Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

Po przesiadce z X3 e83 na e91 318d mam wrażenie ze auto pływa po drodze... x3 była bardzo sztywna i na nierównej drodze szła jak po szynach :) tu czuje jakbym "płyną statkiem" i ciągle muszę kontrować :evil:

na autostradzie (równej) jedzie super i pewnie nawet przy wysokich prędkościach :)

Zawieszenie jak nowe (tuleje,wahacze, końcówki) na sprawdzenie amortyzatorów oraz geometrię 3d pojadę w poniedziałek.

mam zamontowane sprężyny eibach pro-kit.

opony uniroyal rainexpert 225/45/17 nowe

 

e91 z natury jest bardziej miękka czy ja po prostu wymyślam??

Opublikowano
ciągle muszę kontrować :evil:
na sprawdzenie amortyzatorów oraz geometrię 3d pojadę w poniedziałek.

No to chyba pospieszyłeś się z założeniem tematu :norty:

 

W E87 pojęcie komfortu jest raczej nieznane, dużo lepiej jest w E90 na 16 calach - zwłaszcza po wymianie opon z runflat na zwykłe.

Opublikowano

właśnie zdecydowanie wolałem e83 bo była sztywna a e91 takie "gumowate" :)

zobaczymy może w poniedziałek temat będzie do zamknięcia :cool2:

Opublikowano
diagnostyka zapewne powie że jest wsio git a amorki jak nowe. prawda jest taka że jak "pływa'' po drodze, nie płynie tylko pływa jest niestabilne, to masz do sprawdzenia amory kpl, stabilizator przód, 2 tuleje pływające z tyłu tzw. skrzypki i i duże wahacze z przodu do sprawdzenia. najlepiej przez mechanika co ogarnai bmw. jak to zrobisz to będzie jechał jak po torach.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli e91 nie prowadzi się stabilnie to jest ....zepsute.

Jeździłem pewien czas równolegle x3 i e91 i w porównaniu do e91 (ori m pack i 18") to x3 jest gumowe i niestabilne.

Opublikowano

dlatego założyłem ten temat bo też wydaje mi się ze powinno inaczej jechać...

no cóż od poniedziałku zaczynamy zabawę w kotka i myszkę z zawieszeniem - zobaczymy co wyjdzie :?

Opublikowano

dobra z racji tego ze coraz częściej na forum zdarza się ze ktoś zakłada temat uzyskuje pomoc/sam rozwiązuje problem i nie pisze jak do tego doszło postanowiłem ze opiszę rozwiązanie mojego problemu (mam nadzieje)

otóż wybrałem się na geometrię 3D - e91 stało tam 2 dni.... najpierw urwana śruba a potem zapieczona tuleja :evil:

Przed ustawieniem geometrii (tył):

5ed4811e77e65ae5.jpg

 

po ustawieniu(koło lewie przednie poprawione na 0,45 ):

d53f092b464eb620.jpg

 

Odczucia z jazdy: podczas szybkiej jazdy na nierównościach poprzecznych zachowuje się całkiem pewnie (7/10) na równej drodze było 5/10 teraz oceniam na 9/10. zakręty z nierównościami poprzecznymi przed 3/10 teraz 8/10.

W piątej jadę w dłuższą trasę i jak coś edytuje posta na razie jestem umiarkowanie zadowolony.

Powód złej geometri: helmut zamontował eibach pro-kit (są wszystkie papiery i tuv) natomiast nie wiedzieli/nie zrobili geometrii samochodu... moja e91 ma 137 000km i miała ori geometrie od nowości!! po zmianie sprężyn/ amortyzatorów powinna być wykonana dokładna geometria

dziękuje i pozdraiwam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

wczoraj wymieniłem amory tył na sachs (piewszy montaż podobno). Stare po wciśnięciu potrzebowału ok 2-3min na wyciśniecie tłoczyska więc były niesprawne... po wymianie jest poprawa natomiast nie jestem i tak do końca zadowolony więc szukam dalej :evil:

ps. czy możliwe jest ze wina "ala pływającego" tyłu jest po stronie opon?? chodzi o test łosia- podczas gwałtownych ruchów kierownicą czuję jakby tył pływał i zastanawiam się czy nie jest to wina opon... opony uniroyal rain sport3 225/45/17 nowe 4szt dot 1017... ciśnienie w oponach przód 2,5 tył 3.0.. ktoś ma jakieś sugestie??

