Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam BMW E87 2006 120D 163KM. Przejechane 230tys. Przeze mnie przez 2 lata około 60tys. Przez ten czas nie miałem żadnych problemów. Wymieniłem tylko sprzegło i koło dwumasowe a tak normalne sprawy eksploatacyjne. W ubiegłym tygodniu przez tydzien zrobiłem około 3tys km w tym trasa do zachodnich Niemiec 1tys km w jedną cały czas autostradą więc silnik praktycznie cały czas na wysokich obrotach, gdy wracałem zapaliła mi się kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego. Rzeczywiscie jest mało, zdjęcie niżej. Teraz pytanie gdzie płyn ubył, wszędzie suchutko oprócz jednego węża gdzie poniżej łączenia jest upocony jak na zdjęciu. Przepraszam za moją małą wiedzę ale naprawdę dopiero się uczę tego wszystkiego, z kazdą kolejna usterką wiecej :) Samochód zachowuje się normalnie, nie kopci na biało, olej jest normalny trochę czytałem o uszczelce wiec od razu mówię :) Nawet kontrolka już się nie zapala na krótszych dystansach. Co proponujecie zrobić? Czy ten upocony wąż może mieć z tym coś wspólnego? Dolać płynu? I zobaczyć czy będzie dalej ubywać? Czekam na Wasze propozycje

 

P.S do brzegu wlewu zbiorniczka, pływakowi brakuje około 4cm tak dla informacji

77f6aa4a9d8d1.jpg

c8916e75ef352.jpg

747198e9be9ac.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No na pewno uzupełnić płyn, bo z tego co napisałeś to jeździsz cały czas z ubytkiem. Jak widzisz ubytek to trzeba to naprawić. Podczas jazdy w tym układzie jest ciśnienie, pompa cieczy im szybciej jedziesz tym szybciej płyn krąży i mocniej wycieka. Mała nieszczelność przy wysokich obrotach to spory wyciek.
Opublikowano
Jakieś konkretnej firmy płyn radzicie kupić? Czy to upocenie może być własnie tym wyciekiem? Od czego jest ten wąż?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A nie masz zdjęcia bardziej z góry, bo nie widze gdzie to jest. Jak chcesz zobaczyć jak z tego zapocenia cieknie to rozgrzej auto i niech kolega trzyma wysokie obroty, a ty patrz pod maskę, oczywiście na postoju. Ja do swojego leje G11 niebieski firmy Febi, bo taki mam wlany. Jak nie wiesz co tam masz to kup Prestone, on miesza się ze wszystkim.
Opublikowano

3a9b1a8b537f3.jpg

To jest dokładnie pod tym zaznaczony, moze to jakos pomoze naprowadzić jak nie to jutro zrobie jeszcze jedno, chociaz ciezko o lepsze bo tam mało miejsca jest. Płynu dolewać tak żeby pływak był na równo z brzegiem wlewu, tak?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pływaku masz dwie kulki. Jak górna jest na równo z rantem wlewu to jest stan minimalny. Jak dolna jest na równo z rantem zbiorniczka, czyli górna kulka już wystaje to jest max.

Na tej fotce jest nalane na maxa

http://s29.postimg.org/ijosg4m7r/zzzzzbiornik.jpg.

Jak dotre do kompa to postaram się poszukać gdzie ci to cieknie. Znaczy z którego węża.

Opublikowano

Ok, dzieki za poswiecony czas.

znalazłem w necie pare fotek i podejrzewam żę to jest ten wąż :

http://i49.tinypic.com/doqwrn.jpg

http://i50.tinypic.com/11tooj5.jpg

9168a7b652cb7.jpg

 

ale tylko podejrzewam ;)

