Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich,

 

chciałbym przedstawić moje kolejne już (od kilkunastu lat tylko użytkuję auta tej zacnej bawarskiej marki, jestem ogólnie fanem motoryzacji i wszystkiego co z nią związane) BMW, model F30 320d xDrive Alpinweiss M Pakiet, kupione w Lublinie, u dealera BMW Best Auto.

Dawałem ten samochód do oceny w dziale, co sądzicie o tym BMW z ogłoszenia. Jeszcze raz dziękuję za odzew.

 

Czyli kolejny, typowy białasek na forum, mam nadzieję, że przy Waszych nowych, odpicowanych furkach jakoś tu podpasuję :oops:

 

Poniżej rozkodowany numer vin.

 

 

Kod typu 3D51

Typ 320XD (EUR)

Typoszereg E F30 ()

Seria 3

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik N47T

Pojemność skokowa 2.00

Moc 135

Napęd ALLR

Skrzynia biegów AUT

Kolor ALPINWEISS 3 (300)

Tapicerka STOFF HEXAGON ALCANTARA/ANTHRAZIT (HAAT)

Data prod. 2013-01-17

Składanie Wyposażenie

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Selekcja COP ważnych pojazdów

S216A SERVOTRONIC Wspomaganie układu kier. Servotronic

S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Zakres dodatkowy, charakteryst. dla UE

S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Wielofunkcyjność dla kierownicy

S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Ogumienie zdatne do jazdy po uszkodzeniu

S2NHA M SPORTBREMSE Hamulec sportowy M

S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Zabezpieczenie śrub kół

S2PEA 18"M LM RAEDER STERNSP.400 M/MB Obr. BMW, st. le. M spr. gw. 400

S2TBA SPORT-AUTOMATIK GETRIEBE Sportowa automatyczna skrzynia biegów

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Brak napisu modelu

P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

S420A SONNENSCHUTZVERGLASUNG Przyciemniane szyby

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S465A DURCHLADESYSTEM System załadunku

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Podparcie lędźwi kierowcy i pasażera

S493A ABLAGENPAKET Zespół schowków

S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable

S4DXA AKZENTLEISTEN BLAU MET. MATT Listwy akcentowe, niebieski metalik mat

S4MRA INTERIEURLEISTEN ALUMINIUM HEXAGON Listwy wewnętrzne z aluminium Hexagon

S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Spryskiwacze reflektorów

S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control z tyłu (PDC)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Regulacja prędkości z funkcją hamowania

S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S5DAA BEIFAHRERAIRBAG-DEAKTIVIERUNG Dezaktywacja poduszki powietrznej pasaż.

S5DCA FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR Zagłówki w siedzeniu tylnym składane

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S614A INTERNET VORBEREITUNG Instalacja sieci internet

S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Rozszerzona informacja BMW Online

S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 do DVD

S6AAA BMW TELESERVICES BMW Teleservices

S6ABA STEUERUNG TELESERVICES Sterowanie teleserwisem

S6ALA BMW LIVE BMW Live

S6NFA MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE Złącze muzyki do smartfona

S6NKA ANBINDUNG BLUETOOTH- UND USB-GERAET Podłączenie urządzenia Bluetooth i USB

S6NRA APPS Apps

S6WAA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. Tablica przyrządów z rozszerz. zakresem

S6WAA INSTRUMENTENKOMBI. M. ERW. UMF. Tablica przyrządów z rozszerz. zakresem

S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Wysoki połysk Shadow-Line

S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

S7NHA SERVICE INCLUSIVE 5/100 Technika serwisowa BMW

S8A1A SPRACHVERSION POLNISCH Polska wersja językowa

S8ATA POLNISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, polski

S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA

S8SCA LAENDERSPEZ. TELESERVICEFREISCH. Aktywacja syst. telem. char. dla kraju

S8V7A HINWEISSCHILD NCAP GRIECH/UNGAR/POL Tabliczka informacyjna

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

Nazwa (interfejs)

Nazwa (ETK)

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

 

W jedną stronę z okolic Bielska Białej do Lublina miałem prawie 450 km, ale opłacało się jechać.

Samochód kupiłem w salonie dealera BMW Best Auto, również mam fakturę od tego dealera. Miło było odbierać swoje auto w salonie (pomimo że używane), ponieważ tylko dla żony kupuję nowe auta oraz do firmy...

