Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych forumowiczów,

 

Mam pytanie. W moim E90 z 2009 nagle przestał działać jakakolwiek nawiew. Czy to na szybę czy to na przód (na kierowcę i pasażera) czy jakakolwiek inna kombinacja. Całkowita brak nawiewu. Przy zmianie opcji nawiewu (np. zmiana kierunku nawiewu) słychać, że mechanizm zmienia układ w środku ale nawiewu powietrza jak nie było tak nie nie ma. Mam wrażenie, ale mogę się mylić, że minimalnie coś jakby próbowało "nawiewać" a minimalnie, i zaraz ten dźwięk zanika. Bardzo proszę jakieś sugestie co to może być. Czy to może być jakaś drobnostka typu bezpiecznik jakiś czy coś grubszego (oby nie). Boje się trochę naszych warsztatów gdzie czasami wmówią Ci wszystko, byle skasować górę pieniędzy a wymienią np. przysłowiowy bezpiecznik. Z góry dziękuje za wszelkie sugestie (co sprawdzić, jak sprawdzić, co to może być, na co zwrócić uwagę w wygłaszanych tezach na warsztacie - cokolwiek) Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Opublikowano
Oczywiście ze może to być bezpiecznik i od tego powinieneś zacząć , druga sprawa może być uszkodzony tzw "jeż " który odpowiada za obroty wentylatora .
Opublikowano
Wymiana "jeża" - koszt 430 PLN z czego 150 to robocizna. 280 PLN za część. Nie wiem czy nie za droga ta część trochę? :(
Opublikowano
Nie było słychać nic - zero. Nawiew był zupełnie martwy. Przy okazji mechanik zasugerował wymianę filtru powietrza. Czy do E90 jakieś są szczególnie warte polecenia?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mann, knecht, bosch. Stawka za robociznę jak w serwisie bmw :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżam, bo problem niedziałającej dmuchawy również i mnie dopadł.

W jaki sposób oszacować, czy to opornica "jeż" jest uszkodzona czy silniczek nawiewu? Próbowałem pomierzyć napięcia multimetrem i we wtyczce przed jeżem jest napięcie około 12V, natomiast w kablach idących do silniczka jest 0 - tylko nie wiem czy dobrze mierzę.


I mam pytanie, czy można podać na silniczek napięcie 12V aby wykluczyć jego uszkodzenie?


360550_x800.jpg

Opublikowano

U mnie ten sam problem niestety. Stało się to po dłuższym postoju w garażu. Proszę o podzielenie się waszym doświadczeniem w tej sprawie.


Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć kolego, problem u mnie został rozwiązany. Na początku sprawdziłem, czy aby na pewno silnik dmuchawy jest sprawny. Tak więc podłączyłem go pod akumulator i kręcił się normalnie. Następnie zakupiłem drugiego jeża, który niestety nie rozwiązał problemu. Wziąłem multimetr w ręce i okazało się, że na kablu sterującym w tej wtyczce z trzema kabelkami przy jeżu napięcie nie wzrasta wprost proporcjonalnie do ustawionego poziomu obrotów na panelu od klimy. Wymontowałem tenże panel, rozebrałem go aż do płytki drukowanej i okazało się, że jedna ścieżka zaśniedziała. (ta biegnąca przy krawędzi, widać przerwania). Elektryk zlutował i teraz działa tak jak dawnej. :D



20180504_185631.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.