Skocz do zawartości

330i xDrive - obesrwacje po 5 tys. km


Gregonio

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy,

 

"Stuknęło" 5 tys. w moim autku, więc kilka uwag, które mogą pomóc w konfiguracji nowych samochodów niezdecydowanym. Postaram się nie powtarzać moich uwag z opisu po 1000 km.

 

0. Kiedy tylko mogę to wsiadam i jadę, jadę jadę z bananem na twarzy :-)

1. Mocy na miasto jest aż nadto :-). Auto w trybie sport jest stale gotowe do startu. Kiedyś myślałem o 340i, ale akcyza wybiła mi ją z głowy i chyba dobrze, bo dołożyłbym co innego za te 50 tys. różnicy pomiędzy autami

2. Kolor biały - jest piękny, ale tylko zaraz po umyciu. Po kilku dniach nawet jeśli nie ma deszczu pojawiają się czarne smugi i słabo to wygląda. Myślałem, że czarny jest pod tym względem słabym kolorem, ale biały jest jeszcze gorszy :-). Czarny przynajmniej jest wdzięczny po umyciu, gdy w słońcu pięknie opalizuje.

Teraz wybrałbym któryś z metalików (tanzanit? san marino? srebrny? lub estoril blue)

3. Hamulce są bardzo dobre, ale przy tej mocy powinny być bardziej "brutalne", gdy tego potrzeba. Być może mPakietowe hamulce są lepsze - musiałbym się przejechać i sprawdzić. Na pewno warto to rozważyć przy takiej mocy auta.

4. Zawieszenie jest wystarczająco komfortowe, żeby nie powiedzieć miękkie, choć na nierównościach 18 calowe runflaty dają się we znaki. Auto dobrze wybiera takie nierówności. Wolałbym sztywniejsze zawieszenie (takie jak mam w Smaxie) a przy tym mniej czuć dziury w drodze. Na równych drogach jest bajka. Jak chcemy pojeździć ostro w zakrętach to proponuję rozważyć adaptacyjny zawias, chociaż w xDrive się nie obniża, więc nie wiem jak realizowane jest zwiększenie twardości?

5. Systemy bezpieczeństwa - czujnik odległości kilka razy dał o sobie znać, choć sam zdążyłem wyhamować - fajne i potrzebne moim zdaniem w dzisiejszych zabieganych czasach. Czujniki utrzymania na pasie i ochrony przed wjechaniem przed kogoś przy zmianie pasa - moim zdaniem zbędny bajer. Szkoda na to złotówki. Utrzymanie na pasie tylko brzęczy kierownicą, gdy najadę na linie, a BLIS na lusterkach jest dziwnie ustawiony. W mieście nie da się z nim jeździć, bo też drży kierownica, gdy oba pasy skręcają w lewo, a my jesteśmy na tym zewnętrznym (mam dwa takie zjazdy w drodze od pracy, więc w mieście ten system jest dla mnie bezużyteczny. Na trasie sprawdziłem i też jest słabo - np. mija mnie auto i jest na mojej wysokości, więc wrzucam kierunkowskaz, żeby wskoczyć przed kolejne (nie zajeżdżając temu kolejnemu drogi) a BLIS mruga i włącza drgania kierownicy - słabe. Trzeba czekać, aż auto nas minie, trójkącik zgaśnie i wtedy kierunkowskaz - moim zdaniem, to jest już za późno.... ale może ktoś jeździ inaczej. Oba systemy wiec mam wyłączone.

6. Spalanie na trasie 140 km/h autostrada - trasa 300 km średnie spalanie 8,3 l/100 km

160 km/h autostrada - trasa 300 km średnie spalanie 9,9 l/100 km

Realnie trzeba dodać jeszcze 0,2 l/100 km, ponieważ komputer przekłamuje (albo dystrybutory)

Jazda po mieście min. 8 l/100 km (o 6 rano, gdy nie ma korków :-)) maksymalne spalanie - właściwie nie ma granicy, ale 17 - 18 przy korkach i dynamicznej jeździe spokojnie można osiągnąć.

U mnie po 5 tys. średnie spalanie 70% miasto/30% trasa 10,5l/100 km przy mojej dość ciężkiej nodze.

Szkoda, że zbiornik paliwa nie jest o 10l większy teraz mam realne zasięgi 500-600 km, po mieście nawet mniej.

