Skocz do zawartości

swap 523 na 528, prosze o pomoc, jakieś rady


patryk4103

Rekomendowane odpowiedzi

witam forumowiczów, może zaczne od początku.. jestem posiadaczem bmw 523i z 96 roku juz od 3 lat.. i cały czas mam z nią problemy, po za tym ze wymieniłem juz poł auta, silnik 2.5 stracił swój żywot, postanowiłem dodać kilka koni i wstawić silnik m52b28, tak jak poprzednik na pojedyńczym vanosie.. żeby wszystko grało jak należy wymieniłem tez skrzynie, wał no i przy komputerze zaczęły sie problemy... okazało sie ze silnik jest od anglika z automatem (ja miałem i mam manuala) na starym sterowniku auto jezdziło ale po czasie zaczeło mi odcinać paliwo (tak przy 4k obr). Postanowiłem więc wziasć sie za komputer po wymianie zamiast odcinki, auto cięzko pali, szarpie, gasnie itd i teraz pytanie do was czy komputer pod EWS II generacji różni sie od tego z EWS III i czy zły komputer może spowodować takie objawy ??? dodam ze wymieniłem już dwa komputery (ale one były na EWS 3, do tego wymieniłem czujnik wałka, sprawdzaliśmy rozrząd, pompe paliwa, przepływke, sondy i zostła jeszcze czujnik wału lub komp ) prosze o pomoc, jakieś sugestie z góry dzieki ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoje B25 również wymieniłem na B28 i wszystko śmiga bez problemów a komputer został ten ze słabszej wersji. Co do EWSa to u mnie jest III gen a dawca miał II, mimo to silnik działa bez zarzutu
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zamiast komputera raczej poszukaj przyczyny takiego zachowania.

Pewnie pompa paliwa;

 

A p swapie komp powinno się zmienic na właściwy dla danej pojemności bo wiadomo , że auto będzie jakoś tam chodziło ale nie koniecznie prawidłowo.

Ja w swojej zmieniałem z b20 na b28 i przez jakiś czas miałem sterownik z b20.

Chodziło ale jak zmieniłem sterownik na taki z b28 to przestało chodzić a zaczęło jechać !!!

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompe paliwa sprawdzałem i jest ok, w tym momencie auto słabo odpala, jak odpali to falują obroty, jak sie zaczyna przyśpieszać strasznie szarpie a jak sie wkręci na obroty to róznie z jego mocą ;/ jeden z mechaników zasugerował że przeskoczył łańcuch no ale sprawdzali jakąs sondą i niby jest ok, jak podłaczamy kompa to wyskakiwał błąd wałka rozrządu chyba ( czujnik wymieniony i bez zmian) ? i jest jakaś nieprawidłowosc na czujniku wału korbowego, chyba ? i nie wiem w co dalej brnąć mechanik naliczył już mi 2 tysie i zadnej poprawy ;/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że te czujniki działają? Bo te problemy z odpalaniem, mocą itp to wskazują właśnie na czujniki wału lub wałków rozrządu. Najpewniej wału. Jeśli masz tam jakiś zamiennik to zapomnij, że będzie działał prawidłowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tez własnie zamierzam wymienić na oryginał (czujnik wału) tylko ze kolejne 600zł i nie wiem czy bedzie chodzilo ;/ dlatego pytam sie czy to może być wina kompa bo zaczeło sie to właśnie po wymianie, tzn wczesniej tak jak pisałem na starym komie była odcinka a na nowym własnie te szarpania itd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz okazję to może na jakimś szrocie podmienić na chwilę z używanego gdyby było wiadomo, że odpalał bez problemu? Trochę lipa wywalać 600 zł jak nie wiadomo, że to to? Może jakiś sklep pozwoli na test i ew zwrócenie, gdyby to nie było to(choć wątpię).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, szybkie pytanie, kombinował ktoś może zmiane sterownika w silniku 523i na sam sterownik z mapą od 528i? czy auto będzie mocniejsze? czy raczej to bardziej go zamuli ze względu na pojemność tego motoru? a może nic nie zmieni?:P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekawy,jak by to wyglądało,ale takich zabiegów chyba nikt nie robił. Bo teraz zobacz w drugą stronę: Swap z "523" na "528" ale samego silnika, komp zostaje oryginał, dużo osób twierdzi, że sterownik się sam zaadoptuje do nowej jednostki i nie trzeba mu remapu robić na 2.8. Więc jeśli byłaby to prawda to domyślasz Się co będzie w przypadku o którym piszesz
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.