 

Samochód kupiony i serwisowany w Best Auto, w tej chwili 96 tyś przebiegu. (ostatni przegląd 17.03.2017). Bezwypadkowy, bezkolizyjny, wszystko oryginalne (szyby, lampy, lakier), nigdy nic nie rozkręcane itp. Wszystkie możliwe dokumenty, kluczyki, tak jak wyjechała po prostu z salonu jako nowy samochód.

Poprzedni właściciel mojego BMW, też bardzo pozytywnie zakręcony na punkcie samochodów oraz bardzo miły, konkretny człowiek (lekarz ginekolog - jak w tekstach handlarskich,, ze auto od lekarza :D ).Szczęściarz, odebrał BMW M2, również białą, dlatego ta poszła na sprzedaż. Cały czas mamy ze sobą kontakt :P

Obsługa dealerska, sprzedawca Tomek, na najwyższym poziomie, ale to już takie czasy...

Środek auta jak nowy, nigdy nie palone, żadnych plam, czy porysowanych, podartych tapicerek. Lakier drobne ryski jedynie na tylnym zderzaku.Samochód ma nałożoną ceramikę i środek zabezpieczony przez firmę detalingową.

 

Z samochodem dostałem całkowicie nowe tarcze i klocki (tylne w pudełkach w bagażniku) - samochód ma hamulce sportowe M.

 

Olej wymieniany co 15 tyś km, wymieniony również olej w skrzyni biegów.

Dodatkowo dostałem prawie nowe opony zimowe Pirelli(mieszany komplet) do felg M pakietowych 18" co są na zdjęciu. (letnie opony Brigestone też prawie nowe).

BMW posiada wgraną aktualną nawigację i jej darmowe uaktualnianie (tylko muszę sprawdzić, czy na dwa lata do 2019, czy 4 lata).

Ma wgrane również najnowsze oprogramowanie w serwisie, bo nie komunikował się z iphone 7.

Lakier pokryty jest ceramiką, a wnętrze plastiki i tapicerka zabezpieczone w firmie detalingowej.

 

Najważniejsze:

W ASO został dołożony M Performance Power Kit (200 KM i fajnie zmieniona charakterystyka silnika w stosunku do serii) oraz czarne oryginalne nerki M Performance.

 

Chciałem benzynę, ale po długich poszukiwaniach, odpuściłem i kupiłem diesla. Cóż, jak się nie ma wystarczającego budżetu na nowe auto, trzeba iść na kompromis.

Warunkiem koniecznym była pewna historia serwisowa oraz bezwypadkowość.

Koniecznie musiał być xDrive - mieszkam na Podbeskidziu, dodatkowo wybudowałem się na górce i odkąd mam dwóch wspaniałych małych synów, kupuję BMW tylko w X drive, aby bez problemów jeździć w zimie. Warunkiem miała być również nawigacja professional z największym wyświetlaczem i liczniki z rozszerzonym zakresem oraz regulacja Eco, normal, sport...

Skrzynia biegów była mi obojętna, ale tutaj mam automatyczną, sportową, z łopatkami i jestem zachwycony. Służbowo jeżdżę od kilku lat Audi A6 2011rok i czasami Skodą Superb Sportline 2017 rok i tam również są łopatki, ale mam wrażenie, że skrzynie wolniejsze, pomimo że te samochody mają o wiele więcej mocy i również są 4x4.

Wisienką na torcie jest M Pakiet, hamulce sportowe M (nowe :norty: ) i te dodatki M Performace. Biały kolor, ciemne szyby również do ogólnej konfiguracji auta bardzo mi odpowiadają. :D

Gdyby nie trafił się M Pakiet, pewnie bym go dołożył, a już koniecznie czarną podsufitkę i sportowe fotele oraz przyciemnił tylne szyby.

 

Plany...cóż... Jak zwykle dużo... :wink:

 

na szczęście BMW po dokładnym sprawdzeniu nie wymaga nic serwisowego, więc jak z każdym moim samochodem, zamierzam go poddać tuningowi (to jest silniejsze ode mnie, nawet samochody żonki tuninguje :D :D :D )

 

Nie będę odkrywczy, ponieważ mam już założone nerki M Performance oraz M Performance Power Kit, idę za ciosem i dokładam wszystkie dodatki zewnętrzne M performance, a później do środka dodatki M Performance, oprócz listew w alcantarze, bo nie podobają mi się, a cena zabija. Ale to już chyba przyszły rok, aby cały czas coś się działo i żona mnie nie zabiła :mrgreen: .