Edytowane przez Gregonio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

7. Bezkluczykowe otwieranie auta. Bardzo wygodne, chociaż jak mam plecak, który wożę za fotelem kierowcy, to najpierw muszę złapać za przednią klamkę, a potem dopiero do tyłu. Szkoda, że nie ma tego w tylnych drzwiach. Bagażnik, jak przechodzę za samochodem w garażu z kluczykiem w kieszeni potrafi się otworzyć (chód mam prosty i nie zamiatam nogami na boki ;-). Zamykanie oczywiście już ręcznie. Bardzo wygodne jest za to otwieranie go (zamierzone) gdy niosę coś w rękach i nie chcę kłaść na asfalcie. Nie zdawałem sobie sprawy, że tak często z tego będę korzystał.

Kolejna rzecz, to gdy dzieci dobiegną do samochodu przede mną, to szarpią za klamki.... człowiek ich tego nauczył, gdy z odległości im otwierał Smaxa.... Tutaj tak ciężko jest sięgnąć do kieszeni i ręcznie otworzyć auto ;-)

8. Przednia szyba musi być bardzo cienka, ponieważ słychać piasek uderzający w nią. W żadnym wcześniejszym aucie tego nie zauważyłem. Być może dlatego auto jest głośne przy większych prędkościach.

9. Auto spokojnie i dość szybko rozpędza się do 255 km/h i spokojnie pojechałoby szybciej. Czuć, że jest blokada i dobrze ;-). Bardzo dobrze prowadzi się ten samochód przy takich prędkościach.

10. Jeździłem ostatnio 330e z hedupem i myślę, że warto to rozwiązanie wybrać tym bardziej, że ciężko jest mi znaleźć wygodną pozycję za kierownicą, żeby nie przysłonić trochę prędkościomierza i obrotomierza. Teraz bym head up zamówił.

11. Układ kierowniczy 2VL (sportowy) jest bardzo fajny. Mniej kręcenia. W środkowej pozycji jest trochę za lekko, ale już się przyzwyczaiłem. Im bardziej skręcimy tym jest ciężej. Układ jest bardzo bezpośredni - szczególnie w trybie sport. Kierownica mPakietowa - bajka! nic więcej nie potrzeba, a jej ogrzewanie za 800 pln rewelacja. Kiedyś się z tego śmiałem.... Szkoda tylko, że nie można jej ,tak samo jak i foteli ustawić, żeby włączały się automatycznie poniżej zadanej temperatury.

12. Grafitowe felgi - bardzo rozsądny wybór. Już widzę, że nie trzeba będzie tak często na myjnię jeździć ze względu na czarny pył, którgo tutaj tak nie widać.

13. Schowki... zawsze z tego szydziłem, gdy w testach prowadzący twierdził, że jest za mało schowków... teraz już wiem, o co chodzi. Nie mam gdzie nawet portfela i telefonu odłożyć, Podłokietnik jest dziwnie długi i niewygodny w otwieraniu. Szkoda, że otwory na napoje nie są połączone to może tam by się zmieściły portfel i tel. Na tej półeczce za otworami na napoje lepiej nic nie kłaść, bo jeden szybszy start i wszystko zleci.... W kieszeniach bocznych znów szoruje. Niestety nie znalazłem żadnych ciekawych futerałów żeby wykorzystać do tego kieszenie boczne ...

14. iDrive - moim zdaniem najlepszy system w samochodzie jaki kiedykolwiek widziałem i używałem. Chociaż mam kilka uwag, które by go usprawniły. Nawigacja całkiem OK, RTTi też działa dobrze. To, że pod guzikami radia można zapamiętać zamiast stacji radiowych cele w nawigacji jest bardzo wygodne i szybsze nawet niż Google Maps w tel. Sam system włącza się bardzo szybko i jest bardzo responsywny. Nigdy nie miałem z nim problemów.

15. Nie rozumiem tego szarpnięcia przy wrzuceniu biegu w trybie sportowym skrzyni biegów. Szczególnie drażni to przy dużych prędkościach. Lepiej, żeby było tylko w trybie SPORT+

 

Podsumowując:

Auto daje dużo fanu z jazdy i hasło "Radość z jazdy" jest jak najbardziej na miejscu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo się cieszę mogąc przeczytać twoją powyższą opinię, gdyż sam czekam właśnie na swoją 330'tkę. Widzę że wyposażenie masz podobne do tego co będzie u mnie i potwierdzają się moje obawy co do asystenta zmiany ruchu. Nie mniej autem będzie jeździć moja żona i wolę, aby takie cudeńka były.

System bezkluczykowy jest genialny. Miałem go w Focusie, mam w C-klasse. Niestety ten w BMW ma dwa minusy względem Merolka: 1. Konieczność otwierania i zamykania tylko przy wykorzystaniu przednich drzwi. 2. Zamykanie poprzez dotknięcie klamki od góry. Merc może przy każdych drzwiach i ma sensor od czoła klamki, czyli wystarczy że tylko dotkniesz biodrem i samochód zamknięty. Przydatne szczególnie gdy masz obydwie ręce zajęte.

