Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, postaram się odpowiedzieć na kilka pytań i poruszyć kilka wątków.

Otóż obecnie zmagam się z problemem DPFa w moim aucie. Przebieg 273 tyś. ostatnie 100 tyś tylko i wyłącznie jazda w trasach. 200-800 km jednego dnia.

Jestem zwolennikiem zachowania DPFa oryginał ile tylko się da czasu.( nie po to skonfigurowano taki silnik i jego charakterystykę).

Jeśli jeździ się po mieście może być z nim problem, wtedy mycie lub wypalanie w piecu indukcyjnym.(zdania są podzielone co do metody i efektu. Np wypalanie może pozostawić ślad wycinania wkładu a tego byśmy nie chcieli. Mycie z kolei nie zawsze daje efekt(wkład może mieć nieszczelności lub inne uszkodzenia nie widoczne gołym okiem, gdyż przy myciu nie wyjmuje się wkładu z puszki). Zastępowanie DPFa Orginał zamiennikami wszyscy mi odradzali gdyż nie chcą na dłuższą metę działać. Ani chińskie , ani Polskie ani inne. Tylko oryginał używany z wiadomym małym przebiegiem lub mycie.

Reasumując ten wątek: Jeśli usuwać to mamy dwie opcje.

1 - zastąpić DPF rurą Downpipe (cena ok 1000zł) i wtedy jak najbardziej tuning i modyfikacja sterownika silnika.

2 - opcja to wyciąć profesjonalnie wkład ceramiczny dpfu i tak puszkę przygotować by ślad nie pozostał. Jest kilka firm w Polsce które potrafią to zrobić + modyfikacja sterownika.

moje spostrzeżenie: polecam zaślepić wtedy EGRa i sterownik wpis.


Wątek drugi: Sprawdzenie podczas kontroli składu spalin.


Na dzień dzisiejszy 18.01.2020 nie ma w Polsce ani jednej Stacji Diagnostycznej dysponującej takim sprzętem.

Żaden patrol Policji ani TDI nie posiada takiego precyzyjnego sprzętu.Nie dysponują nim również służby w całej UE. Mandat za granicą można dostać jeśli fizycznie widać że filtra DPF nie ma (spawy na puszce lub rura Downpipe). To czy DPF jest wycięty można tylko sprawdzić w laboratorium chemicznym podczas profesjonalnych testów.

Ponadto: kilka dni temu Sejm odrzucił w pierwszym czytaniu ustawę o karaniu kwotą do 5 tyś zł kierowców jeżdżących z wyciętym DPFem jak i tych co go wycinali.

Prawnie za tem temat jest zamknięty. Ustawa nie weszła, nie przeszła.

Wątek 3: okopcona rura wydechowa.

Po profesjonalnym" DPF off" jeśli silnik zachowuje wszystkie parametry wtrysku, dolotów powietrza, kompresji itp... nie ma prawa z katalizatorem a nawet w tej sytuacji dwoma być zjawiska okopconych rur.


Polecam raz w roku podjechać do mądrych zaufanych chłopaków którzy dokładnie zdiagnozują auto pod kątem DPfa. Np termostaty, duży i EGEru, świece żarowe, wtryskiwacze,

to wiele rzeczy które mogą wpływać na zapychanie EGEra.

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.