Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów, jako że stałem się teraz piszącym a nie czytającym od 2 lat :)

Pacjent to e46 330d M57

Brak mocy był duży, po czyszczeniu filterków w zaworku turbo część mocy wróciła. Teraz auto jedzie w miarę ale od ok 2500obr/min. wężyki od turbo wymienione, EGR odłączony i wężyk zaślepiony.

Wygląda to tak, że nawet na mokrym przy wchodzeniu w zakręt na 2 biegu i wyłączonej kontroli z gazem w podłogę nie rzuci bokiem :) opony są w stanie bdb ale to jest 330d, wcześniej tak nie było, trzeba było się pilnować na mokrym :D

od 80-120 na 4 biegu ok 11sek.

od 80-120 5 bieg 16sek.

Mam INPĘ od 2 dni i to co udało mi się wyczytać z niej to:

Przepływomierz na biegu jałowym mierzy !506 a zadana wartość to 310. Przy ok 2500obr/min przepływka ma podobne wartości zadane/zmierzone, przy 3500obr/min jest różnica na minus czyli zadane 800 mierzy 700. (mniej więcej piszę z pamięci)

Ciśnienie w kolektorze jest poprawne do ok 2tys obrotów później wartości zmierzone są mniejsze niż zadane.

Rozumiem że przepływomierz jest do wymiany?

Trzeba sprawdzić węże dolotu i szczelność kolektora?

Pytanie czy mam rację i czy coś jeszcze ewentualnie mogę sprawdzić i testować co pomoże w znalezieniu przyczyny braku mocy która głównie objawia się z dołu obrotów. Czy odłączony EGR może przekłamywać wyniki, na testy go lepiej podłączyć?

 

Aaaaa, bym zapomniał, zczytane błędy to:

1152 Elektroluefter

13573 Gluehanlage

1028 Abgasrueckfuehr-Regelung

6660 Kuehlmittelheizung

7728 Ladedruck-Regelung oder Ladedrucksteller

Wykasowane, pojeżdżone i wróciły tylko te:

13573 Gluehanlage

1028 Abgasrueckfuehr-Regelung

7728 Ladedruck-Regelung oder Ladedrucksteller

EDIT: samochód naprawiony winna była gruszka turbiny która nie trzymała podciśnienia. Po wymianie auto fruwa, dostało nowe życie ;)

Edytowane przez jeremis9
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

:search:

viewtopic.php?f=69&t=252928

Środkowy błąd jest od zaślepionego egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Czytałem już ten temat ale tam był wężyk winny, które już mam wymienione. Z pomocą wybranki serca mam zrzuty z INPY.

3 bieg, gaz w podłodze:

2200obr https://zapodaj.net/0ee218488cc10.jpg.html

2500obr https://zapodaj.net/8f8302d87616e.jpg.html

3200obr https://zapodaj.net/2ed1cd66d9cd4.jpg.html

3600obr https://zapodaj.net/e64a79da92331.jpg.html

Widać że ciśnienie i przepływomierz mają złe wartości. Pytanie tylko czy uszkodzony przepływomierz może przekłamywać wyniki ciśnienia w kolektorze i odwrotnie. Węże dolotu niby dziur nie mają, jedynie ten idący od EGR do intercoolera jest zabrudzony (pokryty olejem z kurzem od zewnątrz), więc zamówię go dzisiaj - może ma jakieś mikro pęknięcia i tamtędy ucieka ciśnienie. Jak sprawdzić czy instalacja jest szczelna, jest na to jakiś sprytny patent?

EDIT:

Jeszcze dodaję wskazania na biegu jałowym

korekcje https://zapodaj.net/c21405e932453.jpg.html

analog2 https://zapodaj.net/e88c917a16e2a.jpg.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zobacz jak wygląda czujnik ciśnienia doładowania, wyczyść go, ale zmywaczem jakimś, nie mechanicznie, później jak to nie pomoże spróbuj zamienić przetwornik ciśnienia turbiny z tym od egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów. W swoim E90 LCI borykam się z problemem nagłego spadku mocy, objawy są identyczne jak u kolegi jeremis9. Auto słabe z dołu do około 2000 obr/min, nawet kołem na 2 biegu nie chce zakręcić, a wcześniej latało bokiem na trójce.