pozdrawiam

Opublikowano
Tak, jest możliwe pływanie auta z winy opon. Szczególnie jest odczuwalne w koleinach, nawet płytkich, niewidocznych. Zmiana ciśnienia w oponach niewiele pomoże. Miałem kiedyś różne opony na osiach, tzn na przodzie jednej firmy, na tyle innej, to był dramat, samochód na drodze z koleinami pływał. zamieniłem koła miejscami, przednie koła na tył, tylne na przód i całkowita zmiana zachowania auta, mogłem jeżdzić w koleinach nie trzymając kierownicy, samochód nie zmieniał samoistnie kierunku jazdy. Nie wiem od czego to zależy. U Ciebie są takie same opony z przodu i z tyłu, zamiana chyba nic nie da. Pożycz od kogoś koła na chwilę, to może wyeliminować lub potwierdzić winę opon.
Opublikowano
Pływać również może od luzów w zawieszeniu .Jeżeli opona jest wzmacniana tzw XL to raczej wątpliwe że to od opon.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Wymień wszystkie wahacze z tyłu i tuleje . Kosztuje to grosze - taki zestaw z master sport 550zł i ponownie zbieżność .

Tył w tym aucie jest odpowiedzialny za całą stabilność . W piaście masz tuleje pływającą i w górnym małym wahaczu też jest tuleja kulowa, to są ważne elementy .

Opublikowano
u mnie tez było odczucie pływającego auta po sprawdzeniu okazało się że prawy tylni amor był wylany ,po wymianie na dwa nowe ( TRW ) plus odboje wszystko jest teraz git
Opublikowano

Uniroyal-e to miękkie opony a E9X fabrycznie pod "twarde i ciężkie" run-flaty były projektowane.

 

Tuleje/wahacze zawsze zdążysz wymienić :wink: itd., ............. spróbuj czyjeś kompletne koła z oponamy RSC założyć do próbę.

Opublikowano
Uniroyal-e to miękkie opony a E9X fabrycznie pod "twarde i ciężkie" run-flaty były projektowane.

 

Tuleje/wahacze zawsze zdążysz wymienić :wink: itd., ............. spróbuj czyjeś kompletne koła z oponamy RSC założyć do próbę.

 

to sobie w kolano strzeliłem z tymi oponami ;/ musze kogoś poszukać i podmienić kapcie :cool2:

co do zawieszenia to jeździłem na naprawdę dobre "szarpaki" i wszystko sztywno jak nowe - sam patrzyłem... więc to pewnie wina tych pierdzielonych uniroyalów ;/

Opublikowano

dziś pojechałem do chłopaków co dość dobrze ogarniają bmw (stacja diagnostyczna, właściciel beemkowicz) i porzucili mi 2 tropy(oczywiście nigdzie żadnych luzów)

1) tuleje belki główne 4sztuki (2 przednie i 2 tylnie) luzów nie mają ale podobno dość miękko pracują, poddają się

2) wymiana sprężyn bo te mogą mieć złą charakterystykę pracy (mam 2 letnie eibach pro kit )

 

co o tym myślicie??

Opublikowano

A dlaczego nie zaczynasz od amortyzatorów kpl na tył to koszt w łożyskami jakieś 700zł - mówisz że masz sprężyny eibachy przez helmuta wymienione wymienił też amorki ? a w serii miałeś obniżone zawieszenie ? jak nie może poprzednik nie wymienił amortyzatorów a one są za długie do obniżonego auta i poleciały wymień na Sacha do zawieszenia mtechnik a potem szukaj luzów na gumkach. Zresztą wyciągnąć amortyzator i zobaczyć jak pracuje to nie jakieś wielkie wyzwanie. W moim przypadku diagnostyka pokazała że jest 50% a tak naprawdę amorków nie miałem i też pływał w zakrętach zwłaszcza jak był załadowany.

Tak btw. zawieszenie w tych autach wytrzymuje grubo ponad 200tyś amortyzatory lubią się sypać szybciej znacznie szybciej.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano

Powiedzcie mi jedna rzecz .

 

Wszystkie tuleje z tyłu są gumowe - jak na nich można wyczuć luz ? Luz to wyczuwałem w polonezie na tulei kulowej czy sworzniu.

Jeżeli gumy są wypracowane to jak napisałeś będą miękko pracować i nie wracać do danych wartości . Komplet wahaczy na tył mastersport - 500zł , amorki - 600zł. Tuleje pływające 150zł .

Jak chcesz mieć wszystko w porządku to zrób cały tył za jednym razem . W tyle jest więcej gumy jak dzieci w gimnazjum żuły całe życie .

