Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mam porównania. Ja bałem się, że "zwykłe" będzie za sztywne - jeździłem trochę z zawieszeniem AMG i nic chciał bym tego u siebie w BMW. W moim odczuciu jest super - w COMFORT jest komfort, w SPORT jest twardo i pewnie.

 

Ja też miałem przyjemność pojeździć 2 tygodnie CLA AMG i rzeczywiście było dość twardo. Rozumiem, że w adaptacyjnym jest większy komfort mimo tego, że nazywa się sportowe adaptacyjne zawieszenie :-)

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

 

No wiecie nie jest to Google Maps, ale jak na seryjne navi, czy dokładane urządzenia (Garmin/TomTom itp) to uważam, że jest bardzo dobrze. Skoro nie ma Android Auto/Apple Car Play to trzeba się cieszyć tym co mamy :-)

 

 

Niby tak, ale pojechałem do Olsztyna tam są górki i ulice się "przeplatają". Nawigacja kompletnie poległa - nie była w stanie sobie poradzić. A nowej obwodnicy Łodzi - A1 nie ma, mimo późniejszej aktualizacji. Że brakuje osiedlowych uliczek to luz, ale główna autostrada pół roku po oddaniu mogła by być :-(

Opublikowano

 

Ja też miałem przyjemność pojeździć 2 tygodnie CLA AMG i rzeczywiście było dość twardo. Rozumiem, że w adaptacyjnym jest większy komfort mimo tego, że nazywa się sportowe adaptacyjne zawieszenie :-)

 

 

Dokładnie w CLA AMG wypadają plomby z zębów. Tu jest "w punkt" w obu trybach.

Opublikowano

 

Ja też miałem przyjemność pojeździć 2 tygodnie CLA AMG i rzeczywiście było dość twardo. Rozumiem, że w adaptacyjnym jest większy komfort mimo tego, że nazywa się sportowe adaptacyjne zawieszenie :-)

 

 

Dokładnie w CLA AMG wypadają plomby z zębów. Tu jest "w punkt" w obu trybach.

 

Dzięki :-) Przy kolejnym BMW na pewno zamówię :-)

Opublikowano
Witam, przepraszam za spam, lecz jestem nowym użytkownikiem i nie bardzo wiem jak dodać post. Dodałem wcześniej, były już pierwsze wyświetlenia lecz post zniknął. Czy ktoś mógłby mnie krok po kroku poinstruować jak dodać nowy post na forum?
  • Moderatorzy
Opublikowano

Panowie to żadne szyby ;)

 

Wystarczy psiknąć smarem silikonowym na te "zamszowe" końcówki uszczelek i zapadnie cisza ;)

Opublikowano
Potwierdzam , miałem to samo . Ja akurat od czasu do czasu smaruję to sztyftem do uszczelek od sonaxa .
Opublikowano
Potwierdzam , miałem to samo . Ja akurat od czasu do czasu smaruję to sztyftem do uszczelek od sonaxa .

 

Sztyft gdzieś mam, spróbuję. Dzięki.

Opublikowano (edytowane)

Kurde, właśnie zapomniałem napisać że u mnie też skrzypienie się pojawiło już jakiś czas temu, niestety w LCI problem jest wciąż aktualny gdzieś przy drzwiach kierowcy, miałem jechać do dilera ale jak mówicie żeby przesmarować to zobaczę czy coś z tego wyjdzie.

Zdanie mam podobne jak wielu, takiej marce nie przystoi taki bubel jak w starym poldku albo 126p, aczkolwiek jestem tak podjarany autem że po prostu o tym zapominam i całość przyćmiła ten feler, choć oczywiście nie ma zmiłuj bo w kwestii nawet najmniejszych skrzypień jestem cholerykiem i często potrafiłem wyczaić dźwięki których inni nie słyszeli więc trzeba coś z tym zrobić.