Cieszę się również że to spalanie nie jest aż takie tragiczne. Widzę, że podobne do tego co mam teraz, a jednak moc większa.

Teraz już tylko czekam i mam nadzieję, że niebawem sam będę mógł się pochwalić swoimi spostrzeżeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bialy nie jest moze najlatwiejszy do utrzymania w czystosci, ale mialem wczesniej czarny i bylo bez porowania gorzej. Aby czarne auto utrzymac czyste musialbym je myc przynajmniej dwa razy w tygodniu.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawe dla mnie informacje, ponieważ właśnie zamówiłem F34 330i xDrive. Pytanie tylko, której wersji "trójki" (sedan, kombi, GT) dotyczy ta opinia? Edytowane przez kuczyn58
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Co do schowków to przy braku asystentów kierowcy jest jeszcze jeden po lewej stronie pod kierownicą - dla mnie mega przydatny :)

Kolega monogramus usunął przyciski i zastąpił je z powrotem schowkiem - wszystkie funkcje można i tak uruchamiać z menu idrive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10. Jeździłem ostatnio 330e z hedupem i myślę, że warto to rozwiązanie wybrać tym bardziej, że ciężko jest mi znaleźć wygodną pozycję za kierownicą, żeby nie przysłonić trochę prędkościomierza i obrotomierza. Teraz bym head up zamówił.

 

Mam u siebie i potwierdzam, piękna sprawa.

 

13. Schowki... zawsze z tego szydziłem, gdy w testach prowadzący twierdził, że jest za mało schowków... teraz już wiem, o co chodzi. Nie mam gdzie nawet portfela i telefonu odłożyć, Podłokietnik jest dziwnie długi i niewygodny w otwieraniu. Szkoda, że otwory na napoje nie są połączone to może tam by się zmieściły portfel i tel. Na tej półeczce za otworami na napoje lepiej nic nie kłaść, bo jeden szybszy start i wszystko zleci.... W kieszeniach bocznych znów szoruje. Niestety nie znalazłem żadnych ciekawych futerałów żeby wykorzystać do tego kieszenie boczne ...

 

Telefon (Nexus 6) wchodzi bez problemu na bazę snap-in, zastanawiam się czy nie wywalić jej i nie zastąpić tacką z bieda wersji, która ma większy sens. Portfel w schowek nad lewym kolanem (chyba, że masz asystenta zmiany pasa ruchu itp wtedy tego schowka nie ma).

 

14. iDrive - moim zdaniem najlepszy system w samochodzie jaki kiedykolwiek widziałem i używałem. Chociaż mam kilka uwag, które by go usprawniły. Nawigacja całkiem OK, RTTi też działa dobrze. To, że pod guzikami radia można zapamiętać zamiast stacji radiowych cele w nawigacji jest bardzo wygodne i szybsze nawet niż Google Maps w tel. Sam system włącza się bardzo szybko i jest bardzo responsywny. Nigdy nie miałem z nim problemów.

 

RTTI działa OK. Ale irytują mnie 2 rzeczy

1) Dystans do skrzyżowania, zjazdu, często jest zbyt długi. Np, znak na autostradzie pokazuje 100m, iDrive 250m, coś jakby iDrive liczył do momentu kiedy pas zjazdu się kończy

2) Kilka razy miałem sytuacje gdzie remont jest oznaczony na mapie a mimo wszystko nawigacja kieruje mnie tą trasą

 

rytuje mnie też brak opcji losowego odtwarzania utworów! Chyba, że nie znalazłem. Np, wybieram artystę i chcę losową mieszankę z wszystkich utworów, a nie alfabetyczną listę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie punktu 3: wymień przewody hamulcowe na takie w stalowym oplocie + do tego odpowiedni płyn Motul. Jedna z najlepszych modyfikacji cena/efekt w F30 z mojego doświadczenia.

 

Pewnie sama droga hamowania się nie zmienia, ale jest dużo lepsze wyczucie przy hamowaniu.

kupię 540i E39 po lifcie, sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do schowków to przy braku asystentów kierowcy jest jeszcze jeden po lewej stronie pod kierownicą - dla mnie mega przydatny :)

Kolega monogramus usunął przyciski i zastąpił je z powrotem schowkiem - wszystkie funkcje można i tak uruchamiać z menu idrive.

