Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej,

ostatnio zauważyłem po dłuższej jeździe autostradowej, ze wewnętrzne części opon z przodu i z tyłu są ostro cięte.Widać to wyraźnie bo guma jest tak mocno czarna.Byłem 3tygodnie temu na geometrii.Wszystko niby ok. Dodam, że opony 315/35 i 275/40/20.W zeszłym roku nie zauważyłem takich efektów, chociaż opony od środka były bardziej zjedzone.

Czy macie podobnie?

Opublikowano
Kurcze ale cały zeszły rok było w miarę ok. Ostatnie 1500 km i jest masakra. Na odcinku 1.5 cm prawie gladko
Opublikowano

Generalnie X5 faktycznie tak ma. O ile nic się nie wysypało w zawieszeniu to jedź do jakiegoś ogarniętego człowieka który nie tylko ustawia to tak, żeby było "na zielono" ale żeby wiedział co robi i dlaczego właśnie tak w fabryce kazali to robić ;)

 

Przypilnuj żeby auto było obciążone tak jak fabryka każe do ustawiania geometrii. Jeżeli ustawią "na zielono" bez obciążenia po obciązeniu auta 4 osobami pełnym bakiem + coś tam wrzucone do bagażnika będziesz tak na prawdę poza tolerancją co spowoduje jeszcze bardziej przyspieszone zużycie.

 

Generalnie przód i tył wg. fabryki ma być "zbieżny" i tak ma być aby samochód zachowywał się w miarę stabilnie i aby zmiejszyć ilość ewentualnych pozwów do sądu ;) Poproś jednak o ustawienie zbieżności przodu i tyłu jak najbliżej granicy/na granicy tej tolerancji (tak aby przód i tył był jak najmniej zbieżny - innymi słowy aby koła jechały jak najbardziej "na wprost") - efekty są na prawdę zauważalne bez zauważalnego zmniejszenia bezpieczeństwa poruszania się po drodze - bądź co bądź jesteśmy nadal na granicy tego co zaleca producent.

 

Generalnie na ścinanie opon wpływ ma głównie zbieżność, a w mniejszym stopniu pochylenie koła. Znaczy ma to i to , ale przy ustawieniu zbieżności osi na 0 i nawet dwukrotnie większym kącie pochylenia koła - nie zauważymy nadmiernego nierównomiernego zużycia opony nawet po dużym przebiegu. Natomiast przy zerowym pochyleniu koła ale mocno rozbieżnym lub zbieżnym ustawieniu osi - zużycie będzie następowało znacznie szybciej. A od kąta pochylenia zależy wtedy tylko czy od wewnętrznej krawędzi opony, od zewnętrznej czy w miarę równomiernie na całości...

 

Gdyby ktoś kto ustawia wam geometrię próbował wmówić, że obciążenie auta jest nie potrzebne i że będzie dobrze - niech ustawi "na zielono" w środku tolerancji - i wtedy wystarczy "powiesić się" chociażby na drążku stabilizatora z tyłu i poprosić o skomentowanie zmian wartości parametrów - a potem pomyśleć jak by to wyglądało gdyby nie było to dodatkowe powiedzmy 75-80kg a zgodnie z zaleceniami 2x po 75kg z przodu (cos koło tego z tego co pamiętam) + 75kg z tyłu + pełny zbiornik paliwa + chyba coś tam jeszcze w bagażniku :)

 

PS. Różnica między ustawieniem bez obciążenia w okolicach środka tolerancji, a między ustawieniem z obciążeniem i na granicy tolerancji jest spora - bo albo po 25tys. km nasze nowe opony na krawędziach zbliżają się do końca żywota, albo po tych 25 tyś. km będziecie dopiero delikatnie zauważali, że nie zużywają się całkiem równiemiernie...

 

Pozdr.

Piotrek

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Podłączenia się do tematu

Ja mam podobny przypadek z tym że z przodu ścina opony od zewnątrz a z tyłu wewnątrz

Nie wiem jaki mają przebieg bo kupiłem samochód używany a opony wyglądały jak nowe.

Sam zrobiłem około 15 000 km

Jeśli chodzi o przód to w serwisie powiedzieli mi że tego się nie reguluje

A tył sprawdziłem po przeczytaniu powyższego postu.

Czy się do tego przyzwyczaić czy to można wyregulować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW specyfikacja dla zbieznosci jest bardzo szeroka. Jesli nie poprosisz o konkretne ustawienia, to najczesciej ustawia ci wartosci srednie. Generalnie toe (nie wiem jak to sie nazywa po polsku) powinien byc jak najblizej dolnej granicy BMW spec. Ponizej moje ustawienia.

 

Toe - Front: 0.01 left & 0.01 right (BMW spec range was 0.02 to 0.22)

Camber - Front: -0.4 left & -0.3 right (BMW spec range was -.8 to 0.2)

Toe - Rear: 0.02 left & 0.01 right (BMW spec range was 0.02 to 0.22)

Camber - rear: -1.3 left & -1.7 right (BMW spec range was -1.9 to -1.1)

  • Dziękuję 1

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.