Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jestem posiadaczem BMW e39 520i (rocznik 1999) od 3 lat. Jakiś czas temu, a dokładnie okolo 6-8 miesiecy borygam sie z problemem znikania oleju. Sprawdzałem uszczelkę pod głowica ( płyn nie zabarwił ) czyli cała. Zrobiłem uszczelkę pod misa jest sucha, ale to nic nie pomogło.  Sprawdzałem emisję spalin wszystko w normie. I wreście wymieniłem odme przestała brać, zrobiłem 2000 km nic a nic. Zainstalowałem gaz STAG najnowszy w autoryzowanywm salonie. Przegonilem ja kilka razy do GD po 160-180km/h i od tamtej pory znowu zaczął mi znikać olej i to sporo około 0, 8l na 1000km zaznaczę że nie ma znaczenia jak jeżdżę miasto czy poza wolno czy szybko ciągle znika. Co to może być już nie mam siły, jestem bardzo związany z tym autem. Proszę was o pomoc :((((
Opublikowano
A może wężyk w odmie się przytyka, sprawdziłeś dokładnie całość? Wymieniałeś tylko odmę czy węże też? Jeśli tylko odmę, to sprawdzałeś drożność wszystkich węży? Mało kiedy bywa, żeby w tak krótkim czasie, gdzie nie ubywa oleju nagle 0,8l na 1000 km z powodu silnika.
Opublikowano
gazownik na 90% wiercił bez zdejmowania kolektora ale mało prawdopodobne żeby wióry uszkodziły cylinder. Ja bym obstawiał odmę , przynajmniej dla mnie montaż tych węży to było ciężkie przeżycie, może gdzieś źle złożyłeś, poza tym u mnie wszystko było czyste a okazało się że membrana w odmie miała dziurkę. Do sprawdzenia podstawa filtra , zdejmij cewki zobacz czy nie ma oleju w świecach. Taki wyciek na pewno będzie widoczny. Dobrze byłoby sprawdzić ciśnienie w cylindrach.
Opublikowano

Mało prawdopodobne? Ja takie bajki słyszałem od gazownikow co niektórych. To może jak wióry są, mało, istotne to warto pominąć w aucie filtr oleju albo co 5 lat wymieniać. Taki syf w komorze spalania moim zdaniem może w ten sposób uszkodzić silnik.

 

Odma też może być winna

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przepraszam, że tak długo nie odpisywałem ale testowałem samochód rozmawiałem z mechanikiem. Mam takie smutne informację, że cała odma była wymieniana z wężami i dodatkowo musiałem pojechać do Wrocławia z pomorza około 700 km. Przed wyjazdem dolałem 0,5 l oleju, było prawie max. Do Wrocławia droga idealna ciągle 2 pasy jechałem około 140-200 km/h, dojechałem do celu postawiłem samochód na prostym podłożu. Stał od 19 do 11 rano sprawdzam olej norma może minimalnie ubyło, ale zawory zacykay przy odpalaniu. Przejechałem 5 km dalej na szkolenie postawiłem znowu na prostym od 11 rano stała do 16 sprawdziłem olej i znowu w normie tyle samo co było rano. Powrót do Wrocławia zaczęło mi szarpać od 2 tyś do 4 tyś jak przyspieszałem w połowie drogi zapaliła się kontrolka oleju pomarańczowa oczywiście jak gasiłem samochód to gasła i pojawiała się ponownie za jakieś 60 km. Dojechałem do domu o w nocy, rano sprawdzam olej i prawie minimum. To czyli minimum a maximum na bagnecie to około 1 l :((( ?? Nie wiem co mam robić proszę o rady 08.06.2017 r. odstawiam ją do mechanika proszę o listę co mam sprawdzić :((
Opublikowano

Kompresję i próbę olejową

 

Olej sprawdzaj kilka, min po zgaszeniu. Jak słychać zawory to możliwe że olej się cofa z filtra do miski i mając na zimnym minimum masz go poniżej minimum i to aż kilka setek.

 

Możesz zobaczyć czy po nocy masz w filtrze olej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jest. Sprawdź zaworek podstawy filtra oleju.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Mechanik powiedział, że prawdopodobnie mogą być zapieczone pierścienie i jak się dobrze ułożą pierścienie to olej jest w normie, a jak się przekręcą to ucieka (nie jestem mechanikiem mogę coś przekręcić) może to być spowodowane nagarem, który możemy spróbować usunąć jakąś płukanką tylko że nie gwarantuje czy to pomoże, albo usunie nagar i bedzie lepiej albo jeszcze gorzej bo wypłucze cały nalot i odkryją się szczeliny... Coś polecacie? Jak mam tak zrobić to jaka płukankę kupić? I jaki olej 10w40 najlepszy do gazu?
Opublikowano

Przede wszystkim musisz sprawdzać poziom oleju tak jak piszą powyżej i mówi instrukcja, czyli kilka minut po wyłączeniu silnika. Pomiar rano może być zawyżony, gdy masz uszkodzony zaworek w podstawie, czyli niby jest pełny stan, ale faktycznie jest on dużo niższy, ponieważ cały olej spłynął już do miski. Sprawdzenie poziomu rano może być miarodajne ( czyli wskazanie nie będzie się różniło od tego po wyłączeniu silnika) tylko wtedy, gdy jesteś na 100% pewny zaworka w podstawie filtra oleju.

A tutaj masz temat o oleju do silnika:

viewtopic.php?f=72&t=150596

Opublikowano
Poziom oleju klika minut po wyłączeniu silnika pokazywał normę (na środku prostokąta w bagnecie) trochę więcej 1-2 mm (na oko). Teraz czekam na wizytę u mechanika sprawdzenia kompresji i próby oleju dopiero około 15 czerwca :(. P.S. Czytałem forum na temat oleju i co dziwne opisują tam sytuację, że silniki z przebiegiem 250 tyś 300 tyś gdzie był lany 10W40 zmienili na 5W40 i o wiele lepiej chodzi i nie ma wycieków czy to jest możliwe ? Jak kupiłem BMW lałem castrol 10w40 teraz od 3 wymian leje valvoline maxlife 10w40 mam zrobić płukankę i zalać olej 5W40 ??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

10w40 do tego silnika to syf i jak najszybciej go zmień na właściwy.

]

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.