Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zgadzam się marwi :) s55 będzie idealny do M2 - oby zrobili też bardziej sportowe wnętrze, poprawili fotele, dali jakieś obszycie tapicerki - i będzie gites!

@michau20: generalnie nic specjalnego tutaj nie ma, kazdym ///M tak pojedziesz ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czy silnik z m4 oznacza wzrost z mocy?

Jeśli m2 będzie miało 400+ to m3/4 powinno mieć 500ps żeby było konkurencyjne.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
A pisał ze 410 koni maja miec,

A do Slawka pytanie jak odczucia i różnice między manual w m135 a dkg w m2

DKG jest lepsze. Manual jest dobry do zabawy i to jego jedyna zaleta. No i trzeba pamiętać, że między DKG a 8ZF jest przepaść - używanie manetek w tej drugiej praktycznie nie ma sensu, a w DKG to podstawa.

Opublikowano

DKG jest lepsze. Manual jest dobry do zabawy i to jego jedyna zaleta. No i trzeba pamiętać, że między DKG a 8ZF jest przepaść - używanie manetek w tej drugiej praktycznie nie ma sensu, a w DKG to podstawa.

 

:O

Rozwiń to Pan bo ciekaw jestem, czemu w 8ZF nie oplaca sie uzywac manetek a w DKG to podstawa? ja rzadko uzywam manetek, ;)

  • Moderatorzy
Opublikowano
To przejedź się DKG. Jest szybsza i do tego fajnie kopie w plecy przy zmianie biegów. W 8ZF tego nie ma.
  • Lubię to 1
Opublikowano
No właśnie dkg fajnie kopie na najszybszym ustawieniu ale na wolniejszych zmienia niewyczuwalnie biegi, 8zf bardzo dobra skrzynia tylko trochę emocji brakowało jechało sie prawie jak w elektryku bo zmiany bardzo szybkie ale nie odczuwalne, No i redukcje jednak dużo gorsze niż w dkg.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Po przestawieniu manetki w lewo i wrzuceniu "sport +" zf przestaje być miły i tez kopie w plecy nawet w mojej kosiarce.
Opublikowano
Po przestawieniu manetki w lewo i wrzuceniu "sport +" zf przestaje być miły i tez kopie w plecy nawet w mojej kosiarce.

Zgadzam sie w zupełności tylko to i tak nic przy dkg gdzie myślałem czasem po całej tej gwałtowności i jednoczesnym kopnięciu w plecy i dźwięku z tylnego dyfra jakby ktoś walnął z odcinki tak ze dyfer już na ziemi leży a to wszystko w jednej chwili, zf8 może teraz jakoś przyspiesza programowo tak jak 6hp21.

I nie wiecie czy to już potwierdzone ze nowe m5 bedzie bez dkg?

Opublikowano
Po przestawieniu manetki w lewo i wrzuceniu "sport +" zf przestaje być miły i tez kopie w plecy nawet w mojej kosiarce.

 

A ja myślałem że mam walnietą skrzynię ponieważ kopie :lol:

 

(E90 325 xi)

 

Tak czy siak kopanie w mojm odczuciu nie jest przyjemne, chyba się starzeję.

 

DKG cy zwykła? Oto jest pytanie. A duża różnica w zakupie?

Opublikowano

W skrzyni 8ZF przełączenie w tryb manualny nic nie daje. Zawsze sobie manetki tłumaczyłem tym, że przed wyprzedzaniem mogę zredukować i szybciej nabrać prędkości, ale w praktyce okazało się, że kickdown robi to samo w porównywalnym czasie. Dodatkowo, nawet w trybie Sport+ manetki przełączają biegi bardzo płynnie i spokojnie - tzn jakieś tam kopnięcie jest, ale nie ma szarpnięcia jak w tradycyjnym manualu. W zasadzie nie znalazłem uzasadnienia do ich używania, podobnie zresztą jak większość osób, które ma te manetki w BMW.

 

W DCT sprawa wygląda zgoła inaczej - skrzynia działa tak, że mnie osobiście tryb D denerwuje, bo w odróżnieniu od 8ZF nigdy nie zmienia biegów jakbym sobie tego życzył, tj nawet na zimnym silniku piłuje do 4tys obrotów przy normalnej jeździe. Dalej - skrzynia DCT naprawdę szarpie jak manualna, no i przełożenia między biegami są większe, bo biegów jest mniej.

 

No i na koniec, jako że aktualnie często przesiadam się pomiędzy 8ZF, DCT i manualem w autach podobnej mocy i osiągów, spuentował bym to tak - 8ZF: wygoda i komfort, DCT: sport, manual: zabawa.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Być może w V8 tak jest natomiast w mniejszych silnikach manetki są bardzo uzasadnione. Nie wyobrażam sobie latania po zakrętach i serpentynach w trybie D czy D/S. Manetkami mogę sobie dostosować obroty takie jakich potrzebuje np na wyjściu z zakrętu. Deptanie tam kick downa to głupota i proszenie się o dzwon.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Być może w V8 tak jest natomiast w mniejszych silnikach manetki są bardzo uzasadnione. Nie wyobrażam sobie latania po zakrętach i serpentynach w trybie D czy D/S. Manetkami mogę sobie dostosować obroty takie jakich potrzebuje np na wyjściu z zakrętu. Deptanie tam kick downa to głupota i proszę się o dzwon.

