Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jesli chodzi o ta jakby obnizona moc na zimnym silniku, to mam takie samo wrazenie w aucie bez hybrydowego napedu.

Wydaje mi sie ze bardziej ospale reaguje na gaz, jak jest zimny. Na cieplym jest ok.

Edytowane przez deen
  • Odpowiedzi 152
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zasięg elektryczny spadł do ok 20-24km.

 

O ile pamiętam z Twoich wcześniejszych wpisów to w optymalnych warunkach na baterii można przejechać max 50 km.

 

Wydaje się jednak, że na Polskie warunki jakość baterii dostępnych w autach /piszę o pełnych elektrykach/ nadal jest niewystarczająca do zastąpienia samochodów spalinowych.

 

Zasięg takiej najlepszej Tesli to w temp. 20 C i przy prędkości 90 km/h to około 650 km. Przy temp. - 15 i prędkości 140 km/h i włączonym ogrzewaniu to pewnie nie będzie nawet 300 km.

 

Moim zdaniem elektryki z akumulatorem jako jedynym źródłem zasilania to ślepa ścieżka na drodze ewolucji samochodów osobowych /może za wyjątkiem małych aut miejskich/. Ostatecznie po pokonaniu trudności z magazynowaniem wodoru, to właśnie wodór stanie się podstawowym paliwem w motoryzacji.

 

Pożyjemy zobaczymy. Mam nadzieję, że kiedyś "polski grafen" będzie masowo wykorzystywany do wykonania baków na wodór.

Opublikowano
Zasięg elektryczny spadł do ok 20-24km.

 

O ile pamiętam z Twoich wcześniejszych wpisów to w optymalnych warunkach na baterii można przejechać max 50 km.

 

Wydaje się jednak, że na Polskie warunki jakość baterii dostępnych w autach /piszę o pełnych elektrykach/ nadal jest niewystarczająca do zastąpienia samochodów spalinowych.

 

Zasięg takiej najlepszej Tesli to w temp. 20 C i przy prędkości 90 km/h to około 650 km. Przy temp. - 15 i prędkości 140 km/h i włączonym ogrzewaniu to pewnie nie będzie nawet 300 km.

 

Zasięg 50km to jest tylko w broszurce reklamowej, absolutnie nie osiągalny. Wcześniej wrzuciłem screena, że przejechałem 43km, ale to było w nocy na pustej drodze, prędkość 60km/h w idealnie sprzyjających warunkach. Normalny zasięg w lato miałem 30-34km.

Tak więc zimą mamy spadek w granicach 30% procent.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To całkiem dobrze. Ciekawe czy i jak będzie spadać sprawność akumulatorów wraz z upływem czasu. Taka hybryda to w sumie ciekawa zabawka z elementem praktyczności.
Opublikowano

 

Wydaje się jednak, że na Polskie warunki jakość baterii dostępnych w autach /piszę o pełnych elektrykach/ nadal jest niewystarczająca do zastąpienia samochodów spalinowych.

 

W Norwegii zimy są trochę surowsze, a sprzedaż tesli bije tam rekordy.

zasięg zimą spada, ale jest mnóstwo DARMOWYCH superchargerów tesla.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ze wskazaniem na "darmowe" i "nie opodatkowane".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Caly czas latam tesla w Oslo i okolicach.... Bramki za free.... Ładowanie też.... W zimę starcza na 200km w lato nawet na 350:) przy sport 85kwh....

Tylko w zimę na bocznej drodze o w górach ciężko się jeździ, parę razy się zakolem.... Wsumie wystarczy na tył dać łańcuchy....

Fajnie przyspiesza mam w swoim temacie filmik na 3/4gazu.

Pozdrawiam

male-bmw-2.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mały raport z użytkowania 330e. Zbliżam się wielkimi krokami do 30000km, na razie bez żadnych problemów. Brak spadku sprawności akumulatorów po zimie lub spadek na poziomie błędu statystycznego. Przy porównywalnym zużyciu prądu robię identyczne przebiegi jak w zeszłym roku.

