Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ok, czy jest na to jakieś rozwiązanie szybkie? Czy tylko ustalić, która klamka generuje problem i ją wymienić?

Opublikowano

Jak nie zależy Ci na keyless to możesz po prostu wtyczkę wyjąć z tej jednej i nie mieć dostępu komfort w jednych drzwiach albo wymienić klamkę - z aliexpress można zamówić, tylko tam 3 kolory dostępne są.. więc jak nie masz w kolorze, to trzeba będzie malować.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 12.08.2023 o 10:55, mwerd napisał(a):

Cześć,

mam dziwny problem z działaniem klamek.

Najpierw przestała działać klamka przednia pasażera. Rozebrałem, przeczyściłem nic z tego.

Zamieniłem miejscami tylnią z przednią i obie działają póki co.

Teraz czasem za to nie działa mi klamka kierowcy. Jak kładę na nią rękę nic się nie dzieje.

Kładę rękę na klamce lewej tylnej, auto się otwiera. I klamka kierowcy już zaczyna działać.

Więc sam już nie wiem, czy uszkodzone są klamki, czy coś innego. Jakoś dziwnie się to zachowuje.

Ma ktoś pomysł co sprawdzić?

 

Ja miałem taki problem z keylessem, że odpiałem centralna antenę w panelu środkowym.
Kilka dni zastanawiałem się, co się dzieje, bo komputer nie pokazywał żadnego błedu.
Schemat umiejscowania tej antenty jest bardzo mylący, bo w dokumentacji jest widoczny jakby pod panelem w konsoli, a okazuje się, że jest przymocowana do osłony pod kubkami.
Skąd się dowiedziałem, ze problem z anteną? Nie mogłem wejść w kodowanie CASa, pomimo, że nie wyrzucał żadnych błedów, więc kupiłem drugiego, zakodowałem i voilla.
Od razu pokazało spięcie w centralnej antenie, grzebałem tam kilka dni temu i jej nie podłączyłem.
Możliwe, że CAS ci świruje i jak go wymienisz to twoje bolączki miną, tylko że nie jest to tanie, bo sam CAS 200-300 ziko i jak nie potrafisz sam go przekodować, to ja we Wrocku 500-600 za taką usługę.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć,

Od kilku dni jestem właścicielem f11 które ma dostęp komfortowy i mam do Was pytanie.

Czy opcja zamykania/ryglowania zamka powinna działać z każdej klamki po dotknięciu jej od góry?

Mi to działa tylko z klamki kierowcy. Dodatkowo po otwarciu auta słychać przez jakiś czas takie "klikanie/pracę" zamków. 

Dodatkowo po 3dniach postoju auta w ogrzewanym garażu akumulator się rozładował (choć raczej jest sprawny bo wymieniany na nowy ok 6m-cy temu przez poprzedniego właściciela). Czy niesprawne klamki mogą powodować jakiś pobór prądu powodujący rozładowanie akumulatora?

Będę wdzięczny za podpowiedzi nim zrobię testy z odpinaniem w klamkach tych kostek obsługujących dostęp komfortowy.

Pozdrawiam

Piotrek

Opublikowano
2 godziny temu, PiotrGS napisał(a):

Cześć,

Od kilku dni jestem właścicielem f11 które ma dostęp komfortowy i mam do Was pytanie.

Czy opcja zamykania/ryglowania zamka powinna działać z każdej klamki po dotknięciu jej od góry?

Mi to działa tylko z klamki kierowcy. Dodatkowo po otwarciu auta słychać przez jakiś czas takie "klikanie/pracę" zamków. 

Dodatkowo po 3dniach postoju auta w ogrzewanym garażu akumulator się rozładował (choć raczej jest sprawny bo wymieniany na nowy ok 6m-cy temu przez poprzedniego właściciela). Czy niesprawne klamki mogą powodować jakiś pobór prądu powodujący rozładowanie akumulatora?

Będę wdzięczny za podpowiedzi nim zrobię testy z odpinaniem w klamkach tych kostek obsługujących dostęp komfortowy.

Pozdrawiam

Piotrek

Cześć,

zamykanie, ryglowanie powinno działać z każdej klamki.

Otwarcie aut też powinno działać z każdej klamki, po położeniu ręki na klamce (nie po pociągnięciu za klamkę - tzn. po pociągnięciu również zadziała, ale powinno tylko po położeniu).

Klikanie powinno być słychać właśnie po położeniu ręki na klamce, czyli masz otwarte auto, kładziesz rękę na klamce, słyszysz klikanie. Jak klika samo to znaczy, że coś jest nie tak.

Jak najbardziej uszkodzone klamki mogą rozładowywać akumulator.