 

Te felgi zostawiam na zimę, na wiosnę 2018 mam zamiar kupić koła 19" lub 20", oryginalne BMW lub markowe zamienniki np. Z Performance. Marzenie 20" ori M Performance czarne, nie srebrne.

 

Dach, lusterka może czarna folia??? Synowie namawiają mnie na pasy ///M na boki, a to znowu tylko 200 konny dieselek :D .

 

Dużo osób mnie za to zlinczuje, ale wydech mam zamiar zrobić na dwie strony z dedykowanym dyfuzorem M Performance (wiem, wiem, to tylko diesel...)

 

Dodatkowo, jak budżet wytrzyma,kiedyś tam w przyszłości parę rzeczy LCI jak: ramka środkowa podświetlana (pasuje do pakietu oświetlenia), halogeny, tylne lampy.

Marzy mi się lepsze nagłośnienie, oryginalne HK lub inne wykonane przez firmę zewnętrzną. Ale to już raczej odległe plany.

 

 

Pozdrawiam wszystkich, mam nadzieję, że nie zanudziłem opisem za bardzo.

 

Na zdjęciach pierwsze tankowanie i miła niespodzianka - pan ze zdjęcia na stacji benzynowej był zachwycony białaskiem.

Reszta fotek przy salonie Best Auto w Lublinie ( z wrażenia nie zrobiłem zdjęcia samochodu, jak stał w salonie :oops:) oraz pod domem teścia.

 

 

Aktualizacje z modów będę wklejał na bieżąco

 

 

 

http://imageshack.com/a/img923/4778/dqS5sC.jpg

http://imageshack.com/a/img923/3343/46KTXq.jpg

http://imageshack.com/a/img922/1341/R3NWDG.jpg

http://imageshack.com/a/img922/4652/pbtFxM.jpg

http://imageshack.com/a/img922/268/YK0qKJ.jpg

http://imageshack.com/a/img924/5420/HQDTKq.jpg

http://imageshack.com/a/img924/3413/nPWTJ9.jpg

Edytowane przez bart 328
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Karoseria nic nie trzeszczy, nic nie popukuje. Można rzec, kompletna w tej kwestii cisza, oprócz wyciszenia, czyli szumów powietrza, o których wiele użytkowników się wypowiadało. Tragedii nie ma, ale w tej kwesti BMW mogłoby się lepiej postarać. Byłem świadomy kupując F30, że nie będzie cicho jak w F10, czy A6 3.0 TDI, ale mi to tak strasznie nie przeszkadza i nic nie mam zamiaru z tym robić. Tylko cieszyć się jazdą :D
Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pierwsze zmiany za nami.

 

Na pedały trafiły oryginalne nakładki M Performance. W planach, jak zostanie skompletowany M performance zewnętrzny,trafią pozostałe dodatki do środka M Performance, oprócz listew z alcantary.

 

Następnie została dokupiona tylna dokładka M Performance na wydech wyprowadzony na dwie strony.

Dyfuzor został o w oryginale - wzorem auta kolegi Randall dolne dodatki będą w oryginalnym macie.

Ulter Sport jak zawsze zrobił dobrą robotę - zamiast tylnego tłumika wyprowadził dwie końcówki - średnica Fi 90.

Wszystko zamontowane na obejmie, więc bez problemu można zamontować z powrotem tylny seryjny tłumik oraz oryginalny dyfuzor. Strasznie podoba mi się podwójny wydech, więc pomimo diesla, zdecydowałem się na ten krok.

http://imageshack.com/a/img924/8771/sTgelo.jpg

http://imageshack.com/a/img922/3739/G2zyyB.jpg

http://imageshack.com/a/img922/8637/FW7cyR.jpg

http://imageshack.com/a/img922/9780/IVO00b.jpg

http://imageshack.com/a/img922/5450/IX0Epu.jpg

Edytowane przez bart 328
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Cześć

 

Dyfuzor to oryginał?

 

Tłumik wymieniałeś cały w Ulter? Czy masz zdjęcie od dołu?