...w komputerze zero zapisanych błędów.

...DPF'a brak -usunięty programowo i fizycznie

...klapki w kolektorze usunięte i odłączone programowo,

...filtry paliwo/powietrze po wymianie,

....podciśnienie vacuum zmierzone na magistrali -087 [bar], czyli ok.

 

Auto pali na dotyk, mało spala paliwa-nie zauważyłem wzrostu, nie puszcz chmur dymu.

Podmieniałem przepływkę na używaną, ale nie dało to żadnej poprawy, więc pozostawiłem swoją.

Jedyne co ostatnio zauważyłem to to, że nie działa zawór EGR, dlatego zdemontowałem go i wyczyściłem, ale po podpięciu nadal nie działał. Zajrzałem do zaworku/przetwornika ciśnienia Pierburg tzn. zmierzyłem mu rezystancję 16 Ohm, czyli ok. nie wiem jak go dalej sprawdzić. W ogóle to podejrzewam, że ten EGR moze być wyłączony programowo bo jak odpinam od niego wtyczkę i jeżdzę z odpiętym to nie wywala żadnego błędu o jego braku czy przerwaniu obwodu. Ale EGR chyba nie ma nic wspólnego do braku mocy, oczywiście z wyjątkiem fizycznego zacięcia otwartego zaworu, czyż nie?

Po tym jak wyczyściłem i zamontowałem zawór EGR na swoje miejsce zajrzałem sobie wizualnie w stronę turbiny na lewą stronę silnika i jest tam elektroniczny nastawnik turbiny, takie cięgno i kiedy je dotknąłem to zaczęło coś buczeć w środku i nawet nie zauważyłem ile ale to cięgno się ruszyło chyba do góry, kiedy odpaliłem auto silnik mocno chwilowo zakopcił i bardzo nim zatrzęsło przez jakieś 5 sekund, po czym złapał normalna pracę. Jak dodałem gazu to okazał się, że motor żwawo zaczął się wkręcać na obroty i odzyskał pełna moc :-) ...bardzo się ucieszyłem bo znów po około 3 miesiącach jazdy mułem, odzyskałem frajdę z jazdy.

Niestety po 5 dniach jazdy stało się to samo i motor stracił moc i trwa to juz około tydzień czasu. Nie mam pomysłów co może być tego powodem. Dotykałem się tylko samego zaworu EGR ( z resztą i tak nie działajacego) no i tego cięgna od turbawki. Jest tam jakis elektroniczny nastawnik hella garret. Po włożeniu kluczyka do stacyjki wykonuje ruch góra dół, czy odwrotnie bo juz nie pamietam. Przy dodawaniu delikatnie gazu na biegu jałowym nie reaguje do jakiegoś 1800 obr. dopiero właśnie w tej okolicy zaczyna się ruszać to cięgno.

Prosze pomóżcie bo juz sam więcej nic nie wymyślę. Czego może to być wina ten cały spadek mocy? Czy może to być od tego nastawnika? bo nie ma żadnych błędów w kompie, no i co z tym EGR? czy z odpiętą wtyczką powinien zwrócić do kompa błąd?

 

Z góry dziękuje za wszystkie sugestie.

 

poniżej filmik z pracy cięgna nastawnika turbiny na biegu jałowym przy delikatnym wciskaniu gazu. Dopiero przy około 1800 obr/min ruszyła się dzwignia, i zaczyna być słychać turbinę, czy tak ma być?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Masz inpa? Jak tak to nagraj zakładkę nominal/actual podczas jazdy z gazem w podłodze bez odpuszczania na 4 biegu jak masz manual od 1800 do 4000rpm. Jak nie wywala błędu pod odpięciu egr to na pewno jest wyłączony programowo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

...dzięki za zainteresowanie ....mam inpa, ale boję się trochę korzystać, bo kupiłem miesiąc temu kabelek, wgrałem sofcik na kompa i podpiąłem do auta tylko dla testów, aby podpatrzeć jakieś wartości i czy się łączy, nic nie zmieniałem, wyłączyłem kompa i nie mogłem później odpalić auta :-( ...po czym upłynęło około 5 minut i normalnie odpaliło.