Co do przemyśleń autora wątku, z racji tego że nasze autka są prawie bliźniakami a i przebieg bliski(u mnie właśnie stuknęło 8 tyś), pomimo innych motorów i ich charakterystyki to :

Ad 0. Mam to samo to auto i motor niesamowicie wciąga, na autobahnie wręcz zachwyca odjeżdżając w niesamowitym tempie od dosyć mocnych 2.0d itp, a i spalanie wypada świetnie jak na taką moc, wagę i napęd, przy nazwijmy to ogniu na naszych autostradach z dużym ruchem, wielu wyprzedzań z pedałem w podłodze na odcinku ok 400km( w czasie ok 2.5 h), plus podroży przez centrum Krakowa i kilkudziesięcioma kilometrami spokojniejszej jazdy potrafi zrobić na baku 600+km.

Ad1.biały nie jest zły, mam już trzecie białe auto i idzie się przyzwyczaić, z doświadczeń na bieżąco, żona ma czarną perłę w Golfie MK VII i jednak biały w użytkowaniu/utrzymaniu wygląda moim zdaniem lepiej nawet przy lekkim przybrudzeniu, trzeba się przyzwyczaić do pierwszego "osadu" potem biały przez jakiś czas jeśli nie był uwalony jakimś polnym brudem to spokojnie daje radę.

Ledwo co wróciłem z Pl do UK gdzie przez 70% trasy miałem ulewy i okropną pogodę i auto po olbrzymiej dawce autostradowego syfu wygląda ok, jedyna rzecz jaką zauważyłem w wypadku F31 to tył rzeczywiście brudzi się w zastraszającym tempie, no ale to oczywiście kwestia konstrukcji auta, a na sam koniec wiele też zależy od miejsc/a w którym auto użytkujemy.

Ad3. Są lepsze ale też moim zdaniem jajec nie urywają,przy nagłym wyhamowaniu z dużych prędkości trzeba wziąć pod uwagę minimalnie szybsze reakcje.

Ad4.Mam podobne odczucia, dla mnie zawieszenie daje radę, nie mam większych zastrzeżeń, z tego co się orientuję i z odczuć myślę że zawory elektormagnetyczne działają na przepływ oleju w komorze amora.

Ad5. Nie mam więc nie wiem i w sumie nie interesowała mnie ta opcja, podobnie jak wiele innych asystentów, może po 60-ce się zainteresuję :wink:

Ad.6 W moim wypadku jak wspomniałem wcześniej spalanie jak na to auto i moc jest ok po 8tyś i prowadzeniu statystyki spalania na sprintmonitor.de wychodzi niecałe 9.2(komp 8.8) , jak na mój styl jazdy to nie mam pytań, wcześniejszy 2.0 tfsi przy takiej jeździe nawet przy manualu i 200kg mniej łyknąłby z 2-2.5l więcej. Przy spokojnej jeździe w eco-pro do 120km/h to auto potrafi spalić ok 6l, przy tempo ustawionym na 180km/h z wieloma momentami szybszej jazdy ok 9.5l(komp), jak dla mnie ok, szczególnie że byłem trochę zapakowany.

Ad7. Nie mam nie byłem i nie jestem przekonany, poza tym nie będę "chłopakom" ułatwiał zadania.

Ad9. Tu Nie muszę nić pisać bo w moim wypadku jest ciągła moc, jak na familowóz wystarczy.

AD12. Tu się w pełni zgodzę, nawet gdy się ubrudzą to ten pył nie jest tak przeszkadzający

Ad13. Jak dla mnie nie jest źle choć schowek w podłokietniku mógłby być większy lub praktyczniejszy, za to schowek pasażera spełnia oczekiwania, moim zdaniem brak jeszcze jednego pojemnego schowka,schowki w drzwiach też są za płytkie lub mało ustawne/praktyczne.