Opublikowano
Słuszna uwaga, tak naprawdę o luzy na gumach chodziło mi o zużycie tych gumowych elementów nie koniecznie widoczny luz.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Opublikowano
A dlaczego nie zaczynasz od amortyzatorów kpl na tył to koszt w łożyskami jakieś 700zł - mówisz że masz sprężyny eibachy przez helmuta wymienione wymienił też amorki ? a w serii miałeś obniżone zawieszenie ? jak nie może poprzednik nie wymienił amortyzatorów a one są za długie do obniżonego auta i poleciały wymień na Sacha do zawieszenia mtechnik a potem szukaj luzów na gumkach. Zresztą wyciągnąć amortyzator i zobaczyć jak pracuje to nie jakieś wielkie wyzwanie. W moim przypadku diagnostyka pokazała że jest 50% a tak naprawdę amorków nie miałem i też pływał w zakrętach zwłaszcza jak był załadowany.

Tak btw. zawieszenie w tych autach wytrzymuje grubo ponad 200tyś amortyzatory lubią się sypać szybciej znacznie szybciej.

 

Kolego wymieniłem kompletne tylnie amortyzatory :cool2: na początek postaram się podmienić koła i zobaczymy czy nie jest to wina opon

Opublikowano
Mam to samo i też nie za bardzo wiem co to. Miałem luz na górnych wahaczach wymieniłem . trochę pomogło ale nadal to nie jest to . Przy wysokich predkościach jak zawieje wiatr boczny to auto jest niestabilne.... Chyba ze amorki już nie domagają bo siedzą w aucie od nowości a ma 240 tys .
Opublikowano
Na 95% wina opon. Zmieniłem Run Flat na zwykłe (specjalnie wybrałem sztywne Bridgestone S001 w wersji XL do tego) a mimo tego nie ma takiej pewności prowadzenia jak na RSC. I to pomimo że od tego czasu zrobiłem geometrie, wymieniłem wahacz, duże tulejki z przodu i drążki kierownicze. Opony RSC zdają się być pancernie odporne na niedomaganie zawieszenia, a zwykłe i tak będą lekko pływać ;) za to komfort jest genialny i to na 18... tylko po ch komu komfort :norty:
Opublikowano
Na 95% wina opon. Zmieniłem Run Flat na zwykłe (specjalnie wybrałem sztywne Bridgestone S001 w wersji XL do tego) a mimo tego nie ma takiej pewności prowadzenia jak na RSC. I to pomimo że od tego czasu zrobiłem geometrie, wymieniłem wahacz, duże tulejki z przodu i drążki kierownicze. Opony RSC zdają się być pancernie odporne na niedomaganie zawieszenia, a zwykłe i tak będą lekko pływać ;) za to komfort jest genialny i to na 18... tylko po ch komu komfort :norty:

 

Opony też maja coś na rzeczy ale przy 250 000km wymieniłem cały tył na nowy. Po tym zabiegu żona powiedziała, ze zabiera mi f11 bo tym jeździć się nie da . U mnie jest S226A .

Miałem tam jakieś twarde dunlopy 225/40-18 i przy starym zawieszeniu jej pasowało . Teraz przy nowym aby nie krzyczała założyłem jej 225/45-18 Goodyear eagle coś tam.

Autko zrobiło się miększe ale to przez ten balon .

W tym tygodniu będę wymieniał przód i w zestawie są górne wahacze od m3 :norty: Po tym to już komfortu na kierownicy nie będzie :mrgreen:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

dobra żeby nie było (czesto szuka się info na forum i są niedokończone tematy - brak rozwiązania )

 

W moim przypadku winne były opony uniroyal rainexpert 3 91v. Zakupiłem Nokian Zline 225/45/17 94v i jak ręką odjął :cool2:

bardzo stabilnie przy teście łosia oraz powyżej 200km/h

 

także patrzcie na indeks nośności opony - jak przechodzicie z runflat na zwykłe opony

pozdro

Balugass

Opublikowano
Powiedzcie mi jedna rzecz .

 

Wszystkie tuleje z tyłu są gumowe - jak na nich można wyczuć luz ? Luz to wyczuwałem w polonezie na tulei kulowej czy sworzniu.

Jeżeli gumy są wypracowane to jak napisałeś będą miękko pracować i nie wracać do danych wartości . Komplet wahaczy na tył mastersport - 500zł , amorki - 600zł. Tuleje pływające 150zł .

Jak chcesz mieć wszystko w porządku to zrób cały tył za jednym razem . W tyle jest więcej gumy jak dzieci w gimnazjum żuły całe życie .

Tak zrób cały tył na częściach mastersport a dopiero ci się zacznie sieczka.

Opublikowano
Mam te same opony co ty uniroyal i już nigdy ich nie kupie, po zmianie na zimowe barum, moja e60 na autostradzie śmiga jak nowa , zawiecha przód tył zrobiona a poprawa dopiero widzialna po założeniu zimowek. To są dobre opony na miasto ładnie wybierają dziury, a na większe prędkości są za miękkie, na nowy letni sezon zmieniam na inne nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.