Skocz do zawartości

530d touring - sztywne tylne zawieszenie. Amortyzatory?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam E39 530d touring z roku 2002 bez nivo. Problem jaki dotyczy mojego modelu znajduje się w tylnym zawieszeniu. Mianowicie wydaje mi się że jest ono dość sztywne. Podczas jazdy na równej drodze jest ok. Nie czuć żadnych problemów. Jednak gdy pokonuję jakąś nierówność tył tak jakby podskakuje. Gdy jadę po dziurach to z tyłu w bagażniku wszystko lata. Taki objaw jakbym miał bardzo twarde sprężyny.

Trochę czytałem o temacie i moim zdaniem w grę wchodzą albo amortyzatory albo tuleje tylnego zawieszenia.

Co do amorków: Bmw mam kilka miesięcy i podczas kupna sprzedający mówił że zmieniał amortyzatory. Tylko że kupywałem ją od gościa który potrafił wsadzić używane tarcze do przodu także bardzo możliwe że amorki też wsadził używane i nie wiadomo czy wgl były sprawne. Teraz siedzą amory Sachsa. Nie widać żeby były wylane czy coś. Można je jakoś zdiagnozować w domowym zakresie? Bo czytałem że na maszyny nie warto jechać bo i tak źle pokazują.

Co do tuleji: wiem że wymiana jest dość problematyczna. W jaki sposób je zdiagnozować? Słyszałem że jest też sposób z podłożeniem podkładek gumowych pod tuleje i że jeśli wtedy problem ustąpi to tuleje do wymiany na 100%. Mógłby ktoś opisać jak to wykonać?

Z góry dziękuję za pomoc. Jednak najpierw wolę zdiagnozować na tyle na ile się da niż wymieniać na chybił-trafił. Mechanikom jednak nie wierzę za bardzo bo jak już nawet wstępnie rozmawiałem o wymianach tuleji to kręcili nosami że dużo pracy itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wchodzisz pod samochód i patrzysz na tuleje, druga osoba macha samochodem. Jeśli na tulejach widać luz przy takich ruchach to do wymiany.

 

Co do odgłosów to sprawdź najpierw kilka rzeczy które moga latać:

- po prawej stronie akumulator czy siedzie dobrze

- koło zapasowe czy jest zakręcone

- po lewej zmieniarka i inne sprzęty czy się nie poluzowały na śrubach

 

Za każdą z tych rzeczy miałem problem gdzie pierwsza myśl to było uwalone zawieszenie.

Opublikowano

U mnie tuleje były po prostu zerwane, przejazd przez każde torowisko to zaciskanie zębów bo wszystko w środku latało jak w Ikarusie :D

 

Generalnie Touring jest dość twardy z tyłu, nawet ze standardowym zawieszeniem. Przejechałem się sedanem znajomego w którym dodatkowo wybite są 4 górne wahacze i jest znacznie miękkszy. Taka specyfika tego zawieszenia... Żeby było okej to musiałbyś wymienić w zasadzie wszystko bo droga tłumienia drgań jest tam strasznie skonwolutowana. Dodatkowo z powodu braku nivo masz twardsze sprężyny już ze startu, żeby przy załadowaniu tył za bardzo nie osiadł.

 

Ja już sobie dałem spokój bo jest i tak nieźle. Najgorsze są nierówności poprzeczne, ale poza tym jest ok. Przed wymianą tulei w belce dodatkowo dochodziły stuki przy ruszaniu.

Opublikowano
Co do stuków podczas ruszania to nie zauważyłem takiego objawu. Teraz na weekend będzie trochę czasu to sprawdzę te tuleje. Umówiłem się ze znajomym mechanikiem i mam nadzieję że on też mi coś pomoże. Jak coś wynajdę to dam znać.
Opublikowano
Witam. Chyba dzis znalazlem rozwiązanie problemu. Założyłem podkładki pod tuleje i teraz całkiem inaczej się jezdzi. Do tego zniknęły wibracje pojawiające się przy prędkości 110km/h. Czyli tuleje do wymiany się szykują. Dzięki bardzo za pomoc. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.