 

Pozdrawiam

 

Maciek

Pozdrawiam


Maciek

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć,

tak, dyfuzor oryginalny.

Przeróbka wydechu to bardzo budżetowy projekt, bo to diesel.

Usunięty został końcowy wydech, w jego miejsce od tłumika środkowego idzie rura z wyprowadzeniem na dwie strony plus końcówki. Mocowanie przeróbki Ultera na obejmę, tak, aby wrócić bez problemu do serii, ewentualnie skusić się na coś poważniejszego.

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Korzystając z pojedyńczych dni ładnej pogodny, dołożyłem kolejny element M Performance do mojego samochodu.

Dostałem zapewnienie w ASO Sikora, ze jakość tych naklejek już się poprawiła.

W razie czego jest dwa lata gwarancji na nie i darmowa ich wymiana w ASO. Zobaczymy po zimie.

 

http://imageshack.com/a/img924/6494/cJQOs3.jpg

http://imageshack.com/a/img923/8231/IhTUQ3.jpg

Benzyna zamiast krwi...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzieki :cool2:

 

Dokładnie, w Bielsku w ASO Sikora z tymi naklejkami też mieli te same problemy, tak jak u Ciebie, ta bezbarwna powłoka z nich schodziła. Wymieniali bezpłatnie bez najmniejszych problemów.

Zobaczymy po zimie.

Teraz czekam na kolejne dodatki M Performance :D

Benzyna zamiast krwi...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejny dodatek M Performance został zamontowany do mojego BMW.

 

Jest to zamiennik, gdyż jak wielu użytkowników już pisało, szkoda przepłacać za oryginał, szczególnie, że jednak robi się nisko. Chwila nieuwagi i może być po nim.

Spasowanie na 4+.Wszystko rekompensuje cena w porównaniu z oryginałem.

Dodatkowo, aby go jeszcze bardziej usztywnić, z moim kolegą blacharzem, oprócz mocowania oryginalnego na środku zderzaka (na dłuższym wkręcie, niż był w zestawie), po jego bokach z tyłu wstawiliśmy tulejki (element z xenonów :mrgreen: ). Widać je na zdjęciu, gdzie auto jest na podnośniku. Wszystko wygląda jak fabrycznie,nic nie widać stojąc przy samochodzie. Dopóki ktoś się nie położy i zajrzy pod zderzak nic nie widać.

Dodatkowo użyłem taśmy dwustronnej 3M, bo ta, co była już przyklejona, to jakiś tajwański żart i oryginalnych kołków plastikowych BMW.

Wszystko jest sztywne, mega dobrze się trzyma. :D

http://imageshack.com/a/img924/4904/sl60Au.jpg

http://imageshack.com/a/img923/6553/lEEt4w.jpg

http://imageshack.com/a/img923/7127/CC7glD.jpg

Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano

Wygląda super!!

 

Kurcze, ja się boję wysokości:-( a korci mnie mega!

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Genialnie wszystko ze soba pasuje ! Podobaja mi sie Twoje mody :norty: powiedz mi czy bez koncowego tlumika choc troche inna jest akustyka wydechu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oj tak, zrobiło się nizej :D , ale jeździłem już wiele lat coupe BMW na M Pakietowym zawieszeniu i tam było niżej. Polo 6R żonki kompletne R Line ma taką samą wysokość,więc daję radę. Trzeba jednak uważać, chociaż przy x Drive jest wyżej, niż przy RWD.

 

Tak, nieznacznie zmienił się dźwięk wydechu na lekko basowy. Kompletnie nie przeszkadza w trasie, chociaż go słychać, a na postoju tak sobie cicho coś tam pomrukuje, bez dwóch zdań :P

Filmiki w internecie, czy w galerii E90 fajnie pokazują zmiany dźwięku dzięki tej operacji.

Niektórzy jeszcze wycinają środkowy tłumik, zostawiając DPF, wtedy jest jeszcze lepiej (patrz galeria E90). Zupełnie, jakby nie było pod maską traktorka czterocylindrowego.

Ja jestem zadowolony i z dźwięku i z wyglądu za śmieszne w dodatku pieniądze. Zresztą, bez najmniejszego problemu mogę wrócić do pełnej serii.

Benzyna zamiast krwi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.