Ad14. Też zaczynam mieć takie odczucia,na początku ciężko było się przyzwyczaić ale faktem jest że ten system jest dosyć przejrzysty więc szybko idzie go ogarnąć

Edytowane przez rabbit72
p44ahXld_o.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wystarczy ogarnąć te uszczelki, szkoda nerwów, 5 minut roboty ;)
Opublikowano

Siemaneiro koledzy

Ja mam F31 320xd i od jakiegoś czasu słyszę od strony pasażera na nierównościach "trzęsienie" szyby - jak przycisnę drzwi milknie - próbowałem smarować wazeliną te uszczelki ale nic nie dało.

To niestety w mojej ocenie jedyna wada od 4 lat i 80 tys km - wkurza mnie ....

  • Moderatorzy
Opublikowano
Najważniejsze żeby nie smarować uszczelek gumowych ! To nie one trzeszczą tylko te "zamszowe" końcówki.
Opublikowano

MI smarowanie nie pomogło ale może powinienem spróbować silikonem jak piszecie.

 

A wasze trzeszczenie to to też jakby szyba stukała (trzęsła się) czy inny dźwięk?

Opublikowano
A wasze trzeszczenie to to też jakby szyba stukała (trzęsła się) czy inny dźwięk?

 

Inny, słychać, że gumy.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wywołałem ostatnio w tym wątku temat skrzypienia. Dzisiaj odebrałem samochód z serwisu i może komuś przyda się ta informacja. BMW ma na to skrzypienie inne lekarstwo niż wspomniane przez Was smarowanie. Nakleili na styku drzwi-uszczelka silikonowy pasek, szerokości ok 1 cm. Przy otwartych drzwiach wygląda to średnio, przy zamknitętych) niewidoczne (może niezupełnie, bo nie wszędzie udało im się równo przyciąć :D :D :D ) . Na razie skutecznie. 50 km zrobione - cisza, nareszcie.
Opublikowano
Potwierdzam, dzisiaj odebrałem auto z serwisu i u mnie też zastosowali taką taśmę. i jest cisza :D :D
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano
Ja p.....le , Panowie ..... mowicie o aucie za 200 + a oni gumy na drzwi naklejaja ..... , gdzie ma jestesmy ...? ,ja nie mam tego problemu ale za rok zegnam 3 ke bez rozzewnienia , jakosc wykonania wnetrza odwrotnie proporcjonalna do wykonania silnika 335d ....
Opublikowano
Takie czasy. 3 lata leasing i następny. W audi miałem dużo większe przeboje (A4 po lifcie rocznik 2012 - znałem wszystkich obsługujących lawety :-) Wykonanie wnętrza było lepsze ale miał problem żeby dojechać z punktu A do B :-)
Opublikowano
Potwierdzam, dzisiaj odebrałem auto z serwisu i u mnie też zastosowali taką taśmę. i jest cisza :D :D

Żenada. Ja sobie ASO daruje. Spray wspomniany wcześniej jest beznadziejny w precyzyjnej aplikacji, więc polecam coś łatwiejszego w aplikacji.

 

Sztyft_ochronny_do_uszczelek_Turtle_Wax_38_ml-61635-111657.jpg

 

https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/auto-i-garaz/samochod/kosmetyki/sztyft-ochronny-do-uszczelek-turtle-wax.html

 

Tanio i skutecznie. Tak jak wspomniano wcześniej aplikujemy na górną część drzwi czyli zamszową część uszczelki. Wycieramy szmatką i gotowe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
używałem już podobnego 10 lat temu do e87. Jakość bmw bez zmian od dziesięciolecia :D
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A u mnie wymieniali uszczelki aż do skutku... przy 4ttm razie, gdy na szali było ze albo przestanie trzeszczeć albo auto wraca do nich na dobre, a ja poproszę nowe wolne od wad, stanęli na wysokości zadania i jest cicho... ale widać ze całe te uszczelki to zabawa w kotka i myszkę. maja kilka numerów seryjnych dokładnie tych samych uszczelek i dobierają metoda prób i błędów do karoserii z jakiegoś tam przedziału dat produkcji, jak w końcu dojdą do tego ktore dla danego okresu produkcji banglaja to wprowadzają to w bazę danych i takie rekomendują wszystkim salonom... podobno... ;-)

 

Zanim zdecydowali się na wymiany, smarowali to wszystko tak agresywnie, ze szyb z silikonu nie dało się domyć...