Ja jak miałem tak, że jedna klamka mi działała, to zamieniałem ją miejscami z innymi, w ten sposób doszedłem do tego, że mam dwie uszkodzone.

Wyprzedzając pytanie, kupiłem dwie klamki NTY w kolorze czarnym, i podmieniłem obudowę zewnętrzną na tę ze starej klamki.

W razie pytań pisz śmiało.

 

Pozdrawiam,

Marcin

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Marcin dziękuję za wyczerpujące informacje. Zatem mam 3 klamki do sprawdzenia i ew do wymiany.

Gdyż poprawnie to działa tylko na klamce kierowcy i otwieranie jak i zamykanie pozostałe klamki są "martwe".

Dochodzi jeszcze to "klikanie"/praca zamków po otwarciu auta i gdzieś pożerany jest prund 🙂 

Opublikowano
1 godzinę temu, PiotrGS napisał(a):

Dochodzi jeszcze to "klikanie"/praca zamków po otwarciu auta i gdzieś pożerany jest prund 🙂 

masz uszkodzone 3 klamki i dlatego słyszysz to "klikanie" i one zżerają prąd. Dopóki nie kupisz nowych klamek  to odłącz te które nie działają .

Opublikowano

Zgodnie z sugestią kolegi Mariusza odpinałem kolejno klamki aż problem zniknął. Oczywiście musiałem odpiąć 3 klamki (działała ta od kierowcy) i dopiero po odpięciu wszystkich 3 przestało "klikać"  zamkami. Teraz tylko albo zamówię klamki u azjatyckich braci albo ...i nie 🙂 (przywyknę) 🙂 A z drugiej strony to ceny klamek w ASO są porażające  (jak dobrze sprawiłem to coś ok 1800pln?) vs "Azja" 120pln a z dużą dozą prawdopodobieństwa to jedna fabryka robi 🙂

Opublikowano
W dniu 23.01.2024 o 09:39, PiotrGS napisał(a):

Zgodnie z sugestią kolegi Mariusza odpinałem kolejno klamki aż problem zniknął. Oczywiście musiałem odpiąć 3 klamki (działała ta od kierowcy) i dopiero po odpięciu wszystkich 3 przestało "klikać"  zamkami. Teraz tylko albo zamówię klamki u azjatyckich braci albo ...i nie 🙂 (przywyknę) 🙂 A z drugiej strony to ceny klamek w ASO są porażające  (jak dobrze sprawiłem to coś ok 1800pln?) vs "Azja" 120pln a z dużą dozą prawdopodobieństwa to jedna fabryka robi 🙂

ja zamawiałem klamkę  z aliexpress i przez ok 1,5 roku nic złego się nie dzieje ,działa poprawnie

Opublikowano
W dniu 16.01.2024 o 10:12, mwerd napisał(a):

Cześć,

zamykanie, ryglowanie powinno działać z każdej klamki.

Otwarcie aut też powinno działać z każdej klamki, po położeniu ręki na klamce (nie po pociągnięciu za klamkę - tzn. po pociągnięciu również zadziała, ale powinno tylko po położeniu).

Klikanie powinno być słychać właśnie po położeniu ręki na klamce, czyli masz otwarte auto, kładziesz rękę na klamce, słyszysz klikanie. Jak klika samo to znaczy, że coś jest nie tak.

Jak najbardziej uszkodzone klamki mogą rozładowywać akumulator.

Ja jak miałem tak, że jedna klamka mi działała, to zamieniałem ją miejscami z innymi, w ten sposób doszedłem do tego, że mam dwie uszkodzone.

Wyprzedzając pytanie, kupiłem dwie klamki NTY w kolorze czarnym, i podmieniłem obudowę zewnętrzną na tę ze starej klamki.

W razie pytań pisz śmiało.

 

Pozdrawiam,

Marcin

Cześć, super, że wypowiedziałeś się w tym temacie bo mam pytanie odnośnie przełożenia obudowy starej klamki. U mnie problem jest z klamka kierowcy i także zakupiłem klamkę NTY, ale nie mam pojęcia jak to przełożyć. Wygląda na zgrzany plastik. Czy możesz mi poradzić jak to zrobić? 

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
Opublikowano

Tak, 

trochę to wygląda na zgrzany plastik, ale jakoś delikatnie tam małym śrubokrętem płaskim pogrzebałem i udało się odłączyć.

Ale faktycznie miałem z tym mały problem.

Opublikowano

Klamka wymieniona na NTY. Do tego zostawiłem starą obudowę. Poniżej filmik z którego skorzystałem i pomógł mi przy przekładce. 

 

"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.