Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów,

mam problem z jednym z modułów w mojej 7-ce, otóż powodem jest powracający błąd systemu ISIS, mianowice Safety System. Na zegarach świecą się na czerwono pasy wraz z poduchą co po pewnym czasie strasznie denerwuje plus do tego na iDrive'ie trzeba zawsze zatwierdzać błąd. Chyba już przeczesałem cały internet w poszukiwaniu rozwiązania.

Po pierwsze miałem problem z matami zajętości w fotelach przednich (mam komforty) brakowało małych kostek SBE IC BMW 65 77, podpięłem i wszystko zaczęło grać w fotelach - moduły SSFA i SSBF (ktoś sobie ładnie uciął kostki zamiast wypiąć). Aktualnie zero błędów z tych modułów. Dodam że zakupiłem moduł SSFA, bo starego zwyczajnie nie było, ktoś wypiął i nie wiem co z nim zrobił, VIN zakodowany, opcje zaprogramowane w NCS Expert jak w module pasażera.

Aktualnie borykam się z problemem modułu SBSL - dokładnie w lewym słupku tam gdzie znajduje się pas kierowcy. Miałem rozebrane słupek, kostki całe, przeczyszczone i spięte. Jednak błędy powracają z powrotem po 2-3 dniach, czasami dłużej, czasami szybciej - nie ma na to reguły.

Poniżej wrzucam co mi wyrzuca INPA, są to 3 błędy z modułu SBSL:

----------------------------------------------------------------------------------------------

Control Unit : 09 SBSL - SBSL - Satellit B-Säule links

Job Status : OKAY

Failure Place : 39029 0x9875 - Kommunikation mit Zuend-IC gestoert

Failure Symptom : 0 kein passendes Fehlersymptom

Readyness Flag : 16 Testbedingungen erfüllt

Error present : 33 Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Occurence Counter : 7

Logistic Counter : -1

Failure Kinds : 3

Failure K. 1 : 11 Fehlerklassifikation t > 1min

Failure K. 2 : 21 Fehlerklassifikation 1s < t < 1min

Failure K. 3 : 31 Fehlerklassifikation 0 < t < 1s

1. Data Set

Environment Amount : 2

Environment KM : 342216

Environment Set 1 : 1 Systemzeit Fehlerbeginn 359.9428 Stunden

Environment Set 2 : 2 Systemzeit Fehlerende 382.8577 Stunden

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Control Unit : 09 SBSL - SBSL - Satellit B-Säule links

Job Status : OKAY

Failure Place : 39002 0x985A - Codierung/Konfiguration ZK2 unstimmig

Failure Symptom : 0 kein passendes Fehlersymptom

Readyness Flag : 16 Testbedingungen erfüllt

Error present : 33 Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Occurence Counter : 3

Logistic Counter : -1

Failure Kinds : 3

Failure K. 1 : 11 Fehlerklassifikation t > 1min

Failure K. 2 : 0 --

Failure K. 3 : 0 --

1. Data Set

Environment Amount : 2

Environment KM : 342320

Environment Set 1 : 1 Systemzeit Fehlerbeginn 363.5792 Stunden

Environment Set 2 : 2 Systemzeit Fehlerende 377.6740 Stunden

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Control Unit : 09 SBSL - SBSL - Satellit B-Säule links

Job Status : OKAY

Failure Place : 38989 0x984D - Spannung ZK1 n.i.O.

Failure Symptom : 0 kein passendes Fehlersymptom

Readyness Flag : 16 Testbedingungen erfüllt

Error present : 33 Fehler momentan nicht vorhanden, aber bereits gespeichert

Warning Flag : 48 Fehler würde kein Aufleuchten einer Warnlampe verursachen

Occurence Counter : 8

Logistic Counter : -1

Failure Kinds : 3

Failure K. 1 : 0 --

Failure K. 2 : 21 Fehlerklassifikation 1s < t < 1min

Failure K. 3 : 31 Fehlerklassifikation 0 < t < 1s

1. Data Set

Environment Amount : 2

Environment KM : 342320

Environment Set 1 : 1 Systemzeit Fehlerbeginn 363.5792 Stunden

Environment Set 2 : 2 Systemzeit Fehlerende 382.8577 Stunden

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pozwoliłem sobie skorzystać z bazy błędów BMW i odczytałem to:

985A - SBSL: Coding, firing circuit, front airbag, left, stage 2 (E85), or active head restraint, front left(E6x), at variance

984D - Control-unit fault

9875 - Resistance,firing circuit,belt tensioner,rear left,too low

9875 - Control-unit fault

 

Wskazania są na trzy problemy - uszkodzony moduł SBSL, zepsuty aktywny zagłówek zastanawiam się jak go wyłączyć programowo, niby jest opcja w SSFA ale nie próbowałem jeszcze, no i problem z napinaczem pasów czy z samym pasem bezpieczeństwa, nie jestem w stanie tego ocenić.

Może ktoś mógłby mi pomóc w tej kwestii? Lub pomóc od czego powinienem zacząć?

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.