nowa pompa wody ale to za dużo nie zmieniło oprócz tego że teraz temperatura też tak samo rośnie ale dużo wolniej ale nadal jak chwile postoję albo po kilku kilometrach jak zwolnię to temperatura znowu rośnie do czerwonego pola. Przeczytałem już na forum chyba wszystkie tematy i za dużo się nie dowiedziałem ale w jednym było takie coś

Podjechałem do najlepszego mechanika w Katowicach od bmw i zanim skończyłem mu opowiadać co się dzieje z autem przerwał mi i zapytał czy nie wywaliłem przypadkiem termostatu :?: Nie wiem czy tak jest we wszystkich silnikach ale on mi powiedział że w M43 termostat nie tylko otwiera duży obieg ale też go wymusza bo przytyka tam jakiś kanał w głowicy czy coś.
i teraz pytanie czy to może być przyczyną tej temperatury czy raczej szukać jej gdzieś indziej?
Opublikowano

Układ odpowietrzony? Skoro część chłodnicy jest gorąca a druga część zimna to na pewno nie jest odpowietrzony..

 

Wysłane z mojego Lenovo K6 Note przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Ja jej osobiście nie odpowietrzałem ale robił to znajomy i na pewno jest na 100% dobrze odpowietrzona ale też jest podejrzenie że pompa wody nie daje rady bo coś słabo pompuje. A ten termostat ma coś do znaczenie że go nie ma czy to raczej nie ma znaczenia?
Opublikowano
zamontuj termostat.napisałeś że pompę dałeś nową ale objawy jakie podajesz mogą być przyczyną pompy.a jak auto masz zagrzane jakie powietrze leci w środku?zastanawia mnie czy bez termostatu w trasie auto osiągnie temperaturę 90c bo chyba nie powinien.trzeba by było jeszcze chłodnice sprawdzić czy nie zapchana
Opublikowano
...zastanawia mnie czy bez termostatu w trasie auto osiągnie temperaturę 90c bo chyba nie powinien...

 

Moja E36 nie miała termostatu przez chwilę i w trasie osiągała ponad 90 stopni musiałem ogrzewanie dać na max żeby nie zagrzać silnika przez ten jeden dzień.

 

 

Wysłane z mojego Lenovo K6 Note przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Źle sformułowałem pompa jest używana ale z jeżdżącego auta i w nim normalnie chodziła a co do termostatu to jest coś takiego że przez jego brak może nie robić obiegu taki jak powinien być?
Opublikowano
Nie wiem jak jest w m43 ale w m50/52/60 jak się wyciągnie termostat to samochód się porostu nie dogrzewa. Zakładam że jest tak samo bo dlaczego miałby być inaczej?
Opublikowano
Chłodnica jest ciepła w całości czy któraś strona jest chłodniejsza?
Opublikowano
Odpowietrzona jest na pewno dobrze a postaram się może w tym tygodniu kupić nową pompę i zobaczę jak będzie i dam znać co i jak.
Opublikowano
Chłodnica jest gorąca w górnej części przy górnym wężu tak do połowy chłodnicy a dól jest letni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.