wyczytałem żę to od intercoolera, czy to może miec zwiazek z moim ubytkiem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak to ten waż, to nie. Tamtędy płyn chłodzący nie leci, tylko powietrze i taka mgiełka oleju silnikowego. Oczywiście też powinien być szczelny, ale z wyciekiem płynu chłodzącego nie ma nic wspólnego. Z poszukiwaniami wycieku jest ciężko, bo na nagrzanym silnkku płyn odparowuje i pozostają tylko nacieki. Jak masz płyn koloru niebieskiego to takie jasno niebieskie. Jak masz różowy to jasno różowe
Opublikowano
No nic będe coś kombinował, najpewniej dam kompuś żeby sprawdził szczelność układu a na na razie doleje płynu bo za mało wiem żebym coś sam zdziałał. Chyba że mnie jakoś naprowadzicie jakoś. A płyn wlać tam gdzie jest pływak tak? Ile tam mniej wiecej wejdzie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, wlewasz do zbiorniczka wyrównawczego, czyli tam gdzie masz bagnet. Pewno z 200 ml nie więcej. Lejesz troszkę, patrzysz na bagnet, lejesz ponownie, aż bagnet bèdzie na max.
Opublikowano
OK, dolewam dzisiaj płynu i zobaczymy czy będzie nadal ubywać. Wcześniej nigdy nie zagladałem do zbiorniczka wyrównawczego wiec nawet nie wiem ile było od początku i ile w czasie mojej eksploatacji ubyło. Możliwa jest opcja że wszystko jest ok? A płyn po prostu odparował przy wysokich obrotach silnika. Tak jak pisałem praktycznie 7-8h ciągłej jazdy autostradą, predkości w okolicach 140-200 w jedną stronę i na drugi dzien powrót tą samą trasą. Kontrolka od temp silnika się nie zapalała więc do przegrzewania nie dochodziło.
Opublikowano
Miałem ostatnio taki sam problem u siebie, że w pewnym momencie zauważyłem, że tak jakby mi ubywało płyny chłodniczego. Szukałem pod maską, ale wszystko było suche więc olałem temat. Po pewnym czasie jak zauważyłem, że kontrolka zapala się coraz częściej powiedziałem dosyć i poszukałem dokładniej. Przyczyną ubytku płynu była spuchnięta chłodnica cieczy. Jak rozbierzesz plastiki i zdemontujesz wentylator chłodnicy to przyjrzyj się dokładnie chłodnicy, czy Ci przypadkiem nie spuchła i jak się silnik nagrzeje to nie zaczyna puszczać. Mam nadzieje, że pomogłem :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możliwa jest opcja że wszystko jest ok? A płyn po prostu odparował przy wysokich obrotach silnika.

Niestety takiej opcji wlasnie nie ma.To jest uklad zamkniety ( nie mowie oczywiscie o sytuacji gdy auto na poboczu a spod maski kleby pary )Jesli go ubywa to trzeba poszukac gdzie...

Pierwsze wyklucz uszczelke glowicy ( tak dla pewnosci bo najmniej roboty )

Zapal silnik i ugniec gruby waz od chlodnicy ( ma byc miekki) po zagrzaniu silnika moze byc lekko twardy choc nie musi.Jesli bedzie walnieta uszczelka to go nie ugnieciesz.

Nastepnie szukaj wycieku ale tu sie juz musisz bardziej zaangazowac.

Szukasz bialego nalotu a delikatnym przebarwieniu plynu jaki byl w ukladzie chlodzenia.

Ogladnij kazde polaczenie wezy a szczegolnie oblukaj pompe wody z kazdej strony ( tu bym typowal ubytek ) jesli nic nie znajdziesz to oblukaj dokladnie chlodnice.

Na wszelki wypade luknij czy dywaniki pod nagrzewnica w kabinie sa suche ( pewnie beda )

Opublikowano
Uszczelkę chyba można definitywnie wyeliminować nie ma żadnych objawów które wskazywałyby na ta właśnie usterkę. Wąż miękki, pod korkiem wlewu oleju czysto, nie dymi na biało, w zbiorniczku wyrównawczym nic złego się nie dzieje więc z tym chyba jest ok, pozostaje szukać wycieku ale to jak będe miał wiecej wolnego czasu na razie dolałem płynu i pozostaje jeździć.
Opublikowano

Termostat suchy. Odkreciłem przy okazji wentylator żeby mieć wiecej miejsca i jedyne wilgotne, upocone węże to te dwa ze zdjęcia ten mały wychodzi od oleju wspomagania a gruby jak wcześniej pisałem chyba jest od intercoolera. Tak więc węże od płynu są suche z tego co zaobserwowałem

5a9bb36375f40.jpg

Opublikowano

W tamtym roku latem miałem mikro wyciek z rury plastikowej która idzie do termostatu.

Był tak niewidoczny ze ledwo go ustalilem.

Powstal prawdopodobnie z powodu zbyt duzego cisnienia spowodowanego zbyt duzym stanem plynu chlodzacego.

Zdejmij pokrywa silnika i sprawdź czy tam masz ślady płynu.

Rura poszła w całości do wymiany.

Chodzi o ta czesc:

 

http://allegro.pl/rura-przewod-wodny-powrot-bmw-e46-e90-e60-7802632-i4850386482.html#thumb/1

MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.