No właśnie. Może ja też tak zrobię, bo tych asystentów i tak nie używam :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Telefon (Nexus 6) wchodzi bez problemu na bazę snap-in, zastanawiam się czy nie wywalić jej i nie zastąpić tacką z bieda wersji, która ma większy sens. Portfel w schowek nad lewym kolanem (chyba, że masz asystenta zmiany pasa ruchu itp wtedy tego schowka nie ma).

A można tego Snap in wywalić? Próbowałem się do niego dobrać, ale chyba jest jakoś od dołu przykręcony... Też wolałbym tam półeczkę.

Telefon chcę mieć na wierzchu, bo czasami używam Yanosika lub Google Maps wiec przykleiłem uchwyt magnetyczny i się dobrze sprawdz.

 

 

RTTI działa OK. Ale irytują mnie 2 rzeczy

1) Dystans do skrzyżowania, zjazdu, często jest zbyt długi. Np, znak na autostradzie pokazuje 100m, iDrive 250m, coś jakby iDrive liczył do momentu kiedy pas zjazdu się kończy

2) Kilka razy miałem sytuacje gdzie remont jest oznaczony na mapie a mimo wszystko nawigacja kieruje mnie tą trasą

 

rytuje mnie też brak opcji losowego odtwarzania utworów! Chyba, że nie znalazłem. Np, wybieram artystę i chcę losową mieszankę z wszystkich utworów, a nie alfabetyczną listę.

 

Tak też zauważyłem, że odległości są podawane do zjazdu, ale tak po prostu ma część, jeśli nie większość nawigacji.

W Warszawie budują metro i rzeczywiście iDrive wyznacza trasę tam gdzie ma wstawione znaki zakazu, ale za chwilę proponuje trasę alternatywną, ponieważ na tamtej jest zakaz ruchu :-)

Jako ciekawostkę mogę podać, że ostatnio w Warszawie wymieniano nawierzchnię na al. Jerozolimskich i w navi BMW ten odcinek był właśnie wyłączony z ruchu znakami zakaz ruchu na 3 dni. Czyli system aktualizuje on line nie tylko korki, ale i zakazy ruchu. (Automapa to już miała z 5 late temu tak roziwązane ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie skrzypią Wam szyby jak robi się ciepło - u mnie koszmar. W ASO znają temat i podobno to powszechny problem, będą poprawiać.

Jakie są Wasze wrażenia z adaptacyjnym tempomatem? szczególne na autostradzie?

 

Ja już zrobiłem 30k km. Generalnie potwierdzam wszystkie zalety, ale te dwie wady mocno irytują :-(

 

Portfel kładę przy hamulcu ręcznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie skrzypią Wam szyby jak robi się ciepło - u mnie koszmar. W ASO znają temat i podobno to powszechny problem, będą poprawiać.

 

W niedziele nie było zbyt ciepło ale faktycznie coś skrzypi, jakby guma z obu stron :mad2: przy belce między drzwiami? O tym piszesz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nic nie skrzypi. Co prawda za ciepło to nie było, ale nic a nic nie słyszę, a jestem na to bardzo wyczulony.

 

Być może to teflon/politura? Jak nałożę te na inne moje auto, to po deszczu skrzypi przez 2-3 tygodnie, aż się nie wytrze na uszczelkach? Chociaż w F30 też nakładałem ostatnio teflon i nic nie skrzypi.... hmmm

 

Ktoś już na to skrzypienie na forum narzekał. Jeśli dobrze pamiętam skończyło się wymianą uszczelek..... być może w najnowszych to już poprawili. Ja mam auto wyprodukowane pod koniec lutego 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pisałem o tym skrzypieniu w swoim wątku...

Mam to w tylnych prawych drzwiach...

Skrzypia uszczelki w drzwiach przy szybie....

3 razy byłem w serwisie wymienili wszystkie uszczelki prowadnice drzwi i po jednym dniu to samo....

Wydaje mi się że problem tkwi w spasowaniu elementów, lub trzeba zacząć używać czegoś do konserwacji uszczelek.... Tak czy siak będę chciał na piśmie wyjaśnienia ponieważ mam gwarancję.... A tak nie powinno być w nowym aucie...

Edytowane przez wehyr
male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuje że będziesz wiedział o co chodzi. Skrzypi jak w żuku. Polecili mi "rozszczelnić" szyby - jak pomaga to skrzypią szyby, jak nie to drzwi. W ASO chcą naklejać jakieś silikonowe taśmy - podobno tak zaleca BMW, tylko czekają na cieplejsze dni.

Piszę żeby zaoszczędzić Wam "diagnostyki". Zobaczymy czy pomoże.

 

Aha, z innych wad u mnie już wymienili radio :-( a i tak ciągle się wiesza przy spotify i iPhone 6, adaptacyjny tempomat to jakaś pomyłka.