Moc podniesiona do 315KM/505NM bez efektów ubocznych. Tak jak wcześniej się odgrażałem, założyłem szersze felgi i opony 8J 225/45r18 przód 8,5J 255/40r18 tył. Oponki Eagle f1 assymtetric.

Różnica w przyczepności ogromna. Zamiast pisku i buksowania kół przy przyśpieszeniu, auto teraz delikatnie "siada" tyłem, przód się unosi, a 100km/h pojawia się w granicach 5,2-5,5s. Banan na ryju :)

W sobotę trafił mi się bardzo owocny night drive.

Miałem okazję złapać się w z Fordem Mustangiem v8 5.0L. Do 130-140km/h praktycznie łeb w łeb, przy 180 uciekł na półtorej długości, powyżej 200 odjechał. No ale trzeba było się tego spodziewać, pojemność robi swoje.

Szybka pogawędka na następnych światłach, jechał na 100% gaz w podłogę.

Mercedes c43 amg odjechał na 2-3 długości przy 160km/h No cóż, pewnych rzeczy nie przeskoczymy :D

Następny pacjent Civic Type R - ogromna strata przy starcie, której nie był w stanie odrobić.

A na koniec tesla s p90d. Kiedy kolega zorientował się, że chce się ścigać, odjechał. Tak po prostu. Znikający punkt na horyzoncie. Aż się boje pomyśleć jak jedzie 100D.

Ogólnie wracając do domu banan na ryju x 100. Wiedziałem, że auto jest szybkie, ale nie przypuszczałem, że eko hybrydka wypadnie tak dobrze na tle aut de facto sportowych.


W poniedziałek mam do odbioru porsche panamera 4 e-hybrid. Box na 500+KM nie wykluczony. Zdecydowanie inne auto od BMW. Ciężka locha o gracji szarżującego bawoła vs zwinny ryś. Po jakichś 3-4 tygodniach prawdopodobnie pokuszę się o jakiś post porównujący te dwa auta.

A na razie fotka w letnich butach. Rozważałem 19-20", ale z racji, że to daily driver poskromiłem moje zapędy z racji obawy o utratę komfortu.

29793268_1896011170409797_6596744066401042432_o.jpg?_nc_cat=0&oh=0061f5cba51443dc2614b0ab38011da6&oe=5B97E280

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Osiągi rzeczywiście super jak na ekohybrydę :cool2:

Ciekawy jestem, czy przy zwiększającej się popularności hybryd i samochodów elektrycznych tunerzy nie zaczną oferować tuningu baterii.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wow, ciekawie to wychodzi :shock: Podniesienie mocy silnika benzynowego, elektrycznego czy obydwu ?
Opublikowano

Tuning de facto tylko silnika benzynowego, ale jest mały haczyk, ponieważ są dwa silniki, i maksymalne parametry otrzymujemy gdy wykresy obu spotkają się. I tutaj są dwie filozofie:

Albo idziemy w minimalne spalanie, silnik elektryczny służy do obniżenia zużycia benzyny i moc silników nie sumuje się (bmw 330 184KM + 88KM = 252KM zamiast 272KM albo bardzo jaskrawy przykład lexus is 300h 181KM + 143KM = 223KM zamiast 324KM, toyoty i mnóstwo innych hybryd)

Albo idziemy w pełną moc (panamera 330KM + 136KM = 462KM albo turbo 550KM + 136KM = 680KM


Tak więc idąc tym tropem, silnik w bmw ma 184KM raczej tylko katalogowo i został wykastrowany programem dla obniżenia spalania. Przynajmniej tak mi tuner tłumaczył, gdy zapytałem skąd taki duży przyrost po nowym sofcie :D

Efekt końcowy to benzyna zrobiona gdzieś na 230KM + 88KM z elektryka.


Po zmianie opon na szersze i programie spalanie rzeczywiście wzrosło. O ile wcześniej potrafiłem zjeżdżać do domu ze średnim spalaniem dziennym w granicach 4-5L, teraz oscyluje w granicach 6-7L.

