Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Otóż dzisiaj nie mogłem odpalić samochodu i cykało tyko pod maską czyli za niskie napięcie w aku.

 

Podmieniłem aku z innego samochodu i samochód odpalił od strzała, podłączyłem multimetr i alternator ładował o 13.88 V czyli chyba za mało prawda ?

Sprawdziłem przy okazji pobór prądu. na wyłączonym silniku przy zamkniętym centralnym 0.20 O, więc zacząłem wypinać po kolei każdy bezpiecznik i nic,wszystko ok nic nie spadało, po pewnym czasie uświadomiłem sobie że pobór prądu jest OK ,ponieważ zaraz po zamknięciu centralki pokazuje 0.20 O a po 40 sekundach spada sobie do 0.01/0.02 więc pobór prądu chyba jest OK. Spróbowałem jeszcze raz odpalić samochód na tym drugim aku i lipa.....nie da się ....coś w okresie 10 minut(okres sprawdzania bezpieczników )rozładowało akumulator.....lipa jestem w kropce bo kumplowi rozładowałem aku w ciągu kilku chwil.

 

Koledzy drodzy gdzie leży problem?

Opublikowano

A może obydwa akumulatory są dobre ... możesz mieć np źle dokręconą masę ? itd

Mierzyłeś napięcie na słupkach aku ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
a więc naładowałem prostownikiem aku i ma 12.80 v.Stał niepodpięty do samochodu przez całą noc i dzień i chyba jest ok.ten krótki kabelek od masy jest dokręcony....
Opublikowano
Witam ja miałem podobny problem auto po nocy nie odpalalo akumulator się rozladowywal,bez powodu okazało się że to tak zwany jeż pobierał prąd :)
Opublikowano
Spróbowałem jeszcze raz odpalić samochód na tym drugim aku i lipa.....nie da się ....coś w okresie 10 minut(okres sprawdzania bezpieczników )rozładowało akumulator

Jeż nie rozładuje sprawnego aku w 10 minut. Tu by wyglądało że może być słaba ciągłość elektryczna , uszkodzony rozrusznik że jak jest trochę słabszy aku to już nie zakręci.

Generalnie w takich przypadkach;

Może być kilka przypadłości na raz np; zużyty akumulator, słabe ładowanie, słaba ciągłość elektryczna na kablach(+) oraz na masie, Uszkodzony rozrusznik.

Po nocnym postoju aku powinien mieć co najmniej 12,4V (Przy wyjętym kluczyku)

Napięcie ładowania na wolnych obrotach bez obciążenia 14,4V (od 13,8 do 14,8V)

Napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 10 V

Podkreślam jeszcze raz to wszystko przy dobrej ciągłości elektrycznej.

Daj znać bo wielu to czyta

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

A więc problem rozwiązany. Pojechałem do machera od akumulatorów i się okazało że jedna cela była pusta nie było płynu,więc dolaliśmy i się okazało żę cela jest pęknięta i cały płynu z niej uciekł tak więc warto poodkręcać korki i sprawdzić czy jest elektrolit w celach. :>

 

A jeża to wymieniłem zaraz po samym kupnie samochodu bo właśnie rozładowywał aku także jeż był git,i a propo jeża to wyjęcia bezpiecznika od nawiewów o dziwo mi nic nie dało a jeż wtedy dalej kradł prąd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.