Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od paru dni zaobserwowałem dziwne skoki wskazówki od temperatury , generalnie stoi w pionie tak jak powinno być a raz po raz przesuwa się w prawo do tej białej kreski a nawet trochę za nią i po kilkunastu sekundach wraca do pionu , dzieje się to podczas jazdy w mieście jak i w trasie .Wygląda mi to chyba na czujnik temperatury albo jakiś problem ze wskaźnikiem .Wskazówka przesuwa się błyskawicznie tak że chyba to nie jest wina wisco bo za szybko to się dzieje. Co o tym sądzicie i czy można jakoś sprawdzić ten czujnik??? ... pozdro...
Opublikowano
A więc tak wczoraj musiałem zrobić małą trasę , uruchomiłem test nr.7 (temp. cieczy) i jadę wskazówka stanęła w pionie już od chyba 65 st. dalej stoi w pionie temperatura na zegarach 94 st. i tak trzyma trzyma pion do 110 st. powyżej zaczyna iść w prawo do czerwonego pola aż do 122 st. ale jadąc w trasie zaraz szybko spadło do 95-96 i tak się powtarzało kilka razy. Jak puściłem na ogrzewanie to ładnie spadło na 94 i tak w miarę trzymało. Ale w mieście to już grzała się szybciej. Tak to wyglądało a diagnoza moja jest taka że to padnięte visco bo wentylator zatrzymałem palcami na gorącym silniku... Myślę że wymiana załatwi sprawę zwłaszcza że visco już mam tylko ktoś widocznie kiedyś coś tam zmieniał i założył tzw. małe visco z wentylatorem na cztery śrubki a ja kupiłem tzw. duże do E39 i jest na trzy. Muszę dokupić jeszcze inny wentylator.... Myślę że temat będzie rozwiązany po wymianie... pozdro...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mi identyczny cyrk powodował termostat.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie było identycznie.

Termostat chyba się zacinał.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zagadka była ale lubię zagadki :lol: i termostat był w pierwszej kolejności do zmiany bo był jeszcze fabryczny.

 

I tak i tak bym go zmienił.

 

Visco łatwo sprawdzić. Pompę tez tylko cholerny termostat nie zawsze daje się łatwo sprawdzić.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A więc tak Visco wymienione na tzw.. "duże" bo było nie od tego modelu czyli "małe" z wiatrakiem przykręcanym na cztery śruby a teraz mam na trzy i jak do tej pory wszystko gra. Chciałbym przy okazji spytać się jeszcze o jedną sprawę a mianowicie czy podczas większej temperatury silnika nie powinien załączyć się elektrowętylator od klimatyzacji ?? gdzieś wyczytałem że tak a jak powinno być ??? .... pozdro....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.