 

Też mnie to nurtowało, bo o ile w przypadku wyprzedzania faktycznie kickdown jest uzasadniony, to w przypadku dociążania i przenoszenia środka ciężkości na winklach jakoś tego nie widzę bez ręcznej zmiany biegów w przypadku automatu.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
8ZF miałem i przy V8 i przy R6, w obu przypadkach tak samo bezużyteczne. Dociążanie przodu robimy puszczając pedał gazu na wysokich obrotach, które automatycznie są utrzymywane przy sportowej jeździe. 8ZF ma to do siebie, że jest dość inteligenty i można mu narzucać biegi odpowiednim operowaniem gazu właśnie. Kickdowna nie robi się na serpentynach, bo niby po co?
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak tak, wszystko oprócz tego co Ty obecnie masz jest bezużyteczne. I tylko w M2 warto zmieniać biegi. Skończ już.
Opublikowano

Prawda jest taka, że DCT idzie do lamusa w niedalekiej przyszłości zastąpione przez 10ZF etc. Ostatnio był o tym artykuł i wywiad z jakimś executivem z BMW: http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1376991

DKG miało przewagę w szybkości przełożeń i wadze, ale automaty po latach usprawnien są tak samo szybkie i oferują więcej biegów, czyli mniejsze spalanie i niższą emisję. Z manuałem jest ten problem, że powyżej 500-600 Nm nie wytrzymują obciążeń. Dlatego tunerzy kupują M2 DCT, bo standardowo uciągnie 700 Nm momentu.

8ZF jest super skrzynią i gdyby BMW chciało mogłoby programowo zrobić bardzo podobne doświadczenie (bo to przecież tylko program) szarpania w SPORT+

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8ZF miałem i przy V8 i przy R6, w obu przypadkach tak samo bezużyteczne. Dociążanie przodu robimy puszczając pedał gazu na wysokich obrotach, które automatycznie są utrzymywane przy sportowej jeździe. 8ZF ma to do siebie, że jest dość inteligenty i można mu narzucać biegi odpowiednim operowaniem gazu właśnie. Kickdowna nie robi się na serpentynach, bo niby po co?

 

Sposobów jest kilka, jeden z nich wymieniłeś.

Chyba jednak wolałbym nie zawierzać w 100% inteligencji skrzyni, a mieć pewność, że zapnę bieg, który planowałem.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Tak tak, wszystko oprócz tego co Ty obecnie masz jest bezużyteczne. I tylko w M2 warto zmieniać biegi. Skończ już.

Po co te nerwy? Porównałem to co mam, nie mówię co jest najlepsze, a co wg mnie się do czego nadaje i tyle. Możesz mieć inne zdanie, jest to nadal w Polsce legalne.

 

@MedicuS

Dlatego nadal możesz wybrać auto z manualem i nie martwić się o to ile komputer będzie myśleć nad redukcją i użyciem sprzęgła.

 

@strzela

Oczywiście, że za 10lat będą inne lepsze skrzynie, nie uważasz, że na tym polega postęp? Jakkolwiek wróżenie przyszłości to nie moja działka, więc ciężko się odnieść do tego co będzie. Skrzynie bezstopniowe też miały zawojować rynek.

Opublikowano
Prawda jest taka, że DCT idzie do lamusa w niedalekiej przyszłości zastąpione przez 10ZF etc. Ostatnio był o tym artykuł i wywiad z jakimś executivem z BMW: http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1376991

DKG miało przewagę w szybkości przełożeń i wadze, ale automaty po latach usprawnien są tak samo szybkie i oferują więcej biegów, czyli mniejsze spalanie i niższą emisję. Z manuałem jest ten problem, że powyżej 500-600 Nm nie wytrzymują obciążeń. Dlatego tunerzy kupują M2 DCT, bo standardowo uciągnie 700 Nm momentu.

8ZF jest super skrzynią i gdyby BMW chciało mogłoby programowo zrobić bardzo podobne doświadczenie (bo to przecież tylko program) szarpania w SPORT+

 

Ten artykul/wywiad to marketingowy belkot ze strony BMW ///M. Chca w jakis sposob uzasadnic to, ze maja uszczuplony budzet.

PDK2 8 biegowe ktore Porsche(ZF) wprowadzilo do swojej oferty, oficjalnie jest do 1000 Nm.

8ZF(X6M F86) cos tam szarpie, ale nie jest to tak jak w DKG, a nie mowiac o SMG bo tam to dopiero wali po plecach.

 

http://g30.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=1619585&stc=1&d=1494266666

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tak tak, wszystko oprócz tego co Ty obecnie masz jest bezużyteczne. I tylko w M2 warto zmieniać biegi. Skończ już.

Po co te nerwy? Porównałem to co mam, nie mówię co jest najlepsze, a co wg mnie się do czego nadaje i tyle. Możesz mieć inne zdanie, jest to nadal w Polsce legalne.

 

@MedicuS

Dlatego nadal możesz wybrać auto z manualem i nie martwić się o to ile komputer będzie myśleć nad redukcją i użyciem sprzęgła.

 

@strzela

Oczywiście, że za 10lat będą inne lepsze skrzynie, nie uważasz, że na tym polega postęp? Jakkolwiek wróżenie przyszłości to nie moja działka, więc ciężko się odnieść do tego co będzie. Skrzynie bezstopniowe też miały zawojować rynek.

 

Ok nerwy niepotrzebne ale to ze Ty czegoś nie używałeś nie znaczy ze jest bezużyteczne ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.