Opublikowano

No to dodam cos od siebie tez (po 4 tysiach)

 

0. Tak

1. Mocy na miasto jest w sam raz... i na trasy w sumie tez OK. Kolejny krok to M3 lub M4, ale to juz nie sa auta na codzien...

2. Mam Blue Estoril... sprawdza sie. Mi bialy nie lezy, ale to kwestia gustu ;-)

3. Mam hamulce MPakietowe... i sa lepsze wyraznie moim zdaniem... problem z nimi tylko taki, ze nagaru na felgach zostawiaja 2 razy tyle...

4. Adaptacja daje rade! Comfort jest komfort a Sport to zupelnie inne auto, duzo twardsze i stabilniejsze w zakretach. Nic sie nie obniza bo to nie jest pneumatyka, wszystko jest realizowane za pomoca amortyzatorow w ktorych zmienia sie gestosc oleju w zaleznosci od zadanego na obecna w amortyzatorze cefke napiecia, to samo rozwiazanier co w Golfie R, czy GTI i wielu innych

5. Swiadomie nie wzialem nic z tego i nie brak mi tego... testowalem... i nie kumam po co mi cos co w wiekszosci sytuacji fakt dziala, ale bledy sie zdarzaja... i to w obie strony... kupie jak dopracuja za pare lat. ;-)

6. 10.4l/100km (70% miasto, 30% trasa)

7. Nie posiadam... ktos mi powiedzial, ze zeskanowanie tego to pikus i auto odjezdza, wiec nie wzialem... samo rozwiazanie mi sie podoba... no ale...

8. Hmmmm, nie zwrocilem uwagi...

9. No dosc szybko... jak na autko na codzien na pewno... ale w porownaniu z 140i... czuc niedosyt... :-P Cos za cos... Natomiast prowadzi sie super przy wyzszych predkosciach to fakt... pelen spokoj i jest znacznie lepiej niz np. w Golfie R, ktory przy 200 robi sie wyraznie nerwowy...

10. Mialem head up w M4 i nie zamowilbym go drugi raz... :-) Ale moze wynika to z tego, ze mi akurat udalo sie znalezc pozycje, gdzie klasyczne zegary swietnie widac...

11. Pelna zgoda... choc nie znalazlem tej regulacj podgrzewania foteli w zaleznosci od temperatury... gdzie to znalezc?

12. Pelna zgoda

13. A ja mam miejsce na portfel bo nie mam zadnego systemu wspomagania, wiec tam gdzie Ty masz przyciski, ja mam zamykany schowek na portfel i gaz pieprzowy :-P schowek w podlokietniku ewidentnie za plytki... w sumie tylko telefon tam woze...

14. System super, mnie wkurza tylko to, ze natezenie ruchu jest pokazywane roznymi kolorami tylko w przypadku glownych ulic miast... reszta, czyli wiekszosc, jest pominieta. Poza tym zyleta system.

15. Taka cecha produktu... mi sie podoba... ;-)

 

Rzeczy, ktore bardzo lubie ponad te powyzej:

- dzwiek silnika , ktory jest wyraznie lepszy niz w x28i

- w pelni adaptacyjne LEDy, WOW jak to robi robote... znaki latwiej sie czyta noca niz w dzien...

 

 

Z rzeczy, ktore mnie wkurzaja:

- wlew plynu do spryskiwacza... co to jest!!!!??? Trzeba miec do tego cierpliwosc...

- wycieraczka kierowcy nie zbiera dokladnie tak na srodku... M4 mialo to samo i 4GT tez...