Nawigacja to tylko chyba działa Wam w Warszawie. Gdzie indziej kompletnie się gubi - ale to juz pewnie jakość map, a nie samej nawigacji.

 

Generalnie szkoda, że w takim fajnym samochodzie takie buble. Myślałem, że samochód po liftingu będzie już od tego wolny.

Tym bardziej, że poza tym reszta jak w Twoim opisie : silnik, skrzynia, zawieszenie (mam adaptacyjne) - bajka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja to tylko chyba działa Wam w Warszawie. Gdzie indziej kompletnie się gubi - ale to juz pewnie jakość map, a nie samej nawigacji.

 

Ja akurat mieszkam w Krakowie i nie mam problemów w tych rejonach +/- 150km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Gwarantuje że będziesz wiedział o co chodzi. Skrzypi jak w żuku. Polecili mi "rozszczelnić" szyby - jak pomaga to skrzypią szyby, jak nie to drzwi. W ASO chcą naklejać jakieś silikonowe taśmy - podobno tak zaleca BMW, tylko czekają na cieplejsze dni.

Piszę żeby zaoszczędzić Wam "diagnostyki". Zobaczymy czy pomoże.

 

 

 

Generalnie szkoda, że w takim fajnym samochodzie takie buble. Myślałem, że samochód po liftingu będzie już od tego wolny.

Tym bardziej, że poza tym reszta jak w Twoim opisie : silnik, skrzynia, zawieszenie (mam adaptacyjne) - bajka.

 

 

 

Daj znać jak wymienia czy pomoże tzn jak przykleją tą taśmę....

Wszystko w aucie super poza tym bublem...

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuje że będziesz wiedział o co chodzi. Skrzypi jak w żuku. Polecili mi "rozszczelnić" szyby - jak pomaga to skrzypią szyby, jak nie to drzwi. W ASO chcą naklejać jakieś silikonowe taśmy - podobno tak zaleca BMW, tylko czekają na cieplejsze dni.

Piszę żeby zaoszczędzić Wam "diagnostyki". Zobaczymy czy pomoże.

 

Aha, z innych wad u mnie już wymienili radio :-( a i tak ciągle się wiesza przy spotify i iPhone 6, adaptacyjny tempomat to jakaś pomyłka.

Nawigacja to tylko chyba działa Wam w Warszawie. Gdzie indziej kompletnie się gubi - ale to juz pewnie jakość map, a nie samej nawigacji.

 

Generalnie szkoda, że w takim fajnym samochodzie takie buble. Myślałem, że samochód po liftingu będzie już od tego wolny.

Tym bardziej, że poza tym reszta jak w Twoim opisie : silnik, skrzynia, zawieszenie (mam adaptacyjne) - bajka.

 

Aktywny tempomat chciałem zamówić dopóki się z nim nie przejechałem :-). Za duże odstępy zostawia i inne auta wjeżdżają albo mrugają....

 

Zapytam przy okazji o adaptacyjny zawias. Czy jesteś zadowolony? Miałeś możliwość porównania ze zwykłym zawieszeniem? Jeśli tak, to czy w COMFORT jest porównywalnie miękko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wcześniej nie słyszałem. Auto dostało porządne mycie + wosk w sobotę, więc może chłopaki z myjni coś nabroili.

To masz prawdopodobnie to co ja zawsze mam w Smaxie po teflonie/politurze czy wosku. Szczególnie jak popada deszcz... Minie po 2-3 tygodniach... mam nadzieje ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja to tylko chyba działa Wam w Warszawie. Gdzie indziej kompletnie się gubi - ale to juz pewnie jakość map, a nie samej nawigacji.

 

Ja akurat mieszkam w Krakowie i nie mam problemów w tych rejonach +/- 150km.

 

No wiecie nie jest to Google Maps, ale jak na seryjne navi, czy dokładane urządzenia (Garmin/TomTom itp) to uważam, że jest bardzo dobrze. Skoro nie ma Android Auto/Apple Car Play to trzeba się cieszyć tym co mamy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zapytam przy okazji o adaptacyjny zawias. Czy jesteś zadowolony? Miałeś możliwość porównania ze zwykłym zawieszeniem? Jeśli tak, to czy w COMFORT jest porównywalnie miękko?

 

 

Nie mam porównania. Ja bałem się, że "zwykłe" będzie za sztywne - jeździłem trochę z zawieszeniem AMG i nic chciał bym tego u siebie w BMW. W moim odczuciu jest super - w COMFORT jest komfort, w SPORT jest twardo i pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.