No ale to i tak nadal są śmieszne wartości jak na auto dające tyle frajdy z jazdy.


Dotrzemy do końca panamerkę, żeby bez wyrzutów sumienia cisnąć ja na 100% i w wolnej chwili pokuszę się o jakieś nagranie obu aut z kreski/z rolki. Z pierwszych nieśmiałych testów wynika, że dotkliwej kary dla bmw chyba raczej nie będzie, przynajmniej do 120-140km/h, bo potem to wiadomo.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i najlepsze na koniec. 10-15 minut przed wyjściem z domu odpalam z telefonu ogrzewanie i wsiadam do nagrzanego, odszronionego auta. Bez bawienia się w webasto. Bomba.

Super sprawa. Szkoda że tylko w hybrydach to działa :-(. Albo ciepło w aucie, albo xDrive - prawdziwa marka premium ;-)

 

Nie wiem czy akurat BMW to wprowadza, ale inne auta takie jak focusy od forda mają takie coś, że ustawiasz sobie na komputerze czas zagrzania i sam Ci zagrzewa auto - ale nie wiem czy nie trzeba mieć wtykniętego do prądu czegoś :D To jest dobre w norwegii na niskie temperatury

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć,


podpinam się do tego wątku, bo 330e jest chyba jeszcze za mało popularna, żeby tworzyć nowy. Mamy tę hybrydę od tygodnia. Ładujemy ją z gniazdka w garażu, w bloku (duży wspólny garaż, ale zakładamy licznik, więc będziemy płacić za to oddzielnie). Ustawienie ładowania mamy fabrycznie na poziom "niski". Jak sprawdzić czy możemy podnieść ten poziom? Czy to jest pytanie do naszego konserwatora-elektryka, który powie nam ile amperów wytrzyma instalacja? Może to głupie pytanie, ale w ogóle się na tym nie znam.

A drugie pytanie dotyczy stacji greenway. @kinasato czy korzystałeś z tych stacji? Czy na nich łąduje się z maksymalną mocą? Mamy niedaleko do Galerii Mokotów i często tam bywamy, więc fajnie byłoby móc tam efektywnie podładować samochód, zamiast po prostu zostawiać go w garazu.


Wiem, że to może późno jak na takie pytania, skoro samochód już mamy, ale nie zostało nam to wytłumaczone przy odbiorze i trochę też nie mieliśmy ostatnio czasu zglębiać tematu, więc wyszło jak wyszło. Mam zamiar zadzwonić jeszcze do bmw na początku tygodnia i się dopytać, ale może uda się od Was uzyskać jakieś odpowiedzi wcześniej.


Dzięki!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
No to napisz potomnym - może ktoś później będzie szukał na to odpowiedzi :)
kupię 540i E39 po lifcie, sedan
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzień dobry.

Chciałem się przywitać, to mój pierwszy wpis na forum bmw-klub.

Wczoraj podpisałem umowę leasingu BMW 330e. Cieszę się, że przed wyborem mogłem się utwierdzić w jego słusznośći czytając ten wątek od deski do deski.

Raporty użytkownika @kinasto miały dla mnie dużą wartość. Dziękuję.

Teraz jescze z tydzień na dokończenie formalości papierowych i już niedługo autko będzie u mnie. Nie mogę się doczekać. Pozdrawiam :)

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć

Po kilkunastu tysiącach w hybrydzie, nurtuje mnie pewna kwestia, mianowicie, czy w tym systemie jest wymuszony obieg oleju? czy w czasie mocniejszego przyspieszenia, gdy pracuje tylko silnik elektryczny, załączy się spalinowy, wchodząc natychmiast na 3 czy 4 tys obrotów, turbina jest smarowana? po za tym jaki będzie to miało wpływ na silnik, kiedy kompletnie zimny jest wkręcany na tak wysokie obroty?