- nagar na rurach wydechowych... trzeba pasta czyscic...

Opublikowano
No to dodam cos od siebie tez (po 4 tysiach)

 

11. Pelna zgoda... choc nie znalazlem tej regulacj podgrzewania foteli w zaleznosci od temperatury... gdzie to znalezc?

 

Rzeczy, ktore bardzo lubie ponad te powyzej:

- dzwiek silnika , ktory jest wyraznie lepszy niz w x28i

- w pelni adaptacyjne LEDy, WOW jak to robi robote... znaki latwiej sie czyta noca niz w dzien...

 

 

Z rzeczy, ktore mnie wkurzaja:

- wlew plynu do spryskiwacza... co to jest!!!!??? Trzeba miec do tego cierpliwosc...

- wycieraczka kierowcy nie zbiera dokladnie tak na srodku... M4 mialo to samo i 4GT tez...

- nagar na rurach wydechowych... trzeba pasta czyscic...

 

Regulacja foteli w zależności od temperatury jest dostępna w G20. W F30 tego nie ma. Pewnie w następcy zrobią.

Też myślałem na Full Ledami, ale bardzo rzadko jeżdżę w nocy. Właściwe to mam ponad 8 tys. i nie zaliczyłem jeszcze żadnej trasy nocą. Tak jakoś trasy mi się w tym roku układają.... Po mieście to Ledy są niepotrzebne.

Z tą wycieraczką to niezły kanał. Mam to u siebie, było w demo, które mi użyczyli i w zastępczej 318 też. Co to jest, że BMW nie potrafi porządnie wycieraczek zaprojektować i wykonać (zamówić).....

Nagar na wydechu mi schodzi płynem do mycia szyb...

Opublikowano
A u mnie wymieniali uszczelki aż do skutku... przy 4ttm razie, gdy na szali było ze albo przestanie trzeszczeć albo auto wraca do nich na dobre, a ja poproszę nowe wolne od wad, stanęli na wysokości zadania i jest cicho... ale widać ze całe te uszczelki to zabawa w kotka i myszkę. maja kilka numerów seryjnych dokładnie tych samych uszczelek i dobierają metoda prób i błędów do karoserii z jakiegoś tam przedziału dat produkcji, jak w końcu dojdą do tego ktore dla danego okresu produkcji banglaja to wprowadzają to w bazę danych i takie rekomendują wszystkim salonom... podobno... ;-)

 

Zanim zdecydowali się na wymiany, smarowali to wszystko tak agresywnie, ze szyb z silikonu nie dało się domyć...

 

U mnie problem z uszczelkami wystąpił prawie od razu po odbiorze. Auto odebrane pod koniec maja, po 2-3 dniach było słychać głośne trzeszczenie na każdym progu zwalniającym. Posmarowałem zamszowe części uszczelek sztyftem i hałas znikł. Wkrótce potem wystąpił jednak inny problem. Wystarczy żeby auto postało trochę na słońcu, wnętrze się trochę nagrzało, i mam koncert strzelającego plastiku. Dźwięk podobny do udrerzenia kamyka o szybę, strzykanie, strzelanie, klikanie - nie wiem jak to nazwać. Nigdy nie byłem szczególnie wrażliwy na takie sprawy ale to doprowadza mnie do szału. Zastanawiam się co będzie jak auto postoi na słońcu w wyższych temperaturach. Czy ktoś z Was się z tym spotkał czy to ja mam takie wyjątkowe szczęście?

Przy niższych temperaturach, dłuższej jeździe kiedy wnętrze wychłodzi się klimą albo po postoju w garażu problem nie występuje, czasem coś słychać ale nie ma tragedii...

Opublikowano

@MarcinBST, z trzaskami po nagrzaniu mamy to samo w F30 rocznik 2016.

Z uszczelkami do tej pory nie było problemów żadnych..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.