...no nic muszę jeszcze raz spróbować zmierzyć się z inpa i postaram się zrobić jak zasugerowałeś

...tak na marginesie, czemu nie mogłem odpalić auta po takim zabiegu? jakieś pomysły?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyłączyłeś program krzyżykiem czy cofałeś się po kolei z kolejnych podmenu?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie, musisz cofać się po kolei, czyli koniec itp., dopiero jak wyjdziesz do głównego menu to możesz dać krzyżyk.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

..walczę z INPA coś nie tak mam z komunikacją, musze chyba zassać inną wersję bo przerywa mi w trakcie odczyty, ale udał mi się uchwycić troszkę parametrów na biegu jałowym przy dodawaniu gazu. Wiem, że na biegu jałowym ciężko coś wywnioskować z odczytów, ale ewidentnie widać, że wartość rzeczywista nie nadąża nad zadaną, która jest wysoka czyż nie?

 

 

Przed chwilą zdjąłem rurę z turbiny do przepływki i sprawdziłem jak wygląda wirnik. Nie jestem znawcą, ale organoleptycznie oceniając wirnik kręci się lekko, brak wyczuwalnego luzu osiowego wzdłużnego, jedynie wyczuwalny lekki luz góra dół, ale to na łożyskowaniu chyba normalne? nic nie przyciera o obudowę, także myśle, że turbo jest ok.

W ECU nadal żadnych błędów i tak sobie myślę czy winowajca może być ten nastawnik geometrii turbiny?

Dzwoniłem dziś do turbonaprawa.pl z Rzeszowa i powiedzieli, że mają sprzęt, do diagnostyki tych nastawników Hella Garrett, i zastanawiam się nad wizytą u nich jeszcze w tym tygodniu. W sumie mam tam 200km to nie jakoś dużo, a może warto pojechać i dowiedzieć się jak naprawdę jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko podczas jazdy z gazem w podłodze bez odpuszczania, nagraj to oczywiście programem do tego.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
złe wartości przez przepływke spowodowane są zaślepionym egr. U mnie pokazuje tak samo jak u CB w inpie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przecież ma wyłączony :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

...na wstępie powiem, że nie ogarnąłem jeszcze INPA na swoim laptopie -jakiś konflikt z systemem win xp, stąd problemy z odczytem livedata, ale ogranę to zrobię test na 4 biegu

...dziś wybrałem się do turbonaprawa w Rzeszowie i w drodze przed samym Rzeszowem auto osłabło jeszcze bardziej :( ...błędów nadal brak - za wyjątkiem tego że prawdopodobnie padł mi sterownik świec żarowych bo wywaliło 6 błędów od świec żarowych, a komplet świec i nowy sterownik wymieniony 3 tygodnie temu - nieszczęścia chodzą parami :) ..jutro jadę na reklamację do warsztatu gdzie montowali, będą reklamować w Beru i wymienią na nowy

...co do mojej wizyty w Rzeszowie, to sprawdzono nastawnik elektroniczny - jak się okazało był sprawny-osiągał pozycje zadane, ale miał już wyrobiony/wytarty ślimak w środku co powodowało, że pracował nie płynnie i miał już luz. Jak już tam się wybrałem to wymienili ślimak i teraz śmiga aż miło i cicho. Kierownice turbiny pracują lekko, więc na pewno spadek mocy nie ma nic wspólnego z turbiną i nastawnikiem.

Może jutro przy okazji wizyty w nieautoryzowanym serwisie BMW coś zasugerują.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem, że jest powiedzenie kto bogatemu zabroni, ale skoro masz kabel to ogarnij go do końca i będzie można coś myśleć, teraz to nie bardzo wiadomo co odpisać na taką wiadomość. Ci od turbin nie diagnozują? Tylko naprawiają to co pokaże klient?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Przy okazji słabego dołu się wtrącę, czym grozi brak filterka w elektrozaworze turbiny? Pytam ponieważ po czyszczeniu nic nie zmieniło a po usunięciu go jest dużo lepiej. Widziałem też nowy zamiennik którego jak rozebrałem, fabrycznie nie miał filterka.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany Przynajmniej w moim wypadku ;)

Wczoraj w końcu samochód został naprawiony. Winna była gruszka turbiny!

Po wymianie na nową używana auto odżyło. Teraz znowu jeżdżę 330d, a nie 318d ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.