Generalnie z auta jestem bardzo zadowolony, jest idealny do moich potrzeb, może poza wielkością bagażnika i zbiornika. Aczkolwiek myślałem, że z wakacyjną podróżą będzie dużo gorzej, znając ograniczenia, spakowaliśmy się tylko do bagażnika, więc nie było tragedii. Zbiornik jednak jest troszkę za mały, musiałem tankować co ok 600-650 km, co, w przypadku mojej trasy oznacza trzykrotny postój, plus "siusiu", jedzenie i inne powody do zatrzymania, "ukradło" mi ok 120 minut z całkowitego czasu przejazdu. Wiem, wiem tylko 2 godziny, ale jak już jedziesz te 16-18 godzin non stop to te dwie dodatkowe zaczynają robić różnice.

Cała reszta jest jak najbardziej wystarczająca, zasięg na prądzie dokładnie zaspokaja moje potrzeby, jeżdżąc po mieście tylko na prądzie i ładuje tylko raz w tygodniu, no może dwa jeśli potrzebuje pojechać gdzieś ekstra. A cisza jest po prostu imponująca, szum zaczyna być słyszalny w okolicach 140 km/h, oczywiście w trybie elektrycznym cisza jest absolutna, tylko szum opon, zwłaszcza na lokalnych drogach w mojej okolicy, czasami potrafi być dokuczliwy, ale to nie wada samochodu tylko idiotycznych technologii, stąd w GB zaczyna się odchodzić od tej technologi na rzecz nawierzchni cementowych.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników jednej z najlepszych hybryd na rynku.

Opublikowano

W 330i też tankowanie w takich okolicach, chyba że ktoś lubi jeździć na rezerwie to max 800km.

330e ma turbine? Myślałem, że elektryk działa jak turbina w tym układzie. :oops:

Opublikowano

panowie i panie, siedzę sobie w pracy a tu takiego miala dostałem:

15936a8b8c5c621bmed.jpg

I pierwsze pytanie, czy w Polsce także jakaś akcja naprawcza jest?

dwa, byłem przekonany, że tu nie ma rozrusznika, kiedyś oglądałem miękką hybryde Citorena, chyba C3, i tam nie było alternatora i rozrusznika, tylko silnik elektryczny załatwiał funkcje obu.

trzy czy poczekać z wizytą, aż okaże się, że ta zmiana softu nie jest na gorsze??

Może ktoś coś już wie, bo jak dzwoniłem do serwisu to panienka nie bardzo zorientowana była.

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TC Performance robi z tego 330e porzadne 340e - 370KM i 600Nm, czasy 0-100 (4.9s) i 0-200 (~17s) ma to lepsze/podobne jak stockowe 340i, a 0-200 jest o 2s szybsze od 340ix, to musi robic wrazenie, szczegolnie ze po miescie jak nie pilujemy ciagle to jezdzimy o kropelce 3-4l/100km zamiast 12l+ jak w 340i.

To bedzie moj kolejny daily driver, prawdziwe value for money (szczegolnie w Norwegii gdzie ceny aut sa jakie sa)

530e niby nieduzo drozsze ale jakos mniej sprytne do jezdzenia po bulki na codzien.


40485041_2275485565814493_162214863160999936_o.jpg?_nc_cat=101&_nc_ht=scontent.xx&oh=debd93d1479d5ef07beb16eb6440e826&oe=5C74BEDB

.

Opublikowano
TC Performance robi z tego 330e porzadne 340e - 370KM i 600Nm, czasy 0-100 (4.9s) i 0-200 (~17s) ma to lepsze/podobne jak stockowe 340i, a 0-200 jest o 2s szybsze od 340ix]

 

Nie sądzę, żeby 330e po modyfikacji było nawet blisko 340ix przy 0-200 :-)


Niemniej sama koncepcja 330e jest bardzo ciekawa i też biorę pod uwagę.


https://www.bmwblog.com/2018/10/30/bmw-330e-iperformance-will-arrive-in-2019-with-xtraboost-mode/


Te opisane pogłoski trochę jednak kłócą się ze zdrowym rozsądkiem, jeśli chodzi o osiągi. G20 ma być trochę lżejsze od F30, ma mieć też więcej mocy (chwilowo) a mimo to te same osiągi? Coś tu nie gra.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.